Valmistin itse jogurttia hapattamalla. Ohjeen mukaan jogurtin piti hapattua (maito hapatteena valmista maustamatonta jogurttia) "lämpimässä paikassa" pyyhkeeseen kiedottuna 12-18 h.
Annoin sitten olla illan ja yön yli saunan lauteella, missa on lattialämmitys (eli lämmin paikka).Tämän jälkeen pistin jääkaappiin, jossa jogurtti ohjeen mukaan säilyy noin 6 päivää.
Lopputulos oli ihan ok, jogurtin näköistä ja makuista. Olen nyt kaksi päivää (valmistamisesta lähtien) syönyt tätä jogurttia ja vatsa on tuntunut oudolta - ollut ällö ja väsynyt olo, muttei mitään selkeitä ruokamyrkytyksen oireita. Mietin onko tämä jogurtin valmistus kotona aika riskialtista - eli pilaantuuko se helposti, kun on hapettumassa huoneenkinlämpöisessä 12-18 tuntia?
kotijogurtti-vatsasekaisin...
pieleenmeni?
2
1128
Vastaukset
- Spring breeze
En oo tutustunut jogurtin tekoon, mut oireistas päätellen kaikki ei kyllä menny ihan oikein. Oiskohan se lattialämmitys ollu liian korkee lämpötila, jos huoneenlämpö ois riittänyt? Jos huono olos jatkuu vielä, käyhän lääkärin juttusilla.
- luulisin
että sulla on ollut liian lämpimässä.Itse olisin laittanut muoviseen astiaan tai lasiseen ja mikroon yöksi.Jossakin kiellettiin laittamasta teräsastiaan sitä.Itse aloin eilen tekemään sitä mutta kun maito paloi pohjaan kun mies oli teflonkattilan pessyt astianpesukoneessa.Jäi sit kokeilematta koko jugurtin teko:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780