Eli keräillääs otanta suussasulavia reseptejä..
Sienirisotto:
1 1/4 l kasvislientä
60g kasvisrasvaa (sekasyöjille voita)
1 pilkottu sipuli
350g risottoriisiä
1 tl kurkumaa
1,5dl valkoviiniä
75g viipaloituja metsäsieniä (tai herkkusieniä)
1 kesäkurpitsa
suolaa, pippuria
Sulata rasva isossa kattilassa keskilämmöllä. Lisää sipuli kuullota kunnes se on pehmennyt (n.5min), lisää sienet ja anna nesteen haihtua.
Vähennä lämpöä, lisää riisi ja sekoita se hyvin aineksiin, hämmennä välillä 2-3 min kunnes riisi on läpikuultavaa.
Sekoita joukkoon kurkuma ja lisää viini. Keitä jatkuvasti sekoittaen kokoon 1 minuutti.
Lisää vähitellen sekaan kuuma kasvisliemi, hämmennä ja lisää nestettä sen imeytyessä riisiin. Lisää lämpöä jotta neste kuplii. Keitä 20 minuuttia tai kunnes neste on imeytynyt ja riisi on kermaista. Mausta maun mukaan.
Ripottele päälle tuoretta basilikaa tai persiljaa.
Tarjoile.
ENJOY!
Parmesan-juusto sopii risoton päälle myös todella hyvin.
G:Paras kasvisruokareseptisi
5
1942
Vastaukset
Sienien ryöppäys.
Jos ovat suolasieniä niin liotus.
Jos kyse on metsäsienistä, niin esim haaprouskua,
karvarouskua tai leppärouskua
ryöpätään vähintään se 10 minuuttia ennen kätyttöä .Korvasienet vaativat 2 x 15 min keittämisen väljässä vedessä, pakollinen toimenpide.
Kanttarellit, suppilovahverot ja tatit pitää freesata pannulla niin kauan että neste irtoaa.
Suolasienet liotetaan yön yli ja vettä vaihdetaan välillä.
jalostettu herkkusieni ei ole sieni
ja suosittelen lämpimästi ja ehdottomasti
kaikille vähintään sienikirjan lukemista ennekuin alkaa levittelemään tämmöisiä reseptejä netissä !- carpe jugulum
..että täällä liikkuu sen verran fiksua porukkaa, jotka tietävät jättää ne kärpässienet sinne metsään ja miten sienet käsitellään ennen syömistä. Alkuperäisessä reseptissäkään, jonka olen muunnellut ei mainittu sienten käsittelystä mitään, ja kyseessä sentään keittokirja.
Mikä se jalostettu herkkusieni sitten on jollei sieni? carpe jugulum kirjoitti:
..että täällä liikkuu sen verran fiksua porukkaa, jotka tietävät jättää ne kärpässienet sinne metsään ja miten sienet käsitellään ennen syömistä. Alkuperäisessä reseptissäkään, jonka olen muunnellut ei mainittu sienten käsittelystä mitään, ja kyseessä sentään keittokirja.
Mikä se jalostettu herkkusieni sitten on jollei sieni?Se käsittely ei ole kaikille itsestään selvää,
vaan eipähän tässä nyt vaaraa ole että sieniä vielä saisi metsästä..
Minä en sitä kaupan herkkusientä pidä oikein minään, se on hajuton, mauton ja väritön tuotos.
Siitake on paljon parempi jos sitä sattuu saamaan.
Itse oon intohimoinen sienestäjä ja kaupan juttuja ostan vaan jos on välttämätön pakko.
Niissä on kyllä kilohinnat ihan kohillaan,
pikkupurkki säilöttyä haaparouskua oli meidän s-marketissa 4.90..
Onneksi on omia vielä tallella, tosin en nyt välttämättä risottoon niitä sotkisi.
Kaikista paras kun tekee ihan perinteisen
sienisalaatin, laittaa sitä piirakan päälle , taikka sitten muhennoksen perunoiden kanssa.
Nami !
- sori tulee englanniksi
Luotan siihen että jokainen osaa tämän kääntää suomeksi. Aivan törkeän hyvää. Kasvisten ja muiden määräthän on summittaisia, oman maun mukaan. 14 unssia on n. 4 dl. Itse laittaisin yhden paketin tofua ja yhden tai kaksi tölkkiä kookosmaitoa.
GREEN CURRY with TOFU & VEGETABLES
14 oz's. Extra firm tofu
2 Red bell peppers
3 cups Broccoli florets
0.5 cups Bamboo shoots
1 cup Bean sprouts
1 cup Thai Green Curry Paste
1 cup Fresh basil, chopped
14 oz's. Coconut milk
2 tbsps. Peanut butter
2 cups Vegetable broth
1)Heat a large saucepan or wok on high. Sauté half of coconut milk along with the peanut butter and curry paste. Stir constantly so that it does not burn, allowing the sauce to brown slightly before reducing heat to medium.
2)Add one-inch cubes of tofu and cook for ten minutes
3)Add broccoli, bamboo shoots and peppers and sauté for five minutes.
4)Add remaining coconut milk along with vegetable broth and reduce heat, simmering for ten minutes.
5)Add bean sprouts and simmer for additional five minutes.
6)Stir in chopped basil and remove from heat.
7)Serve over brown rice and garnish with basil.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064562Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 371412
- 361313
- 381176
- 141092
- 1591016
- 27958
- 6944