Kotleetille kysymyksiä

Ihmettelen vain

Olen seurannut joitakin vastauksiasi ja muutamisa asioita hämmästelen. Laitanpa sinulle oikein kysymyspatteriston:
Paljonko painosi on nyt tällä hetkellä?
Olen ymmärtänyt että et halua laihduttaa mutta miksi? Onko sinusta mukavaa olla lihava siksi että lihavuutesi takia sinun ei tarvitse tehdä joitakin asioita tai lihavuutesi nojalla sinulta ei vaadita jotakin? Vai onko riippuvuutesi ruokaan niin suuri?
Mikäli Suomen apteekkeihin tulee tuo reseptivapaa Alli-laihdutuslääke niin haluasitko edes kokeilla?

Muiden ihmisten kyselyistä vielä. Aikuiset varmaan harvemmin kyselevät miksi olet niin lihava mutta lapset (kummilapset?) saattavat kysyä. Mitä vastaat, että olet syönyt paljon, vai vastaatko mitään?
Oletko koskaan kommentoinut kenenkään tuijottelua mitenkään?

39

1271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaasti vaan

....eikö sinulla nyt ole muuta tekemistä kuin "ihmetellä" jonkun ihmisen painoa ja tekemisiä ?

Hommaa hei elämä itsellesi !

• zöf

kuuluu elämään.

• Painoarvoa on saman verran eli liikkuu 225-226 kg välillä. En näe mitään tarvetta laihduttaa (muuttaa elämäntapaani). Kyllä minun on itse tehtävä työni ja hoidettava talouteni. Ei niitä kukaan muu tee puolestani. Ei minun ole tarvinnut olla tekemättä lihavuuden vuoksi tai lihavuuden nojalla. Vaatia voi vaikka mitä mutta minä teen sen mikä tuntuu hyvältä ja mukavalta. En ole mikään sätkynukke eikä minun tarvitse mielistellä ketään tai yrittää hakea hyväksyntää.

Riippuvuutta on lähinnä syömisen osalta :) Kokonaan syömättä kun ei voi olla eli se eroaa siten tupakoijasta tai tissuttelijasta yms.
      En ole kokeillut laihdutuslääkkeitä aiemmin enkä nytkään. Laihdutuslääkkeet voivat joillekin toimia tsempparina vaikkei niistä olisi mitään hyötyä ja siten "motivoida" laihtumaan liikuntaa lisäämällä ym.
      Minä voin ihan hyvin sanoa lapselle, että olen syönyt liikaa karkkia ja jäätelöä ym makeaa ja minusta on tullut sen takia näin lihava :)
      En kommentoi tuijottelua. Kyllä siihen tottuu eikä siitä välitä. Toki vuosia sitten sanoin kerrankin piruuttani yhdelle aikuiselle tuijottelijalle, että "tunnetaanko me toisemme?". Siinä meni tuijottelijalla vähän pasmat sekaisin.

Kaikki eivät toki tuijota ja jotkut voivat sanoa hyvää tarkoittaen, että "siinähän on miehen kokoinen mies". Niinkuin se onkin. Viimeksi vajaa kuukausi sitten yksi taksimies sanoi niin matkalaukkua vastaanottaessa ja oli sen jälkeen ohjaamassa minua taksin etupenkille sillä epäili etten mahdu takapenkille. Mahduin kuitenkin epäilystä huolimatta takapenkille :)

• ----------

"Minä voin ihan hyvin sanoa lapselle, että olen syönyt liikaa karkkia ja jäätelöä ym makeaa ja minusta on tullut sen takia näin lihava :) "

Ai pikkasen kumminkin terveysvalistuksen puolelle?? Rasvaisesta et kuitenkaan kerro mitään (esim. ranskikset)?

• 012365410

No ei taatusti mahtunut taksin takapenkillä turvavyö kiinni? (mä käytän takanakin vyötä)
        Eikö sua häiritse yhtään se että hengstyt ja puuskutat takuulla helpommin kun muut, vaikka kävellessä tai muuten liikkuessa? Et sä voi joka paikassa pärjätä hissillä tai autolla ovelta ovelle. Eikä sekään kyllästytä et joku varmana seuraa et mahdutko tuoliin tai pettääkö tuoli? Koska tasan varmasti joku kuitenkin kattoo.
        Kumman toteuttasit mieluummin jos tarvis, vähentäsit syömistä vai lisäisit liikuntaa?

• ______________..

Sä et taida lukea noita lehtiä mutta tämän päivän Iltalehdessä oli juttua miehestä joka oli laihduttanut 60 kiloa. Alkupaino 158 kiloa ja kertoi ettei kilometriä enempää ollut jaksanut kävellä. Ja sä väität käveleväsi 225 kilosena kaksi kilometriä. Siis yhteen menoon, oliskin helpompi uskoa jos se kaksi kilometriä olisi koko päivän saldo.
        Paljokos sulla sitä ikää olikaan? Viidenkympin jälkeen ainakin alkaa sairaudet vaivata.

• kummastelija

Haluaisin kiittää sinua vastailuistasi ja joviaalisuudestasi.
        Saat olla onnellinen kun olet terve, mieleltäsi ja vielä fyysisestikin ja itsetuntosi on vahva. Nyt huomasin sen erityisesti, arvaat kai miksi.
        Hyvää kevättalven jatkoa, ehkä minä jossain vaiheessa kuitenkin kysyn että "kuis hurisee".

• ---------- kirjoitti:

"Minä voin ihan hyvin sanoa lapselle, että olen syönyt liikaa karkkia ja jäätelöä ym makeaa ja minusta on tullut sen takia näin lihava :) "

Ai pikkasen kumminkin terveysvalistuksen puolelle?? Rasvaisesta et kuitenkaan kerro mitään (esim. ranskikset)?

Ihan vain pikkaisen. Mielestäni rasvainen ruoka ei ole ongelma paljon sokeria sisältävän ruuan rinnalla.

• 012365410 kirjoitti:

No ei taatusti mahtunut taksin takapenkillä turvavyö kiinni? (mä käytän takanakin vyötä)
        Eikö sua häiritse yhtään se että hengstyt ja puuskutat takuulla helpommin kun muut, vaikka kävellessä tai muuten liikkuessa? Et sä voi joka paikassa pärjätä hissillä tai autolla ovelta ovelle. Eikä sekään kyllästytä et joku varmana seuraa et mahdutko tuoliin tai pettääkö tuoli? Koska tasan varmasti joku kuitenkin kattoo.
        Kumman toteuttasit mieluummin jos tarvis, vähentäsit syömistä vai lisäisit liikuntaa?

En edes yrittänyt laittaa turvavyötä taksissa. En ole laittanut turvavyötä taksissa ennen enkä nytkään. Aika harva käyttää taksissa turvavyötä. Pisteet siitä sinulle.
        Hengästyn helpommin kuin muut mutta miksi minun pitäisi kulkea muiden tahdissa? Ei ole tarvetta. Enkä minä aja autolla ovelta ovelta. Mistä olet sellaisen kuvitelman saanut? Kolme kerrosta kyllä nousen ilman hissiäkin mikäli on tarve. Jos se ei ole riittävästi jonkun mielestä niin sitten se ei ole.
        Minua ei häiritse vaikka muut seuraavat. Jokaisella on omat harrastuksensa ja viehätyksensä. Ei minua haittaa huomion keskipisteena oleminen :)
        Varmaan valitsisin molemmat vaihtoehdot eli vähentäisin syömistä ja lisäisin liikuntaa.

• ______________.. kirjoitti:

Sä et taida lukea noita lehtiä mutta tämän päivän Iltalehdessä oli juttua miehestä joka oli laihduttanut 60 kiloa. Alkupaino 158 kiloa ja kertoi ettei kilometriä enempää ollut jaksanut kävellä. Ja sä väität käveleväsi 225 kilosena kaksi kilometriä. Siis yhteen menoon, oliskin helpompi uskoa jos se kaksi kilometriä olisi koko päivän saldo.
        Paljokos sulla sitä ikää olikaan? Viidenkympin jälkeen ainakin alkaa sairaudet vaivata.

En perusta noista lööppilehdistä. Ne ovat vain selailua varten eikä uutisarvoltaan kovin kaksisia. En ole lukenut kyseistä juttua.
        Tuolloin noin 160 kiloisena kävelin ihan hyvin 3 kilometriä yhteen suuntaan pysähtymättä ja sitten vielä myöhemmin saman päivän aikana takaisin. Ei se paino pelkästään kerro sitä miten pitkään pystyy kävelemään. Paljon riippuu varmasti siitäkin onko tottunut nuorena kävelemään, tekemään fyysistä työtä ja yleensäkin urheilemaan ja liikkumaan. Ikää 35 v.

• kummastelija kirjoitti:

Haluaisin kiittää sinua vastailuistasi ja joviaalisuudestasi.
        Saat olla onnellinen kun olet terve, mieleltäsi ja vielä fyysisestikin ja itsetuntosi on vahva. Nyt huomasin sen erityisesti, arvaat kai miksi.
        Hyvää kevättalven jatkoa, ehkä minä jossain vaiheessa kuitenkin kysyn että "kuis hurisee".

Kiitoksia. Kevättä ja voikukkia odotellessa. Ehkä arvasin ehkä en.

• voi jessus
        kotleetti kirjoitti:

Ihan vain pikkaisen. Mielestäni rasvainen ruoka ei ole ongelma paljon sokeria sisältävän ruuan rinnalla.

Minä olen kyllä toista mieltä. Rasvainen ruoka, varsinkin voit ym ei ole terveellistä vaan lihottavaa ja verisuonia ahtauttavaa. Eihän se sokerikaan terveellistä ole. Sokeria ja rasvaa vaan niin 2-tyypin diabetes kolkuttaa.

• sylissä

"Kaikki eivät toki tuijota ja jotkut voivat sanoa hyvää tarkoittaen, että "siinähän on miehen kokoinen mies". Niinkuin se onkin. Viimeksi vajaa kuukausi sitten yksi taksimies sanoi niin matkalaukkua vastaanottaessa ja oli sen jälkeen ohjaamassa minua taksin etupenkille sillä epäili etten mahdu takapenkille. Mahduin kuitenkin epäilystä huolimatta takapenkille :)"

Niin että siellä takapenkillähän on sitten maha sylissä niin että leuassa kiinni? Entäs junassa, bussissa, lentokoneessa, ei taida se pöytä mahtua auki? Junassa ja bussissa ei ole pakko käyttää turvavyötä eikä kaikissa taida ollakaan, mutta sinulla ei taida nekään mitkään mahtua kiinni. Saatkos lentokoneessa automaattisesti jatkovyön?
        Eikö tuollanen ahtaus koskaan ärsytä sinua?

• sylissä kirjoitti:

"Kaikki eivät toki tuijota ja jotkut voivat sanoa hyvää tarkoittaen, että "siinähän on miehen kokoinen mies". Niinkuin se onkin. Viimeksi vajaa kuukausi sitten yksi taksimies sanoi niin matkalaukkua vastaanottaessa ja oli sen jälkeen ohjaamassa minua taksin etupenkille sillä epäili etten mahdu takapenkille. Mahduin kuitenkin epäilystä huolimatta takapenkille :)"

Niin että siellä takapenkillähän on sitten maha sylissä niin että leuassa kiinni? Entäs junassa, bussissa, lentokoneessa, ei taida se pöytä mahtua auki? Junassa ja bussissa ei ole pakko käyttää turvavyötä eikä kaikissa taida ollakaan, mutta sinulla ei taida nekään mitkään mahtua kiinni. Saatkos lentokoneessa automaattisesti jatkovyön?
        Eikö tuollanen ahtaus koskaan ärsytä sinua?

Ei se maha nyt sentään leuassa asti ole kiinni ja kaulaakin on vielä jopa jäljellä vaikka kaulallakin on silti ympärysmittaa :)
        En ole yrittänyt laskea pöytiä alas. Jatkovyön saa hyvin. Ei minua ahtaus erityisesti äsytä kulkuneuvoissa. Enemmän harmittaa vaikkapa melkein seinän viereen laitettu wc-pönttö. Eihän sellaiseen meinaa mahtua edes kunnolla istumaan. Tilaa kun useimmiten olisi ollut helposti laittaa wc-pönttö vaikkapa 10-15 cm etäämmäksi sivuseinästä ja siten järkevämpään paikkaan.

• ,,,,,,,,
        kotleetti kirjoitti:

Ei se maha nyt sentään leuassa asti ole kiinni ja kaulaakin on vielä jopa jäljellä vaikka kaulallakin on silti ympärysmittaa :)
        En ole yrittänyt laskea pöytiä alas. Jatkovyön saa hyvin. Ei minua ahtaus erityisesti äsytä kulkuneuvoissa. Enemmän harmittaa vaikkapa melkein seinän viereen laitettu wc-pönttö. Eihän sellaiseen meinaa mahtua edes kunnolla istumaan. Tilaa kun useimmiten olisi ollut helposti laittaa wc-pönttö vaikkapa 10-15 cm etäämmäksi sivuseinästä ja siten järkevämpään paikkaan.

ahtaus on kyl sun itse aiheuttamaa........
        Onk sun wc ja kylppäri rakennettu sun mittojen mukaan?

• terveyskasvatus
        kotleetti kirjoitti:

Onhan se nyt ihmisen fysiologian mukaista että istuessa ne vähätkin vatsamakkarat nousee syliin, peräti sitten isompi vatsa. Taitaa kotleetillakin se vyötärönympärys olla seistessä eri kun istuessa. Ja harvemmin olen kuullut että kenelläkään lihavalla mikään vaatekappale olisi seistessä ratkennut mutta istuessa voi jollakin housun sauma ratketa tai paidannappi irrota. Silti kiloja ei tule kenellekään yhtään enempää kun istuutuu.
        Mutta suurempi ongelma minusta on se että joillakin ylikilot aiheuttavat selkeitä poimuja eli niitä makkaroita kroppaan. Jos ei peseydy ja kuivaa itseään kunnolla niin iho voi kärsiä ja jopa tulehtua. Joillakin oikein lihavilla on jatkuvaa ihotulehdusta ja sienikasvustoa vatsamakkaroissa, tai kyljissä tai kainaloissa. (eli voi se sieni tulla muuallekin kun jalkaan).
        Jos kroppa on löysässä kunnossa niin puhtaudesta pitää huolehtia.

• friikkis
        kotleetti kirjoitti:

Tätäkö se on niitten käsinojatuolien kanssa?
        http://www.youtube.com/watch?v=QgHSXoOwS9E

Tätä toista en kyllä oikein ymmärrä, varsinkaan kielen takia mutta en tiedä onko tarkoitus pitää hauskaa lihavan kustannuksella vai näyttää että mitkä asiat on hankalia nuorelle lihavalle. Kikattelusta voisi kuvitella että hupaillaan mutta toisaalta oliko niin että japanilaisessa kulttuurissa hämmennys peitetään naurahduksella. No sumopainijoille ei naureskella.
        Kuvittelen että meikäläisillä kirjaimilla näkyvä 260 kg on pojan/miehen paino. Pituudesta en tiedä mutta jos japanilaiset on keskimäärin alle 170 cm niin onhan se BMI paljon. Ainakin kovasti näyttää kaveri hikoilevan vaikka omin jaloin liikkuukin.

http://www.youtube.com/watch?v=h2xmzvClOGc&feature=channel_page

• huumorintajuton
        friikkis kirjoitti:

Tätä toista en kyllä oikein ymmärrä, varsinkaan kielen takia mutta en tiedä onko tarkoitus pitää hauskaa lihavan kustannuksella vai näyttää että mitkä asiat on hankalia nuorelle lihavalle. Kikattelusta voisi kuvitella että hupaillaan mutta toisaalta oliko niin että japanilaisessa kulttuurissa hämmennys peitetään naurahduksella. No sumopainijoille ei naureskella.
        Kuvittelen että meikäläisillä kirjaimilla näkyvä 260 kg on pojan/miehen paino. Pituudesta en tiedä mutta jos japanilaiset on keskimäärin alle 170 cm niin onhan se BMI paljon. Ainakin kovasti näyttää kaveri hikoilevan vaikka omin jaloin liikkuukin.

Musta tuo japanilaisjuttu oli kiusaamista. Tarjolla oli samaan juttuun pari muuta videota jossa yhdessä poika laitettiin kiipeämään portaita jonnekin näköalatasanteelle. Ei poika jaksanut kiivetä ja muut blondatut teinit vaan naureskeli. Millähän se poika oli saatu suostuteltua moiseen.

• ,,,,,,,, kirjoitti:

ahtaus on kyl sun itse aiheuttamaa........
        Onk sun wc ja kylppäri rakennettu sun mittojen mukaan?

Ahtaus voi olla tietysti itse aiheuttamaa mutta kun myös normaalikokoinen tuntee, että vaikkapa wc-pönttö on väärässä paikassa eli liian lähellä seinää niin vika on silloin suurimmaksi osa suunnittelijassa, rakentajassa yms.
        Minun toilettia tai kylppäriä ei ole tarvinnut rakentaa mittojen mukaan. Molemmat tilat ovat aikanaan rakennettu järkevästi.

• terveyskasvatus kirjoitti:

Onhan se nyt ihmisen fysiologian mukaista että istuessa ne vähätkin vatsamakkarat nousee syliin, peräti sitten isompi vatsa. Taitaa kotleetillakin se vyötärönympärys olla seistessä eri kun istuessa. Ja harvemmin olen kuullut että kenelläkään lihavalla mikään vaatekappale olisi seistessä ratkennut mutta istuessa voi jollakin housun sauma ratketa tai paidannappi irrota. Silti kiloja ei tule kenellekään yhtään enempää kun istuutuu.
        Mutta suurempi ongelma minusta on se että joillakin ylikilot aiheuttavat selkeitä poimuja eli niitä makkaroita kroppaan. Jos ei peseydy ja kuivaa itseään kunnolla niin iho voi kärsiä ja jopa tulehtua. Joillakin oikein lihavilla on jatkuvaa ihotulehdusta ja sienikasvustoa vatsamakkaroissa, tai kyljissä tai kainaloissa. (eli voi se sieni tulla muuallekin kun jalkaan).
        Jos kroppa on löysässä kunnossa niin puhtaudesta pitää huolehtia.

Vyötärönympärys on istuessa suurempi. Istuutuessa toki voi olla vaarana että tiukka vaatekappale ratkeaa, paidan nappi tai liivin nappi irtoaa. Kuten ole kertonut.
        Itse pidän puhtaudesta hyvää huolta ja huolehdin, että iho on kuiva pukiessani.

• friikkis kirjoitti:

Ensimmäinen video oli aika lyhyt mutta ytimekäs. Tuollaista se voi olla parhaimmillaan. En ole tosin saanut tuolia sentään mukaani.

Toinen video oli pitempi. Ainakin se huvitti, että kaveri painoi enemmän kuin nämä 5 poikasta.
        Huvittavimpia kohtia oli se kun iso kaveri tuli studioon ja 5 poikasta hypähtivät samalla kuin iso mies istuutui. Kovasti näyttivät maha ja makkarat kiinnostavan. Huvittava kohta oli myös kun kaveri piti huvipuistossa yhtä näistä viidestä nojatukenaan :) Omin jaloin toki liikkui mitä en nyt mitenkään ihmettele. Kaveri näytti hiloilevan tosin ihan paikallaankin.
        En ole perehtynyt japanilaiseen kulttuuriin mutta hauskaa näytti olevan. Tarkoitus oli varmaan viedä kaveri ahtaisiin paikkoihin tai sitten vain muuten vain vierailla paikkoissa joissa ei ole välttämättä käynyt.
        Sumopainijoita kunnioitetaan. Eipä olisi todellakaan varaa naureskella.

• itse - - -

näitä kysymyksiä tänne.

Lieneekö noin lihava edes? Se ei ole olennaista. Olennaista on jotenkin esiintyä tällä palstalla superlihavana, mutta ah, niin äärettömän joviaalina persoonana.

Tarpeensa kullakin ja tämähän on aivan harmitonta. Olen kuitenkin saletti, että ainainen kyselijä on sama tyyppi.

• epäilyyn

En ole kotleetti enkä ole läheskään kaikkia kysymyksiä tänne laittanut. Mutta joitakin kyllä koska ihmettelen että joku noin lihava voi olla ja elää suht normaalia ja tyytyväistä elämää.
        Jos itse olisin noin lihava niin minulla olisi varmasti jo mielenterveys mennyttä ja muukin terveys. En ole laihuuden ihannnoija kun itselläkin on muutama kilo ylimääräistä. Mutta en minä näistäkään kiloistani nauti.

• heheeee

No tännehän sä tulit itekin.
        Täytyyhän meidän saada tietää et onko tommonen mammutti vielä elossa ja terveenä. Eli heittää joskus joku kyssäri.

• kotleetille

Satuitkohan katsomaan tiistaina neloselta dokkarin? Jos satuit niin vieläkö sinä huolettomasti lihot vaikka 300-kiloiseksi?

• Satuin katsomaan kun sitä 4D-dokkaria vielä niin kovasti mainostettiin ennakkoon. Ainakin tähän mennessä on tullut eläneeksi huolettomasti :)

• '***********
        kotleetti kirjoitti:

Satuin katsomaan kun sitä 4D-dokkaria vielä niin kovasti mainostettiin ennakkoon. Ainakin tähän mennessä on tullut eläneeksi huolettomasti :)

Pakko nyt vaan on kysyä että eikös näyttänyt vähän hankalalta se elämä?
        Kävinpä muuten huvikseni kattomassa vanhoja viestejäsi ja löysin kuviasi. Se on myönnettävä että iho sulla on vähän paremmassa kunnossa vai peititkö sitä mustavalkosuudella. Mutta jos vielä lihot niin ei se nahkakaan mahdottomia kestä. Ja maha alkaa pudota polviin niinkun jossain sanoit. Kävelepä sitten ne kilometrit ja kerrokset.

• hego hego
        kotleetti kirjoitti:

Satuin katsomaan kun sitä 4D-dokkaria vielä niin kovasti mainostettiin ennakkoon. Ainakin tähän mennessä on tullut eläneeksi huolettomasti :)

Ai sä oot elossa vielä? Vai olikse niin et sul on muutakin elämää? Paksusti voit ja huolettomasti elät.

• '*********** kirjoitti:

Pakko nyt vaan on kysyä että eikös näyttänyt vähän hankalalta se elämä?
        Kävinpä muuten huvikseni kattomassa vanhoja viestejäsi ja löysin kuviasi. Se on myönnettävä että iho sulla on vähän paremmassa kunnossa vai peititkö sitä mustavalkosuudella. Mutta jos vielä lihot niin ei se nahkakaan mahdottomia kestä. Ja maha alkaa pudota polviin niinkun jossain sanoit. Kävelepä sitten ne kilometrit ja kerrokset.

No hänellä se näytti olevan paljon hankalampaa kuin minulla ja varmaan sen takia halusikin muutosta. Kuitenkin omasta halusta.
        Harmaakuvat ovat vain ja ainoastaan sen takia, ettei niitä kuvia niinkään leviteltäisi pitkin nettiä tai käytettäisi johonkin muuhun tarkoitukseen. Ei muuta syytä.

Sen nyt näkee sitten jos sitä vielä lihoo. Kävellen tai hissiä käyttäen. Oli sitten maha polvissa tai ei.

• hego hego kirjoitti:

Ai sä oot elossa vielä? Vai olikse niin et sul on muutakin elämää? Paksusti voit ja huolettomasti elät.

Juu, päivä kerrallaan kuten kuka tahansa muukin :) Ja sitä muutakin elämää on. Minun ei tarvitse täällä päivystää viestejä eikä näihin kyselyihin ole minun mikään pakko vastata.

Näin on. Paksusti voidaan ja huolettomasti sekä stressittömästi yritetään elellä. Kannattaisi monen muunkin kokeilla stressittömämpää elämää turhan vouhottamisen sijasta.

• kylmä totuus
        kotleetti kirjoitti:

Juu, päivä kerrallaan kuten kuka tahansa muukin :) Ja sitä muutakin elämää on. Minun ei tarvitse täällä päivystää viestejä eikä näihin kyselyihin ole minun mikään pakko vastata.

Näin on. Paksusti voidaan ja huolettomasti sekä stressittömästi yritetään elellä. Kannattaisi monen muunkin kokeilla stressittömämpää elämää turhan vouhottamisen sijasta.

Olikohan tuo nyt Iltasanomien vai Iltalehden nettiversiossa otsikko ja lyhyt juttu että korkea painoindeksi lisää kuolemanvaaraa. Oliko se nyt Englannissa kun joku oli tehnyt tutkimusta. En vaan päässyt syvemmälle juttuun joten tuli mieleen että kyllä ne pieni-indeksisetkin kuolevat.Mikään ei ole niin varmaa kuin kuolema. Jutussa ei tosiaan käynyt ilmi että minkä ikäisistä ihmisistä puhuttiin.

Mutta oletko sinä vältellyt lääkäriä tai terveystarkastusta pitkään?

• paha.
        kotleetti kirjoitti:

No hänellä se näytti olevan paljon hankalampaa kuin minulla ja varmaan sen takia halusikin muutosta. Kuitenkin omasta halusta.
        Harmaakuvat ovat vain ja ainoastaan sen takia, ettei niitä kuvia niinkään leviteltäisi pitkin nettiä tai käytettäisi johonkin muuhun tarkoitukseen. Ei muuta syytä.

Sen nyt näkee sitten jos sitä vielä lihoo. Kävellen tai hissiä käyttäen. Oli sitten maha polvissa tai ei.

Videotähdeks et sentäs rupee vai:
        http://www.youtube.com/watch?v=wBsoG5OTVf8&NR=1

Ja liho vaa lisää ni hyvin menee:
        http://www.youtube.com/watch?v=s4lLazYREqE&feature=related

• 123321123

• 123321123 kirjoitti:

No nyt minä tiedän miten lihavat istuu niin että tuolit kestää. Nehän istuu kahdella tuolilla joten paino jakaantuu. Tosin 340 kiloa on eri asia kun 225 kiloa.
        Mutta Kotleetille, mitenkäs punnitset itsesi jos vaa´an yläraja tulee vastaan?

Pitäisiköhän ruveta itsekin istumaan varmuuden vuoksi kahdella tuolilla.
        Jos yläraja tulee vastaan niin pitänee laittaa uusi vaaka tilaukseen. Ei se ole sen hankalampaa :)

• kylmä totuus kirjoitti:

Olikohan tuo nyt Iltasanomien vai Iltalehden nettiversiossa otsikko ja lyhyt juttu että korkea painoindeksi lisää kuolemanvaaraa. Oliko se nyt Englannissa kun joku oli tehnyt tutkimusta. En vaan päässyt syvemmälle juttuun joten tuli mieleen että kyllä ne pieni-indeksisetkin kuolevat.Mikään ei ole niin varmaa kuin kuolema. Jutussa ei tosiaan käynyt ilmi että minkä ikäisistä ihmisistä puhuttiin.

Mutta oletko sinä vältellyt lääkäriä tai terveystarkastusta pitkään?

Vai oli oikein tutkimus tehty. Eikö se muuten olisi ollut päivänselvä asia. Mitä sitten kukakin hyötyy noista lasketuista prosenteista ja kertoimista ym?
        Ei ole tarvinnut vältellä lääkäriä mutta ei ole ollut myöskäään asiaa lääkärille eikä ole tarvinnut olla sairaslomallakaan :) Talvella ei tullut yskää, nuhaa ynnä muuta eikä liikkellä ollutta ripuli- ja oksennustautiakaan. Koputetaan saman tien puuta :)
        Pitäisikö minun nyt sitten ihan huvikseen käydä lääkärissä?

• 00000000
        kotleetti kirjoitti:

Vai oli oikein tutkimus tehty. Eikö se muuten olisi ollut päivänselvä asia. Mitä sitten kukakin hyötyy noista lasketuista prosenteista ja kertoimista ym?
        Ei ole tarvinnut vältellä lääkäriä mutta ei ole ollut myöskäään asiaa lääkärille eikä ole tarvinnut olla sairaslomallakaan :) Talvella ei tullut yskää, nuhaa ynnä muuta eikä liikkellä ollutta ripuli- ja oksennustautiakaan. Koputetaan saman tien puuta :)
        Pitäisikö minun nyt sitten ihan huvikseen käydä lääkärissä?

Tottaha toki terveystarkastuksessa silloin tällöin. Verenpaineet, kolesterolit, sokerit jne. Eikö sua kiinnosta sen vertaa että jos vaikka tarviisit jo lääkitystä?

• hjkloiuy
        kotleetti kirjoitti:

Pitäisiköhän ruveta itsekin istumaan varmuuden vuoksi kahdella tuolilla.
        Jos yläraja tulee vastaan niin pitänee laittaa uusi vaaka tilaukseen. Ei se ole sen hankalampaa :)

Ai löydätkös jostain vielä suurempia lukemia kestävää vaakaa kotikäyttöön? Vai hilaatko teollisuuspuntarin kotiin? Tai onko sun työpaikalla mahdollisuutta käydä isolla vaa´alla?

• hjkloiuy kirjoitti:

Ai löydätkös jostain vielä suurempia lukemia kestävää vaakaa kotikäyttöön? Vai hilaatko teollisuuspuntarin kotiin? Tai onko sun työpaikalla mahdollisuutta käydä isolla vaa´alla?

Kyllä noita vielä suurempia lukemia näyttäviä vaakoja löytyy.
        Tässä vaikka yksi:
        http://www.digitalwaagen-shop.de/xtcommerce/shopping_cart.php?cPath=25
        Tai sitten vaikkapa tämmönen:
        http://www.weegschaalboer.nl/myweigh-pd750-pakketweegschaal-30001kg-jaar-garantie-p-359.html?language=En
        Varmaan noita vaakoja löytyy muitakin suht järkevästä hintaluokasta.

• hjkloiuy kirjoitti:

Ei siis ole tarvetta hilata teollisuuspuntaria kotiin ja minulla ei ole mitään isoa puntaria työpaikalla. Kotoa löytyy tuo 500 paunaan / 227 kiloon näyttävä vaaka. Sillä on pärjätty toistaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3163
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      242
      2039
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      67
      1956
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1654
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1406
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1264
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1028
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      986
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      986
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      927
    Aihe