http://www.jaskepuu.fi/tuotekuvat/JuustoSarjaB.jpg
Tuossapa linkki juustoveitsiin. Sain setin lahjaksi mutta en tiedä mihin/millaisiin juustoihin niihin käytetään!! Auttakaa viisaammat :D
JUUSTOVEITSET, APUA!!
12
2741
Vastaukset
- sarja
Se talttamainen varmaan racletten tapaiseen, muutenkin tuli mieleen vaan pehmeet juustot niistä veitsistä.
Toinen vasemmalta on kovien lohkottavien juustojen, kuten esimerkiksi parmesaanin, veitsi - ei siis oikeastaan veitsi vaan "lohkoja". Se vasen ei ole varsinainen veitsi vaan otin - juustohaarukka.
Ne talttamaiset ovat pehmeisiin juustoihin (brie, camember, roquefort - ja miksei se levein olisi juuri sulatetun juuston eli racletten vuolemiseen.- tagalala
Kiitos ihan hirveästi... Ja elämä hymyilee ;)
- tuo...
...racletten vuoleminen sitten käytännössä tapahtuu?
Itse olen asunut täällä Ranskan Alppien lähellä (josta raclette on käsittääkseni kotoisin) jo vuosikausia, ja olen nauttinut raclettea ainoastaan siten, että juusto sulatetaan eräänlaisessa litteäpohjaisessa "lusikassa" raclette-grillissä (en ole varma tuosta suomennoksesta), ja siitä se kaavitaan puisella talttamaisella ruokailuvälineellä perunoiden ja lihaleikkeleiden kaveriksi... tuo... kirjoitti:
...racletten vuoleminen sitten käytännössä tapahtuu?
Itse olen asunut täällä Ranskan Alppien lähellä (josta raclette on käsittääkseni kotoisin) jo vuosikausia, ja olen nauttinut raclettea ainoastaan siten, että juusto sulatetaan eräänlaisessa litteäpohjaisessa "lusikassa" raclette-grillissä (en ole varma tuosta suomennoksesta), ja siitä se kaavitaan puisella talttamaisella ruokailuvälineellä perunoiden ja lihaleikkeleiden kaveriksi...Sveitsissä on raclettekone, mihin laitetaan puolikas raclettetahkosta telineeseen. Puolikkaan yläpuolella on lämmitysvastus, joka sulattaa koko puolikkaan tasaisen puolen kerralla. Siitä se sitten "vuollaan" lastalla lautaselle.
Racelettetahko on telineessä ruuvissa, jota pyräyttämällä saadaan sulatettava pinta aina lähelle vastusta - sitä mukaa kuin tahko pienenee.- jälleen...
crudo kirjoitti:
Sveitsissä on raclettekone, mihin laitetaan puolikas raclettetahkosta telineeseen. Puolikkaan yläpuolella on lämmitysvastus, joka sulattaa koko puolikkaan tasaisen puolen kerralla. Siitä se sitten "vuollaan" lastalla lautaselle.
Racelettetahko on telineessä ruuvissa, jota pyräyttämällä saadaan sulatettava pinta aina lähelle vastusta - sitä mukaa kuin tahko pienenee....kerran crudolle! Aina sitä oppii uutta, kun vanhaksi elää :)
jälleen... kirjoitti:
...kerran crudolle! Aina sitä oppii uutta, kun vanhaksi elää :)
Satuin juuri olemaan viime viikon siellä ja vietimme raclette-illan paikallisten ystävien kanssa. Tuollainen kone kärytteli pöytämme kupeessa, mutta ovat ne pikkulapiotkin tuttuja. Aito raclettejuusto ei vain tahdo ilmeisestikään sulaa niillä tarpeeksi hyvin. Juuston kuuluisi saada vähän "palohaavoja" mukaan eikä noilla lapiovehkeillä niitä saa.
Ja kiitos palautteesta...
- sittenkin...
grillin muuraussetti???
- sarjan olet saanut
itse en noiden päälle ymmärrä, mutta hyvän näköinen, ja käteen sopivan oloinen.
mutta mitä ne pari puisen näköistä,kupin omaista ovat sielä sivulla.
varmasti tarkoitus niilläkin..- katsoin googlesta
Kyseistä firmaa, tekevät upeita tuotteista.
- Panhandle
Olisivatkohan ne "kupin omaiset" juustonappeja? Ne ovat (yleensä puisia) vähän niin kuin nastoja, jotka kiinnitetään molemmin puolin juustonpalaa niin, että voi pitää niistä kiinni juustoa leikatessaan. Onhan se hygieenisempää kuin että jokainen syöjä klähmisi paljailla sormilla sitä juustokimpaletta.
- ei tullut heti tuo mieleen
Panhandle kirjoitti:
Olisivatkohan ne "kupin omaiset" juustonappeja? Ne ovat (yleensä puisia) vähän niin kuin nastoja, jotka kiinnitetään molemmin puolin juustonpalaa niin, että voi pitää niistä kiinni juustoa leikatessaan. Onhan se hygieenisempää kuin että jokainen syöjä klähmisi paljailla sormilla sitä juustokimpaletta.
Tämä oli minulle tosi uusi juttu.
Se on kiva kun joku toteaa,tai ymmärtää erilailla, ja toisin tavoin.
heittäydyin tosi typeräksi, mutta ei kaikkia voi heti näköjään oivaltaa.
eihän se mitään...Cocktailtikuista..juustonpidikkeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669