Minulla on ongelmia soijarouheen käytön kanssa. Haluaisin muuntaa jauhelihareseptin soijarouheversioiksi, mutta en osaa arvoida soijrouheen määrää.
Reseptissä on 400 g jauhelihaa. Kuinka paljon (desilitroissa) siis kannattaisi laittaa kuivaa rouhetta?
Muutenkin olisi kivaa, jos löytyisi vaikkapa sivu, missä on kerrottu soijan ym. kasvisruoan muuntamisesta lihaksi.
Soijarouheen määrä
8
5301
Vastaukset
- kerroppas
Eikö löydy omia resptejä vaan kaikki pitää
mutkittaa liharuokien kautta ?- ..................
Oliko tuo nyt mukava vastaus? Tunnetko itsesi nyt ylpeäksi, kun saat tulla vinoilemaan? Onko käynyt mielessäsi, että joku voi olla aloitteleva kasvissyöjä tai sekaruokaa syövä, joka haluaa laittaa ruokaa kasvisruokailevalle ystävälleen, eikä siksi tiedä mitään omia reseptejä tai aineiden määriä.
Voi olla vastaamatta kokonaan, jos ei osaa mitään järkevää sanoa. - itse syön soijaa
.................. kirjoitti:
Oliko tuo nyt mukava vastaus? Tunnetko itsesi nyt ylpeäksi, kun saat tulla vinoilemaan? Onko käynyt mielessäsi, että joku voi olla aloitteleva kasvissyöjä tai sekaruokaa syövä, joka haluaa laittaa ruokaa kasvisruokailevalle ystävälleen, eikä siksi tiedä mitään omia reseptejä tai aineiden määriä.
Voi olla vastaamatta kokonaan, jos ei osaa mitään järkevää sanoa.Tulen täältä valiin vastaamaan sinulle soijan uusi käyttäjä.
Itse kiehautan tai turvotan vedessä kyseisen tumman Soijan ja snjälkeen mittaan siitä turvotetusta Soijasta,( joka on jauhelihan näköistä)suunilleen samanmäärän, kuin jauhelihaa, mutta se ero siinä on, että siinä ei ole sitkoainesta, kuin jauhelihassa, niin laitan hivenen vehnäjauhoa sitomaan, että voin tehdä , kuin pihvit konsanaan. Laita reilusti sipulia ja maustepippuria, sekä tietysti valkopippuria hiukan, eli teet kuten normaalist jauhelihasta.
Muista kuullottaa sipulia kevyesti ja vähän jäähtyneenä lisäät, en käytä korppujauhoja lainkaan, koska vehnäjauho on sidosaineena munien kanssa.
Toivon, että sait jotain apua, kunmuutamat joilla ei ole tietoa Soijan käytöstä
keväänjatkoa sinulle tuntematon Soijan syöjä
- tubulus
on ohjeet kuivan soijarouheen turvottamiseksi, jos nyt kuitenkaan ei ole ohjetta, arvioisin 400g massan syntyvän jos laittaa 3 dl kuivaa soijarouhetta ja 2 dl vettä. Soijarouheesta valmistettu ruoka vaatii hyvänlaisen maustamisen, joudut ehkä laittamaan suolaakin rasakammin kuin mihin olet tottunut. Maukkaimmat soijarouheesta valmistetut ruuat on yleensä maustettu currylla, chilillä tai muilla voimakkaammilla mausteilla. Sipuliakin on hyvä laittaa ekstramäärä. Mausteet kannattaa lisätä jo aivan alkuvaiheessa, eli silloin kun alat turvottaa rouhetta veden kanssa. Vielä parempi on jos annat rouhe vesi mausteet seoksen olla yön yli jääkaapissa, maut imeytyvät paremmin silloin.
- löytyy täältä...
http://www.polarsunproducts.com/index_fin.php?view=2
Kaikki reseptit eivät ole täysin vegaaneja joten ole tarkkana jos haluat valmistaa täysin kasvisperäistä ruokaa.- tulipa sieltä
ihanat reseptit.
NYT OLLAAN ONNELLISIA SOIJAN KÄYTTÄJIÄ.
HELPPOA RAVINTOA, SÄILYTTÄÄ( PAHANPÄIVÄN VARALLE)
SUURKIITOS TIEDOSTA
- ei hyvä
Ei saa tekemälläkään vastaamaan jauhelihasta tehtyä.
Maun saa kyllä mausteilla säädettyä mieleisekseen, soijarouhe itsessään on melko mautonta. Suussa tuntuu todella omituiselta soijasoosi.- soijasyöjän kokemus
Mun sekasyöjäpuolisoni taas oli kovasti sitä mieltä että soijarouhe ajaa maun ja koostumuksen puolesta aivan saman asian kuin jauheliha, esim. makaronilaatikossa, perunalaatikossa ja soijapihveinä hampurilaisen välissä. Ja hän on vielä yleensä hyvin nirso kaiken ruoan suhteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516973Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1381954
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161429
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191155mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101079