Heips! Elikkäs olen vasta alkanut käymään kuntosalilla n.3 kertaa viikossa tunnin ajan ja tarkoituksena olisikin kiinteytyä. Tässä mietinkin, että pitääkö minun myös lisätä välipäiviin tunnin juoksua tai hölkkää tai jotain, että tuloksia alkaa näkyä? Vietän nyt välivuotta ja olen ollut töissä pidemmänaikaa kerrossiivoojana, joka on tiedettävästi aika raskaasta touhua, eli saa touhuta ympäriinsä väh. 5tuntia päivä niin että hiki kyllä tulee. Pitääkö minun tuohon vielä lisätä se tunnin hölkkä töiden jälkeen, vaikka jo työni puolesta saan noin paljon liikuntaa? Vai riittääkö pelkkä salitreeni? Kiva jos joku ymmärsi sepityksistäni jotain ja ossaa auttaa :D
Riittääkö pelkkä salitreeni tässä asiassa?
5
920
Vastaukset
- Arska
Sanoisin, että riittää hyvinkin, kuitenkin periaatte pitää olla se, että harrastukset tukee työssä jaksamista, eikä toisin päin...:)
- muuta aerobista
liikuntaa (hölkkä, pyöräily, hiihto,uinti jne) olisi oltava eli ns. sydänliikuntaa. Kuntosalilla " punnertaminen " on hyvä asia, mutta tärkein lihas eli sydän jää heikoille salilla.
- Mikke
edellisen vastaajan kanssa. Minusta pitäisi olla hölkkää, reipasta kävelyä/sauvakävelyä tai pyöräilyä tai uintia tms., mikä se luontainen lajisi nyt sitten onkaan. tommoinen tunninkin kestoinen lenkki, muttei nyt sentään joka päivä. raskaassa työssä saamasi liikunta on varmaan hyväksi keholle, mutta se on erilaista liikuntaa ja hapenottokykyä ja sydäämen ja verisuoniston kuntoa saisi mielestäni parannetuksi reippaassti ulkoilemalla.
Toki viimeisimmät suositukset arvostavat nimenomaan lihastkunnon harjoittelun merkitystä aikuisten terveyden ylläpidon kannalta.
Toki esim. työmatkat jalan tai pyöräillen sekä asiointimatkat ovat arvokasta arkiliikuntaa. Yleensä huomaa töihin mentyään olevansa pirteämpi, jos on mennyt omia jalkoja käyttämällä. - dady4yrhrhjhhh
Jos haluaa olla fyysisesti hyvässä kunnossa kaikin puolin niin ei riitä pelkkä salitreeni. Kannattaa pari kolme kertaa viikossa treenata aerobistakin kuntosalitreenien lisäksi.
- minä vain
minun mielestä sun ei tartte pahemmin mitään enää siihen liikkumiseen lisätä...sillä lepopäiviäki pitää olla...jos haluat niin sinuna menisin vain esim sauvakävelylle...reipastahtinen...tai pyöräilyä..mut hyvin saliharjottelu kiinteyttää...ja huomaa sit se että kun lihas kiinteytyy se näkyy painossa...eli paino nousee...ennenkuin saat sen kohilleen...sellu ym ei paina niin paljon kuin timmi lihas...
pitkää toistoa ja vaihdellen....ei menttaliteetilla 4vk ja pitää olla fitness...vaan pitkä tavote...esim kesäksi kuntoon juttu:)
monipuolin harjottelu pitää vireen yllä kuntoiluun ja optimaalinen/looginen tavoite...
jos haluat niin jaa ne salikerrat esim. 1. pv yläosa 2. pv alaosa...3 pv intervalli....eli kaikkee sopivasti...
kivaa kevättä ja tsemppiä treenaamiseen...
itte harrastan liikuntaa 4kert viikossa...
2 salikertaa...jooga...lenkkeily...ja kun kesä saapuu aloitan pyöräilyn....sali jatkuu...sekä rullaluistelu...
ai niin ja muista palautusjuoma tms harjoittelun jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145