Elänkö narsistin/psykopaatin kanssa..?

yksinäinen_ja_onneton

Onko kellään täällä kokemusta suhteesta, jossa toinen osapuoli tuntuu täysin tunnekylmältä, empatia vaikuttaa olevan kokonaan kadoksissa? Tarkoitan esimerkiksi tällaista käyttäytymistä, kuin tämän tarinan mies:

http://www.cheating-infidelity.com/Home/personal-stories-narcissistic-spouse/narcissist-cannot-give-any-emotional-support.html

Suhteessani on tuollaisia piirteitä, ja olen ollut sen takia aika masentunut jo pitkään... en tiedä mitä voisin tehdä saadakseni toisen ymmärtämään, että minulla on paha olo, kun hän käyttäytyy tunteettomasti ja julmasti tilanteissa, joissa luulisi "normaali-ihmisen" tukevan ja kannustavan toista... tilanne tuntuu toivottomalta. Tiedän että pitäisi vain lähteä suhteesta, mutta se ei ole helppoa. Onko kellään vastaavia kokemuksia, miten selvisitte, oliko ainoa reitti ulos pahasta olosta suhteen lopettaminen..?

31

3049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä kokemusta

Narsisti osaa esittää mm. empatiaa. Siksi häneen on helppo ihastua. Mutta kun pääsee, tai no, joutuu, lähemmäs narsistin vaikutuspiiriin, huomaakin että esitys jatkuu muille, sinulle hän muuttuu koko ajan kylmemmäksi. Ja jos puhut jollekin tunnekylmyydestä ja julmuudesta, kukaan ei usko, koska narsisti esittää muille maailman ihaninta ja empaattisinta ihmistä. Psykopaatin kyllä tunnistaa muutkin, narskun vain sellainen joka on joutunut pyörteeseen.

• Epäillä sopii

Mistä psykopaatin tunnistaa? Olen ymmärtänyt, että he ovat manipuloinnin mestareita.

• ehkä kokemusta
        Epäillä sopii kirjoitti:

Mistä psykopaatin tunnistaa? Olen ymmärtänyt, että he ovat manipuloinnin mestareita.

Tuolla alempana ketjussa annetaan ymmärtää että narsisti ja psykopaatti on sama asia. Voi olla että olen väärässä, mutta mielestäni asia ei ole niin. Narsisti on se jonka ympärillä pyörii ihailijakerho, mutta joka kykenee yhtä suureen julmuuteen kuin psykopaatti. Psykopaatti on kuten narsisti, manipuloiva, patologinen valehtelija, kieroilija ja loistava näyttelijä - sillä erotuksella että psykopaatilla ei ole hovia. Psykopaatista huokuu tunteettomuus. Mutta siis tämä on vain minun käsitykseni asiasta. Voisi kai sanoa, että kaikki narsistit ovat psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit eivät ole narsisteja, jos se yhtään selittää.

• Mutta..
        ehkä kokemusta kirjoitti:

Tuolla alempana ketjussa annetaan ymmärtää että narsisti ja psykopaatti on sama asia. Voi olla että olen väärässä, mutta mielestäni asia ei ole niin. Narsisti on se jonka ympärillä pyörii ihailijakerho, mutta joka kykenee yhtä suureen julmuuteen kuin psykopaatti. Psykopaatti on kuten narsisti, manipuloiva, patologinen valehtelija, kieroilija ja loistava näyttelijä - sillä erotuksella että psykopaatilla ei ole hovia. Psykopaatista huokuu tunteettomuus. Mutta siis tämä on vain minun käsitykseni asiasta. Voisi kai sanoa, että kaikki narsistit ovat psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit eivät ole narsisteja, jos se yhtään selittää.

Tunnistaminen tuskin onnistuu ennen kuin on jo myöhäistä. Kyllähän arkuus, ujous ja hiljaisuuskin tulkitaan helposti tunnekylmyydeksi, vaikka kyseessä on juuri se herkin ihmisryhmä. Psykopaatilta tuollaiset estot puuttuvat ja siksi hän pystyy kauheisiin tekoihin. Narsisti ei pystyisi, vaikka "rajatapauksia" varmasti on ollut.

• ritalin

näistä aiheista. Minusta voidaan yleensä ottaen puhua ihan vaan rajatilanarsisteista, joihin kuuluu sitten iso osa erilaisia häiriöitä.
        Joskus rajatilojen luokkitteleminen erilaisiin ryhmiin voi olla aika vaikeaa ja kaikki ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä, niinkuin myös rajatilaiset.

Jos jotain näistä kahdesta tyypistä voidaan hakea eroa, niin psykopaatti on herkästi täysin alkoholisti-tyyppi, joka myös toimii laittomasti ainakin jossain määrin ja elää harvinaisen holtitonta seksuaalielämää. Narsisti(nph) on hyvässä maineessa ja elää nuhteettomasti.
        Psykopaattikin voi olla ns. valkokauluspsykopaatti, joka elää ihan siistiä elämää päällisinpuolin ja samoin hän voi olla kuuliainen perusduunari, joka on vaan vähän häiriintynyt luonteeltaan.

Yleensä sanotaan, että naisissa on enemmän epävakaita ja miehissä enemmän nph:ta, mutta tuossakin saattava yleiset käsitykset sukupuolista sotkea todellista kuvaa. Miehet ehkä herkemmin arvioidaan nph:ksi, kun naiset taas epävakaiksi.

• Varmasti
        ritalin kirjoitti:

näistä aiheista. Minusta voidaan yleensä ottaen puhua ihan vaan rajatilanarsisteista, joihin kuuluu sitten iso osa erilaisia häiriöitä.
        Joskus rajatilojen luokkitteleminen erilaisiin ryhmiin voi olla aika vaikeaa ja kaikki ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä, niinkuin myös rajatilaiset.

Jos jotain näistä kahdesta tyypistä voidaan hakea eroa, niin psykopaatti on herkästi täysin alkoholisti-tyyppi, joka myös toimii laittomasti ainakin jossain määrin ja elää harvinaisen holtitonta seksuaalielämää. Narsisti(nph) on hyvässä maineessa ja elää nuhteettomasti.
        Psykopaattikin voi olla ns. valkokauluspsykopaatti, joka elää ihan siistiä elämää päällisinpuolin ja samoin hän voi olla kuuliainen perusduunari, joka on vaan vähän häiriintynyt luonteeltaan.

Yleensä sanotaan, että naisissa on enemmän epävakaita ja miehissä enemmän nph:ta, mutta tuossakin saattava yleiset käsitykset sukupuolista sotkea todellista kuvaa. Miehet ehkä herkemmin arvioidaan nph:ksi, kun naiset taas epävakaiksi.

Alkoholisti tai ihan minkä tahansa ihmisryhmän edustaja. Liikaherkkyyttä alkoholilla yleensä lähdetään puuduttamaan ja kun se tuntuu toimivan, niin koukussa ollaan. Tietysti pitkään jatkunut aivojen puuduttaminen aiheuttaa jo psykopaattisiakin luonteenpiirteitä joillakin.

• lehdestä lu.....

Tällä tyypillä "hovi" ei suinkaan ollut ihailijakerholaisia vaan käyttötavaraa
        tavalla jos toisella. Pikku apureita vä-
        hän asiaan jos toiseen.

• ehkä kokemusta
        lehdestä lu..... kirjoitti:

hän asiaan jos toiseen.

Narsistilla on juuri noin. Sanon niitä ihailijakerhoksi sen takia, että joko he eivät näe mitään väärää esikuvassaan, koska narsku kerää itselleen lojaaleja pikkuapureita imartelemalla ja osoittamalla huomiota ja suosiotaan näille fanikerholaisilleen. Sillä narsku takaa sen, että hovin jäsenet automaattisesti alkavat nokkia sitä, joka kulloinkin sattuu olemaan narskun vihan kohde. Ja he todellakin tekevät sen ikäänkuin palveluksena narskulle. Jopa kiusaamisesta tulee heille oikeutettua, jos narsku sanoo että joku ihminen ansaitsee tulla kiusatuksi, suljetuksi porukasta tms. Siis vaikka heillä muuten olisi ehdottomaan vakaa mielipide siitä, että ketään ei saa kiusata. Ihailijat toimivat kuin hurmiossa, tai jossain joukkopsykoosissa. Kaipa he yrittävät sillä tavalla osoittaa kiitollisuuttaan narskun heille antamasta huomiosta. Eli hovi on yleensä ihmisiä, jotka eivät ajattele omilla aivoillaan. Helposti johdateltavia laumasieluja jotka eivät kyseenalaista mitään, ja jotka kerjäävät hyväksyntää joka suunnasta. Narskulta sitä saa, ja silloin he palkitsevat narskun tekemällä asioita narskua miellyttääkseen. Ja tottahan toki narsku näkee heidät vain käyttötavarana.

• lehdestä lu...

Narsistilla on juuri noin. Sanon niitä ihailijakerhoksi sen takia, että joko he eivät näe mitään väärää esikuvassaan, koska narsku kerää itselleen lojaaleja pikkuapureita imartelemalla ja osoittamalla huomiota ja suosiotaan näille fanikerholaisilleen. Sillä narsku takaa sen, että hovin jäsenet automaattisesti alkavat nokkia sitä, joka kulloinkin sattuu olemaan narskun vihan kohde. Ja he todellakin tekevät sen ikäänkuin palveluksena narskulle. Jopa kiusaamisesta tulee heille oikeutettua, jos narsku sanoo että joku ihminen ansaitsee tulla kiusatuksi, suljetuksi porukasta tms. Siis vaikka heillä muuten olisi ehdottomaan vakaa mielipide siitä, että ketään ei saa kiusata. Ihailijat toimivat kuin hurmiossa, tai jossain joukkopsykoosissa. Kaipa he yrittävät sillä tavalla osoittaa kiitollisuuttaan narskun heille antamasta huomiosta. Eli hovi on yleensä ihmisiä, jotka eivät ajattele omilla aivoillaan. Helposti johdateltavia laumasieluja jotka eivät kyseenalaista mitään, ja jotka kerjäävät hyväksyntää joka suunnasta. Narskulta sitä saa, ja silloin he palkitsevat narskun tekemällä asioita narskua miellyttääkseen. Ja tottahan toki narsku näkee heidät vain käyttötavarana.

Kaikenlaisen epäeettisen toiminnan näkemisen pitäisi herättää jotkut, mutta näin ei käynyt kuin vasta myöhemmin. On onni huomata olevansa aivan jees ja kyetä ajattelemaan loogisesti ja myöntää, että koko jengi oli aika lailla hirviöitä ja elämästä pihalla, minä itse mm. Eli meidän koko hovi oli aivottomia ja myöntyi kaikenlaiseen.....
        Nyt myöhempinä aikoina psyko/narsku on ottanut aseeksi henkisen masentamisen ja uusi polvi on siinnyt, jotka eivät tiedä mistä oikein on kysymys. Minun ei tämän perverssin kanssa tarvitse olla ikinä enää tekemisissä. Elän normaalia ihmisen elämää, normaalin ihmisen kanssa. Psyko-narsku kaipaa palveluja ja itsekseen se raukka ei osaa olla, aina hyörii uusi hovi ympärillä.

• paeta - jos mahdollista
        Epäillä sopii kirjoitti:

Psykopaatit ja narsistit eivät todellakaan kulje lappu kaulassa ("olen psykopatti/narsisti"), vaan tulet huomaamaan ajan kanssa mitä he ovat naisiaan/miehiään. Silloin kannattaa - pahempien seurauksien välttämiseksi - paeta, jos suinkin voi.
        Katso lisätietoja hyviltä ja hyödyllisiltä sivuilta www.narsistienuhrientuki.info. Siellä myös kiinnostavia kirjavinkkejä.

• ihmissuhteista
        lehdestä lu..... kirjoitti:

hän asiaan jos toiseen.

Narsistin ihmissuhteiden ("hovi") ainoa tavoite on hyötykäyttö. Jos hyötyä ei ole eikä tule, tyyppi lentää nopeasti ns.yli laidan.

• kirjoittaa hienosti

Tässä ketjussa nimimerkki "Ehkä kokemusta" kirjoittaa todella sympaattisella ja mielenkiintoisella tavalla näistä asioista.
        Olen itse kasvanut narsistiperheessä ja osaan kyseiset asiat aivan ulkoa.

• näin ollut/on edelleen
        ihmissuhteista kirjoitti:

Narsistin ihmissuhteiden ("hovi") ainoa tavoite on hyötykäyttö. Jos hyötyä ei ole eikä tule, tyyppi lentää nopeasti ns.yli laidan.

ja vedetään pitkää tikkua kuka lentää seuraavaksi, suhteet rakoilee jo.
        Jotkut rotat jättää laivan kun se al-
        kaa upota.

• happy tree friend

Narsistin tunnistaa olemuksen ylimielisyydestä, mutta psykopaatti on mahdoton tunnistaa. Tunnistan psykopaatit tyhjästä katseesta joka on aika hutera peruste.

• määritelmä

"When the egocentricity, lack of empathy, and sense of superiority of the narcissist cross-fertilize with the impulsivity, deceitfulness, and criminal tendencies of the antisocial, the result is a psychopath, an individual who seeks the gratification of selfish impulses through any means without empathy or remorse."

• j.o.k.u.

Nyt meni kyllä metsään, niin että rytisee. :)

"Voisi kai sanoa, että kaikki narsistit ovat psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit eivät ole narsisteja, jos se yhtään selittää."

Juurikin toisin päin. Kaikki narsistit ei ole psykoja, mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja...

Huoh. Tarkastakaa edes faktat, ennen kuin alatte leimaamaan ketään yhtään miksikään.

• 66666666

Että oon seurannut vierestä erästä pariskuntaa jossa mies on narsistipiirteinen.

Nainen on erittäin symppis ihminen ja haluaisi paljon hellyyttä ja läheisyyttä, mutta tältä ukolta sitä heruu vain "väkisellä" kun on pakko. Harmittaa erittäin paljon kattoa sitä... kun se nainen ansaitsisi paljon enemmän oikeaa hellyyttä ja läheisyyttä kuin se saa. Silti se on erittäin riippuvainen tästä narsistisesta miehestään... :(

• ritalin

Mukavan naisen löysi narsisti itselleen. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja parin viikon päästä jo muuttivat yhteenkin.
        Jotenkin on nainen ihan riippuvainen miehestään, mutta minulla on sellainen käsitys, että hän kärsii ukon takia aika paljon. Onneksi on temperamenttinen luonne ja näyttäisi pistävän miehensä kuriin. Tosin ei siitäkään tiedä, vaikka olisi vain miehen antamaa näytelmää ulospäin ja kotona on sitten toinen meno päällä, missä nainen saa selkäänsä...

Niin tekisi mieli sanoa naiselle, että asuu narsistin kanssa, mutten halua...

• ThisIsOmen
        ritalin kirjoitti:

Mukavan naisen löysi narsisti itselleen. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja parin viikon päästä jo muuttivat yhteenkin.
        Jotenkin on nainen ihan riippuvainen miehestään, mutta minulla on sellainen käsitys, että hän kärsii ukon takia aika paljon. Onneksi on temperamenttinen luonne ja näyttäisi pistävän miehensä kuriin. Tosin ei siitäkään tiedä, vaikka olisi vain miehen antamaa näytelmää ulospäin ja kotona on sitten toinen meno päällä, missä nainen saa selkäänsä...

Narsistille esitelmän pito ulkopuolisille on tärkeää.

• Tuttua on

Puhut kuin olisi minun läheiseni!

• Kupla puhkeaa
        ritalin kirjoitti:

!

• lehdessä luki "minusta...

Lähde tiehesi ja järjestä oma elämäsi uudelleen. Psykopaatit ei parane! X-mieheni oli/on psykopaatti. Psykot on tunteettomia, sairaita päästänsä, manipuloivia, patologisia valehtelijoita, henkistä tukea he eivät kykene antamaan, he eivät mm. itke koskaan. Psyko käyttää palvovia ihmisiä (joita heidän ympärillään pyörii) kylmästi hyödyksensä ja nakkaa tiehensä kun hyöty loppuu. Pahoinpitelykään ei ole heille vierasta, minä kävin käräjillä asioitani ajattamassa. He sairastuttavat läheisensä, minä sairastuin kroonisesti. Älä mieti siellä kotonasi kauaa, psyko ei tunne yhtikäs mitään kun rääkkää ihmisiä tai eläimiä. Hakeudu jonkun itseäsi viisaamman pakeille asiassa ja PIAN!

• ???????

• nämä

Narsku-psykon vakio lausahdukset "sä olet ansainnu sen" ja "sääli on sairautta".

• luolassa

Olen elänyt narsistin kanssa vuosia. Ei valonpilkahdusta missään... Vihdoin pääsin pois. Ja nyt mokoma koittaa luikerrella takaisin. Koitan pysyä kovana, mutta vaikeaa on... Elän päivä kerrallaan, toivoen...

• kiitollisena elämälle

On vaikea tällaisena maallikkona sanoa, mikä johtuu mistäkin "ismistä". Oma kokemukseni on, että ex-mieheni tunnekylmyys (samantyyppinen mitä tuossa linkittämässäsi artikkelissa oli), sairastuttaa oman sydämen. Sitä on kuin Liisa ihmemaassa, ja ajattelee, että "tällaista tämä mun elämä vaan on". Että kaikkeen sopeutuu, ja lopulta on kuin pystyynhaudattu. Elävä zombie. Sitä vaan ei itse huomaa, se tapahtuu salakavalasti.

En tiedä, oliko ex-ukkoni narsisti vai mikä tunneongelma hänellä oli/on. Aloin vain väsyä hänen ainaiseen ymmärtämiseen, ikäänkuin olin tarkkailijana niissä tilanteissa, vaikka ne tapahtuivat kun olin itse läsnä.

Milloinkaan ei ollut hyvä olo, vaan aina herra oli tyytymätön, kuin krooninen musta aukko, joka imi kaiken valon. Huumorintajua ei lainkaan. Muiden ihmisten syyttelyä käsittämättömän pienistä asioista. Besserwisserismiä. Työnarkomaniaa. Oman ulkoasun korostunutta tärkeyttä (ex-ukkoni viihtyi peilin ääressä kuin myytin Narsissos). Ostamiani lahjoja hän ei noteerannut, niissä oli aina jotain vikaa, silti hän odotti saavansa lahjoja (jouluna ja syntymäpäivillä) kuin pieni lapsi. Hän ei ylipäätään osannut olla kiitollinen mistään osakseen tulleesta hyvästä, kaikki oli yhtä samaa välinpitämätöntä huttua. Hän kiinnitti huomionsa ensisijassa kaikkeen kielteiseen.

Hän saattoi ojentaa tuntemattomia ihmisiä, sai raivareita, käyttäytyi oudosti. Kontrollointia. Olin tietenkin häpeissäni, ja monet kerrat suutuin hänelle ja yritin auttaa häntä ymmärtämään itseään ja hakeutumaan esim. yksilöterapiaan. No, hän ei tuntenut itsessään mitään vikaa, mutta minä tunsin. Kävin psykologilla, kun ahdisti niin h--tisti kaikki, kotona ja työssä. Opin, että ex-mieheltäni oli turha odottaa mitään tukea tai sympatiaa. Hänelle oli tärkeämpää omat kiukunaiheensa. Ei siinä ollut tilaa millekään avoimelle keskustelulle, kun toinen on alituiseen muissa (vihan) maailmoissa, ei läsnä.

Onneksi yhden lapsen ennätin saamaan, mutta kun toiset kysyivät "tuleeko lapsellenne sisaruksia", olisi tehnyt mieli tehdä vastakysymys, että "tiedättekö miltä tuntuu olla vanhempi lapselleen ja yhdelle sekopäälle". Nyt on lapsentekoiät menneet ohi ajat sitten. Mutta hyvä, että on yksi ihana lapsonen tuossa. Mutta pakko sanoa, että on tullut mietittyä, että ns. normaalin miehen kanssa niitä lapsia olisi saanut tulla enemmänkin.

Ex-mieheni oli suhteemme alussa väkivaltainen (tietenkin; kuulunee vaikeuksien palettiin), mutta kun annoin hänen ymmärtää, että näissä riidoissa lähtee kohta toinen (minä) vankilaan ja toinen (hän) tuonpuoleiseen, hän lopetti. Eli kova kovaa vastaan voi toimia joillakin, mutta sellaisissa verisissä riidoissa menettää yhteyden itseensä. Itseäni en kuitenkaan anna lyötävän, ja jouduin ihan konkreettisesti opettelemaan turpaanantamista. Eli tulipa omakin pimeä puoli tutummaksi. Ja samalla itsekunnioitus nousi, vaikka en fyysistä väkivaltaa kannatakaan, mutta itsepuolustuksena kyllä.

Yhteensattumien summana suomut tippuivat silmistäni yhtenä kesänä. Erosimme, ja nyt elän elämäni kevättä, joka ei tunnu lakkaavan. Elämään on löytynyt värejä ja kauneutta. Ventovieraiden kanssa vaihdettuja sanoja ja vapautunutta naurua. Ihanaa, kun kukaan ei tarkkaile ja saa olla onnellinen. Kukaan ei vie iloa pois.

Jotenkin olen pohtinut asiaa niin, että tällä ajalla on ollut kuitenkin merkitystä. Olen oppinut tuntemaan itseäni ja olemaan kiitollinen siitä, että olen saanut elää vaihtelevaa elämää, ja nähnyt elämän monimuotoisuutta. Nyt elän yksin, mutta ehkä joskus toisen ihmisen kanssa. Anteeksiantaminen on pitkä prosessi, ja olen liikahtanut ehkä millin sillä polulla.

Mielestäni narsistisen ihmisen kanssa pärjää, jos on mahdollisuus elää rinnakkaistodellisuudessa "oikeaa elämää". No, sehän on tietenkin mahdottomuus, ja haastankin vaikeassa suhteessa olevat pohtimaan, onko heillä varaa elää toisenlaista elämää, ilman henkistä tuskaa. Portit ovat auki meille kaikille.

• Voi ei

Tunnettu todella ihanan,kohtelijaa,ystävällisen,charmikkaan,älykäs yms. mies. Hänen pakko olla psykopaatti tai ainakin narsku! Hoh-hoh, pelkkää valhetta-olemattomia lupauksia-? Hän elää jossakin mielikuvitus maailmassa ja sadussa, siis aivan epätodellisuudessa. Ympärillä on maksajaa,apuria, ihailijaa, ruokaa,seksiä!! Hän saa kaiken periksi mutta jos ei niin sitten Oikeuteen vie asiat ja jos Häviää niin valittaa vuosia-jopa vuosikymmeniä! Kenen tehtävä osoittaa hänet hoitoon?? Vaimo jo lähtenyt, ystäviä on muttei kukaan uskalla sanoa vaan seuraa tilannetta, oliko kaikkien ystävien vaan "hylättävä" hänet? Ymmärtääkö tai muuttuuko hän koskaan, 'vai hakeeko uudet uhrit ?

• paskapaskapaska

tilanteessa. olen se tunnekylmä. se taas johtuu täydellisestä vieraantumisesta mikä on seurausta vuosien henkisestä väkivallasta, vittuilusta sanoisin.
      nyt muija jatkaa ikäänkuin oltaisiin pari vaikka pitäisi olla selvää ettei homma toimi. eikä minulta kaiken jälkeen voisi oikein odottaa mitään.nyt muija on alkanut puhua muille "elänkö narsistin kanssa".mulla on joitain muijan raivareita kännyn videolla, taidan pistää ne feisbuukiin.

• Musu 78

Haluaisn kovasti tietää elänkö jonkun hirviön kanssa. Olen kahden lapsen yh äiti tapasin kaksi vuotta sitten miehen. Aluksi tosi ihana. Mutta haukku mun kavastus periaatteita vertaa mun kasvatusta muihin esim. siskonsa joka on paras... Ex kanssa en oo tekemisissä mutta ex sän iso iso äidin kanssa mutta mun mies meni soittaa ja sanoo jotain kasvatuksen liityvää nyt mulla ei sitäkään lapsen vahtia. Sitten kun sanon jotain kavasvatukseen liittyvää niin ilmi riita lasten täytyy kunnioitaa jos ei ni sitten hän on pahalla päällä. Mun lapset kunniottaa ja sanoo mieli piteenkin. jota mies ei kestä. varsinkaan jos lapseni sanoo vastaan itse hän saa mennä ja tulla miten lystää mutta mä pyydän elluihin tai syömään vastaus on sit joskus ja ihan mihin vaan ni ei kiinnosta hän uhkaa jättää kun ei kestä mutta ei kumminkaan jätä sitten saan nähä kavereita mutta en viihteelle kun ei luota olen kuulma pettänyt halasin mun lapsuuden kaveria ja käyttäydyn kuin huora. ei mun kanssa voi mennä mihinkään kun en käyttäydy ja siten tulee sellain hymy sitä hymyä en osaa selittää. sitten hän selitää eitei tarkoita tai että rakastan mutta en saa sanoa mieli pidettä. onko kokemusta ja mitä tehä?

• onnellinen ero

"Suhteessani on tuollaisia piirteitä, ja olen ollut sen takia aika masentunut jo pitkään... "

Eikös tuossa ole vastaus. Jos kerran suhde syö sinua psyykkisesti ja sinun on huono olla, niin lopeta suhde. Oma terveys on sinulle kallis. Arvosta itseäsi.

Ja se on ihan sama onko puolisko psykopaatti, narsisti, sosiopaatti, asperger, persoonallisuushäiriöinen tai muuten täysin empatiakyvytön...

Ei ole ehkä helppoa lähteä, jos sinut nujerrettu, mutta ajattele sitä, että sinun psyykkinen terveytesi romahtaa joka päivä tuossa suhteessa. Halutako sinä tulla psyykkisesti hakatuksi päivästä toiseen. Ja jos on joku ystävä tai sukulainen joka voi auttaa irtautumaan, niin pyydä apua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe