Matkasuunnitelmia?

KoppavaHoro

Onko teillä sellaisia?

Entä mitä unelmakohteita sinulla on? Oletko vielä toteuttanut unelmiasi?

Mä luulen, että mun isoin haaveeni (matkamielessä) toteutuu noin vuoden päästä...

Joku reissu pitää aina olla suunnitteilla, muuten ei kykene elämään arkea. Vai..?

15

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papeete1

Kaikki trooppiset paratiisit ja/tai historialliset paikat käy mulle loistavasti. Jos ton lottovoiton voitan, niin sitten käyn avaruudessa ja Antarktisellakin :)

En mä oikein ole toteutellut, kun ei ole rahaa. Näillä näkymin haaveiluksi ja virtuaalimatkailuksi netissä -asteelle ne jääkin.

Ei mulla ole ollut vuosiin mitään matkaa suunnitteilla enkä ole vuosiin missään käynytkään. Ihan hyvin mä arkea silti pystyn elämään. Tosin matkailenhan mä aina illalla mielikuvituksen siivin vaikka minne. Sellaisiin vuosilukuihinkin ettei millään rahalla tai koneella pääsisi. Ehkäpä se on mun arjen pelastus?

Noh, näillä eväillä mennään nyt ja ihan hyvin sujuu. Pitää aina asennoitua vallitsevaan tilanteeseen eikä haikailla sellaista mitä ei ole. Se tekee tyytymättömäksi ja lisää arjen raskautta.

• MichikoXX

Muutama vuosi sitten löysin divarista Anne Frankin päiväkirjan. Luettuani sen kävin tekemässä kierroksen Auschwitzin nettisivuilla. Tsernobyl oli myös mielenkiintoinen nettimatkakohde (tai tarkemmin Prypjatin aavekaupunki). Eräs nainen teki moottoripyöräretkiä entiselle kotiseudulleen ja kuvasi videokameralla dokumentteja sieltä.

• on aina. En ole vuosiin kauheasti matkustellut, on ollut kaikenlaisia esteitä eikä rahatilannekaan aina loistava. Tällä hetkellä viisi suosikkikohdetta, joissa en vielä ole ollut ja jotka kiinnostavat: Dubrovnic, Krakova (olen ollut lapsena), Irlanti ylipäätään, Kuuba ja pohjois-italia. Yhteen näistä olen lähdössä kesällä, matkakuumetta on jo havaittavissa..:)

• Suurimmat haaveet on tullut toteutettua, kun olen käynyt Lontoossa, Pariisissa, New Yorkissa, Rio de Janeirossa, Pekingissä ja Tokiossa.

Seuraavaksi mennään kesällä Berliiniin. Lähikohteista on listalla Reikjavik ja Moskova. Ja kun alan rikastumaan ja lakkaan köyhtymästä, haluan mennä Afrikkaan safarille ja Rouva Ratikka haluaa Etelämantereelle katsomaan pingviinejä.

Lyön vetoa, että ehdin kuolla ennen kuin olen nähnyt kaikki haluamani paikat, mutta pikku hiljaa tässä näitä haaveita toteutetaan.

• MichikoXX

Sveitsissä aion käydä, koska sinne on kutsuttu. Perhetuttuja on myös Virossa, Puolassa ja Libanonissa. Japanissa haluan käydä sitten, kun olen oppinut kieltä enemmän. Jos saisin yleiskuntoa parannettua, vaeltaisin koko Karhunkierroksen, 80 km. Suunnittelu on osa matkailun hauskuutta.

• Hjördis_Fläckenblöja

on seuraava loma ja Italia vetää puoleensa, tarkemmin joko Amalfin rannikko tai sitten Sardinia.

Tokiossa pitäisi käydä, sillä Japani on yksi suosikkikohteistani. Ja sieltä sitten junalla sinne yhteen paikkaan jossa voi yöpyä buddhalaisluostarissa, on mulla se tieto jossain että mikä se paikka oli.

Krakova/Auschwitz pitäisi kokea.

Aika pitkälti olen päässyt jo käymään niissä kaupungeissa ja maanosissa jotka ovat enemmän tai vähemmän olleet haavekohteina.

Ja mikähän se sinun matkailuun liittyvä haave on, jos saa udella?

• KoppavaHoro

viime kesänä, kaupunki on todella kaunis, mutta todella turistinen. Auschwitz-Birkenau on ehdottomasti kokemisen ja näkemisen arvoinen, mutta järkyttävä. Suosittelen.

Mun suurin unelmani on Machu Picchu, ja mulla on sellainen hytinä, että sinne pääsen patikoimaan 26 päiväksi ensi vuonna. :)

• KoppavaHoro kirjoitti:

viime kesänä, kaupunki on todella kaunis, mutta todella turistinen. Auschwitz-Birkenau on ehdottomasti kokemisen ja näkemisen arvoinen, mutta järkyttävä. Suosittelen.

Mun suurin unelmani on Machu Picchu, ja mulla on sellainen hytinä, että sinne pääsen patikoimaan 26 päiväksi ensi vuonna. :)

tutut kävi siellä ja kehui vaikuttavaksi:) Saa nähdä, pääseekö itse sinne asti koskaan...

• KoppavaHoro
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

tutut kävi siellä ja kehui vaikuttavaksi:) Saa nähdä, pääseekö itse sinne asti koskaan...

liikaa, kun mikään ei ole varmaa. Mutta on se vaikeaa. Jos tietäisin varmaksi niin eläisin onnellisena siihen asti, puoli metriä ilmassa.

Mulla on ollut ihan pikkutytöstä kunnon inka-fiksaatio, tein kaikki mahdolliset koulutyöt ja -projektit inkoista, hankin perulaisen kirjekaverin ja yritin päästä Peruun vaihto-oppilaaksikin (pääsin sentään pohjois-Argentiinaan).

• siitä majataloon,

rannalle baariin, ja sisemmäs festareille Rabarokkiin..jatkosta ei tietoa,mut isketään varmaan virolaiset miehet ja pidetään hauskaa:b.. sit vois käydä viel sukulaisil ennen kun laivalle ja suomeen.

• ...

ja jos sitä kauemmas lähtis,niin äkkilähtö etelään ja syksyllä.

• cat_on_fire

Entä mitä unelmakohteita sinulla on?
      -Melkein kaikki:) Meksiko, Malesia, Italia.. monta paikkaa vielä koluttavana;)

Oletko vielä toteuttanut unelmiasi?
      -En ole.. Mutta kyllä mä aion matkustella paljonkin:)

• on.

idioottien hommaa.

• KoppavaHoro

Niinku samasta syystä vai kuin mikä tahansa asia, joka tekee ihmisen iloiseksi ja onnelliseksi?

• Ygg

on pyöritelty joko Kiinaa tai Egyptiä. Kiinassa olisi muuri jonka haluaisin nähdä, samoin pitkäaikainen kirjekaveri olisi mukava tavata livenä. Egyptissä taas olisi pyramidit ja lämmin. Sitten yksi optio on interreilausta parin kaverin kanssa niin että matka päättyy Wackeniin metallifestareiden alla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      203
      7016
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4632
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4278
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      71
      3249
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1706
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1670
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1459
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe