Suomalaisten käsityksiä ympäristöongelmista -kysely
Sukupuoli:
Ikä:
Oletko huolissasi ympäristöstäsi?
-
Oletko mielestäsi tarpeeksi tietoinen ympäristöongelmista?
-
Oletko itse ottanut selvää ympäristöongelmista esimerkiksi Internetistä?
-
Onko paikkakunnallasi ympäristöongelmia?
-
Vaikuttavatko ympäristöongelmat sinuun? Jos vaikuttaa, niin millä tavalla?
-
Mikä on mielestäsi ympäristösi pahin ongelma?
-
Osaatko mainita syitä ympäristöongelmille?
-
Tuntuuko sinusta, ettet voi vaikuttaa ympäristöongelmiin?
-
Miten olisit valmis muuttamaan tapojasi ympäristön suojelemiseksi?
-
Kiitos vaivannäöstä. Vastauksesi osallistuu kyselyyn, jossa tutkitaan suomalaisten käsitystä ympäristöongelmista. Henkilötiedoista käytämme vain ikääsi ja sukupuoltasi.
Osallistu ympäristö-tutkimukseen!
6
272
Vastaukset
- kysymykseen
Viherpiipittäjät.
-
Herkkäuskoisuus. - raindog
Sukupuoli: Mies
Ikä: 29
- Erittäin
- Liiankin.
- yliopistosta, kirjallisuudesta ja internetistä
- Kyllä. Paikkakunnan suurimman vesistön kalakannat ovat pienentyneet viime vuosina. Julkinen liikenne on huonosti hoidettu, mikä lisää yksityisautoilua ja pahentaa ilmanlaatua. Ilmanlaatu on huono myös pientaloalueilla, joissa lämmitetään paljon puulla. Biohajoamattomia roskia on paljon ympäristössä.
-Ei varsinaisesti fyysisesti.
-Paikallisella tasolla vesistöjen rehevöityminen ja kalakantojen pieneneminen. Globaalilla tasolla ilmastonmuutos, metsäkato ja merien saastuminen.
- Pohjimmiltaan ongelmana on luontosuhteen vääristyminen ja mukavuudenhalu.
- Kyllä.
- Aion tulevaisuudessa kasvattaa itse mahdollisimman suuren osan syömästäni ruoasta. - ulkomaalainen
Sukupuoli:
Ikä: enempi kuin riittävä
olen
olen
olen
vaikka kuinka paljon
Sää Suomessa mene huonompaan suuntaan, eläin- ja kasvilajit häviävät
energian ja raakka-aineiden tuhlaus
- Osaatko mainita syitä ympäristöongelmille?
ihmisen ahneus, välinpitämättömyys tulevaisuudesta
Voin vaikuttaa, itse kukin, kunhan kaikki tekisivät sen
vähennän energiakäytön, käytäisin vihreä energia, matkustan junalla ja busseilla, vältän naudanlihaa ja lihaa yleinsäkin, käytän kangasostokasseja jne. - jeesusitte
Suomalaisten käsityksiä ympäristöongelmista -kysely
Sukupuoli: mies
Ikä: 33
- Jonkin verran, mutta nukun yöni hyvin.
- Enpä tiedä. Sitämukaa, kun tietoa karttuu, sen vähemmän tiedän tietäväni.
-Jonkin verran.
-Kyllä.
-Lähinnä vaikeuttaa elinkeinoa...varsinkin oletukset...
-Vesistöjen liikaravinteisuus.
-Bioenergiasoiden ojitukset.
-Ei.
-Energian säästö, hyödykkeiden omavalmistus/korjaus... - mies!
mies 40 hieman olen en ei ei vaikuta herkkkä uskoisuus ja piipitys. helppoa kaupungista käsin on neuvoa miten maalla pitää asua. tulkaa itse asumaan maalle niin tajuatte paremmin.. suden jälkiä pihalla ja kun tulee omalla maksetulla henkilöautolla töistä kotiin (oma auto koska lähin bussi menee 12km päästä) niin kämpässä plus 17 astetta. ei siinä paljon tule katsottua kun puita sytyttää että sytyttääkö ne päältä vai alta. pää asia että saa torppaan lämpöä. silti en ikinä muuttaisi maalta pois.Ärsyttää vaan kuunella kaikenlaisia piipittäjiä jotka muka tietää kaiken kaikesta. tietysti kierrätän roskani ja käytän kangas kassia kaupassa. ps enkä ole ikinä lentomatkustanut etelään..joten voin ajaa paremmalla mielin henkilö autolla. syytän kyllä hieman maatalouut myös. paskaa ajetaan sellaisia määriä pelloille että huh huh... ja minunko pitöisi rakentaa kallis puhdistamo miltei turhaan ovh n.10 000euroa vain siksi että joku on niin päättänyt. katsokaa jostain noin vuoden vanha mot ohjelma jossa asiaa käsiteltiin niin huomaatte että paljon mölyä tyhjästä.
- raindog
Sudet eivät tietääkseni hyökkää ihmisen kimppuun ellei ole aivan välttämätöntä (saalis loppu), mutta jos lähin bussi kulkee 12 km päästä niin omalla autolla ajaminen on mielestäni ihan suotavaa.
Noin 90% kaikista autolla ajetuista kilometreistä ajetaan kaupunkien sisällä, joten maalaisten ajelut eivät siinä paljon paina. Tosin varmasti maaseudullakin asuu ihmisiä jotka eivät autoa välttämättä tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984812Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143942Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771974Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5371156- 531125