Onko Jeesuksen ruumis mielestäsi siis vaikkapa Luuk.24:36-47. kertomksen mukaan vain ilmestynyt "henki"? Katso vastaus jakeesta 39:n ja mieti voiko "henkiruumiissa ilmestynyt" ruokailla?
Lisäkysymys: tuliko parannusta syntien anteeksi saamiseksi saarnata Jeesuksen vai Jehovan nimessä?
Lisäkysymys: Oliko YHWH:n nimen muoto "JEHOVA" tai "JAHVE" lainkaan käytössä tai yleistä tuohon aikaan?
Lisäkysymys: Ketka ja milloin lisäsivät vokaalien käytön nimeen YHWH ?
Voiko "lihaa ja luuta oleva ruumis" olla "henkiruumis" eli: ei fyysinen ruumis?
71
1383
Vastaukset 71
- JouniPynnönen
Mikä sinua noissa kysymyksissä kiinnostaa niin hirveästi? Kiinnostaisi tosiaan tietää?
- Bastasar ei kirjautuneena
Ja niihin vastaaminen edistää totuuden sanaan sidotun rehellisen kuvan muodostamista Jeesuksesta; - joka on tärkeintä Raamatussa: tunnistaa oikein sen ilmoittama Jeesus, eikä suinkaan mikää väärä tai väärennetty versio - ettei millään "toisenlaisella Jeesuksella" petettäisi kirjoituksia tuntemattomia ihmisiä.
Oikea kuva ja käsitys Jeesusksesta kaataa kaikki "antikristusten valejeesukset" - niinkuin Herra arkki aikoinaan Daagonin patsaan.
Esitän myös kysymyksiä saadakseni niihin Jumalan sanan ja ilmoituksen mukaisia vastauksia. - JouniPynnönen
Bastasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Ja niihin vastaaminen edistää totuuden sanaan sidotun rehellisen kuvan muodostamista Jeesuksesta; - joka on tärkeintä Raamatussa: tunnistaa oikein sen ilmoittama Jeesus, eikä suinkaan mikää väärä tai väärennetty versio - ettei millään "toisenlaisella Jeesuksella" petettäisi kirjoituksia tuntemattomia ihmisiä.
Oikea kuva ja käsitys Jeesusksesta kaataa kaikki "antikristusten valejeesukset" - niinkuin Herra arkki aikoinaan Daagonin patsaan.
Esitän myös kysymyksiä saadakseni niihin Jumalan sanan ja ilmoituksen mukaisia vastauksia."edistää totuuden sanaan sidotun rehellisen kuvan muodostamista Jeesuksesta; - jok on tärkeintä Raamatussa"
Minusta tärkeintä ei ole Jeesus persoonana, vaan se, mitä hän opetti ja edusti.
Minulle Jeesus on opettanut, jos tällaista ilmaisua voi käyttää, rakkautta. Hän toimi rakkaudellisesti lähimmäisiään kohtaan, koska hänen sydämessään asui puhdas rakkaus, Raamatun ilmoituksen mukaan. - Baltasar ei kirjautuneena
JouniPynnönen kirjoitti:
"edistää totuuden sanaan sidotun rehellisen kuvan muodostamista Jeesuksesta; - jok on tärkeintä Raamatussa"
Minusta tärkeintä ei ole Jeesus persoonana, vaan se, mitä hän opetti ja edusti.
Minulle Jeesus on opettanut, jos tällaista ilmaisua voi käyttää, rakkautta. Hän toimi rakkaudellisesti lähimmäisiään kohtaan, koska hänen sydämessään asui puhdas rakkaus, Raamatun ilmoituksen mukaan.Hän ei vain puhunut ihmeteltäviä: "armon sanoja" vaan odotti myös että: kuulijat ottaisivat ne ymmärrettyään vastaan mutta osoittaisivat myös kuuliaisuutta Hänen sanojaan kohtaan, - sillä siitähän lienee kysymys Luukkaan evankeliumin 4:n luvun, - "tiukassa tilanteessa, sekä opetuksessa". Eihän siitä mitään tullaan vain ihastelemaan ihastelemaan ihania armon sanoja, mutta todellisuudessa ollaankin jo hetkenpäästä: heittämässä koko miestä jo 'yli laidan' - elämästä, - vai kuinka? (Luuk.4:22,29.)
- etj
LUKEKAA TARKKAAN
Luukas
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että KRISTUS oli kärsivä ja kolmantena päivänä NOUSEVA KUOLLEISTA,
24:47 ja että PARANNUSTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI on saarnattava HÄNEN NIMESSÄNSÄ kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
24:48 Te olette tämän todistajat.
MATTEUS
28:18 Ja JEESUS tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN OPETUSLAPSIKSENI, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
MARKUS
16:9 Mutta YLÖSNOUSEMISENSÄ JÄLKEEN hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ILMESTYI ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
16:10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
16:11 Mutta kun he kuulivat, ETTÄ HÄN ELI JA ETTÄ MARIA OLI HÄNET NÄHNYT, eivät he uskoneet.
16:12 Ja sen jälkeen hän TOISENMUOTOISENA ILMESTYI KAHDELLE HEISTÄ, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
16:13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
16:14 VIHDOIN HÄN ILMESTYI MYÖSKIN niille YHDELLETOISTA heidän ollessaan aterialla; JA HÄN NUHTELI HEIDÄN EPÄUSKOAAN ja HEIDÄN SYDÄMENSÄ KOVUUTTA, KUN HE HE EIVÄT OLLEET USKONEET NIITÄ, JOTKA OLIVAT NÄHNEET HÄNET YLÖSNOUSSEEKSI.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.- etj
tässä kerrotaan kuinka hänen muotonsa muuttui:
17:1 Ja kuuden päivän kuluttua JEESUS otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkeaale vuorelle, yksinäisyyteen.
17:2 Ja HÄNEN MUOTONSA MUUTTUI HEIDÄN EDESSÄÄN, ja HÄNEN KASVONSA LOISTIVAT NIINKUIN AURINKO, ja HÄNEN VAATTEENSA TULIVAT VALKOISIKSI NIINKUIN VALO.
17:3 Ja katso, HEILLE ILMESTYIVÄT MOOSES ja ELIAS, jotka PUHUIVAT HÄNEN KANSSANSA.
17:4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, SINULLE yhden ja MOOSEKSELLE yhden ja ELIALLE yhden."
17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, PILVEST KUULUI ÄÄNI, JOKA SANOI: "TÄMÄ ON MINUN RAKAS POIKANI, JOHON MINÄ OLEN MIELISTYNYT; KUULKAA HÄNTÄ."
17:6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
17:7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
17:8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
17:9 Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista."
Jeesuksen muoto voi siis muuttua, tässä hänellä oli kirkastettu ulkomuoto. Hänen seurassaan oli Mooses ja profeetta Elias, ja he puhuivat Jeesuksen kanssa, heilläkin oli ruumiit, koska Pietari näki heidät.
Tämä tapahtui Jeesuksen vielä eläessä, mutta on kirjoitettu meille todistukseksi, että uskoisimme.
Isä itse todisti hänestä, että Jeesus on hänen Poikansa ja että hän on mielistynyt Jeesukseen, ja että meidän tulisi kuulla Jeesuksen sanoja, uskoa häneen ja pitää kaikki minkä hän on käskenyt meidän pitää. Ja enkeli sisällä hautakammiossa sanoo asiasta:
"Älkää peljästykö. Te etsitte Jeesusta Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; EIKÄ OLE TÄÄLLÄ. KATSO, Tässä on PAIKKA, johon he Hänet panivat." (Mark.16:6)
Tämä osoittaa nimenomaan Jeesuksen "nousseen ylös" haudassaan siinä ruumiissa, joka oli hautaan laitettu ja lähteneen itse sieltä ulos: noustuaan kuolleista. JUURI TÄMÄN RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEN: WT -74 1/11 PYRIKII KIISTÄMÄÄN, - ESITTÄMILLÄÄN RAAMATTUUN PERUSTEETTOMILLA: - OMILLA VALHEELLISILLA VÄITTÄMILLÄÄN SANOEN: "JEHOVA HÄVITTI POIKANSA RUUMIIN."
JOS HE VALHTELEVAT, SEKÄ KIISTÄVÄT TÄSTÄ KAIKKEIN OLEELLISIMMASSA VOITOSTA, VOITOSTA KUOLEMASTA SAADUSTA ANNETUN TODISTUKSEN: HE OVAT ÄÄRIMMÄISEN PETOLLISIA "VALETODISTAJIA", EIVÄTKÄ SUINKAAN RAAMATUN JUMALAN JA JAHVEN/JEHOVAN TODELLISIA TODISTAJIA. HE PUHUVAT VALHETTA KUTEN NIINKUIN ISÄNSÄ, JOSSA EI OLE TOTUUTTA!- Baltasar ei kirjautuneena
Baltasar kirjoitti:
Ja enkeli sisällä hautakammiossa sanoo asiasta:
"Älkää peljästykö. Te etsitte Jeesusta Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; EIKÄ OLE TÄÄLLÄ. KATSO, Tässä on PAIKKA, johon he Hänet panivat." (Mark.16:6)
Tämä osoittaa nimenomaan Jeesuksen "nousseen ylös" haudassaan siinä ruumiissa, joka oli hautaan laitettu ja lähteneen itse sieltä ulos: noustuaan kuolleista. JUURI TÄMÄN RUUMIIN YLÖSNOUSEMUKSEN: WT -74 1/11 PYRIKII KIISTÄMÄÄN, - ESITTÄMILLÄÄN RAAMATTUUN PERUSTEETTOMILLA: - OMILLA VALHEELLISILLA VÄITTÄMILLÄÄN SANOEN: "JEHOVA HÄVITTI POIKANSA RUUMIIN."
JOS HE VALHTELEVAT, SEKÄ KIISTÄVÄT TÄSTÄ KAIKKEIN OLEELLISIMMASSA VOITOSTA, VOITOSTA KUOLEMASTA SAADUSTA ANNETUN TODISTUKSEN: HE OVAT ÄÄRIMMÄISEN PETOLLISIA "VALETODISTAJIA", EIVÄTKÄ SUINKAAN RAAMATUN JUMALAN JA JAHVEN/JEHOVAN TODELLISIA TODISTAJIA. HE PUHUVAT VALHETTA KUTEN NIINKUIN ISÄNSÄ, JOSSA EI OLE TOTUUTTA!"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta kaikissa (uskovissa ja pyhissä).
Mutta itsekullekin meistä on armon annettu Kristuksen LAHJAN MITAN MUKAAN,
Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille'.
Mutta että Hän astui ylös, MITÄ SE ON MUUTA, KUIN ETTÄ HÄN ON ASTUNUT ALASKIN, MAAN ALIMPIIN PAIKKOIHIN ?
HÄN JOKA ON ASTUNUT ALAS, ON SE, JOKA ON MYÖS ASTUI YLÖS, KAIKKIA TAIVAITA YLEMMÄKSI, TÄYTTÄÄKSEEN KAIKKI." (Ef.4:5-10.) - kuitenkin.
Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
"Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta kaikissa (uskovissa ja pyhissä).
Mutta itsekullekin meistä on armon annettu Kristuksen LAHJAN MITAN MUKAAN,
Sentähden on sanottu: 'Hän astui ylös korkeuteen, Hän otti VANKEJA SAALIIKSEEN, Hän antoi lahjoja ihmisille'.
Mutta että Hän astui ylös, MITÄ SE ON MUUTA, KUIN ETTÄ HÄN ON ASTUNUT ALASKIN, MAAN ALIMPIIN PAIKKOIHIN ?
HÄN JOKA ON ASTUNUT ALAS, ON SE, JOKA ON MYÖS ASTUI YLÖS, KAIKKIA TAIVAITA YLEMMÄKSI, TÄYTTÄÄKSEEN KAIKKI." (Ef.4:5-10.)Mitä lahjoja hän antoi.
kuitenkin. kirjoitti:
Mitä lahjoja hän antoi.
Muutamat apostoleiksi, toiset prfeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäksen pyhä täysin valmiisksi, Kristuksen (seurakunta) ruumiin rakentamiseen." Ef.4:11,12.
- ..,.,.,..
Baltasar kirjoitti:
Muutamat apostoleiksi, toiset prfeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäksen pyhä täysin valmiisksi, Kristuksen (seurakunta) ruumiin rakentamiseen." Ef.4:11,12.
NO, MIKSI lainasit kohtaa todisteeksi Jeesuksen saarnaus reissusta kuolemansa aikana, kun kohta ei sitä selvästikään käsitellyt.
Etsit epätoivoisesti jakeita tukeaksesi väärää opetustasi. - Baltasar ei kirjautuneena
..,.,.,.. kirjoitti:
NO, MIKSI lainasit kohtaa todisteeksi Jeesuksen saarnaus reissusta kuolemansa aikana, kun kohta ei sitä selvästikään käsitellyt.
Etsit epätoivoisesti jakeita tukeaksesi väärää opetustasi.Mutta osoita se myös Raamatulla todeksi, ei pelkkä tyhjä väittämä ilman sen osoittamista todeksi sanasta on vain mielipide vailla perusteita.
- on kumma.
Mutta osoita se myös Raamatulla todeksi, ei pelkkä tyhjä väittämä ilman sen osoittamista todeksi sanasta on vain mielipide vailla perusteita.
sinähän tässä yrität sotkea kaikki mahdolliset jakeet jeesuksen 3 päivän kuolemaan. Varmaan väität pian, että Jeesus toi siltä reissulta muutamia kuolleita seurakunnille lahjaksi.
Miksi minun pitäisi perustella sinun perättömiä tulkintoja? on kumma. kirjoitti:
sinähän tässä yrität sotkea kaikki mahdolliset jakeet jeesuksen 3 päivän kuolemaan. Varmaan väität pian, että Jeesus toi siltä reissulta muutamia kuolleita seurakunnille lahjaksi.
Miksi minun pitäisi perustella sinun perättömiä tulkintoja?Ja Jumalan sanaan perustan esittämäni asiat, joten teehän sinä samoin, eiks joo?
- neitoni
Baltasar kirjoitti:
Siten 2 Kor 4:3,4
- Baltasar ei kirjautuneena
neitoni kirjoitti:
Siten 2 Kor 4:3,4
Olisivat lakanneet tai että Jumalan Henki olisi sammunut tai lakannut toimimasta ihmisten keskuudessa; vaan päin vastoin: viisaat neitsyet varmistivat, että heidän lampuissaan oli öljyä loppuun asti, jotta he näkivät lähteä ylkäänsä vastaan. Tyhmien neitseiden lamput olivat tyhjiä, silloin kun piti lähteä ylkää vastaan.
- kirjaan kuin kirjaan
YHVH on tuon Yehova'h sanan oikea kirjoitusasu.
Eikä Jeesuksen ruumis mihinkään noussut, vaan hänen
henkensä. Hän toisaalta nousi myös hierarkiassa ylöspäin. Joka sekoitetaan ylösnousemukseen. Jolla puolestaan viitataan ko henkilön kuolleista heräämiseen. Mutkikkaat ovat siis ihmistenkin tiet.Ja nimen vokalisoitu muoto on ollut alussa Jahve ja muoto Jehova on sitkin myöhäisempää perua. Se että vasta yli tuhat tätä tapahtumaa yli vuotta möyhäisempi "lahko" otti nimen omavaltaisesti käyttöönsä ei todista että asialla olisi mitään yhteyttä todellisesti Jahven tai Hänen todellisten todistajiensa kanssa.
- Nimeä
Baltasar kirjoitti:
Ja nimen vokalisoitu muoto on ollut alussa Jahve ja muoto Jehova on sitkin myöhäisempää perua. Se että vasta yli tuhat tätä tapahtumaa yli vuotta möyhäisempi "lahko" otti nimen omavaltaisesti käyttöönsä ei todista että asialla olisi mitään yhteyttä todellisesti Jahven tai Hänen todellisten todistajiensa kanssa.
Sinä käytät Jumalasta? Ei kai vain Herra?
- Bastasar ei kirjautuneena
Baltasar kirjoitti:
Ja nimen vokalisoitu muoto on ollut alussa Jahve ja muoto Jehova on sitkin myöhäisempää perua. Se että vasta yli tuhat tätä tapahtumaa yli vuotta möyhäisempi "lahko" otti nimen omavaltaisesti käyttöönsä ei todista että asialla olisi mitään yhteyttä todellisesti Jahven tai Hänen todellisten todistajiensa kanssa.
En kuitenkaan käytä nimeä Jehova, koska se on otettu myös "pitkässä" muodossa selvästi väärinkäytön välineeksi. Minulle käy mainiosti "Abba" eli "isi" ja miksei myös YHWH muodossa "Adonaj" eli Herra. Niipä Jeesus Kristus on Herra onkin tässä mielessä UT:n sisältämä lyhyin uskontunnustus, jota ei voi sanoa "ymmärtäen" asiayhtettä, muutoin kuin Pyhässä Hengessä: eli Jeesus Kristus on YHWH.
- Pii on 3.0
En kuitenkaan käytä nimeä Jehova, koska se on otettu myös "pitkässä" muodossa selvästi väärinkäytön välineeksi. Minulle käy mainiosti "Abba" eli "isi" ja miksei myös YHWH muodossa "Adonaj" eli Herra. Niipä Jeesus Kristus on Herra onkin tässä mielessä UT:n sisältämä lyhyin uskontunnustus, jota ei voi sanoa "ymmärtäen" asiayhtettä, muutoin kuin Pyhässä Hengessä: eli Jeesus Kristus on YHWH.
.. Sakaria 3; 2 edelleen , ;
";Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä,
Kyeessä oli siis oikeudenkäynti. Jeshua oli, jakeen 8 mukaan tuomittavana Lain mukaan . Herra seisoi hänen edessään , ja mainitsi sen herran , joka on valinnut Jerusalemin;
Hänen sanansa tämä välittäjäenkeli välitti Jeshualle, ja niile ennusmerkin miehille, jotka olivat läsnä. - Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Sakaria 3; 2 edelleen , ;
";Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä,
Kyeessä oli siis oikeudenkäynti. Jeshua oli, jakeen 8 mukaan tuomittavana Lain mukaan . Herra seisoi hänen edessään , ja mainitsi sen herran , joka on valinnut Jerusalemin;
Hänen sanansa tämä välittäjäenkeli välitti Jeshualle, ja niile ennusmerkin miehille, jotka olivat läsnä.Sellaisessa päässä syntynyt, jossa Raamatun kokonaisilmoituksen suhteen on, monta "oleelista pätkää poissa". Tässä puhuttii vain todellakin vain Joosuan omasta asemasta ja tilasta: mutta varsinainen ennusmerkki oli tämä tuleva "Vesa" ("Verso"): "sillä KATSO, Minä annan tulla palvelijani , Vesan. Sillä KATSO, kivi, jonka Minä olen asettanut Joosuan eteen - siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, Minä kaiverran kaiverrukseni siihen (ristiinaullitsemisen arvet), sanoo Herra Sebaot, JA OTAN POIS TÄMÄN MAAN PAHAT TEOT (Matt.1:21.) YHTENÄ PÄIVÄNÄ." (Sak.3:8-10.)
Ja tämä sanottu toteutui: Sak.6:12,13. - kun Jumalan ilmoittama: kuningaspappi JEESUS KRISTUS ILMESTYI; LUE Heprelaiskirje ja mieti Psalmin 110; sisältöä sen valossa. Hyviä lukuhetkiä sinulle. - Mitä raamattu
Sanoo selvästi?
Joh 1:18
18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Joh 20:17
17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
1 Kor 8:6
6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Mark 10:18
18. Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Joh 17:6
6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
1 Kor 11:3
3. Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää. - Pii on 3.0
Sellaisessa päässä syntynyt, jossa Raamatun kokonaisilmoituksen suhteen on, monta "oleelista pätkää poissa". Tässä puhuttii vain todellakin vain Joosuan omasta asemasta ja tilasta: mutta varsinainen ennusmerkki oli tämä tuleva "Vesa" ("Verso"): "sillä KATSO, Minä annan tulla palvelijani , Vesan. Sillä KATSO, kivi, jonka Minä olen asettanut Joosuan eteen - siihen yhteen kiveen päin on seitsemän silmää! Katso, Minä kaiverran kaiverrukseni siihen (ristiinaullitsemisen arvet), sanoo Herra Sebaot, JA OTAN POIS TÄMÄN MAAN PAHAT TEOT (Matt.1:21.) YHTENÄ PÄIVÄNÄ." (Sak.3:8-10.)
Ja tämä sanottu toteutui: Sak.6:12,13. - kun Jumalan ilmoittama: kuningaspappi JEESUS KRISTUS ILMESTYI; LUE Heprelaiskirje ja mieti Psalmin 110; sisältöä sen valossa. Hyviä lukuhetkiä sinulle...On väärä käännös ;
Alkuperäkäännös kuuluu"; "- Minä kutsun palvelijani, miehen Nasaretista; "
Siksi kirjoitus sanoo hänestä "; Hänet on kutsuttava Nasaretilaiseksi; "
Sitten , varsinainen asia, "Tässä puhuttiin vain Joosuan "Omasta asiasta"; ..
Väitätkö, Että Sakarian ajan ylipappi Joosua olisi temmattu "kuoleman tulesta," hehkuvana kekäleenä? ensimmäisenä, kirjoitusten mukaan ? siis tämä Sakariaan aikainen ylipappi?
Ei , sillä hän Oli ennusmerkin mies; Jeshua, Mies Nasaretista Hän oli, josta Sakaria 3; 1..-- kertoo. ;Hänet korotettiin siinä siinä Korkeuteen, koska Hän oli täyttänyt toisenkin Lain, Uskon lain. " ::Mutta vanhurskas on elävä Uskosta:"
Ja muistaakseni kerroin, kun kysyit nimim; Pii on 3.0" että Uskonto mittaa oppejaan laskuopilla 3.0;, Kyllä minä tunnen oikeankin lukuarvon piille.
Kun puhut jostain kokonaisilmoituksesta, niin jos kertoisit , mikä se on se kokonaisilmoitus, josta puhut?
Siis; Balthasar ei k; -
Onko Jumala Yksi; .Kedusha?
Onko Hän Yksin Korkein , vai onko Hän Kolme yhdessä, -
Vai kaksi?
Onko hänellä Hänelle syntynyttä poikaa?
Jos on , onko Poika Yksi Jumalan Kolmesta persoonasta, vai yksi "Ainoasyntyinen poika , joka syntyi ennen aikojen alkua?
Nousiko Viisain enkeleistä kapinaan , jonka seurauksena Ihmiskunta sai kuolemantuomion?
Lähettikö Korkein ainoan poikansa pelastamaan ihmiskuntaa, ja jos, niin miksi ja millaisena Hän tuli Maan päälle?
Ja -- Tärkein kysymys;
Herättikö Korkein Hänet kuolemasta Lihallisena ihmisenä, siis samana, kuin oli kuollessaan, vai oliko Hän enkeli, Tai Jumala.
Tekstin alusta tiedät, että hänet Sak; 3; 2-- mukaan korotettiin kuolemattomuuteen Isäntä päätöksellä. .
--Jos vastaisit Sak 3;2, mukaan ;
Onhan tässä näitä, mutta tähän sisältyy Kirjoitusten se kokonaisilmoitus; - Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..On väärä käännös ;
Alkuperäkäännös kuuluu"; "- Minä kutsun palvelijani, miehen Nasaretista; "
Siksi kirjoitus sanoo hänestä "; Hänet on kutsuttava Nasaretilaiseksi; "
Sitten , varsinainen asia, "Tässä puhuttiin vain Joosuan "Omasta asiasta"; ..
Väitätkö, Että Sakarian ajan ylipappi Joosua olisi temmattu "kuoleman tulesta," hehkuvana kekäleenä? ensimmäisenä, kirjoitusten mukaan ? siis tämä Sakariaan aikainen ylipappi?
Ei , sillä hän Oli ennusmerkin mies; Jeshua, Mies Nasaretista Hän oli, josta Sakaria 3; 1..-- kertoo. ;Hänet korotettiin siinä siinä Korkeuteen, koska Hän oli täyttänyt toisenkin Lain, Uskon lain. " ::Mutta vanhurskas on elävä Uskosta:"
Ja muistaakseni kerroin, kun kysyit nimim; Pii on 3.0" että Uskonto mittaa oppejaan laskuopilla 3.0;, Kyllä minä tunnen oikeankin lukuarvon piille.
Kun puhut jostain kokonaisilmoituksesta, niin jos kertoisit , mikä se on se kokonaisilmoitus, josta puhut?
Siis; Balthasar ei k; -
Onko Jumala Yksi; .Kedusha?
Onko Hän Yksin Korkein , vai onko Hän Kolme yhdessä, -
Vai kaksi?
Onko hänellä Hänelle syntynyttä poikaa?
Jos on , onko Poika Yksi Jumalan Kolmesta persoonasta, vai yksi "Ainoasyntyinen poika , joka syntyi ennen aikojen alkua?
Nousiko Viisain enkeleistä kapinaan , jonka seurauksena Ihmiskunta sai kuolemantuomion?
Lähettikö Korkein ainoan poikansa pelastamaan ihmiskuntaa, ja jos, niin miksi ja millaisena Hän tuli Maan päälle?
Ja -- Tärkein kysymys;
Herättikö Korkein Hänet kuolemasta Lihallisena ihmisenä, siis samana, kuin oli kuollessaan, vai oliko Hän enkeli, Tai Jumala.
Tekstin alusta tiedät, että hänet Sak; 3; 2-- mukaan korotettiin kuolemattomuuteen Isäntä päätöksellä. .
--Jos vastaisit Sak 3;2, mukaan ;
Onhan tässä näitä, mutta tähän sisältyy Kirjoitusten se kokonaisilmoitus;Kyllä niitä se kaikki tarpeellinen: löytyy ihan varmasti.
- Pii on 3.0
Kyllä niitä se kaikki tarpeellinen: löytyy ihan varmasti.
..Mutta ei se mitään;
Jokainen voi keskustelussa laskea, että Pii on 3.0. - Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Mutta ei se mitään;
Jokainen voi keskustelussa laskea, että Pii on 3.0.Joten tekstiisi on vaikea ottaa mitään kantaa enkä näe siinä päätä enkä häntää.
- Pii on 3.0
Joten tekstiisi on vaikea ottaa mitään kantaa enkä näe siinä päätä enkä häntää.
, kuulepas nyt, B ei kirj, ; me edelleen keskustelemme,
Se oli alkuseurakunnan tapa, ei korokkeelta saarnaaminen, ( Engl; Paasata, ) , Keskustelu on alkuperäinen, hieno tapa kommunikoida;
Kysynkin, jos et näe kirjoituksissani päätä eikä häntää, niin miksi vaivaudut vastaamaan? Tuo "Kokonaisnäkemyspuhe" on kai sitä, ettet suvaitse muiden mielipiteitä.
Vai olenko kovinkaan väärässä? - Pii on 3.0
Joten tekstiisi on vaikea ottaa mitään kantaa enkä näe siinä päätä enkä häntää.
Ottaa kantaa ; "
mitä vaikeeta siinä oli, kun kysyin , Kuka oli Sak 3; 1-5 kuvauksen Joshua?
Jos Hän oli Nasaretilainen, niin hänen edessään seisovaa enkeliä sanotaan siinä "Herraksi. ". Ja tämä Herra todisti Sak 2; 2 - kaksi asiaa, "
että Hänelläkin oli Herra, joka oli valinnut jerusalemin, ja joka antoi lopullisen tuomion, .
Silloin ei jeshua voinut olla mitenkään osa kolmiyhteistä Jumalaa, vaan oli juuri kuolemasta herätetty ihminen.
Silloin ei myöskään uskontojen kertoma helvetti ole mikään säilytys-, tai kidutuspaikka, vaan niinkuin tuossa sanotaan, vaan paikka, "joka hävittää ihmisen muistonkin. " - Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
Ottaa kantaa ; "
mitä vaikeeta siinä oli, kun kysyin , Kuka oli Sak 3; 1-5 kuvauksen Joshua?
Jos Hän oli Nasaretilainen, niin hänen edessään seisovaa enkeliä sanotaan siinä "Herraksi. ". Ja tämä Herra todisti Sak 2; 2 - kaksi asiaa, "
että Hänelläkin oli Herra, joka oli valinnut jerusalemin, ja joka antoi lopullisen tuomion, .
Silloin ei jeshua voinut olla mitenkään osa kolmiyhteistä Jumalaa, vaan oli juuri kuolemasta herätetty ihminen.
Silloin ei myöskään uskontojen kertoma helvetti ole mikään säilytys-, tai kidutuspaikka, vaan niinkuin tuossa sanotaan, vaan paikka, "joka hävittää ihmisen muistonkin. "Ne on senverran pehmosella pohjalla, etten minä ainakaan ryhdy sinun "kelauksiasi pohtimaan".
Keskity Herra Jeesuksen Kristuksen tervee opin mukaisiin sanohin, niin Poika vapauttaa sinut tuntemaan totuuden, ja totuus tekee sinut vapaaksi kaikesta orjuudesta. - Pii on 3.0
Ne on senverran pehmosella pohjalla, etten minä ainakaan ryhdy sinun "kelauksiasi pohtimaan".
Keskity Herra Jeesuksen Kristuksen tervee opin mukaisiin sanohin, niin Poika vapauttaa sinut tuntemaan totuuden, ja totuus tekee sinut vapaaksi kaikesta orjuudesta... Tämä on kiva seurata, miten eri uskomusten edustajat ikäänkuin hapantuvat saadessaan luettavaksi Sakaria 3; 1-5. -
Olen kysynyt tuota monilta, ja yht'äkkiä on vastauksena ihmeellinen sätky, kun lukija herää huomaamaan, mitä jakeissa sanotaan , selvästi ja suoraan .
Meillä kävi aikoinaan eräs vanhempi pappa Jt;sta monet kerrat, ja kun hän oli mukava mies, tarjosin kahvia, milloin kerkesin; on mukava keskustella niitä näitä, kun sattuu aikaa olemaan . -Sitten -, satuin kysymään tuota Sakaria 3; 1- 5 kohtaa, hän mietti pitkän aikaa, sitten ilme jotenkin happani;
"; Ei Tuommoinen Sakaria ole mikään oikea profeetta, kaikenlaisia sinnekin on päästetty ja hump hump hump-
-Hän meni ja mutisi mennessään.
Eikä ole palannut.
Kerroin tämän siksi , että se on varsin äkkinäinen ,ja kummallinen suhtautuminen Sakaria- parkaan. Yhtäkkiä.
Sinullakin näytti , omien tekstiesi mukaan, tulleen joku hepuli. Vaikka hyvää se tekee, etä joskus innostuu;..
".. Keskity Herran Jeesuksen .."..
Mutta muistutan, että Juuri Sak 3; 1-5 Jeshua seisoo ylösnousseena , täydellisenä Ihmisenä;
-Vai sekö se siinä mättää? - Baltasar ei kirjautuneena
Pii on 3.0 kirjoitti:
.. Tämä on kiva seurata, miten eri uskomusten edustajat ikäänkuin hapantuvat saadessaan luettavaksi Sakaria 3; 1-5. -
Olen kysynyt tuota monilta, ja yht'äkkiä on vastauksena ihmeellinen sätky, kun lukija herää huomaamaan, mitä jakeissa sanotaan , selvästi ja suoraan .
Meillä kävi aikoinaan eräs vanhempi pappa Jt;sta monet kerrat, ja kun hän oli mukava mies, tarjosin kahvia, milloin kerkesin; on mukava keskustella niitä näitä, kun sattuu aikaa olemaan . -Sitten -, satuin kysymään tuota Sakaria 3; 1- 5 kohtaa, hän mietti pitkän aikaa, sitten ilme jotenkin happani;
"; Ei Tuommoinen Sakaria ole mikään oikea profeetta, kaikenlaisia sinnekin on päästetty ja hump hump hump-
-Hän meni ja mutisi mennessään.
Eikä ole palannut.
Kerroin tämän siksi , että se on varsin äkkinäinen ,ja kummallinen suhtautuminen Sakaria- parkaan. Yhtäkkiä.
Sinullakin näytti , omien tekstiesi mukaan, tulleen joku hepuli. Vaikka hyvää se tekee, etä joskus innostuu;..
".. Keskity Herran Jeesuksen .."..
Mutta muistutan, että Juuri Sak 3; 1-5 Jeshua seisoo ylösnousseena , täydellisenä Ihmisenä;
-Vai sekö se siinä mättää?KATSO SANASTA: "Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi; toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. (Siis varmuudella vielä tuteutumaton konkreettinen profetia) Ja te pakenette Minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät ovat kanssasi." (Sak.14:4,5.)
"Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja Hänen nimensä yksi." (Sak. 14:9.)
- -------
>>>Katso vastaus jakeesta 39:n ja mieti voiko "henkiruumiissa ilmestynyt" ruokailla?
Hän nousi kuolleista ensimmäisenä eli esikoisena: "kuoloon nukkuneista". Huomaa että paikassa siis käytetään sanontaa: "kuoloon nukkunut", joka ilmaisee myös tilaa, josta nukkuja voidaan jopa herättää, kutenkin mm. kävi Lasaruksen tapauksessa. Kreik. lazaros, aram. lyhenne nimestä Elesar, Jumala on auttanut, Jumala on auttaja. - Johanneken evankeliumin 11-luvusta voimme lukea siitä, kuinka Jeeses herätti Lasaruksen kuolleista, mutta ei suinkaan silloin vapauttanut Lasarusta pysyvästi kuoleman alaisuudesta, eli ei ollut vielä lunastanut häntä pysyvästi "kuolemalta eli kuoleman alaisuudesta", joka tapahtui vasta Golgatalla ja ja todisteena siitä Jeesus, joka otti päälleen "maailman synnin" nousikin jo ensimmäisenä eli: "esikoisena kuoloon nukkuneista", siis kuoleman alaisuudesta "katoamattoman elämän voimasta" (Hebr.7:16) , - Hänen ruumiinsa maattua kaksi täyttä vuorokautta, valmistuspäivän ja sapatin haudassa.
Kun katsomme Jeesuken puhetta koskien uskovan Lasaruksen kuolemaa voimme oppia tästä paljon: siitä millainen "tila" on se uskovan kuoleman tila, jossa hän ikäänkuin "nukkuu, - vartoen herättämistään".
"Näin Jeesus puhui, ja Hän sanoi heille: 'Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta Minä menen herättämään hänet unesta'.
Niin optuslapset sanoivat Hänelle: 'Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi.'
Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan: he taas luulivat hänen puhuvan unessa nukkumisesta. Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: Lasarus on kuollut.
Jakessa 11:4. Jeesus sanoo Lasaruksen kuoleman taudista: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
Niinpä tietäen kaiken mitä tuleva oli tämän; Jumalan voimaa osoittavan kyvyn: herättää kuolleita, - johdosta, Jeesus ei pitänyt kiirettä vaan oli paikallaan vielä "kaksi päivää" ositaakseen että, Jumalan on voimallinen herättämään kuolleista vielä KOLMANTENKIN PÄIVÄNÄ kuoleman jälkeen: vaikka ruumis jo haisi: jae 39. Ja niinpä: "Hän, joka on ylösnousemus ja elämä" rukoiltuaan Isää huusi käskyhuudon suurella äänellä kuolleelle: 'Lasarus tule ulos!'
"Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittynä, ja hänen kasvojensa ympärillä oli käätitty hikiliina, Jeesus sanoi heille: päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä'." jae 44.
Lasarus kuitenkin kuoli myöhemmin ja siitäkin voimme toki lukea opettavaisen kertomuksen Luuk.16-luvusta. Nyt Lasarus jälleen siis nukkuu, isä Aabrahamin helmassa, vartoen lopullista ruumiinsa lunastusta, ja tulemista "siinä ylösnousemuksessa" lupullisesti kuolemattomaksi - niin kuin Jeesus, joka nousi näin esikoisena "kuoleman alaisuudesta" ja "kuoloon nukkuneista. Luukkaan evankeljumin kautta voimme selkeäsi lukea mitä tapahtuu siis niille, jotka uskossa Kristukseen, ennen Hänen lopullista ilmestymistää, ja uskovien ruumiiden muuttamista: silmänräpäyksessä, Hänen kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi katoamattomaksi ruumiiksi. Uskovat kuolleet elävät paratiisissa, odottaen ylösnousemusta ja sitä Herran tuloa, jossa Hän itse astuu alas taivaasta:
"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siita, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi NIINKUIN MUUT, JOILLA EI TOIVOA OLE. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, NIIN SAMOIN ON JUMALA JEESUKSEN KAUTTA MYÖS TUOVA POISNUKKUNEET ESIIN YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN. SILLÄ SEN ME SANOMME TEILLE HERRAN SANANA, ETTÄ ME, JOTKA OLEMME ELOSSA (silloin maan pällä), JOTKA (mahdollisesti) JÄÄMME TÄNNE HERRAN TULEMUKSEEN, EMME SUINKAAN EHDI ENNEN NIITÄ, JOTKA OVAT NUKKUNEET.
Sillä itse Herra on astuva alas taivaasta (Sak:14:4,5.) käskyhuuson, ylienkelin äänen JA PASUUNAN KAIKUESSA (vertaa tätä pasuunan ääntä 1.Kor.15:52. - tämä ääni joka tulee taivaasta ITSE HERRA ASTUESSA SIELTÄ NÄKYVÄSTI, -AIONIN LOPUSSA, - TAKAISEN ON JOTAKIN AIVAN MUUTA KUIN SE HARHAÄÄNI JA TÖRÄHDYS, JONKA JT:EET VÄITTÄVÄT KUULLEENSA 1914.
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja KRISTUKSESSA NUKKUNEE NUOSEVAT YLÖS ENSIN; SITTEN MEIDÄT JOTKA OLEMME ELOSSA, JOTKA OLEMME JÄÄNEET TÄNNE, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN PILVISSÄ HERRAA VASTAAN YLÄILMOIHIN; JA NIIN ME SAAMME AINA OLLA HERRAN KANSSA.
NIIN LOHDUTTAKAA SIIS TOISIANE NÄILLÄ SANOILLA." (1:Tess.4:13,18.)
Se että Jeesus kuoltuaan ilman ruumistaan Hengessä astui alas asti tuonelaan: Ef.4:7-10; julistamaan muinoin kuolleillekin evankeliumia: on suuri osoitus Jumalan rakkaudesta ja huolenpidosta luotujaan kohtaan, ettei vaan kukaan joutuisi väärään paikkaan, - JA TÄYSIN KIISTATONTA SANAN SEKÄ SANAN VALOSSA ILMAISTUA:
"Hengessä, jossa Hän MENI POIS (ruumiistaan) JA SAARNASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, JOTKA MUINOIN EIVÄT OLLEET KUULIAISET...SILLÄ SITÄ VARTEN ON KUOLLEILLEKIN JULISTETTU EVANKELIUMI, ETTÄ HE TOSIN OLISIVAT TUOMITUT LIHASSA NIINKUIN IHMISET, MUTTA HEILLÄ OLISI HENGESSÄ ELÄMÄ, NIINKUIN JUMALA ELÄÄ." (1.Piet.3:18,19; 4:6.)
Se että elämä vartoessa lopullista, ruumiin lunastusta ja Herran tuloa: sekä USKOVIEN kuolleiden nousemista kuolemattomina, siinä ylösnousemuksessa, jossa on heidän osansa; - on myös jotakin varsin lohduttavaa; sillä on myös autuasta olla korjattuna Aabrahamin helmaan lepäämään. Lue kuvausta Luuk.16-luvusta: tuonelasta katsottuna rikas mies näki: "kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki kaukaa Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan (jae 16:23.)." - KESKITY:
Hän nousi kuolleista ensimmäisenä eli esikoisena: "kuoloon nukkuneista". Huomaa että paikassa siis käytetään sanontaa: "kuoloon nukkunut", joka ilmaisee myös tilaa, josta nukkuja voidaan jopa herättää, kutenkin mm. kävi Lasaruksen tapauksessa. Kreik. lazaros, aram. lyhenne nimestä Elesar, Jumala on auttanut, Jumala on auttaja. - Johanneken evankeliumin 11-luvusta voimme lukea siitä, kuinka Jeeses herätti Lasaruksen kuolleista, mutta ei suinkaan silloin vapauttanut Lasarusta pysyvästi kuoleman alaisuudesta, eli ei ollut vielä lunastanut häntä pysyvästi "kuolemalta eli kuoleman alaisuudesta", joka tapahtui vasta Golgatalla ja ja todisteena siitä Jeesus, joka otti päälleen "maailman synnin" nousikin jo ensimmäisenä eli: "esikoisena kuoloon nukkuneista", siis kuoleman alaisuudesta "katoamattoman elämän voimasta" (Hebr.7:16) , - Hänen ruumiinsa maattua kaksi täyttä vuorokautta, valmistuspäivän ja sapatin haudassa.
Kun katsomme Jeesuken puhetta koskien uskovan Lasaruksen kuolemaa voimme oppia tästä paljon: siitä millainen "tila" on se uskovan kuoleman tila, jossa hän ikäänkuin "nukkuu, - vartoen herättämistään".
"Näin Jeesus puhui, ja Hän sanoi heille: 'Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta Minä menen herättämään hänet unesta'.
Niin optuslapset sanoivat Hänelle: 'Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi.'
Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan: he taas luulivat hänen puhuvan unessa nukkumisesta. Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: Lasarus on kuollut.
Jakessa 11:4. Jeesus sanoo Lasaruksen kuoleman taudista: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
Niinpä tietäen kaiken mitä tuleva oli tämän; Jumalan voimaa osoittavan kyvyn: herättää kuolleita, - johdosta, Jeesus ei pitänyt kiirettä vaan oli paikallaan vielä "kaksi päivää" ositaakseen että, Jumalan on voimallinen herättämään kuolleista vielä KOLMANTENKIN PÄIVÄNÄ kuoleman jälkeen: vaikka ruumis jo haisi: jae 39. Ja niinpä: "Hän, joka on ylösnousemus ja elämä" rukoiltuaan Isää huusi käskyhuudon suurella äänellä kuolleelle: 'Lasarus tule ulos!'
"Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittynä, ja hänen kasvojensa ympärillä oli käätitty hikiliina, Jeesus sanoi heille: päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä'." jae 44.
Lasarus kuitenkin kuoli myöhemmin ja siitäkin voimme toki lukea opettavaisen kertomuksen Luuk.16-luvusta. Nyt Lasarus jälleen siis nukkuu, isä Aabrahamin helmassa, vartoen lopullista ruumiinsa lunastusta, ja tulemista "siinä ylösnousemuksessa" lupullisesti kuolemattomaksi - niin kuin Jeesus, joka nousi näin esikoisena "kuoleman alaisuudesta" ja "kuoloon nukkuneista. Luukkaan evankeljumin kautta voimme selkeäsi lukea mitä tapahtuu siis niille, jotka uskossa Kristukseen, ennen Hänen lopullista ilmestymistää, ja uskovien ruumiiden muuttamista: silmänräpäyksessä, Hänen kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi katoamattomaksi ruumiiksi. Uskovat kuolleet elävät paratiisissa, odottaen ylösnousemusta ja sitä Herran tuloa, jossa Hän itse astuu alas taivaasta:
"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siita, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi NIINKUIN MUUT, JOILLA EI TOIVOA OLE. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, NIIN SAMOIN ON JUMALA JEESUKSEN KAUTTA MYÖS TUOVA POISNUKKUNEET ESIIN YHDESSÄ HÄNEN KANSSAAN. SILLÄ SEN ME SANOMME TEILLE HERRAN SANANA, ETTÄ ME, JOTKA OLEMME ELOSSA (silloin maan pällä), JOTKA (mahdollisesti) JÄÄMME TÄNNE HERRAN TULEMUKSEEN, EMME SUINKAAN EHDI ENNEN NIITÄ, JOTKA OVAT NUKKUNEET.
Sillä itse Herra on astuva alas taivaasta (Sak:14:4,5.) käskyhuuson, ylienkelin äänen JA PASUUNAN KAIKUESSA (vertaa tätä pasuunan ääntä 1.Kor.15:52. - tämä ääni joka tulee taivaasta ITSE HERRA ASTUESSA SIELTÄ NÄKYVÄSTI, -AIONIN LOPUSSA, - TAKAISEN ON JOTAKIN AIVAN MUUTA KUIN SE HARHAÄÄNI JA TÖRÄHDYS, JONKA JT:EET VÄITTÄVÄT KUULLEENSA 1914.
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja KRISTUKSESSA NUKKUNEE NUOSEVAT YLÖS ENSIN; SITTEN MEIDÄT JOTKA OLEMME ELOSSA, JOTKA OLEMME JÄÄNEET TÄNNE, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN PILVISSÄ HERRAA VASTAAN YLÄILMOIHIN; JA NIIN ME SAAMME AINA OLLA HERRAN KANSSA.
Se että Jeesus kuoltuaan ilman ruumistaan Hengessä astui alas asti tuonelaan: Ef.4:7-10; julistamaan muinoin kuolleillekin evankeliumia: on suuri osoitus Jumalan rakkaudesta ja huolenpidosta luotujaan kohtaan, ettei vaan kukaan joutuisi väärään paikkaan, - JA TÄYSIN KIISTATONTA SANAN SEKÄ SANAN VALOSSA ILMAISTUA:
"Hengessä, jossa Hän MENI POIS (ruumiistaan) JA SAARNASI VANKEUDESSA OLEVILLE HENGILLE, JOTKA MUINOIN EIVÄT OLLEET KUULIAISET...SILLÄ SITÄ VARTEN ON KUOLLEILLEKIN JULISTETTU EVANKELIUMI, ETTÄ HE TOSIN OLISIVAT TUOMITUT LIHASSA NIINKUIN IHMISET, MUTTA HEILLÄ OLISI HENGESSÄ ELÄMÄ, NIINKUIN JUMALA ELÄÄ." (1.Piet.3:18,19; 4:6.)
Se että elämä vartoessa lopullista, ruumiin lunastusta ja Herran tuloa: sekä USKOVIEN kuolleiden nousemista kuolemattomina, siinä ylösnousemuksessa, jossa on heidän osansa; - on myös jotakin varsin lohduttavaa; sillä on myös autuasta olla korjattuna Aabrahamin helmaan lepäämään. Lue kuvausta Luuk.16-luvusta: tuonelasta katsottuna rikas mies näki: "kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki kaukaa Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan (jae 16:23.)."Mitäpä jos vaihteeksi vastaisit kysymykseen. Miten ryöväri voidaan herättää ja viedä paratiisiin jos Jeesus oli ensimmäinen herätetyistä ja loput herätetään tulemuksen jälkeen?
Oletko sitä mieltä, että liha säilyy turmeltumattomana 3 päivää?` Kuinkahan se Lasarus sitten niin kovasti haiskasti päiväysvanhalle?
Näihin pariin LYHYET selvitykset ilman metrin pituisia asiaan kuulumattomia lainauksia. - toki....
Se että elämä vartoessa lopullista, ruumiin lunastusta ja Herran tuloa: sekä USKOVIEN kuolleiden nousemista kuolemattomina, siinä ylösnousemuksessa, jossa on heidän osansa; - on myös jotakin varsin lohduttavaa; sillä on myös autuasta olla korjattuna Aabrahamin helmaan lepäämään. Lue kuvausta Luuk.16-luvusta: tuonelasta katsottuna rikas mies näki: "kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki kaukaa Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan (jae 16:23.)."Niin, jätit täysin huomiotta sen, että raamatussa on muitakin esimerkkejä henkien ruokailusta.
Kristuksen Hengessä puhuen: "Asetan Jahven aina eteeni. Kun Hän on oikealla puolellani, en horju. Sentähden sydämeni iloitsee ja kunniani riemuitsee, myös ruumiini asuu turvassa. SILLÄ sieluani et hälkää tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä katoavaisuutta." Ps.16:7-10.
Ja vielä: "Mihin minä menen Henkesi edestä ja minne pakenen kasvojesi edestä? Jos taivaisiin nousisin, olet siellä, jos vuoteeni tuonelaan tekisin, KATSO, Sinä olet sielläkin." Ps.139:7,8.KESKITY: kirjoitti:
Mitäpä jos vaihteeksi vastaisit kysymykseen. Miten ryöväri voidaan herättää ja viedä paratiisiin jos Jeesus oli ensimmäinen herätetyistä ja loput herätetään tulemuksen jälkeen?
Oletko sitä mieltä, että liha säilyy turmeltumattomana 3 päivää?` Kuinkahan se Lasarus sitten niin kovasti haiskasti päiväysvanhalle?
Näihin pariin LYHYET selvitykset ilman metrin pituisia asiaan kuulumattomia lainauksia.Vaan ryöväri tai täsmällisesti sanoen: ryövärin sielu ja henki meni kuoleman jälkeen Kristuksen kanssa paratiisiin, samoin kuin aikanaan kerran herätetyn ja kuitenkin lopulta kuolleen Lasaruksenkin, sielu ja henki: "Niin tapahtui, että köyhä kuoli (Lasarus), ja enkelit VEIVÄT HÄNET AABRAHAMIN HELMAAN." Luuk.16:22.
Samoin Jeesus vei ryövörin kanssaan jo kuolinpäivänä paratiisiin; sanoaen ristillä: "Totisesti Minä sanon sinulle: TÄNÄ PÄIVÄNÄ PITÄÄ SINUN OLEMAN MINUN KANSSANI PARATIISSA." Luuk.23:43.
Logikkasi pettää: kuolleet uskovat menevät paratiisiin odettamaan Herran tulemusta, ja ruumiinsa näkyvää lopullista lunastusta, ja muut kuolleet eivät virkoa silloin eloon, vaan he odottavat tuonelassa nousemusta viimeiselle tuomiolle, joka toimitetaan vasta tuhatvuotisen valtakunnan päättyessä eli "kun ne (luvatut) tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, ja sen jälkeen tulee maailmanloppu kuten Pietari selvästi ilmoittaa: 2.Piet.3:10.
Kuitenkin toivon varaan: sillä me odotamme myös "uusia taivaita ja uutta maata", jossa vanhuskaus asuu.toki.... kirjoitti:
Niin, jätit täysin huomiotta sen, että raamatussa on muitakin esimerkkejä henkien ruokailusta.
Taivaasta, vaan "paistettu kala" tai niinkuin äärimmäisen tarkan tiedon saaneet "henkeytetyt" käätäjät väittävät: modernisti "pariloitu kala".
Ne on ihan muita uskontoja, joissa henget syövät ja niitä myös jopa ruokitaan, kuin usko Jumalan kirkkauden evankeliumiin Kristuksesta, Hänen, joka on Jumalan katoamaton kuva (Kol.1:15; Hebr.1:3.).- tosissaan kuollut.
Baltasar kirjoitti:
Vaan ryöväri tai täsmällisesti sanoen: ryövärin sielu ja henki meni kuoleman jälkeen Kristuksen kanssa paratiisiin, samoin kuin aikanaan kerran herätetyn ja kuitenkin lopulta kuolleen Lasaruksenkin, sielu ja henki: "Niin tapahtui, että köyhä kuoli (Lasarus), ja enkelit VEIVÄT HÄNET AABRAHAMIN HELMAAN." Luuk.16:22.
Samoin Jeesus vei ryövörin kanssaan jo kuolinpäivänä paratiisiin; sanoaen ristillä: "Totisesti Minä sanon sinulle: TÄNÄ PÄIVÄNÄ PITÄÄ SINUN OLEMAN MINUN KANSSANI PARATIISSA." Luuk.23:43.
Logikkasi pettää: kuolleet uskovat menevät paratiisiin odettamaan Herran tulemusta, ja ruumiinsa näkyvää lopullista lunastusta, ja muut kuolleet eivät virkoa silloin eloon, vaan he odottavat tuonelassa nousemusta viimeiselle tuomiolle, joka toimitetaan vasta tuhatvuotisen valtakunnan päättyessä eli "kun ne (luvatut) tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, ja sen jälkeen tulee maailmanloppu kuten Pietari selvästi ilmoittaa: 2.Piet.3:10.
Kuitenkin toivon varaan: sillä me odotamme myös "uusia taivaita ja uutta maata", jossa vanhuskaus asuu.Et kai sinä tuota vertausta yritä tarjoilla todellisena paikkana? Raamatussa kerrotaan tästä Jeesuksen tavasta opettaa näin.
!33. Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan;
34. ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen".
Sinä sen sijaan olet ottanut asiaksesi opettaa zombi kuolemaa jossa ikään kuin ollaan kuolleita, mutta ei oikeastaan ollakaan.
Eikä mitään selitystä jeesuksen ruumiin tilasta kolmen päivän päätteeksi. Miksi se ei ollut turmeltunut kuten lasaruksella? - Esittelen sinulle.
Baltasar kirjoitti:
Taivaasta, vaan "paistettu kala" tai niinkuin äärimmäisen tarkan tiedon saaneet "henkeytetyt" käätäjät väittävät: modernisti "pariloitu kala".
Ne on ihan muita uskontoja, joissa henget syövät ja niitä myös jopa ruokitaan, kuin usko Jumalan kirkkauden evankeliumiin Kristuksesta, Hänen, joka on Jumalan katoamaton kuva (Kol.1:15; Hebr.1:3.).1. Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman
portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
2. Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
3. Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
NO, MITÄ ENKELIT MAHTOIVAT TEHDÄ? Esittelen sinulle. kirjoitti:
1. Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman
portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
2. Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
3. Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
NO, MITÄ ENKELIT MAHTOIVAT TEHDÄ?on selvää. Enkelit jotka vierailivat Lootin luona, pystyivät IHMISMUODOSSAAN syömään maallista ruokaa. He vain ruumillistivat henkiruumiinsa, jollainen meillä kaikilla on. Silloin heitä ei voi tunnistaa ulkomuodostaan.
Apogryfikirjoissa sanotaan että ARKKIENKELI kulki nuoren Tobiaksen seurassa viikkokaupalla, söi ja joi aivan kuten ihmisetkin.
Opetuslapset eivät aluksi tunnistaneet Jeesusta , koska hänen henkiruumiinsa oli sama kuin taivaassa. Hän siis ruumiillisti sen hahmonsa, joka hänellä oli lunnastuksen täytyttyä taivaissa.- Baltasar ei kirjautuneena
Esittelen sinulle. kirjoitti:
1. Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman
NO, MITÄ ENKELIT MAHTOIVAT TEHDÄ?Siinä se ero ja ei Herran ruumis ja enkelien ruumis ole suinkaan samanlaiset. Minä tarkoitin ettei raamattu tunne sellaista tapausta; - tarkan ja täsmällisen tiedän mukaan: "joka osoittaisti "henkien ruokailevan ruumiissaan" ja juuri siitähän oli myös kysymys silloin kun Herra osoitti käytännön esimerkillä eli antamalla opeuslastin kokeilla ja katsoa käsiään ja jalkojaan sekä söi kalaa osoittaakseen, että hän ei ole ilmestynyt "henki". Tästä oli kysymys eikä suinkaa enkelien ruumiiden laadusta tai niiden käyttämästä ravinnosta. Lisäksi koko Raamattu ei tunne käyttämääsi termiä, "henkiruumis" joka kuuluu johonkin toiseen uskontoon. Ellei näin ole osoita minulle paikka jossa Raamattu sanoo jonkun syöneen jotain nimenomaisesti kuten annoit ymmärtää: "henkiruumiissa".
- niin.
MarkkuP kirjoitti:
on selvää. Enkelit jotka vierailivat Lootin luona, pystyivät IHMISMUODOSSAAN syömään maallista ruokaa. He vain ruumillistivat henkiruumiinsa, jollainen meillä kaikilla on. Silloin heitä ei voi tunnistaa ulkomuodostaan.
Apogryfikirjoissa sanotaan että ARKKIENKELI kulki nuoren Tobiaksen seurassa viikkokaupalla, söi ja joi aivan kuten ihmisetkin.
Opetuslapset eivät aluksi tunnistaneet Jeesusta , koska hänen henkiruumiinsa oli sama kuin taivaassa. Hän siis ruumiillisti sen hahmonsa, joka hänellä oli lunnastuksen täytyttyä taivaissa.Tämä selvä asia ei ole Baltasarille ollenkaan selvää.
- kaikki.
Siinä se ero ja ei Herran ruumis ja enkelien ruumis ole suinkaan samanlaiset. Minä tarkoitin ettei raamattu tunne sellaista tapausta; - tarkan ja täsmällisen tiedän mukaan: "joka osoittaisti "henkien ruokailevan ruumiissaan" ja juuri siitähän oli myös kysymys silloin kun Herra osoitti käytännön esimerkillä eli antamalla opeuslastin kokeilla ja katsoa käsiään ja jalkojaan sekä söi kalaa osoittaakseen, että hän ei ole ilmestynyt "henki". Tästä oli kysymys eikä suinkaa enkelien ruumiiden laadusta tai niiden käyttämästä ravinnosta. Lisäksi koko Raamattu ei tunne käyttämääsi termiä, "henkiruumis" joka kuuluu johonkin toiseen uskontoon. Ellei näin ole osoita minulle paikka jossa Raamattu sanoo jonkun syöneen jotain nimenomaisesti kuten annoit ymmärtää: "henkiruumiissa".
Jahas, nyt aloit tehtailemaan oppeihisi sopivia ruumiita lisää. Mutta siitä poiketen, lue Raamatusta ja OPI:
"40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten ruumiiden kirkkaus on yhtä lajia ja maallisten ruumiiden eri lajia." - Baltasar ei kirjautuneena
niin. kirjoitti:
Tämä selvä asia ei ole Baltasarille ollenkaan selvää.
"Metamorfoosit" kuten kirkastusvuoralla, TAI LUKITTUUN HUONEESEEN ILMESTYMINEN "TOISEN MUOTOISENA" (Mark.16:12.9: tee Hänen ruumiistaan "occultista: henkiruumista", vaan Jeesuksen ruumis on kuten Hän kiistatta osoitti nimenomaan myös: "lihaa ja luuta" VAI KIISTÄTTEKÖ TE KRISTUKSEN OMAT SANAT???
"EI KAIKETI HENGELLÄ OLE LIHAA (SARKI) JA LUITA!!!"
"Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli Hänkin niistä (fyysisen syntymän kautta, kuitenkin synittömäna ja Pyhästä Hengestä siinneenä) yhtälöisellä tavalla osalliseksi, että Hän kuolemansa kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen." (Hebr. 2:14; 1.Moos.3:15.)
Siksi Hän on myös vielä: "lihassa tuleva"; 2.Joh.7; ja Hänen JALKANSA SEISOVAT SINÄ PÄIVÄNÄ ÖLJYMÄELLÄ; Sak.14:4,5. "Ja Herra, minun (ja Tuomaksen) Jumalani, tulee; kaikki pyhät ovat sinun kassasi."
Kristuksen nouseminen kuolleista ja se etti Hän muka enää koskaan palaa takaisin LIHASSA ELI FYYSISESSÄ RUUMIISSA ON ANTIKRISTUKSEN OPPI; josta on historia täynnä mitä moninaisimpia versiota, samoin kuin nyt esittä oleva Jehovan todistajien oppi opettaa. Se on järkeisoppi joka rytyy alati itse selittämään asiota, jopa omilla termeillään kuten spiritualistinen: "henkiruumisoppi" muunmuassa on. Heidän järkeensä ei kertakaikkiaan mahdu se että Herra palaa takaisin LIHASSA JA SINÄ PÄIVÄNÄ HÄNEN JALKANSA TODELLA SEISOVAT ÖLJYVUORELLA JOKA ON KONKREETTTINEN PAIKKA JERUSALEMIN ITÄPUOLELLA; JA SILLOIN TODELLA ÖLJYVUORI TODELLA HALKEAA KAHTIA. Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Siinä se ero ja ei Herran ruumis ja enkelien ruumis ole suinkaan samanlaiset. Minä tarkoitin ettei raamattu tunne sellaista tapausta; - tarkan ja täsmällisen tiedän mukaan: "joka osoittaisti "henkien ruokailevan ruumiissaan" ja juuri siitähän oli myös kysymys silloin kun Herra osoitti käytännön esimerkillä eli antamalla opeuslastin kokeilla ja katsoa käsiään ja jalkojaan sekä söi kalaa osoittaakseen, että hän ei ole ilmestynyt "henki". Tästä oli kysymys eikä suinkaa enkelien ruumiiden laadusta tai niiden käyttämästä ravinnosta. Lisäksi koko Raamattu ei tunne käyttämääsi termiä, "henkiruumis" joka kuuluu johonkin toiseen uskontoon. Ellei näin ole osoita minulle paikka jossa Raamattu sanoo jonkun syöneen jotain nimenomaisesti kuten annoit ymmärtää: "henkiruumiissa".
on henki. Jeesus on henki. Enkelit ovat henkiä.
Jumala on henkien Isä, kuten se Heprealaiskirjessa kauniisti sanotaan,KR1938.
On siis henkisiä ruumiita, on myös maallisia ruumiita. Jumala loi enkelit(henget), siis heillä on henkiruumiit. Mitä Lootin tapaamat Jumalan lähettiläät olivat? Ihmisolentojako? Ei, heillä oli ihmisen ulkokuori, jonka he olivat luoneet 'verhokseen'. Ja tässä 'verhossa' he voivat myös syödä 'maallista' lihaa, kalaa, leipää jotka ovat 'aineellisia'. Aivan kuten Jeesus teki ylösnousemuksensa jälkeen. Hän saattoi tehdä sen mielensä mukaan. Vaikkapa ilmestyä suljettujen ovien läpi opetuslastensa keskelle. Aivan samalla tavalla kävi Jumalan sanansaattaja(enkeli) Aabrahamin luona. Voit lukua Vanhasta Testamentista. Hänkin(enkeli) oli ottanut ihmismuodon(siis luonut aineellisen kuoren), mutta Aabraham tunnisti hänet siitä huolimatta Herran lähettilääksi.MarkkuP kirjoitti:
on henki. Jeesus on henki. Enkelit ovat henkiä.
Jumala on henkien Isä, kuten se Heprealaiskirjessa kauniisti sanotaan,KR1938.
On siis henkisiä ruumiita, on myös maallisia ruumiita. Jumala loi enkelit(henget), siis heillä on henkiruumiit. Mitä Lootin tapaamat Jumalan lähettiläät olivat? Ihmisolentojako? Ei, heillä oli ihmisen ulkokuori, jonka he olivat luoneet 'verhokseen'. Ja tässä 'verhossa' he voivat myös syödä 'maallista' lihaa, kalaa, leipää jotka ovat 'aineellisia'. Aivan kuten Jeesus teki ylösnousemuksensa jälkeen. Hän saattoi tehdä sen mielensä mukaan. Vaikkapa ilmestyä suljettujen ovien läpi opetuslastensa keskelle. Aivan samalla tavalla kävi Jumalan sanansaattaja(enkeli) Aabrahamin luona. Voit lukua Vanhasta Testamentista. Hänkin(enkeli) oli ottanut ihmismuodon(siis luonut aineellisen kuoren), mutta Aabraham tunnisti hänet siitä huolimatta Herran lähettilääksi.käytetään nimitystä PNEUMA, näissä jakeissa joissa Jeesus ilmestyy opetuslapsillensa. Sanoit jossain viestiketjussa, että pneuma-sana tarkoittaa 'jumalallista' henkeä ja spirituaalinen 'saatanallista' henkeä. Miten Jeesuksen ruumis olisi yht.äkkiä 'occulttinen'=saatanallinen
kaikki. kirjoitti:
Jahas, nyt aloit tehtailemaan oppeihisi sopivia ruumiita lisää. Mutta siitä poiketen, lue Raamatusta ja OPI:
"40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten ruumiiden kirkkaus on yhtä lajia ja maallisten ruumiiden eri lajia."Mutta VASTAAHAN TÄHÄN:
"Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee mieleenne sellaisia ajatuksia (kuolleita nousseesta hengestä) teidän sydämeenne? KATSOKAA MINUN KÄSIÄNI JA JALKOJANI JA NÄKÄÄ, ETTÄ MINÄ ITSE TÄSSÄ OLEN, SILLÄ EI HENGELLÄ OLE LIHAA JA LUITA, NIINKUIN TE NÄETTE MINULLA OLEVAN."
TIETYSTI ON TAIVAALLISIA RUUMIITA; MUTTA NE EIVÄT OLE SEN KALTAISIA "HENKIRUUMIITA" JOLLA KIISTETÄÄN JEESUKSEN RUUMIILLINEN "LIHAA JA LUUTA" OLEVA YLÖSNOUSEMUS HAUDASSA TAPAHTUNEEKSI; - JA VÄITETÄÄN JEHOVAN HÄVITTÄNEEN POIKANSTA RUUMIIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeesus istuu taivaallisissa siinä kirkastetussa ruumissa Jahven valtaistuimella jonne Hänet on Ihmisen Poikana asetettu, Jumalan taivaallisena kuvana. (Psal.110; 1.Moos.1:26.) "Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme, kaltaiseksemme." - Baltasar ei kirjautuneena
MarkkuP kirjoitti:
käytetään nimitystä PNEUMA, näissä jakeissa joissa Jeesus ilmestyy opetuslapsillensa. Sanoit jossain viestiketjussa, että pneuma-sana tarkoittaa 'jumalallista' henkeä ja spirituaalinen 'saatanallista' henkeä. Miten Jeesuksen ruumis olisi yht.äkkiä 'occulttinen'=saatanallinen
JOKA kuoli ja jossa naulanreijät ja keihäänjälki olivat nousseen kuolleista; sepittäen saatanallista valhetta, joka mitätöisi Jeesuksen ruumiillisen ylösnousemuksen! Ja sepitätte sen tueksi muka OMIA JOHTOPÄÄTÖKSIÄNNE kuten: WT -74. 1/11:sta SELVÄSTI OSOITTAA. VALEHTELTTE VASTOIN AINUTTAKAAN RAAMATUN SANAA JUMALAN ELI NIINKUIN TE VARASTETTUANNE HÄNEN NIMENSÄ KÄYTÖÖNNE SANOTTE: "JEHOVAN HÄVITTÄNEEN POIKANSA RUUMIIN"! Vaikka nimenomaan Raamattu todistaa Jahven herättäneen Poikansa ruumiin kuolleista: luehan Efesolaiskirjeen ensimmäinen ja vaikka toinenkin luku opiksi, ja katso mikä on tämän kuolleita herätetyn ASEMA, korkeammalla kaikkaea valtaa ja voimaa ja jokaista nimeä, joka mainitaan ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
JOKA kuoli ja jossa naulanreijät ja keihäänjälki olivat nousseen kuolleista; sepittäen saatanallista valhetta, joka mitätöisi Jeesuksen ruumiillisen ylösnousemuksen! Ja sepitätte sen tueksi muka OMIA JOHTOPÄÄTÖKSIÄNNE kuten: WT -74. 1/11:sta SELVÄSTI OSOITTAA. VALEHTELTTE VASTOIN AINUTTAKAAN RAAMATUN SANAA JUMALAN ELI NIINKUIN TE VARASTETTUANNE HÄNEN NIMENSÄ KÄYTÖÖNNE SANOTTE: "JEHOVAN HÄVITTÄNEEN POIKANSA RUUMIIN"! Vaikka nimenomaan Raamattu todistaa Jahven herättäneen Poikansa ruumiin kuolleista: luehan Efesolaiskirjeen ensimmäinen ja vaikka toinenkin luku opiksi, ja katso mikä on tämän kuolleita herätetyn ASEMA, korkeammalla kaikkaea valtaa ja voimaa ja jokaista nimeä, joka mainitaan ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
ennakkoasenteet ja uskonkäsitykset vaikuttavat suuresti siihen miten ymmärrämme eri raamatunjakeet. 2000 v. on jo riidelty, anti olla. Muut jatkakoot tästä aiheesta.
MarkkuP kirjoitti:
ennakkoasenteet ja uskonkäsitykset vaikuttavat suuresti siihen miten ymmärrämme eri raamatunjakeet. 2000 v. on jo riidelty, anti olla. Muut jatkakoot tästä aiheesta.
"Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, NIIN SE PEITE ON NIISSÄ, JOTKA KADOTUKSEEN JOUTUVAT, NIISSÄ USKOTTOMISSA, JOIDEN MIELET TÄMÄN MAAILMAN JUMALAN ON NIIN SOKAISSUT, ETTEI HEILLE LOISTA VALKEUS, JOKA LÄHTEE KRISTUKSEN KIRKKAUDEN EVANKELJUMISTA, HÄNEN, JOKA ON JUMALAN KUVA." 2.Kor.4:3,4.
"Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, NIIN SE PEITE ON NIISSÄ, JOTKA KADOTUKSEEN JOUTUVAT, NIISSÄ USKOTTOMISSA, JOIDEN MIELET TÄMÄN MAAILMAN JUMALAN ON NIIN SOKAISSUT, ETTEI HEILLE LOISTA VALKEUS, JOKA LÄHTEE KRISTUKSEN KIRKKAUDEN EVANKELJUMISTA, HÄNEN, JOKA ON JUMALAN KUVA." 2.Kor.4:3,4.
pystyy järkeilemään minkä tahansa asian omaksi edukseen totuuden kustannuksella, jotakin pientä yksityiskohtaa korostamalla taikka vääristelemällä. Ja tämä pätee mihin tahansa inhimillisen ymmärryksen totuuksiin, ilmiöihin, tapahtumiin tms. Näihin kuuluvat uskonnot, ilmestykset,ylipäänsä kaikki inhimilliseen elämään kuuluvat asiat.
MarkkuP kirjoitti:
pystyy järkeilemään minkä tahansa asian omaksi edukseen totuuden kustannuksella, jotakin pientä yksityiskohtaa korostamalla taikka vääristelemällä. Ja tämä pätee mihin tahansa inhimillisen ymmärryksen totuuksiin, ilmiöihin, tapahtumiin tms. Näihin kuuluvat uskonnot, ilmestykset,ylipäänsä kaikki inhimilliseen elämään kuuluvat asiat.
Metodinen: ulkoaopeteltu hämäävä suggestio ja niiden mukaiset sarkastiset: näennäisloogiset järjen päätelmät ja kysymykset, jotka voivat eksyttävää todellisesti: vain kirjoituksiin perehtymättömiä horjuvia sieluja.
"uhrieläinten ruumiit poltettiin", - siksi on "järkevää itse päätellä", - ohi sanan ja siitä piittamatta: "Jehova Jumala hävitti poikansa ruumiin." Huh, hellettä sano jänis pakkasta.
JT perustavat oppinsa valhetietoon ja järjen päätelmiin, vailla Jumalan Henkeä, - antikristuksen hengessä petettyinä ja sokaistuina; ja tämä on rakkautta sanoa tämä helle, sillä jos he jäävät harhaluuloihinsa ja jatkuviin "vääriin odotuksiinsa" he kuolevat synteihinsä, - apua löytämättä. (lue: Joh.8:30-32.) - VEDÄT.
Mutta VASTAAHAN TÄHÄN:
"Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee mieleenne sellaisia ajatuksia (kuolleita nousseesta hengestä) teidän sydämeenne? KATSOKAA MINUN KÄSIÄNI JA JALKOJANI JA NÄKÄÄ, ETTÄ MINÄ ITSE TÄSSÄ OLEN, SILLÄ EI HENGELLÄ OLE LIHAA JA LUITA, NIINKUIN TE NÄETTE MINULLA OLEVAN."
TIETYSTI ON TAIVAALLISIA RUUMIITA; MUTTA NE EIVÄT OLE SEN KALTAISIA "HENKIRUUMIITA" JOLLA KIISTETÄÄN JEESUKSEN RUUMIILLINEN "LIHAA JA LUUTA" OLEVA YLÖSNOUSEMUS HAUDASSA TAPAHTUNEEKSI; - JA VÄITETÄÄN JEHOVAN HÄVITTÄNEEN POIKANSTA RUUMIIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeesus istuu taivaallisissa siinä kirkastetussa ruumissa Jahven valtaistuimella jonne Hänet on Ihmisen Poikana asetettu, Jumalan taivaallisena kuvana. (Psal.110; 1.Moos.1:26.) "Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme, kaltaiseksemme."Montaakos lajia ruumiita sitä raamattu kertoi olevankaan? Ja millaisen ruumiin raamattu kertoi herätettävän?
>>>"Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee mieleenne sellaisia ajatuksia VEDÄT. kirjoitti:
Montaakos lajia ruumiita sitä raamattu kertoi olevankaan? Ja millaisen ruumiin raamattu kertoi herätettävän?
>>>"Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee mieleenne sellaisia ajatuksiaJa osoita että: termi on Raamatun käyttämä sekä missä sanaa "henkiruumis" käytetään. Raamatun ulkopuolisissa gnostilaisissa opeissa ja occultistisissa salatieteissä temiä kyllä käytetään runsaati, mutta ei tietääksen raamatussa. Lisäksi, vastaa oliko Jeesusken arpinen ruumis, siis se, jonka hän näytti opetuslapsille: "lihaa ja luuta"? Älä kiemurtele!
- tuotteita.
Metodinen: ulkoaopeteltu hämäävä suggestio ja niiden mukaiset sarkastiset: näennäisloogiset järjen päätelmät ja kysymykset, jotka voivat eksyttävää todellisesti: vain kirjoituksiin perehtymättömiä horjuvia sieluja.
"uhrieläinten ruumiit poltettiin", - siksi on "järkevää itse päätellä", - ohi sanan ja siitä piittamatta: "Jehova Jumala hävitti poikansa ruumiin." Huh, hellettä sano jänis pakkasta.
JT perustavat oppinsa valhetietoon ja järjen päätelmiin, vailla Jumalan Henkeä, - antikristuksen hengessä petettyinä ja sokaistuina; ja tämä on rakkautta sanoa tämä helle, sillä jos he jäävät harhaluuloihinsa ja jatkuviin "vääriin odotuksiinsa" he kuolevat synteihinsä, - apua löytämättä. (lue: Joh.8:30-32.)RAAMATUN MUKAAN ON KAHDENLAISIA RUUMIITA, MUTTA SINUN JÄRKEILYSI TUOTTEENA OLEMME SAANEET TODISTAA LIHA-HENKIRUUMIIN ILMAATUMISEN.
Sen lisäksi yrität kieroilla kun täällä esittelee näiden henkiolentojen syöneen ja nujakoineen maan päällä. Hyi sinua. - piipitystä.
Baltasar kirjoitti:
Ja osoita että: termi on Raamatun käyttämä sekä missä sanaa "henkiruumis" käytetään. Raamatun ulkopuolisissa gnostilaisissa opeissa ja occultistisissa salatieteissä temiä kyllä käytetään runsaati, mutta ei tietääksen raamatussa. Lisäksi, vastaa oliko Jeesusken arpinen ruumis, siis se, jonka hän näytti opetuslapsille: "lihaa ja luuta"? Älä kiemurtele!
Jeesus pystyi "aineelistumaan" juuri sellaiseksi kuin halusi. Kuten ne monet muut maan päällä vierailleet henkiolennot. Ei sotketa itsestään selviä asioita.
Ja nyt pitää alkaa termistöstä änkäämään. Käytetään sitten muotoa taivaallinen ruumis. Koska mielestäsi Jeesus sai taivaallisen ruumiin ja mitä ylösnousemusruumiille tapahtui? piipitystä. kirjoitti:
Jeesus pystyi "aineelistumaan" juuri sellaiseksi kuin halusi. Kuten ne monet muut maan päällä vierailleet henkiolennot. Ei sotketa itsestään selviä asioita.
Ja nyt pitää alkaa termistöstä änkäämään. Käytetään sitten muotoa taivaallinen ruumis. Koska mielestäsi Jeesus sai taivaallisen ruumiin ja mitä ylösnousemusruumiille tapahtui?Vaan kyse oli siitä oliko se ruumis, jossa Hän ulosnousi arpineen päivineen näyttäytyen käsin kosketeltavasti ja kalaa syöden "lihaa ja luuta"; vai jokin muu ruumis kuten henkivaltaoppien kannattajien usein käyttämä "henkiruumis", "eteeriruumis" jne.
Se millainen Kristus on lopullisesti KIRKKAUDESSA IHMISEN POIKANA TAIVAALLISSA ON JO TOINEN KYSYMYS; JOHON ON TURHA VASTATA ELEI ENSIMMÄISTÄ RUUMIN YLÖSNOUSEMUSTA KUOLLEISTA TUNNUSTETA FYYSISESTI TAPAHTUNEEKSI; silloinhan ei myöskää ole konkreettista lupausta kenenkään yhdenkään "Aadamissa kuolleen herättämisestä"; ellei tätä Jeesusta eli myös "viimeistä Aadamia" todella herätetty kuolleista, niin että Hänestä tulikin kaikki eläväksitekevä Henki, joka katoamattoman elämän voimasta kukisti: sekä sen jolla oli kuolema vallassaan, että itse kuolemankin voittaen sen niin, että sen osaksi jäi vain synti, - eli maaiman synnit. (1.Kor. 15:42-55.)
"Mutta nytpä Kristus on noussut kulleista, esikoisena KUOLOON NUKKUNEISTA. Sillä koska kuolema on tullut yhden ihmisen kautta, NIIN ON MYÖS KUOLLEITTEN YLÖSNOUSEMUS TULLUT IHMISEN KAUTTA.
Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT AADAMISSA, NIIN MYÖS KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI KRISTUKSESSA, mutta jokainen vuorollaan; ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN; (1.Kor.15:20-23.)
Älä änkytä vaan vastaa kysymykseen; Oliko Jeesuksen kuolleista herätetty, arpinen ruumis, jonka hän näytti opetuslapsille "luuta ja lihaa"?
Kyllä vai ei, ja pulinat pois?tuotteita. kirjoitti:
RAAMATUN MUKAAN ON KAHDENLAISIA RUUMIITA, MUTTA SINUN JÄRKEILYSI TUOTTEENA OLEMME SAANEET TODISTAA LIHA-HENKIRUUMIIN ILMAATUMISEN.
Sen lisäksi yrität kieroilla kun täällä esittelee näiden henkiolentojen syöneen ja nujakoineen maan päällä. Hyi sinua.Osoittaen ne sieltä toseksi. Ja vastaa: Oliko Jeesuksen ylösnoussut ja arpinen ruumis, jota opetuslapset, jopa koskettelivat ja katselivat, - se sama ruumis ylösnousseena, joka oli hautaan pantukin; vai "hävittikä Jehova Jumala poikansa uhratun ruumiin"??? Hah ...hah ... ha, mikä emävale ilman minkäälaisia todisteita Jumalan sanasta, suoraan valheen isän petolisesta tuutista, - uunituoreena ilmoituksena: WT-74.1/11. - Hah .. hah...haa, kaikkea sitä kuuleekin...hah..hah..haa. "Jehova hävitti",,, hah hah haa ,,,rakkaan,,,, poikansa,,, uhratun,,,ruumiin,,,hah hah haa,,,kävikö,,,hän,,,sen ,,,pottamassa,,,hah, vai ,,,kuinka,,,haaah hah haa,,,joka ei ollut näkevä katoavaisuutta,,, vaan joka lepäsi toivossa?
- daapa.
Baltasar kirjoitti:
Vaan kyse oli siitä oliko se ruumis, jossa Hän ulosnousi arpineen päivineen näyttäytyen käsin kosketeltavasti ja kalaa syöden "lihaa ja luuta"; vai jokin muu ruumis kuten henkivaltaoppien kannattajien usein käyttämä "henkiruumis", "eteeriruumis" jne.
Se millainen Kristus on lopullisesti KIRKKAUDESSA IHMISEN POIKANA TAIVAALLISSA ON JO TOINEN KYSYMYS; JOHON ON TURHA VASTATA ELEI ENSIMMÄISTÄ RUUMIN YLÖSNOUSEMUSTA KUOLLEISTA TUNNUSTETA FYYSISESTI TAPAHTUNEEKSI; silloinhan ei myöskää ole konkreettista lupausta kenenkään yhdenkään "Aadamissa kuolleen herättämisestä"; ellei tätä Jeesusta eli myös "viimeistä Aadamia" todella herätetty kuolleista, niin että Hänestä tulikin kaikki eläväksitekevä Henki, joka katoamattoman elämän voimasta kukisti: sekä sen jolla oli kuolema vallassaan, että itse kuolemankin voittaen sen niin, että sen osaksi jäi vain synti, - eli maaiman synnit. (1.Kor. 15:42-55.)
"Mutta nytpä Kristus on noussut kulleista, esikoisena KUOLOON NUKKUNEISTA. Sillä koska kuolema on tullut yhden ihmisen kautta, NIIN ON MYÖS KUOLLEITTEN YLÖSNOUSEMUS TULLUT IHMISEN KAUTTA.
Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT AADAMISSA, NIIN MYÖS KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI KRISTUKSESSA, mutta jokainen vuorollaan; ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN; (1.Kor.15:20-23.)
Älä änkytä vaan vastaa kysymykseen; Oliko Jeesuksen kuolleista herätetty, arpinen ruumis, jonka hän näytti opetuslapsille "luuta ja lihaa"?
Kyllä vai ei, ja pulinat pois?Kyllä oli. Jeesus pystyi ottamaan liharuumiin ihan samoin kuin muutkin raamatussa mainitut henkiolennot. He söivät ja joivat siinä missä ihmisetkin. Millainen se vimeinen aadam olikaan?€
Missäs vaiheessa raamattu kertoo Jeesuksen muuttuneen taivaalliseen ruumiiseen ja kuka sen hävitti, vai mätkähtikö maan päälle?
Eikö tuollainen vähäjärkisen esittäminen ala jo vähitellen kyllästyttää? - .,,..,
Baltasar kirjoitti:
Osoittaen ne sieltä toseksi. Ja vastaa: Oliko Jeesuksen ylösnoussut ja arpinen ruumis, jota opetuslapset, jopa koskettelivat ja katselivat, - se sama ruumis ylösnousseena, joka oli hautaan pantukin; vai "hävittikä Jehova Jumala poikansa uhratun ruumiin"??? Hah ...hah ... ha, mikä emävale ilman minkäälaisia todisteita Jumalan sanasta, suoraan valheen isän petolisesta tuutista, - uunituoreena ilmoituksena: WT-74.1/11. - Hah .. hah...haa, kaikkea sitä kuuleekin...hah..hah..haa. "Jehova hävitti",,, hah hah haa ,,,rakkaan,,,, poikansa,,, uhratun,,,ruumiin,,,hah hah haa,,,kävikö,,,hän,,,sen ,,,pottamassa,,,hah, vai ,,,kuinka,,,haaah hah haa,,,joka ei ollut näkevä katoavaisuutta,,, vaan joka lepäsi toivossa?
Ymmärrän asia niin, että sinun markkinoima jumalasi ei pysty samaan kuin esim. enkelit jotka ruumiillistuivat maanpäällä ja söivät sekä joivat. Eikä selitystä tule miten 3 päivää vanha ruumis ei turmellu.
Mistä johtuu, että markkinoit niin kykenemätöntä jumalaa?
Olet jo änkytellyt oman aikasi, etkä pysty mitään järkeviä vastailemaan kysymyksiin. .,,.., kirjoitti:
Ymmärrän asia niin, että sinun markkinoima jumalasi ei pysty samaan kuin esim. enkelit jotka ruumiillistuivat maanpäällä ja söivät sekä joivat. Eikä selitystä tule miten 3 päivää vanha ruumis ei turmellu.
Mistä johtuu, että markkinoit niin kykenemätöntä jumalaa?
Olet jo änkytellyt oman aikasi, etkä pysty mitään järkeviä vastailemaan kysymyksiin.Mutta kerro sinä minulle se miten Jeesus pystyi herättämään Lasaruksen, ensin viivyttyään KAKSI PÄIVÄÄ VIELÄ PAIKALLAAN; saatuaan sanan Lasaruksen sairaudesta ja kuolemastakin ja vasta kun ruumis jo haisi; (katso jakeet: Joh.11:6,39.) - HÄN KÄSKI LASURUKSEN ULOS HAUDASTA?
Onko Jumalalle mikään mahdotonta???daapa. kirjoitti:
Kyllä oli. Jeesus pystyi ottamaan liharuumiin ihan samoin kuin muutkin raamatussa mainitut henkiolennot. He söivät ja joivat siinä missä ihmisetkin. Millainen se vimeinen aadam olikaan?€
Missäs vaiheessa raamattu kertoo Jeesuksen muuttuneen taivaalliseen ruumiiseen ja kuka sen hävitti, vai mätkähtikö maan päälle?
Eikö tuollainen vähäjärkisen esittäminen ala jo vähitellen kyllästyttää?Ei siitä enää ainakaan vahinkoa voisi olla?
- Repe-Pekka
Baltasar kirjoitti:
Mutta kerro sinä minulle se miten Jeesus pystyi herättämään Lasaruksen, ensin viivyttyään KAKSI PÄIVÄÄ VIELÄ PAIKALLAAN; saatuaan sanan Lasaruksen sairaudesta ja kuolemastakin ja vasta kun ruumis jo haisi; (katso jakeet: Joh.11:6,39.) - HÄN KÄSKI LASURUKSEN ULOS HAUDASTA?
Onko Jumalalle mikään mahdotonta???>> Onko Jumalalle mikään mahdotonta??? >>
Raamattu vastaa :
37. sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
Luuk. 1.
Ruumiin temppeli :
18. Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20. Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
Jumalalle on kaikki mahdollista. - Baltasar ei kirjautuneena
Baltasar kirjoitti:
Mutta kerro sinä minulle se miten Jeesus pystyi herättämään Lasaruksen, ensin viivyttyään KAKSI PÄIVÄÄ VIELÄ PAIKALLAAN; saatuaan sanan Lasaruksen sairaudesta ja kuolemastakin ja vasta kun ruumis jo haisi; (katso jakeet: Joh.11:6,39.) - HÄN KÄSKI LASURUKSEN ULOS HAUDASTA?
Onko Jumalalle mikään mahdotonta???Juuri niin ja siinähän onkin suora linkki Sak.6:12,13:sta eli sen profetian täyttymys; Kristuksen Jeesuksen, Jumalan temppelin ylösrakentamisesta Hänen ylönousemuksessaan. Itse asiassa Jeesus kehoitti juutalaisia peitetysti näin ollen tappamaan itsensä.
- neitoni
MarkkuP kirjoitti:
käytetään nimitystä PNEUMA, näissä jakeissa joissa Jeesus ilmestyy opetuslapsillensa. Sanoit jossain viestiketjussa, että pneuma-sana tarkoittaa 'jumalallista' henkeä ja spirituaalinen 'saatanallista' henkeä. Miten Jeesuksen ruumis olisi yht.äkkiä 'occulttinen'=saatanallinen
naurattaa eräät ihmiset.On kyse Jumalasta ja Jeesuksesta,sitte nää pienet epäilevät ihmiset mitenkähän se Jehova hoiti kaiken ja herätti Jeesuksen...!!! Voi herran jumala,ny puhutaan koko maailmankaikkeuden luojasta ja Hänen pojastaan ja pienet piipertää miten kaikki on ollu mahollista,keltä järki puuttuu,kysyn vain!Haloo,menkää nukkumaan ja kysykää aamulla mistä te ootte tullu
- Pii on 3.0
piipitystä. kirjoitti:
Ja nyt pitää alkaa termistöstä änkäämään. Käytetään sitten muotoa taivaallinen ruumis. Koska mielestäsi Jeesus sai taivaallisen ruumiin ja mitä ylösnousemusruumiille tapahtui?..Kirjoituksissa mainitaan "Aineellistaminen , " -
Tai Jt; Opin käyttämä "Enkelipojat, "
Tai" henkiolennot", - Pii on 3.0
MarkkuP kirjoitti:
Ei ole raamatusta ensinkään, vaan Kirkkoisi Augustinus omi sen Hellenistijuutalaiselta filosofilta Filon Aleksandrialaiselta.Aiemmin "Ruah" tarkoitti tuulta tai myrskyä. Filonilta on myöskin Mooseksen lain kymmenen käskyn erottaminen muusta laista. Augustinus , joka oli itsekin uusplatonilainen Filosofi, haali Filonin ohjeet Katolisen Kirkon ohjenuoraksi. Hän jopa väitti Filonia ,(-20 e,aa --20 j.aa-) "Melkein " kristityksi. Aivan samoin uusplatonistit väittivät -300- luvulta lähtien, että Aristoteles oli "Melkein " Kristitty.
Todellisuudessa he rakensivat maallista Kirkkovaltiota kreikkalaisten pakanafilosofien kanssa,
- koo.koo
Onko Jeesuksen ruumis mielestäsi siis vaikkapa Luuk.24:36-47. kertomksen mukaan vain ilmestynyt "henki"? Katso vastaus jakeesta 39:n ja mieti voiko "henkiruumiissa ilmestynyt" ruokailla?
>>>>>>>>>>>>>>Jessulihan on satuolento, jonka ympärille on vielä kehitetty kaikennäköisiä satuja ja tarinoita. Tuo kuolleista ylösnousu ja ikuinen elämä, jos hännystelee jessulia ja YHWH-setää, on kieltämättä hyvin keksitty. Se onkin hämännyt monia ihmisiä. Mutta historiasta löytyy parisenkymmentä vastaavaa tapausta ennen jessulia. Siitä voikin päätellä, että jessu-setä on mielikuvituksen tuote.
Lisäkysymys: tuliko parannusta syntien anteeksi saamiseksi saarnata Jeesuksen vai Jehovan nimessä?
>>>>>>>>>>>>>>>>>Ei kannata kysellä satuolennoilta mitään.
Lisäkysymys: Oliko YHWH:n nimen muoto "JEHOVA" tai "JAHVE" lainkaan käytössä tai yleistä tuohon aikaan?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Mihin aikaan?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
Lisäkysymys: Ketka ja milloin lisäsivät vokaalien käytön nimeen YHWH ?
mooses ja aaprabam bopylonian riekkuvissa puutarhoissa, perjantaiehtoona, ennen kun lähtivät saunaan ja ryyppäämään.
Mitä muuta haluat tietää?- Baltasar ei kirjautuneena
Ja nämä juutalaiset kirjanoppineet eivät varmudella tienneet tetragrammin oikeaa lausumistapaa. Juutalaiset eivät lausuneet YHWH:ta näet ääneen vaan olivat korvanneet sen lunuttuna sanalla 'Adonai'. Todennäköisimpäna lausumistapana pidetään muota 'Jahve' joka onkin muotoa 'Jehowa' varhaisemmin käytetty ääntämismuoto. Se että Jehovan todistaja ovat lisäänneet nimen Uuteen testamenttiin, vastoin niiden kreikankielisiä pohjatekstejä on selvä omavaltainen UT:n väärennös, ja evankelistojen sekä apostolien kirjoitusten muuttaminen, pois alkuperäisestä muodostaan. Tietysti tämän nimen lisäuksen teksteihin toivotaan lisäävän tämän: Jehovan nimen ryöstäneiden ja kirjoituksiin sen väärentäneiden, harhaoppisten suosiota ja yleistä markkinaarvoa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei121128Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1251016- 56995
- 109959
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.54873Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85842- 80826
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev165793Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66731- 67724
- 25714
- 33618
- 70606
- 98588
- 55549
- 60524
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15080523- 35507
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31473Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi268453