Taas paukahti yllättävä tilanne eteen: lahjoitin omista varastoistani tutulle muksulle häntä kiinnostavia juttuja, mm. vaatteita, kodintekstiilejä, rihkamakoruja, muutaman huonekalun ja sen sellaista.
Kyseessä on peruskoulun keväällä lopettava nuori.
Nyt äiti (etähuoltaja), otti yhteyttä että minun on annettava kuitti tai jokin muu tosite lahjoituksen arvosta. Kuitti tarvitaan, koska äiti saa kertomansa mukaan vähentää lahjoitukseni arvon maksamastaan elatusmaksusta koska olen hänen kauttaan perheen tuttu ja siten minun lahjani voidaan laskea äidin maksamaksi elatusmaksuksi.
Oletteko törmänneet moiseen käytäntöön?
Minä en oikein tykkää tuosta, muksu saa tavaraa mutta lähihuoltaja plus muksu menettävät käteisen rahan. Mutta ehkä siinä on jokin logiikka jota en itse tajua.
Sivullisten lahjat ja elarit
24
731
Vastaukset
Sanot sille naiselle, ettei tule kuuloonkaan. Lahja on lahja, eikä vapauta vanhemman elatusvelvollisuudesta. Jos nainen haluaa asiaa oikein tonkia, niin joutuupahan ainakin näkemään vaivaa. Ettäs kehtaa omaa lastaan kohtaan moista tehdä.
- adrianleewerkuhn
Äiti löpisee omiaan. :D
- jo pomppas
...seuraa epämukavuutta, kerro että et halua sekaantua muiden välien hoitoon, periaatteesta. Jos ystävällinen ele rupea velvoittamaan, sotkeudut muiden asioihin, ja tuollaisia ihmisiä kannattaa välttää.
Mieluummin otat lahjan takaisin tai kerrot että nuori voi halutessaan palauttaa tai viedä pelastusarmeijaan, muttet rustaile mitiä. - adrianleewerkuhn
jo pomppas kirjoitti:
...seuraa epämukavuutta, kerro että et halua sekaantua muiden välien hoitoon, periaatteesta. Jos ystävällinen ele rupea velvoittamaan, sotkeudut muiden asioihin, ja tuollaisia ihmisiä kannattaa välttää.
Mieluummin otat lahjan takaisin tai kerrot että nuori voi halutessaan palauttaa tai viedä pelastusarmeijaan, muttet rustaile mitiä.voi kertoa noutaneensa tavarat kierrätyskeskuksesta, mikäli äiti ei muutoin tokene. :D
- disadora
älytön emäntä sekin heh.. Enpä ole tuollaiseen törmännyt mut en usko millään että sellaista kuittia tarvitsee tehdä. Jos täytyy nii tee vaikka 5 euron kuitti että olet myynyt ne siihen hintaan.
et se äiti paljastuu hetken päästä isäksi :)
- random_N
Moneen siitä kyllä on, muttei sentään isukiksi :-)
random_N kirjoitti:
Moneen siitä kyllä on, muttei sentään isukiksi :-)
alussa sanomalla sitä äidiksi,että saat myös miehet haukkumaan tapausta.
- random_N
monte24 kirjoitti:
Ei, ei tässä ole minulle sillä sukupuolella väliä. Siis yhtä kummallista olisi jos isä sanoisi että nyt olisi etähuoltajan annettava enemmän koska hänen tuttunsa piffasi pitsat :-)
- sä olet todella
monte24 kirjoitti:
vainoharhainen, vaikka kai sä sen itekin tiedät?
sä olet todella kirjoitti:
vainoharhainen, vaikka kai sä sen itekin tiedät?
eräällä toisella palstalla :)
kerroin kuinka julmasti maahanmuuttaja oli tappanut naisensa,en maininnut et kyseessä oli suomalainen pariskunta ja juttu tapahtui ruotsissa.
helvetti et rasistit riemastuivat ja kiihtyivät tuomitsemaan kaikki maahanmuuttajat :) lopuksi linkitin jutun heille,jopas suuttuivat :)- ja tuo oli
monte24 kirjoitti:
eräällä toisella palstalla :)
kerroin kuinka julmasti maahanmuuttaja oli tappanut naisensa,en maininnut et kyseessä oli suomalainen pariskunta ja juttu tapahtui ruotsissa.
helvetti et rasistit riemastuivat ja kiihtyivät tuomitsemaan kaikki maahanmuuttajat :) lopuksi linkitin jutun heille,jopas suuttuivat :)hauska juttu:) Mut yrittäisitkö joskus elää edes päivän niin, että et epäilisi kaikessa valhetta tai huijausta. Elämä on paljon helpompaa ja hauskempaa niin, voin vakuuttaa:)
- persona-non-grata
lahjat vaikuttaisivat jollain tavoin lapsen vanhemman elatusapuun edes välillisesti, saatikka suoraan. Enkä ymmärrä logiikkaa minäkään.
- vänksy
tietenkään.
Se äiti nyt haluaa vain päästä itse helpommalla.
Lahjat on lahjoja, niinkuin joku jo totesikin.
Eri asia, jos keskenään esim. vanhemmat ovat sopineet et toinen ostaa muuten lapselle kaikkea aina tarpeen tullen, niin sitten lähivanhempi voi olla haluamatta lisäksi mitään varsinaista elatusmaksua.
Mutta siis sun tilanteesi ei ole ollenkaan verrannollinen tohon. - on 0 :
sehän oli pelkkää rihkamaa, ei mitään oikeasti rahanarvoista omaisuutta
- random_N
Minua naurattaa mahdollinen kuitti:
3 * muovirintakoru yht 0,10 e
4 * muovihelmet yht 0,10 e
2 * roinaa
3 * kimpsua
...
yht 5 egeä
Tai jos annan kuitin että tavara on annettu vain lainaksi :-D
- vänksy
Jännä huomata jo tähänastisissakin vastauksissa, miten vähän ihmiset antaa arvoa käytetylle tavaralle.
No okei, rihkamakorut ja muu krääsä nyt onkin arvotonta ja ns. turhaa tavaraa, mutta esim huonekalut.. Musta ne on ihan yhtä arvokkaita ja käyttökelpoisia olivat sitten uusia tai käytettyjä, jos vaan ovat siistejä ja ehjiä.
Mä en itse ole tähänastisessa elämässäni vielä "joutunut" ostamaan ainoatakaan huonekalua uutena. Aina on tullut vastaan käytetty versio tarvitsemastani huonekalusta joko ilmaiseksi tai pienellä hinnalla. Ihan hullua olisi maksaa uudesta kallis hinta, jos ilmaiseksi tai halvalla saa vastaavan hyvän tuotteen....
Mut huomaa hyvin, miten ihmiset yleisesti suhtautuu käytettyyn tavaraan.käytetty tavara ole ihmiselle arvotonta. Se on hyvinkin arvokasta varsinkin jos sitä ei esim. ole itse varaa uutena mistään ostaa. Mutta kun täytyy laittaa rahallinen hinta käytetylle tavaralle niin se on aika halpa summa.
- random_N
Ymmärrän pointtisi: itse olen kova kierrättäjä ja monet parhat huonekalut ovat käytettyinä minulle saapuneita.
Mutta rahallinen arvo... huutokaupassa tuon antamani satsin saisi varmaan vitosen pohjahinnalla. Kirpparilla korut menisivät nipussa 50 centillä, ehkä. Vaatteet euron hujakoilla. Verhot ehkä muutaman euron.
Siksi ostelenkin innokkaasti kirppiksiltä ja huutokaupoista! - vänksy
timanttia kirjoitti:
käytetty tavara ole ihmiselle arvotonta. Se on hyvinkin arvokasta varsinkin jos sitä ei esim. ole itse varaa uutena mistään ostaa. Mutta kun täytyy laittaa rahallinen hinta käytetylle tavaralle niin se on aika halpa summa.
sille kuitille paljoakaan hintaa tulisi,
mutta toivottavasti aloittaja nyt vain tajuaa olla sitä kokonaan kirjoittamatta.:) Ellei sitten ihan pilanpäiten tosiaan tee sitä viiden eron kuittia...
- almasty
Ymmärrä minäkään.Eipä ole tullut vastaan pykälää eikä ennakkotapausta jossa tuollaista määriteltäisiin.Että sinänsä ihmetyttää mihin tuo äiti oikein on pyrkimässä mitään laillista pohjaa ei varmaan ole olemassa hänen väitteilleen.Yrittääköhän tuo jotenkin pilata sinun välisi hänen tyttäreensä mitätöimällä noin sinun ystävällisyyttään,hänen silmissään eli pitikö ehkä lahjoitustasi jonain asiattomana puuttumisena perheen asioihin.Ihmisten ajatuksen juoksu kun voi olla melkoisen outoa.
- random_N
Voipi olla isukin ja äitiliinin keskinäisistä kärhämistä kyse, otaksun.
Mutta ei se ainakaan kovin "maan tavalta" vaikuta, kun ei taida olla vastaajista kenellekään tuttu systeemi. Pyydän tuumimaan keskenään ja jos asia vaivaa niin voin hakea kamat pois. Äiti ehkä luuleen sitä satsia oikeasti arvokkaaksi? - adrianleewerkuhn
random_N kirjoitti:
Voipi olla isukin ja äitiliinin keskinäisistä kärhämistä kyse, otaksun.
Mutta ei se ainakaan kovin "maan tavalta" vaikuta, kun ei taida olla vastaajista kenellekään tuttu systeemi. Pyydän tuumimaan keskenään ja jos asia vaivaa niin voin hakea kamat pois. Äiti ehkä luuleen sitä satsia oikeasti arvokkaaksi?olen tavannut mainitunlaista käytöstä lähinnä pultsareilla, luonnevikaisilla tahi sekakäyttäjillä.
- random_N
adrianleewerkuhn kirjoitti:
olen tavannut mainitunlaista käytöstä lähinnä pultsareilla, luonnevikaisilla tahi sekakäyttäjillä.
Kelpo sakkia ovat koko pesue, siis kaikille muille mukavaa ja muikeaa seuraa sekä isäntä että emäntä. Mutta keskenään, oo la la laa on tunnetta ja tulisuutta ;-D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872