Broileri ui oranssissa limassa

Tahvotar

Tietääkö kukaan mitä on se yököttävä oranssi lima johon broilerit Suomessa pakataan? Ja miksi sellaista on, ei muissakaan maissa pilata lintua noin. Käsittämätöntä.

8

1585

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on siellä..

      ..että saadaan pakettiin lisää painoa, eli lopputuotteelle näennäisesti halpa kilohinta.

    • oikea laitalinkki

      Vettä, halpaa kasvisöljyä, jotain emulgointiainetta ja vähäinen ripaus mausteita ja reilusti suolaa. Syyn sille edellinen vastaaja jo kertoikin.

      • tahvotar

        Se mauste on kai kurkuma tai paprika, joka tapauksessa törkeän sotkevaa. Vaikka kuinka yrittää pestä sössöä pois, niin koko keittiö on oranssissa sotkussa. Epämiellyttävää. Miksi ihmeessä suostumme tähän? Olen ruvennut ostamaan broilerin hallista, mutta kaikillahan ei ole hallia nurkan takana.


    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkk

      ainaskaan herkulliset maissikanan rintapalat missään liemessä ui - ihan ovat naturel.
      Nahka rinnan päällä, muutoin luuton ( pieni siventynkä tosin on "koristeena".

      Sen nahan ja rintalihan väliin kun laittaa vaikkapa vuohenjuustoa ja aurinkokuivattua toimaattia, vähän maustetta - paisto - ja jo maistuu. KANALTA ei marinaadilta.

    • huuhtelin

      hanan alla mönjän pois. Nykyään ostan mieluummin pakasteesta kokonaisen kanan/broilerin ja mausta sen itse, se on ihan syötävää eikä tarvi maksaa turhasta liisteristä.

    • TytteliX

      Siksi ostankin itse mieluiten marinoimatonta. Tuota oranssia limaa kun saattaa olla broileripaketin painosta jopa 30%.

      Limasta löytyy vettä, öljyä, aromeja sekä varsin kiitettävä lista erilaisia E-koodeja. Nam.

    • yökköä

      Sitä sotkua laitetaan niihin senkin takia, että myyntiaika on pidempi. Mausteöljysotkussa liha pysyy kauemmin myyntikelpoisena. Ostan itse aina marinoimatonta jos on. Joskus hätätapauksessa laitan kertakäyttökäsineet käsiin ja pesen sen lötkön pois hanan alla. Kuluttajien (meidän kaikkien) pitäisi boikotoida sitä marinadia. Samaa litkua on sitten kesällä grillilihoissa ja kaikessa. ja marinoimattomat on melkein aina kalliimpia eikä joka alepassa edes myydä muuta. Ihmisten makuaisti tottuu sitten siihen teolliseen makuun kun sitä lapsesta asti on kaikessa lihassa. Sen lisäksi siinä on turhaa lisärasvaa ja monet ei viitsi opetella maustamaan itse kun heitetään vaan grilliin siitä suoraan. Huh.

      • olla vaikeaa...

        ..boikotoida, jos vaikka lähin kauppa maaseudulla on sellainen jossa on joku onneton kauppias, jolla ei ole, eikä saa pyytämälläkään lisää valinnanvaraa.

        Tuotteen lihapitoisuus laskee yllättävän alas kun ne marinoi tuohon liruun jotain surkeita jauhelihapihvejä (grillitassuja yms.)
        Hatunnosto! Tuollaisella lihaprosentilla on kyllä oikeasti vaikeaa tehdä kotona "vastaavia" tuotteita.

        Itsekseen maustaminen ei olisi vaikeaa, se on ihan oikeasti hauskaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe