Munatonta plättytaikina reseptiä..

miten te sen teette

Vettä ja vehnäjauhoja, vähän suolaa.

Eli?

41

13516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit jopa onnistua

      Kokomaitoa, vehnäjauhoja, suolaa, sokeria ja sulatettua rasvaa. Vispataan ainekset ja annetaan taikinan saota puolisen tuntia. Paistetaan hyvin rasvatulla kuumalla pannulla.

      • munaton*

        Suolat ja sokerit selvii maistamalla, mutta missä suhteessa - noin suurinpiirtein - kannattais alkuun kokeilla sekoitella nesteitä ja jauhoja.


    • munattomiahan ne aina on

      Ei plättyihin herranjestas mitään munaa tarvita, se on ihan turhaa.

      Parhaat lätyt tulee näin:

      7,5 dl maitoa (itse käytän kauramaitoa, se irtoaa loistavasti pannusta, kuin itsestään)
      2 dl vichyä (tämä tuo lettuihin kuohkeutta)
      5 dl vehnäjauhoja
      1 tl suolaa
      1 dl sokeria (tai maun mukaan)
      2 ruokalusikallista öljyä (ei tarvitse niin paljon käyttää rasvaa paistamiseen).

      ja sitten paistetaan ja syödään.

      • toimeisko?

        Mitä jos tekis letut ihan veteen? Ei maitoa?


      • yksiköt sekaisin

        Eiköhän tuohon riittäisi 1 rkl tai jopa 1 tl? Palaahan tuo jo pannuunkin desillä! Ja mieluummin sitä voi jokainen ripottella sokerin letun päälle tai sitten ei.


      • Tulee lättysistä
        yksiköt sekaisin kirjoitti:

        Eiköhän tuohon riittäisi 1 rkl tai jopa 1 tl? Palaahan tuo jo pannuunkin desillä! Ja mieluummin sitä voi jokainen ripottella sokerin letun päälle tai sitten ei.

        Noin karsealla sokerimäärällä. Kyll 1-2 tl. riittää.
        Kanamunat antavat kiinteämmän taikinan, mutta yhtäkaikki hyvää tulee ilmankin. Vissyllä saadaan kuohkeampi taikina.
        Soodaa käytetään jos blinejä aijot.
        Koko tai jopa kermamaitoon tulee paras taikina.


      • ei minulla ainakaan
        yksiköt sekaisin kirjoitti:

        Eiköhän tuohon riittäisi 1 rkl tai jopa 1 tl? Palaahan tuo jo pannuunkin desillä! Ja mieluummin sitä voi jokainen ripottella sokerin letun päälle tai sitten ei.

        No ei todellakaan ole ikinä letut palanut kiinni, mitähän sä siellä oikein höpäjät...

        Desi sokeria totisinta totta, pitäähän niiden olla makeita...ellei tietenkin ole suolaisia lettuja jolloin tietenkään ei tarvita sokeria lainkaan. Mutta eihän yksi tee tai ruokalusikallinen edes maistu makealta!


      • sokeria vähän
        toimeisko? kirjoitti:

        Mitä jos tekis letut ihan veteen? Ei maitoa?

        Maidottomat letut onnistuu ihan hyvin. Tosin ne jäävät vaaleimmiksi, joten taikinaan kannattaa lisätä 1-2 tl sokeria/siirappia/hunajaa, jos haluaa vähän väriä lettuihin. Älä laita desilitraa litraan!


      • Miksi?
        toimeisko? kirjoitti:

        Mitä jos tekis letut ihan veteen? Ei maitoa?

        Miksi pilata? Ja leivinjauhe on jenkkihömpötystä.


      • Anonyymi

        Kiitos ohjeesta. Tosi hyvät letut tuli, en ole aiemmin tehnyt vegelettuja.

        TV


      • Anonyymi

        Ei plättyihin herranjestas mitään kauramaitoa tarvita, se on ihan turhaa.


      • Anonyymi
        Tulee lättysistä kirjoitti:

        Noin karsealla sokerimäärällä. Kyll 1-2 tl. riittää.
        Kanamunat antavat kiinteämmän taikinan, mutta yhtäkaikki hyvää tulee ilmankin. Vissyllä saadaan kuohkeampi taikina.
        Soodaa käytetään jos blinejä aijot.
        Koko tai jopa kermamaitoon tulee paras taikina.

        1-2rkl riittää vaniljasokeria.


      • Anonyymi

    • lättytaikina

      Yleisohje kananmunan korvaamiseen

      Soijajauho on erittäin hyvä vaihtoehto kananmunalle. Useimmissa ruokaohjeissa, joissa munaa käytetään voit korvata sen seuraavasti:
      1 rkl soijajauhoa ja 1 - 2 rkl lämmintä vettä sekoitetaan ja annetaan levätä noin 5 minuuttia. Vastaa yhtä kananmunaa.

      Maidottomat ja munattomat letut

      7 - 8 dl vettä
      4 dl vehnäjauhoja
      maustemitallinen kuivahiivaa
      rkl sokeria
      (1/2 tl suolaa)
      Lämmitä vesi kuivahiivan vaatimaan lämpötilaan, lisää jauhot ja kuivahiiva. Peitä kulho liinalla ja anna "tekeytyä" niin kauan, että seos alkaa hieman kuplia (n. 15-30 min.) Jos taikina tuntuu liian paksulta, lisää vettä.

      Paista pannulla voissa tai rypsiöljyssä. Hiivan ansiosta letut pysyvät hyvin koossa ja ovat helppoja paistaa. HUOM! Taikina ei saa käydä liikaa, muuten letut maistuvat hiivalle. Kun opit ajoituksen, niin lettuja ei erota perinteisistä.

      http://www.elisanet.fi/puutteenpera/muna.html

      • Mä kun luulin että

        Sota-aika olis jo unohdettu. Silloin korvikkeita oli PAKKO käyttää, kun ei aitoja saanut. Mikä jumalauta pistää nyt niitä käyttämään kun kaikkea on yllinkyllin.
        Pistää oikein vihaksi tuollainen vouhotus, mutta saattaahan tietysti olla, että nuo ajat vielä palaavat, kannattaako sittenkään ja kuitenkaan vielä harjoitella epäaidoilla korviketuotteilla jotka ovat yleensä kalliimpiakin kuin aidot? Kysyn vaan!
        Aito on aina aito!


      • ihmettelynne.
        Mä kun luulin että kirjoitti:

        Sota-aika olis jo unohdettu. Silloin korvikkeita oli PAKKO käyttää, kun ei aitoja saanut. Mikä jumalauta pistää nyt niitä käyttämään kun kaikkea on yllinkyllin.
        Pistää oikein vihaksi tuollainen vouhotus, mutta saattaahan tietysti olla, että nuo ajat vielä palaavat, kannattaako sittenkään ja kuitenkaan vielä harjoitella epäaidoilla korviketuotteilla jotka ovat yleensä kalliimpiakin kuin aidot? Kysyn vaan!
        Aito on aina aito!

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=muna-allergia&btnG=Hae&meta=


      • Ovat tottakai

      • eläinrääkkäykselle...
        Ovat tottakai kirjoitti:

        Eri asia, mutta mitenkäs tavikset?

        Minä ainakin olen äärimmäisen allerginen kaikelle eläinten huonolle kohtelulle ja sen takia syön lettuni munattomina ja maidottomina.

        MUTTA ei siihen tosiaan mitään korvikkeita tarvita.

        Soijamaitoon tai kauramaitoon voi letut tehdä, nämähän eivät mitään maidon korvikkeita ole kun soijamaitoa on idässä harrastettu jo vuosituhansia...ja kananmunaa lettutaikina ei yksinkertaisesti tarvitse, letut kyllä pysyvät kasassa jos ne osaa paistaa oikein. Sitten jos on niin mämmikoura ettei osaa edes lettuja paistaa niin voi jättää homman niille jotka osaa. Ei ole ikinä, ikinä, ikinä letut hajoillut ensimmäistä lettua lukuunottamatta (joka on ainakin meillä aina koirien lettu) saati palanut pannuun kiinni.

        Ehkä olenkin vain erinomainen letunpaistaja.


      • ilmoittaa että potee
        Ovat tottakai kirjoitti:

        Eri asia, mutta mitenkäs tavikset?

        allergiaa TAI pitää kutsut ja kutsuttujen joukossa on MAHDOLLISESTI allergisia TAI ..

        Minä en näe mitään syytä?


      • Kaipa allergikko
        ilmoittaa että potee kirjoitti:

        allergiaa TAI pitää kutsut ja kutsuttujen joukossa on MAHDOLLISESTI allergisia TAI ..

        Minä en näe mitään syytä?

        Osaa itse karsia hänelle sopimattomat ainesosat.
        Mutta heidän on tarpeetonta myös ruotia tavisten ohjeita jotka ovat ilman noita rajotteita ja ilman muuta maukkaampia.


      • kummallisen sitkeitä luuloja
        Kaipa allergikko kirjoitti:

        Osaa itse karsia hänelle sopimattomat ainesosat.
        Mutta heidän on tarpeetonta myös ruotia tavisten ohjeita jotka ovat ilman noita rajotteita ja ilman muuta maukkaampia.

        Ei hemmetti miten syvään juurtuneita ja epätosia uskomuksia ihmisillä on. Lettujen maku tulee tasan tarkkaan vehnäjauhoista, maidosta, rasvasta ja sokerista/suolasta, EI KANANMUNASTA. Kananmuna on täysin tarpeeton eikä tuo lettuihin yhtikäs mitään makua saati kiinteyttä, sanalla sanoen aivan rahanhukkaa laittaa lettutaikinaan kananmunaa - olipa allergikko tai ei. Ellei sitten tosiaan satu olemaan niin pahasti makuaistia vailla että ei erota lettua ja munakasta, silloin ollaan kyllä jo pahasti hakoteillä.


      • luettavakseen
        kummallisen sitkeitä luuloja kirjoitti:

        Ei hemmetti miten syvään juurtuneita ja epätosia uskomuksia ihmisillä on. Lettujen maku tulee tasan tarkkaan vehnäjauhoista, maidosta, rasvasta ja sokerista/suolasta, EI KANANMUNASTA. Kananmuna on täysin tarpeeton eikä tuo lettuihin yhtikäs mitään makua saati kiinteyttä, sanalla sanoen aivan rahanhukkaa laittaa lettutaikinaan kananmunaa - olipa allergikko tai ei. Ellei sitten tosiaan satu olemaan niin pahasti makuaistia vailla että ei erota lettua ja munakasta, silloin ollaan kyllä jo pahasti hakoteillä.

        jotakin noin TÖRKEÄN IDIOOTTIMAISTA väitettä, kuin ettei muna vaikuta ohukaisten makuun ja rakenteeseen!!!

        SINÄHÄN olet silloin se makuaistia vailla oleva!

        Miksi luulet, että italialaiset ja kiinalaiset laittavat munapastaansa ja -nuudeleihinsa kananmunaa...?

        Sinä pikku Suomi-idioottirääpäle luulee jotakin tietäväsi. Naurettavaa!


      • te löysitte, että
        Kaipa allergikko kirjoitti:

        Osaa itse karsia hänelle sopimattomat ainesosat.
        Mutta heidän on tarpeetonta myös ruotia tavisten ohjeita jotka ovat ilman noita rajotteita ja ilman muuta maukkaampia.

        alkuperäinen kysyjä ei olisi allergiaa poteva?

        :D


      • idiootti olet itse
        luettavakseen kirjoitti:

        jotakin noin TÖRKEÄN IDIOOTTIMAISTA väitettä, kuin ettei muna vaikuta ohukaisten makuun ja rakenteeseen!!!

        SINÄHÄN olet silloin se makuaistia vailla oleva!

        Miksi luulet, että italialaiset ja kiinalaiset laittavat munapastaansa ja -nuudeleihinsa kananmunaa...?

        Sinä pikku Suomi-idioottirääpäle luulee jotakin tietäväsi. Naurettavaa!

        No tässähän sen näki että et erota munakasta letusta, kun kerrat pastat ja letutkin menee sulla sekaisin.

        Lettu on lettu. Lettuun ei tarvita kananmunaa, letussa maku tulee muista aineista kuin kananmunasta. Munapasta, nuudelit ja munakkaat ovat sitten asia ihan erikseen. Enkä tiedä sinun lettujen rakenteesta, ehkä ne tosiaan sinulla muistuttavat enemmän nuudelia tai pastaa, mutta kyllä minun lettuni ovat reunoiltaan mukavan rapeita, keskeltä kuohkean kiinteitä - ilman kananmunaa. Minä olen kuulu tuttavapiirissä tekemistäni letuista, lettukuningattareksi minua sanotaan. Ja uskon että taika on nimenomaan siinä että käytän vain kauramaitoa, se tekee unelmaisen ihanat letut. Tietäisit kun maistaisit.

        Rauhoitu ja vedä henkeä, paista vaikka itsellesi niitä munapastalettuja niin saat verensokerin kohoamaan, muuten saat vielä aivoverenvuodon tolla riehumisella. Suomalaiseen tyyliin kyllä keuhkoat kuin parahin dena snägärillä neljältä aamulla kun joku yritti pimittää sen keskaripullon, vaikka suomi-idiooteiksi muita haukut. Eipä voi kuin nauraa :D


      • oikea laitalinkki
        idiootti olet itse kirjoitti:

        No tässähän sen näki että et erota munakasta letusta, kun kerrat pastat ja letutkin menee sulla sekaisin.

        Lettu on lettu. Lettuun ei tarvita kananmunaa, letussa maku tulee muista aineista kuin kananmunasta. Munapasta, nuudelit ja munakkaat ovat sitten asia ihan erikseen. Enkä tiedä sinun lettujen rakenteesta, ehkä ne tosiaan sinulla muistuttavat enemmän nuudelia tai pastaa, mutta kyllä minun lettuni ovat reunoiltaan mukavan rapeita, keskeltä kuohkean kiinteitä - ilman kananmunaa. Minä olen kuulu tuttavapiirissä tekemistäni letuista, lettukuningattareksi minua sanotaan. Ja uskon että taika on nimenomaan siinä että käytän vain kauramaitoa, se tekee unelmaisen ihanat letut. Tietäisit kun maistaisit.

        Rauhoitu ja vedä henkeä, paista vaikka itsellesi niitä munapastalettuja niin saat verensokerin kohoamaan, muuten saat vielä aivoverenvuodon tolla riehumisella. Suomalaiseen tyyliin kyllä keuhkoat kuin parahin dena snägärillä neljältä aamulla kun joku yritti pimittää sen keskaripullon, vaikka suomi-idiooteiksi muita haukut. Eipä voi kuin nauraa :D

        Vai vielä lettukuningatar, taitaa olla ivallinen pilkkanimi jota sinä et vain tajua. Ja kaura"maito" ei ole maitoa nähnytkään. Sinun munattomia ja maidottomia "lettuja" ei kukaan täysipäinen halua maistaa, hei h-vetti.


      • tarkkana

        Jos todellakin haluaa maidottomia, ei voi käy!

        Voilla paistaen tulee kuitenkin parasta!


      • oot tosi huvittava
        oikea laitalinkki kirjoitti:

        Vai vielä lettukuningatar, taitaa olla ivallinen pilkkanimi jota sinä et vain tajua. Ja kaura"maito" ei ole maitoa nähnytkään. Sinun munattomia ja maidottomia "lettuja" ei kukaan täysipäinen halua maistaa, hei h-vetti.

        taidat olla oikeesti vaan kateellinen. Kokeile kuule sitä kauramaitoa letuissa joskus, saatat yllättyy, irtovat kuin itsestään pannusta ja tulee tosi hyvänmakuisia. Mut älä laita munaa, muuten tulee munakasta. Hahhahaa. Hyvää päivänjatkoo vaan sullekin, muista verenpaine ja muista pestä illalla suusi saippualla, niin pahaa on toi sun kielenkäyttös.


      • itte tehtyä - kaupallinen?
        oot tosi huvittava kirjoitti:

        taidat olla oikeesti vaan kateellinen. Kokeile kuule sitä kauramaitoa letuissa joskus, saatat yllättyy, irtovat kuin itsestään pannusta ja tulee tosi hyvänmakuisia. Mut älä laita munaa, muuten tulee munakasta. Hahhahaa. Hyvää päivänjatkoo vaan sullekin, muista verenpaine ja muista pestä illalla suusi saippualla, niin pahaa on toi sun kielenkäyttös.

        Kerro heti!


      • kerron toki...
        itte tehtyä - kaupallinen? kirjoitti:

        Kerro heti!

        Se on kaurasta tehtyä maitomaista, vaaleaa nestettä. Pelkästään juotuna vähän laimeaa, mutta ruoanlaittoon ja leipomiseen sopii. Valmistajia on useampia, ainakin Keiju ja joku muukin suomalainen valmistaja... Juotavaksi sopii paremmin soijamaito, sitäkin löytyy eri valmistajilta, paras on kuitenkin Alpro, juotavaksi ja teehen/kahviin parhaiten soveltuu Alpro light mutta esim. leivonnassa (hyvin kevyesti) vaniljanmakuinen Alpro toimii loistavasti. Sitten vaihtoehtona on myös riisimaito. Kaurasta ja soijasta on myös kerma- ja jogurttiversiot olemassa.

        Kotioloissakin kasvismaitojen valmistaminen onnistuu varmasti, mutta on vaivalloisempaa. Mantelimaito on käsittääkseni hyvää, mutta sitä ei saa vielä suomesta. Eiköhän kohta kuitenkin saa, tämä maitotarjonta on nimittäin kasvanut viimeisten vuosien aikana merkittävästi. Koska yhtä useammat niitä ostavat ja käyttävät.


      • ruoanlaiton
        kerron toki... kirjoitti:

        Se on kaurasta tehtyä maitomaista, vaaleaa nestettä. Pelkästään juotuna vähän laimeaa, mutta ruoanlaittoon ja leipomiseen sopii. Valmistajia on useampia, ainakin Keiju ja joku muukin suomalainen valmistaja... Juotavaksi sopii paremmin soijamaito, sitäkin löytyy eri valmistajilta, paras on kuitenkin Alpro, juotavaksi ja teehen/kahviin parhaiten soveltuu Alpro light mutta esim. leivonnassa (hyvin kevyesti) vaniljanmakuinen Alpro toimii loistavasti. Sitten vaihtoehtona on myös riisimaito. Kaurasta ja soijasta on myös kerma- ja jogurttiversiot olemassa.

        Kotioloissakin kasvismaitojen valmistaminen onnistuu varmasti, mutta on vaivalloisempaa. Mantelimaito on käsittääkseni hyvää, mutta sitä ei saa vielä suomesta. Eiköhän kohta kuitenkin saa, tämä maitotarjonta on nimittäin kasvanut viimeisten vuosien aikana merkittävästi. Koska yhtä useammat niitä ostavat ja käyttävät.

        "Jehovalainen". Yhtä typerä.


      • minusta ei saa tekemälläkään
        ruoanlaiton kirjoitti:

        "Jehovalainen". Yhtä typerä.

        No typeräähän minusta ei saa tekemälläkään vaan kyllä minulla on ihan oikeat tietoon ja faktoihin perustuvat syyt kasvismaitotuotteiden suosimiselle. Sinä et sitä ehkä koskaan tule ymmärtämään, mutta jotkus meistä oikeasti ajattelevat tekojensa seurauksia - myös tulevaisuuteen.


      • viljasekoitteita
        kerron toki... kirjoitti:

        Se on kaurasta tehtyä maitomaista, vaaleaa nestettä. Pelkästään juotuna vähän laimeaa, mutta ruoanlaittoon ja leipomiseen sopii. Valmistajia on useampia, ainakin Keiju ja joku muukin suomalainen valmistaja... Juotavaksi sopii paremmin soijamaito, sitäkin löytyy eri valmistajilta, paras on kuitenkin Alpro, juotavaksi ja teehen/kahviin parhaiten soveltuu Alpro light mutta esim. leivonnassa (hyvin kevyesti) vaniljanmakuinen Alpro toimii loistavasti. Sitten vaihtoehtona on myös riisimaito. Kaurasta ja soijasta on myös kerma- ja jogurttiversiot olemassa.

        Kotioloissakin kasvismaitojen valmistaminen onnistuu varmasti, mutta on vaivalloisempaa. Mantelimaito on käsittääkseni hyvää, mutta sitä ei saa vielä suomesta. Eiköhän kohta kuitenkin saa, tämä maitotarjonta on nimittäin kasvanut viimeisten vuosien aikana merkittävästi. Koska yhtä useammat niitä ostavat ja käyttävät.

        Eihän tuo mitään maitoa ole!


      • ......
        ruoanlaiton kirjoitti:

        "Jehovalainen". Yhtä typerä.

        Olen seurannut sivusta tuota keskustelua ja huvittunut hyvin paljon sinun kommenteistasi, kiitos vain nauruista. Asenteesi lienee tälläinen: "Voi apua, onko tuo kasvissyöjä? Ihan vegaani? Se ei ole normaali, se on erilainen!! Pysy kaukana erilainen! Älä yritä käännyttää! *Ällällällällälläkälläkällälälläläääää....* älä koeta saada minua tuntemaan syyllisyyttä! En kuuntele! *Ällälälläkälläkälläläää* En halua kuulla mitään mistään normaalista poikkeavasta, van elää omassa pumpulimaailmassa, en halua kuulla mistään vaihtoehdoista tai ottaa opiksi!! Pitää nyt kunnolla tölväistä ja haukkua sitä omituista vegaania, ettei se vaan yritä käännyttää!!"
        Kuulostiko tutulta ajatusmaailmalta?


      • luettavakseen
        ...... kirjoitti:

        Olen seurannut sivusta tuota keskustelua ja huvittunut hyvin paljon sinun kommenteistasi, kiitos vain nauruista. Asenteesi lienee tälläinen: "Voi apua, onko tuo kasvissyöjä? Ihan vegaani? Se ei ole normaali, se on erilainen!! Pysy kaukana erilainen! Älä yritä käännyttää! *Ällällällällälläkälläkällälälläläääää....* älä koeta saada minua tuntemaan syyllisyyttä! En kuuntele! *Ällälälläkälläkälläläää* En halua kuulla mitään mistään normaalista poikkeavasta, van elää omassa pumpulimaailmassa, en halua kuulla mistään vaihtoehdoista tai ottaa opiksi!! Pitää nyt kunnolla tölväistä ja haukkua sitä omituista vegaania, ettei se vaan yritä käännyttää!!"
        Kuulostiko tutulta ajatusmaailmalta?

        jotakin noin totaalisen sekopäistä, typerää tekstiä. Voi sinua rääpälettä.


      • .......
        luettavakseen kirjoitti:

        jotakin noin totaalisen sekopäistä, typerää tekstiä. Voi sinua rääpälettä.

        Yritin lähinnä kuvailla edellä kirjoittaneen ajatusmaailmaa (olitko se sinä?)

        Oot näköjään oppinut uuden sanan. Hieno sana tuo rääpäle.


      • Anonyymi
        Mä kun luulin että kirjoitti:

        Sota-aika olis jo unohdettu. Silloin korvikkeita oli PAKKO käyttää, kun ei aitoja saanut. Mikä jumalauta pistää nyt niitä käyttämään kun kaikkea on yllinkyllin.
        Pistää oikein vihaksi tuollainen vouhotus, mutta saattaahan tietysti olla, että nuo ajat vielä palaavat, kannattaako sittenkään ja kuitenkaan vielä harjoitella epäaidoilla korviketuotteilla jotka ovat yleensä kalliimpiakin kuin aidot? Kysyn vaan!
        Aito on aina aito!

        Älkää nyt sokeria lettutaikinaan laittako, jos hillon kanssa niitä syötte.


    • ohukaistaikinan

      pitäisi olla munaton??? Munahan tekee siitä huomattavasti paremman.

    • tarkista paksuus

      Lisää jauhoja taikka vähemmän nestettä.

      Letut paistetaan tietysti voilla ja valurautapannussa.

    • hyvää on

      Perusplättyjä ilman maitoa ja munaa:

      5 dl vettä
      n. 3 - 3½ dl vehnäjauhoja
      1 tl merisuolaa
      2 tl sokeria
      1 rkl rypsiöljyä

      sekaisin ja antaa turvota n. ½ tuntia.

      Paistetaan voilla tai rypsiöljyllä (maidoton)

    • Lihaton ruokavalio

      Mitä kummaa ihmiset vaahtoaa lattutaikina ohjeista. Onneksi teidän ei tarvitse syödä toistenne lättyjä, heheh. No joka tapauksessa itse teen taikinan tällä kertaa ilman kananmunaa (yleensä käytän luomumunia). Kiitoksia ohjeistanne :)

    • naamanen

      Hyvä että tuli näin paljon munattomia ohjeita :)
      Asia ei ole aikaisemmin edes tullut mieleen mutta näitä aion joskus kokeille. Nykyään kaikki on niin kallista että jos missä voi säästää niin kannattaa yrittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe