autodbfi ei tarjoa mitään yksityiskohtaista vaikka enkunkilistä linkkii
esim kiihtyvyys 60-120kmh V vaihteella
18
1254
Vastaukset
- löytyykö netistä
Mistä tuommoinen tieto löytyisi?
Nelosen kiihdytysaluetta, ainakin vanhemmissa autoissa.
- sfasa
kolmosen,, eikä tolla tiedolla mitää tee kun voi vaihtaa vaihteita--
- eli kepitystarpeesta
Tuohan kertoo just siitä, löytyykö potkua muutenkin kuin kiljuttamalla konetta rajoittajaan asti.
- lähinnä
eli kepitystarpeesta kirjoitti:
Tuohan kertoo just siitä, löytyykö potkua muutenkin kuin kiljuttamalla konetta rajoittajaan asti.
Lähinnä se keroo välityssuhteista. Joissain autoissa 5 vaihde on yhtä lyhyt kuin toisen auton 4 vaihde. Miten usein noita 60 - 120 km/h kiihdytyksiä tulee 5 vaihteella eteen? Minulle ei käytännössä koskaan.
- The Rat
lähinnä kirjoitti:
Lähinnä se keroo välityssuhteista. Joissain autoissa 5 vaihde on yhtä lyhyt kuin toisen auton 4 vaihde. Miten usein noita 60 - 120 km/h kiihdytyksiä tulee 5 vaihteella eteen? Minulle ei käytännössä koskaan.
Kyllähän noita tulee, jos moottoritiellä joku edellä tiputtaa nopeuden tuonne kuuteenkymppiin. Normaalisti kyllä vedän nelosella melkein sataseen, ennen kuin vaihdan vitoselle. Ei vaan aina jaksa...
Termi "vitonen" on ehkä hieman huono. Kannattaisi puhua suurimmasta vaihteesta, vaikkei sekään sinänsä kaikkea kerro. Itse asiassa välitykset ja vääntökäyrä ovat ne oleelliset tiedot, mutta niitäkin pitäisi sitten osata tutkia.
Koeajo on perinteisesti hyväksi havaittu idea. - vääntöpelletyyliin
lähinnä kirjoitti:
Lähinnä se keroo välityssuhteista. Joissain autoissa 5 vaihde on yhtä lyhyt kuin toisen auton 4 vaihde. Miten usein noita 60 - 120 km/h kiihdytyksiä tulee 5 vaihteella eteen? Minulle ei käytännössä koskaan.
No kyllä maar nuo lukemat kertovat käytännön ajettavuudesta enemmän kuin ne yleensä tyrkytettävät
- 0-100 km/h kiihtyvyys
- maksimivääntö ilman haisuakaan siitä, a) millä kierrosluvulla (=ajonopeudella & vaihteella) ko. lukema saavutetaan, b) onko "ketään kotona" ko. kierrosluvun alapuolella tai c) loppuuko meno kuin seinään ko. kierrosluvun yläpuolella - eräs toimistopäällikkö
eli kepitystarpeesta kirjoitti:
Tuohan kertoo just siitä, löytyykö potkua muutenkin kuin kiljuttamalla konetta rajoittajaan asti.
Esim. Volkkarin TSI-koneella onnistuu helposti, kun taas jollain alitehoisella pikkupumpulla ei mitenkään mahdollista.
- joskus välityssuhteita
lähinnä kirjoitti:
Lähinnä se keroo välityssuhteista. Joissain autoissa 5 vaihde on yhtä lyhyt kuin toisen auton 4 vaihde. Miten usein noita 60 - 120 km/h kiihdytyksiä tulee 5 vaihteella eteen? Minulle ei käytännössä koskaan.
90- luvun alun carina 2 1.6 ja opel astra 1.8
carinan vitosvaihde oli ajokierroksilla sama kuin ooppelin nelosvaihde. tietenkin ooppelin "sitkeys" vitosella tällöin carinaa huonompi, koska ooppelilla alemmat lähtökierrokset samassa nopeudessa.
ei se järkevää ole kiihdyttää suurimmalla vaihteella 60 -> 120, koska siinä
*menee paljon aikaa
*palaa myös paljon bensaa huonolla kierrosalueella
**ei ole taloudellista
näin vanhemmissa autoissa, ja miksei kaikissa pienissä bensamoottoreissa etenkin, kannattaa laittaa se kolmonen tai nelonen kiihdytykseen. tällöin kiihdytys on yleensä taloudellisempi ja tehokkaampi kuin suurimmalla vaihteella nysvääminen... - miten te ajatte
lähinnä kirjoitti:
Lähinnä se keroo välityssuhteista. Joissain autoissa 5 vaihde on yhtä lyhyt kuin toisen auton 4 vaihde. Miten usein noita 60 - 120 km/h kiihdytyksiä tulee 5 vaihteella eteen? Minulle ei käytännössä koskaan.
moniko ottaa automaatin ettei tartte vaihtaaa? miksi ihannoit diisselin vääntöä onko kivaa kun V.llä voi ajaa 60->huiput. sitähän varten jsut että kun tulee jarrutus mtiellä niin on kiva nopsaan päästä taas 120lasiin. eikÄ KAIKKI OLE PERSEESSÄ HETI. tosin itse ajan nuhapumpulla.
- vanhat numerot
Tietoa tarjoavat autolehdet jotka yleensä mittaavat "ohituskiihtyvyydet" parilla kolmella suurimmalla vaihteella mikä on aika älytöntä. Tai älytöntä on kutsua kaikkia "ohitus"kiihtyvyydeksi.
Suurimman vaihteen lukema kertoo lähinnä siitä miten vaivatonta autolla on ajaa maantienopeuksissa mäkisessä maastossa ja siihen vaikuttaa se miten vaihde on sovitettu koneen vääntöalueeseen. Minkä tahansa koneen saa tukehtumaan valitsemalla niin julmetun aavikkovälityksen että kone alkaa vetää vasta 200km/h nopeudesta.
Ohitukseen lähdettäessä siitä lootasta valitaan se vaihde jolla ohitus sujuu mahdollisimman turvallisesti käytettävissä olevassa tilassa. Ei sitä keppiä vitoselle ole hitsattu ja aniharvoin sattuu tehokkaallakaan autolla kohdalle sellaista autiota korpisuoraa että ohitukseen lähdettäisiin suurimmalla pykälällä.
Metsätieltä voi aina kääntyä eteen auto kesken ohituksen joten kyllä lootasta tulee valittua pykälää paria pienempi vaihde varmuuden vuoksi.- opellasi
aika pimeetä pölinää, jos on vääntöä eli voimaa ajelen 6. vaihteella ja siinä se,lähtee kuin mummolta hammas 2.0 tdi volsu ja kerkiää paremmin kuin yli 200 hv bensa turbot.
- käytän italian pommissani
III-vaihdetta, kun tarvii ohitella menee hyvin 80-160km/h... Miksi kupata V-tai VI-vaihteella ?
- Skoda RS
Löytyykö etelä-suomen alueelta jotain ajorataa jossa voisi kokeilla mitä oma auto kulkee? Ei viitsis lähteä RS:ää kokeilemaan moottoritielle...
- aamuyöstä 0-100km/h
Skoda RS kirjoitti:
Löytyykö etelä-suomen alueelta jotain ajorataa jossa voisi kokeilla mitä oma auto kulkee? Ei viitsis lähteä RS:ää kokeilemaan moottoritielle...
puskien /penkkojen kohdalla . (mutta älä ajan yli sallitun- ei saa kehottaa rikokseen=)
- Miksei kuutosella?
Epätietoinen
- sillähän vääntö tulee parha...
esille. 90 luvun jälkeen kaikissa bensaautoissa on V. no ettikääs nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419