Seurustelua narsistin uhrin kanssa

Goggomobil

Puolisoni entinen mieskumppani oli narsisti ja väkivaltainen.
Tämä valitettavasti vielä pitkänkin ajan jälkeen heijastuu parisuhteeseemme.
Hän aina korostaa avoimuutta, ja että asioista pitää puhua, mutta sitten jos itse joskus haluaisin puhua jostakin asiasta, mikä parisuhteessamme vaatisi pientä kehittämistä, siitä seuraa mieletön syyttely minua kohtaan: "aijaa just joo, minun syytä taas kaikki"
Tuota sitten usein säestää "erotaan" yms. jutut.

Tuntuu että tällaiselle ihmiselle ei voi sanoa mitään mistään, johon itse toivoisin ymmärrystä tai parannusta, koska hän ottaa marttyyrin roolin, ja kääntää asian niin, että minä olen se joka otan marttyyrin roolin.

Muuten erittäin avoin ihminen tuntuu pitävän sisällään jotakin sellaista traumaa, mikä ohittaa järjen täysin.

En haluaisi vaan itse ottaa tässä parisuhteessa sitä syyllisen roolia. Syyllinen kaikkeen mikä vaan voi mennä pieleen.

19

2854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjeeppss

      Kokemasi palaute parisuhteen kehittämisestä on melkoisen yleistä riippumatta ehdotuksen tehneestä sukupuolesta tai toisen osapuolen aiemmista elämän kokemuksista.

      Eräs vaihtoehto on ettet avaa keskustelua suoraan siitä "sinun mielestäsi pientä kehittämistä vaativasta asiasta", vaan lähestyt aihetta keskustelemalla yleisemmällä tasolla parisuhteen kehittämisestä. Toki tämä tapa vie enemmän aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä sinulta.

      Aihetta voisi lähestyä esimerkiksi oheisen linkin avulla

      http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/

    • syvät haavat

      Ei ole ehkä helppo ymmärtää narsistin uhrin kokemuksia... Olen itse kokenut uhrina olemisen ja voin sanoa, että haavat ovat todella syvät. Narsistin uhrista tulee helposti yliherkkä. Jos puolisosi kokee, että syyllistät häntä, vaikka et niin teekkään, hän ryhtyy heti vastahyökkäykseen. Se on jonkinlainen puolustusmekanismi luulisin. Tunteet herkistyvät helposti kun on kokenut kovia. Yritä ymmärtää häntä, mutta toki asioista pitää yrittää keskustella. Yritä löytää joku neutraali keino keskustelun aloitukseen. Tsemppiä teille!

      • epäilee?

        "Narsistin uhrista tulee yliherkkä"! Nämä emotianaaliset valmiudet kai peritään.
        Vanhempien geenit usein vaikuttavat, millainen ihmisestä tulee.

        En väheksy persoonallisuushäiriöisen tuottamia ongelmia, mutta maallikon tekemät diagnoosit
        ovat kai vaan hatusta heitettyjä?


      • syvät haavat
        epäilee? kirjoitti:

        "Narsistin uhrista tulee yliherkkä"! Nämä emotianaaliset valmiudet kai peritään.
        Vanhempien geenit usein vaikuttavat, millainen ihmisestä tulee.

        En väheksy persoonallisuushäiriöisen tuottamia ongelmia, mutta maallikon tekemät diagnoosit
        ovat kai vaan hatusta heitettyjä?

        Ainahan epäillä saa, mutta ei toisen kokemuksia voikaan tietää! Ei tässä diagooseja tehdäkään vaan kerrotaan kokemuksista. Olen edelleen sitä mieltä, että traumaattiset kokemukset tekevät ihmisestä herkemmän. On toki ihmisiä, joita ei mikään heilauta suuntaan tai toiseen. Kokemuksesta tiedän, että äärimmilleen kidutettu, henkiset voimavarat menettänyt ihminen reagoi yliherkästi kaikkeen.


      • eräs sijaiskärsijä
        syvät haavat kirjoitti:

        Ainahan epäillä saa, mutta ei toisen kokemuksia voikaan tietää! Ei tässä diagooseja tehdäkään vaan kerrotaan kokemuksista. Olen edelleen sitä mieltä, että traumaattiset kokemukset tekevät ihmisestä herkemmän. On toki ihmisiä, joita ei mikään heilauta suuntaan tai toiseen. Kokemuksesta tiedän, että äärimmilleen kidutettu, henkiset voimavarat menettänyt ihminen reagoi yliherkästi kaikkeen.

        itse olen rakastunut narsistin uhriin ja välit meni poikki hänen kanssa.nainen sanoi minulle,että olen liian hyvä mies hänelle ja ettei hän narsistin kanssa ollessa tottunut sellaiseen huomioon,mitä on minulta saanut.hänkin pitää sisällään asioita,joista ei puhu,eikä puhunut.hänen äkilliset ja hyvinkin rajut mielialan muutokset kertovat karua kieltä siitä,ettei hän ole päässyt yli narsistisesta suhteesta,eikä ole käsitellyt asioita ollenkaan.sekin tuntui tosi pahalta,kun hän sanoi,ettei voi luvata yhtään mitään.nainen hermostui ihan pienistä asioista yms.kyllä nainen oli alkuun mitä rakastettavin,mutta muuttui varjokseen,kun alkoi tulla tutuksi.hyvin osasi peitellä asiaa ja ongelmansa alkuun,kun kaveritkin pitivät häntä tasapainoisena naisena,eikä hänessä näkynyt merkkejä mielenterveysongelmista.


    • ongelmaanne

      Katsokaa yhdessä, sinä ja puolisosi, sivuja www.narsistienuhrientuki.info.
      Siellä paljon faktatietoa narsismista ja monelaisten narsisimin uhrien tarinoita elävästä elämästä.
      Narsistin uhrihan voi olla traumatisoitunut jo lapsuuden kodissa narsistivanhempien uhrina, tai parisuhteessa, tai työpaikkalla tms.
      Narsisteja on katsos joka puolella yhteiskunnassa, eikä kukaan pysty olemaan täydellisesti turvassa narsistin vaikutuksilta.
      Toivottavasi saatte apua ongelmaanne. Olen itse narsistivanhempien lapsi ja päässyt pitkästä piinasta vasta avioliiton myötä.

    • vaan hankala ihminen.

      Elä jää ihan tossun alle.

    • teillä on jo

      kaikki parhain päin=) Nyt 2 vuotta eron jälkeen (narskusta), en kestä edelleenkään kosketusta, enkä "arvostelua" vaikka se olisi kuinka rakentavaa tahansa. Opettelen yhä luottamaan ihmisiin ja se ei ole helppoa. Toisen ihmisen pelkkä äänenpaino saattaa nostaa keuhkoihin musertavan kauhun tunteen yhä..vaikka ei olisikaan ex-kumppanini. Puolisosi on valtavan rohkea ihminen, koska on uudessa suhteessa. Puhu niin kuin koet ja näet asian, eipä kai siinä muuta mahdollisuutta oikein ole =)

      • Goggomobil

        Itse voin olla hyvin kovaääninen, ilman että se tarkoittaa mitään, ja se on vieläkin meillä ongelmana, että kun minun äänenvoimakkuuteni nousee vähänkin, niin se heti tulkitaan hyökkääväksi. Jos hän itse haluaa jotakin asiaa erityisesti korostaa, hän on vielä äänekkäämpi, mutta minun puhetapaani silti puututaan. Yritän ymmärtää, ja keskustella avoimesti, ja toivon että ne traumat joskus lievenee niin paljon, että tarpeettomat konfliktit jäävät historiaan.


      • oletko..
        Goggomobil kirjoitti:

        Itse voin olla hyvin kovaääninen, ilman että se tarkoittaa mitään, ja se on vieläkin meillä ongelmana, että kun minun äänenvoimakkuuteni nousee vähänkin, niin se heti tulkitaan hyökkääväksi. Jos hän itse haluaa jotakin asiaa erityisesti korostaa, hän on vielä äänekkäämpi, mutta minun puhetapaani silti puututaan. Yritän ymmärtää, ja keskustella avoimesti, ja toivon että ne traumat joskus lievenee niin paljon, että tarpeettomat konfliktit jäävät historiaan.

        sanonut tuon juuri, mitä kirjoitit? Ja osin voi olla hyvin tiedostomatontakin käyttäytymistä. Usein uhrille suositellaan terapiaa juuri sen takia että pystyisivät aloittamaan elämän "uudelleen" Opetellaan käsittelemään vaikeitakin asioita menneisyydestä ja päästämään irti. Itse huomaan lankeavani juuri noihin tiedostamattomiin ongelmiin helposti ja reagoin tyhmästi. Tosin yritän antaa itelleni aikaa selvittää omat virheeni ja haavani.


    • . löysit aivan turhan selitysmallin käytökselle.

    • outolus

      teidän kannattaa ehdottomasti keskustella näistä ongelmista. narsistin uhrihan pelkää että sinusta paljastuisi narsisti, joka hyökkäävyytensä takia saattaa vaikuttaa siltä että uhri olisi itse narsistinen. Muista että toipumista tapahtuu joka päivä ja muista myös että kun keskustelette ota ymmärtäväinen, rakastava asenne, ei missään nimessä syyttävä. Kun teet niin alkaa puolisosikin ns ottaa mallia. Hiljaa hyvä tulee! :)

      • Ex-miehen ja poliisin va

        Minulle tuli narsitin jälkeen monista aivan tavallisista asioista käsittämättömän paha olo. Esim. istuimme sohvalla TV:n ääressä ja mies ystäväni nousi ja sanoi:" tuoko sinullekin coca-colaa tai jotain muuta" sain juuri ja juuri vastattua ennen kuin purskandin itkuun, jota pyyhin kiireesti pois ennen kuin hän palasi. Tuohon sisältyi se, ettei hän sanonut "hae akka mulle juotavaa" tai vihjailevasti "mulla on jano", josta minun olisi pitänyt päätellä mitähän juotavaa kannattaa juosta tarjoamaan. Kaiken lisäksi tämä mies oli valmis tuomaan juotavan (tai jopa syötävää) minulle minun haluni mukaisesti eikä hän tuonut sitä minulta kysymättä vain filmatakseen tuttavien nähden, kuten ex- mieheni usein kutsuilla toi minulle lasin olutta, vaikken koskaan juo olutta ja muut tietenkin pitivät häntä hyvänä miehenä ja minua kiittämättömänä vaimona, joka muuten oli autokuskina.

        Nyt minusta tuntuu, että parantuakseen pitää itse käyttäytyä ajoittain narsistisesti ja olla valmis kestämään se, että toinen suuttuu ja jopa hylkää muutamaksi tunniksi. Välillä tässä tulee vielä nykyisessäkin suhteessa ylilyöntejä puolin jos toisin, mutta nyt uskallan jo todeta, että miehet on kuin raitiovaunuja, kun yksi jättää toinen tulee perässä, mutta tässä elämässä on vielä sivuraiteitakin, joilta olisi kokoajan tulijoita siitä huolimatta, että ex- mieheni teput edelleen vaikeuttavat normaalin arjen elämistä ja joudun kokoajan suojaamaan isteäni, työpaikkojani ja läheisiäni hänen hyökkäyksiltään, kun hän lukuisilla aiheettomilla rikosilmoitukisilla minusta, ystävieni omaisuuksien vahingoittamisilla ("minuna") ja houkuttelmalla minua ansoihin. Hän piinaa minua, että vielä menisin hänen kanssaan naimisiin. Edes lähes kolmen vuoden puheluihin vastaamattomuus ei ole saanut häntä uskomaan, "etten vielä joskua tulisi järkiini" ja palaisi hänen luokseen. Hän siis lastensuojelun sossujen mukaan on valmis antamaan kaiken anteeksi ja sovittelmaan kaikessa, minä vain haluan vihdoinkin elää muuta kuin orjan elämää ja se on lastensuojelun sossujen mukaan väärin "naisen pitäisi lastensuojelun sossujen (naisten!!!) mukaan olla edelleen alamainen miehelleen" onneksi kukaan mies ei ole minulta sellaista hänen jälkeensä vaatinut eikä kukaan mies ole yhdessäkään riidassa edes uhannut löydä minua hänen pahoinpitelyidensä jälkeen. Lasten suojelun mukaan minä kuvittelen pahoinpitelyt, vaikka ex- mieheni sai niistä tuomionkin ja ystäväni ovat niitä nähneet. Lastensuojelun mukaan reagoin liiaksi siihen, että pelkään "aiheetta" narsistin olevan välivaltainen tai alistava lapsia kohtaan. Lapsen pahoinpitelystä hänet on myös tuomittu ja tekohetkellä hän oli selvin pain, että se lieventävistäkin asianhaaroista.
        Voi myös kestää pitkään ennen kuin voi puhua pahimmista esim seksuaalisista näyryytyksistä eli jokin mitä sinä sanot viettomasti ja jopa häntä ihaillen voi loukata häntä syvästi muistojen takia. Kärsivällisyyttä ja rakkautta, joka näkyy käytännön teoissa. Muista, että narsistin uhri masentuu helposti ja tämän prosessin läpikäyminen vie niin paljon voimavaroja, että työpäivän jälkeen hän voi olla aivan loppu tai jokin pieni kiusa ex- miehen tai viranomaisten taholta voi viedä yllättäen aivan kaikki hänen voimansa. Nasristin uhri kuin joutuu usein myös viranoamisten mielivallan uhriksi ja työpaikalla hän voi myös alistua peläten konflikteja, kun ei jaksa sotia monella rintamalla. Narsisti itse pyrkii juuri monen rintaman sotaan ja sillä uuvuttamaan ex- uhrinsa lopullisesti, mikäli ei ole hylännyt tätä lopullisesti.


      • lastensuojelijoita
        Ex-miehen ja poliisin va kirjoitti:

        Minulle tuli narsitin jälkeen monista aivan tavallisista asioista käsittämättömän paha olo. Esim. istuimme sohvalla TV:n ääressä ja mies ystäväni nousi ja sanoi:" tuoko sinullekin coca-colaa tai jotain muuta" sain juuri ja juuri vastattua ennen kuin purskandin itkuun, jota pyyhin kiireesti pois ennen kuin hän palasi. Tuohon sisältyi se, ettei hän sanonut "hae akka mulle juotavaa" tai vihjailevasti "mulla on jano", josta minun olisi pitänyt päätellä mitähän juotavaa kannattaa juosta tarjoamaan. Kaiken lisäksi tämä mies oli valmis tuomaan juotavan (tai jopa syötävää) minulle minun haluni mukaisesti eikä hän tuonut sitä minulta kysymättä vain filmatakseen tuttavien nähden, kuten ex- mieheni usein kutsuilla toi minulle lasin olutta, vaikken koskaan juo olutta ja muut tietenkin pitivät häntä hyvänä miehenä ja minua kiittämättömänä vaimona, joka muuten oli autokuskina.

        Nyt minusta tuntuu, että parantuakseen pitää itse käyttäytyä ajoittain narsistisesti ja olla valmis kestämään se, että toinen suuttuu ja jopa hylkää muutamaksi tunniksi. Välillä tässä tulee vielä nykyisessäkin suhteessa ylilyöntejä puolin jos toisin, mutta nyt uskallan jo todeta, että miehet on kuin raitiovaunuja, kun yksi jättää toinen tulee perässä, mutta tässä elämässä on vielä sivuraiteitakin, joilta olisi kokoajan tulijoita siitä huolimatta, että ex- mieheni teput edelleen vaikeuttavat normaalin arjen elämistä ja joudun kokoajan suojaamaan isteäni, työpaikkojani ja läheisiäni hänen hyökkäyksiltään, kun hän lukuisilla aiheettomilla rikosilmoitukisilla minusta, ystävieni omaisuuksien vahingoittamisilla ("minuna") ja houkuttelmalla minua ansoihin. Hän piinaa minua, että vielä menisin hänen kanssaan naimisiin. Edes lähes kolmen vuoden puheluihin vastaamattomuus ei ole saanut häntä uskomaan, "etten vielä joskua tulisi järkiini" ja palaisi hänen luokseen. Hän siis lastensuojelun sossujen mukaan on valmis antamaan kaiken anteeksi ja sovittelmaan kaikessa, minä vain haluan vihdoinkin elää muuta kuin orjan elämää ja se on lastensuojelun sossujen mukaan väärin "naisen pitäisi lastensuojelun sossujen (naisten!!!) mukaan olla edelleen alamainen miehelleen" onneksi kukaan mies ei ole minulta sellaista hänen jälkeensä vaatinut eikä kukaan mies ole yhdessäkään riidassa edes uhannut löydä minua hänen pahoinpitelyidensä jälkeen. Lasten suojelun mukaan minä kuvittelen pahoinpitelyt, vaikka ex- mieheni sai niistä tuomionkin ja ystäväni ovat niitä nähneet. Lastensuojelun mukaan reagoin liiaksi siihen, että pelkään "aiheetta" narsistin olevan välivaltainen tai alistava lapsia kohtaan. Lapsen pahoinpitelystä hänet on myös tuomittu ja tekohetkellä hän oli selvin pain, että se lieventävistäkin asianhaaroista.
        Voi myös kestää pitkään ennen kuin voi puhua pahimmista esim seksuaalisista näyryytyksistä eli jokin mitä sinä sanot viettomasti ja jopa häntä ihaillen voi loukata häntä syvästi muistojen takia. Kärsivällisyyttä ja rakkautta, joka näkyy käytännön teoissa. Muista, että narsistin uhri masentuu helposti ja tämän prosessin läpikäyminen vie niin paljon voimavaroja, että työpäivän jälkeen hän voi olla aivan loppu tai jokin pieni kiusa ex- miehen tai viranomaisten taholta voi viedä yllättäen aivan kaikki hänen voimansa. Nasristin uhri kuin joutuu usein myös viranoamisten mielivallan uhriksi ja työpaikalla hän voi myös alistua peläten konflikteja, kun ei jaksa sotia monella rintamalla. Narsisti itse pyrkii juuri monen rintaman sotaan ja sillä uuvuttamaan ex- uhrinsa lopullisesti, mikäli ei ole hylännyt tätä lopullisesti.

        Kyllä vain luonne vaikuttaa ammatissa pärjäämiseen. Ihan väärällä alalla nämä tätöset. Varmaan itsellä kieroutuneet kasvinkodit. Onko tällä hetkellä jotain viranomaissotkua meneillään? Ehkä voisit vaihtaa paikkakuntaa, niin vaihtuisivat kaiketi viranomaisetkin? Tule vaikka Hesaan.


      • eräs sijaiskärsijä

        narsistin uhri helposti alkaa kostamaan kokemansa vääryydet uudessa suhteessa ja toimii joko tietosesti tai sitten tietämättään narsistin tavoin.se on pahinta,kun katkeruutta siirtävät eteenpäin ja kohteena on täysin syytön ihminen.jotenkin tuntuu,ettei ole muita,kuin narsisteja,narsistin uhreja ja meitä sijaiskärsijöitä.mistä löytyy ihmiset,joilla ei ole kostaminen tavoitteena?


    • larmevaan

      Kyllä tuntuu pahalta kun nykyinen naiseni jota rakastan ja kunnioitan todella paljon, ei usko jos sanon häntä kauniiksi tai rakastan häntä tosissani. Meni pitkään ennenkuin hänen kaverinsa hyväksyivät minut ( heti ekoilla hänen kavereidensa tapaamis kerroilla tuli uhkailuja minun hakkaamisesta jos en pidä hänestä huolta). Pahinta tilanteessa omasta puolesta tuntuu pahimmalta kun oikeasti rakastaa ja välittää, eikä tekisi mitään pahaa toiselle ( henkistä tai fyysistä väkivaltaa...raiskauksesta puhumattakaan) ei uskota. Ymmärrän sen ja olen syvästi surullinen asiasta. Aion olla kumppanini tukena ja turvana kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Ei ole helppo olla narsistin uhri eikä myöskään narsistin uhrin uusi puoliso. Onnellisia olemme, mutta vieläkin vuosien jälkeen rakkaani arvet ja traumat tulevat esille.. hän pyytelee avautumistaan anteeksi..turhaan. Kuuntelen häntä ja sanon ettei ole mitään anteeksi pyydettävää. Aion pitää avopuolisostani huolta niin paljon kuin vain voin ja kykenen. Rakastan häntä.

    • Mulla on ihanaa aikaa menossa. Rakastan vain itseäni ja täydestä sydämestä. On ihanaa rakastaa vain itseään. Vihaan sitä kun narsismista puhutaan niin paljon ja yritetään leimata narsistit huonoiksi tai pahoiksi ihmisiksi. Mutta.....

      Kun tänään minua muusta syystä kuin narsismista moititiin niin loukkannuin kamalasti. Tuli mieleeni, että tämä on ehkä itseään eniten maailmassa rakastavan ihmisen kohtalo aina? Kun on rakastanut itseensä ei kestä pienintäkään loukkausta persoonaansa kohtaan. Kun koko maailma pyörii oman navan ympärillä niin silloin osuu ja kovaa iskuja sydämeen jos näkee ilmeen tai eleen tai naurahduksen tai loukkaavan sanan jonkun toisen huulilla.

      EI NARSISMI OLE TYHMÄÄ, VAAN IHANAA OMALLA TAVALLAAN. SIKSI NARSISTEJA ON TURHA LEIMATA PAHOIKSI. MUTTA NARSISTIN RISKI SAIRASTUA VAKAVASTI MASENNUKSEEN TMS. ON SUURI, KOSKA HÄNEN RAKKAUTENSA KOHDE (OMA ITSE) JOKA TAPAUKSESSA ON USEIN SUURIEN ISKUJEN KOHTEENA. NARSISTI ON HYVIN SUURESSA VAARASSA ELÄVÄ RESSUKKA EIKÄ SUINKAAN PAHA.

      Jos rakastaa jotakin toista ja tätä pilkataan voi tuon vielä kestää, mutta kun rakastaa vain itseään ja aletaan pilkata niin sitä on MAHDOTON!!! kestää pitkän päälle.

      Autuaita ovat narsistit, mutta pelkään, että pitkän päälle persoonani ei kestä yhtä hyvin pilkkaa tms. kuin mitä se kestäisi jos rakastaisin jotakuta toista. Myönnän siis, että on terveyden kannalta edullisinta rakastaa jotakuta toista, mutta narsismi on niin ihanaa, että siitä on melkein mahdotonta luopua edes oman terveytensä tähden. Tuskin narsisti muutenkaan pystyisi narsismistaan luopumaan??

      Anteeksi jos tämä näkökulma loukkaa, mutta loukkaa minuakin narsismin leimaaminen pahaksi.

    • kulumavikanen

      Siis narsisti elikkä homo - kukaan muu ei voi olla narsisti paitsi homo.

    • kannustaja

      Narsismin syyksi on nykyään helppo laittaa kaikki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe