Hei! Paljonko teidän puolitoista vuotiaat juo päivässä? Entä mistä ja mitä?
Lopetimme pari viikkoa sitten ilta ja aamu tuttipullottelun ja nyt huolestuttaa kun tyttö juo vain n.2dl maitoa päivässä, vaikka ennen meni litra ihan helposti. Mehua kyllä joisi, mutta sitä en viitsi hampaiden takia antaa liiaksi. Vedestäkään ei välitä.. mikä neuvoksi?
1,5v juominen
4
1069
Vastaukset
- Emma
Älä hyvä ihminen pilaa lapsesi hampaita mehulla! Meillä 1,5 vuoden ikäinen tyttö ei ole saanut mehua ollenkaan, eikä tiedä sitä halutakaan. Maito ja vesi maistuvat mainiosti, joita molempia juo omista nokkamukeistaan. Mukista jo tietää, kumpaa haluta.
- - mimmi -
Meillä on kolmivuotias poika, jolta jätettiin tuttipullo pois vuoden vanhana.
Tietenkin maidon juominen vähentyi huomattavasti, mutta en ollut siitä huolissani, koska hän sai muita maitotuotteita aivan tarpeeksi.
Ja ajan oloon maidon juonti taas lisääntyi, kun nokkamuki kävi tutummaksi.
Meidän muksu ei ole saanut vielä edes maistaa mehua.
Janojuomaksi on aina vesi (tai maito).
(Mummulassa hän sai maistaa kaakaota.)
On aivan turhaa opettakaan lasta juomaan mehua, kun ilman sitä tulee mainiosti toimeen.
Jos lapsella oikeasti on jano, hänelle kelpaa vesikin, ellei hän ole jo tottunut mehuun tai muihin makeisiin juomiin.
Ole onnellinen, että pääsit (helposti?) tuttipullosta eroon.- aloittaja
Joo, siis ei me sitä mehua tosiaankaan usein annetakkaan, paitsi itse puristettua hedelmämehua sillointällöin. Minua lähinnä kiinnostaisi tietää että onko 2dl maitoa/vrk aivan liian vähän?
- liian vähän
aloittaja kirjoitti:
Joo, siis ei me sitä mehua tosiaankaan usein annetakkaan, paitsi itse puristettua hedelmämehua sillointällöin. Minua lähinnä kiinnostaisi tietää että onko 2dl maitoa/vrk aivan liian vähän?
Vettä saa myös kasviksista(niistä yli 80% on vettä). Lisää nesteitä tulee velleistä, soseista jne. Perusterve lapsi juo sen mitä tarvitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418