mitenkä on ku kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta E202 ja bona luumusoseessa ei ole käytetty säilöntäaineita mutta on tehty kuivatuista luumuista?
tarvitaan tietoa
4
1133
Vastaukset
- oma arvelu
Siis tää ei sitten ole mitään faktaa vai omaa päättelyä.
Luumusose on vakuumipakattu eli avaamaton pakkaus säilyy vaikka kuinka kauan, mutta koska siinä ei ole säilöntäaineita niin pilaantuu nopeasti avattuaan.
Kuivatut luumut on pussissa, säilyvät avattunakin pitkään kiitos säilöntäaineen.- ....
Mutta jos kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta, ja niistä tehdään sosetta, on siinä soseessa silloin se sama säilöntäaine kuin oli niissä luumuissa ennen soseen valmistusta.
Jos minä ostan kaupasta kuivattuja luumuja ja seen niistä sosetta, säilyy se jääkaapissa jopa vähemmän aikaa kuin Bonan luumusose, vaikka siinä minun tekemässä luumusoseessa on ihan vasmasti se säilöntäaine mikä niissä minun soseuttamissa luumuissa oli. - klhkgfk
.... kirjoitti:
Mutta jos kuivatuissa luumuissa on säilöntäainetta, ja niistä tehdään sosetta, on siinä soseessa silloin se sama säilöntäaine kuin oli niissä luumuissa ennen soseen valmistusta.
Jos minä ostan kaupasta kuivattuja luumuja ja seen niistä sosetta, säilyy se jääkaapissa jopa vähemmän aikaa kuin Bonan luumusose, vaikka siinä minun tekemässä luumusoseessa on ihan vasmasti se säilöntäaine mikä niissä minun soseuttamissa luumuissa oli.aika outoa, että bona mainostaa säilöntäaineettomuutta..mutta saahan suomilippu merkkiäkin käyttää vaikka tuotteesta osa on ulkomaalaisista raaka-aineista..
- ole niin?
Itse olen ajatellut että pussitettuihin luumuihin lisätään kuivattamisen jälkeen säilöntäaine, koska ne eivät pussiin pakattuna muuten kovin pitkään säily. Arvelisin että soseeksi tehtäviin luumuihin ei tota säilöntäainetta lisätä vaan ne soseutetaan pian ja pakataan vakuumipurkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176319Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3796125Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695900Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452355Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1181395- 121231
- 1831064
- 59887