Moi
sain lahjaksi kaurispaistin, oisko painoa vajaa
kilo. En ole koskaan tehnyt siitä mitään, enkä tunne makua, mutta onkos kellään idiksiä millä sitä kannattaa maustaa ?
Kaapista löytyy mausteita roppkaupalla; mielessä kävi minttu ja hunaja mutta käyköhän ne sille ?
Tarkoitus olisi laittaa viikolla siitä jotain,
eli se on tässä välissä jokatapuksessa pakastettava.
Mielellään tietysti kokonaisena; sitä ei varmaan
kannata paloitella pienemmiksi.
Kiiiitoksiiii jos jollakin on kokemusta ja
haluaa jaka sen :o)
kauris ?
2
3733
Vastaukset
- Vulgaari
hyvin hienosyistä lihaa ja siitä saakin erinomaisia vartaita grilliin, mutta tokihan se paistinakin menee. Paistina se on parhaimmillaan kun se on roseeta sisältä, joten älä kypsennä liian kauaa.
Kauriin sisä- paahto- tai kulmapaistia
rosmariinia
timjamia
suolaa ja pippuria
Ruskista paistin pinta kiinni kauttaaltaan. Mausta suolalla ja pippurilla sekä rosmariinilla ja timjamilla. Paista uunissa 120c kunnes sisälämpö on 55-57c. Kääri folioon ja anna vetäytyä. Lisänä esim. punaviini- tai madeirakastike ja keitinperunat, pekonipavut.
Keitetty kauriinpaisti
Kauriinpaisti
1dl mustaherukkamehua
1dl soijaa
4dl lihalientä
jokunen mustapippuri
6 katajanmarjaa
2 valkosipulinkynttä
1 keltasipuli
1tl timjamia
kermaa
Sekoita nesteet ja mausteet. Keihauta ja pidä kuumana. Sido paisti ja pane kattilaan, keitä paistia kunnes sisälämpö 48c. Ota paisti ja kuivaa pinta. Paista voissa johon lisäät silputtua valkosipulia. Kun pinta saanut värin niin kiedo folioon ja anna tekeytyä.
Ota 3dl keitinlientä ja keitä kasaan. Lisää kermaa ja suurusta sopivaksi.
Lisäkkeenä esim. punakaali ja keitinperunat tai rucolamuusi.Tosiaan oon ensikertalainen kauriin kanssa,
olettaisin että maku on jotain kanan ja hirven välimaastoa.
Taidankin tehdä tuon keitetyn version. Ei oikein
raaski vartaisiin paloitella; on sen verran harvinainen herkku.
Keitinliemestä saa sitten varmaan hyvän kastikkeen.
Tattista !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984