Kokkausta kavereiden kanssa

Spring breeze

Onko vinkkejä, mitä pientä purtavaa vois tehdä kaveriporukalla? Ei mitään kovin monimutkaista ja aikaa vievää, vaan jotain sellaista, jossa jokaiselle riittää tekemistä. Raaka-aineitten pitäis olla kohtuu halpoja.

11

5746

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmikanana

      Tehkää pitsaa niin että teet ison taikinan josta jokainen saa sitten rakennella mieleisensä pitsa itse.

      Toinen vaihtoehto on lämpimät voileivät.
      Tai tortillat.

      Myös grilliherkkuja uunissa ja muhkea salaatti.

      Makaronisalaatinkin voisitte tehdä joko tonnikalasta taikka kinkusta.

      • Spring breeze

        Kiitos vinkeistä! Vähän tarkennusta kaipaisin eli millasia grilliherkkuja...?


      • Grilliherkkuja uunissa
        Spring breeze kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä! Vähän tarkennusta kaipaisin eli millasia grilliherkkuja...?

        Jossa eiole grillivastuksia.
        Tuleeko ihan oikeanlaista grilliruokaa?
        Esimerkkejä, please!


      • helmikanana
        Spring breeze kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä! Vähän tarkennusta kaipaisin eli millasia grilliherkkuja...?

        Kyllä voi tehdä ilman grillivastuksiakin.

        Ihan tavallisessa uunissa voi paistaa esim. erilaisia vartaita.
        Broileria, ananasta, minitomaatteja, herkkusieniä.

        Tai porsaanfileetä, hillosipulia, herkkusieniä, tomaattia, paprikaa tms...

        Myös grillikylkeä voi tehdä tai hornet-siipiä tai koipipaloja.

        Ne paistuvat uunipellillä herkullisiksi.

        Marinetti-pihvitkin voi paistaa uunissa tai halutessasi tavalliset jauhelihapihvit tai kyljykset.


      • Järkeä on sitten
        helmikanana kirjoitti:

        Kyllä voi tehdä ilman grillivastuksiakin.

        Ihan tavallisessa uunissa voi paistaa esim. erilaisia vartaita.
        Broileria, ananasta, minitomaatteja, herkkusieniä.

        Tai porsaanfileetä, hillosipulia, herkkusieniä, tomaattia, paprikaa tms...

        Myös grillikylkeä voi tehdä tai hornet-siipiä tai koipipaloja.

        Ne paistuvat uunipellillä herkullisiksi.

        Marinetti-pihvitkin voi paistaa uunissa tai halutessasi tavalliset jauhelihapihvit tai kyljykset.

        Hassata satoja eurojakaasu tai sähkögrilleihin, jos uuni ajaa saman asian.Ei muuta kuin Rosenlewit pihalle ja rillaamaan.
        Luulenpa kuitenkin että olet nyt melko perusteellisesti erehtynyt, etkä tiedä grillaamisesta muuta kuin mitä olet ehkä rautakaupassa grillivärkkejä silmäillyt.


      • helmikanana
        Järkeä on sitten kirjoitti:

        Hassata satoja eurojakaasu tai sähkögrilleihin, jos uuni ajaa saman asian.Ei muuta kuin Rosenlewit pihalle ja rillaamaan.
        Luulenpa kuitenkin että olet nyt melko perusteellisesti erehtynyt, etkä tiedä grillaamisesta muuta kuin mitä olet ehkä rautakaupassa grillivärkkejä silmäillyt.

        En yrittänytkään esiintyä grillimestarina.
        Anteeksi jos astuin maestron varpaille!

        Yritin vain antaa aloittajalle vinkkejä mitä he voivat kaveriporukalla kokkailla TALVIAIKAAN SISÄTILOISSA! Tuskin hän kyseli ohjeita ensi kesän gourmet-grillijuhlia varten.

        Kummallista miten joidenkin pitää työntää lusikkansa joka soppaan ja yrittää pönkittää omaa egoaan :/


    • Anonyymi

      Kauralastut on todella hyviä olen itsekin tehnyt

    • Anonyymi

      Voiko olla joku helppo ruoka ilman uunia

    • Anonyymi

      Parempi olla paitsiossa vailla mitä purra. Se on pahaakin kaikenkaikkiaan. Siis purra.

    • Anonyymi

      Aloitukseen, Pientä purtavaa kaveriporukan kanssa. Mites olisi kotitekoiset chipsit mikrossa? Siinä tulisi kaikille kavereille jokin työ ja raaka-aineet ei tulisi maksamaan kovinkaan paljoa.

    • Sushi on mukavaa näperreltävää ja jokaiselle riittää erilaisia töitä. Edes uunia ei tarvitse. Palkinnoksi saa sitten maukasta ja terveellistä syötävää, jota voi napostella sormin ja juomaksi käy monipuolinen valikoima vissystä valkoviiniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe