niin ylivoimaista? Onko se se liikenne siinä ympärillä, joka tekee mielen kaoottiseksi vai mikä?
Kuvitelkaapa sitten naista panssarivaunun ohjaimissa... nimiä mainitsematta... :D
Mikä siinä autolla ajamisessa on naiselle...
16
465
Vastaukset
- KoppavaHoro
siltä naiselta, jolla kyseisen ongelman olet huomannut!
- kysyn vaan
Yleistä keskustelua vaan virittelen asian tiimoilta... :D
Mitä veikkaisit? - KoppavaHoro
kysyn vaan kirjoitti:
Yleistä keskustelua vaan virittelen asian tiimoilta... :D
Mitä veikkaisit?En osaa sanoa, koska minulle autolla ajaminen ei ole ylivoimaista, vain ylivoimaisen tylsää pakkopullaa. Itse asiassa tiedän olevani todella hyvä kuski.
En tunne yhtään naista, joka lähtisi rattiin tuntien, että ajaminen on ylivoimaista.
Valitan, tämän enempää en voi tälle keskustelulle antaa.
- Papeete1
Onko tän kyssän tarkoitus taas esitellä stereotypioita?
Mun mielestä autolla-ajamisessa ei ole mitään omituista, vaikeaa, ylivoimaista tms. Se on helppoa kuin heinänteko. Kanssa-autoilevat kyllä välillä vituttaa eli ne kaahailevat teinipojat, humalasssa törttöilevät (yleensä miehiä), keskiviivalla kävelyvauhtia matelevat puolisokeat papat ja mummot jne.
Kikkeli ei tee kenestäkään hyvää kuskia eikä pimppa huonoa. Tämä on ihan täysin taas sukupuoleen katsomatta henkilökysymys. Olen itse nähnyt sekä miehiä että naisia joille ei olisi ikinä saanut korttia antaakkaan, ja vastaavasti hyviä kuskeja kummastakin sukupuolesta."Kikkeli ei tee kenestäkään hyvää kuskia"
Kyllä 18 vuoden kuivaharjoittelu vaihdekepin käsittelyssä jotain etua antaa?!?- Papeete1
DorkaM kirjoitti:
"Kikkeli ei tee kenestäkään hyvää kuskia"
Kyllä 18 vuoden kuivaharjoittelu vaihdekepin käsittelyssä jotain etua antaa?!?Niinhän sitä vois luulla mutta vaan kun ei anna!!
Sitäpaitsi naisetkin vatkaa sitä.. - KoppavaHoro
DorkaM kirjoitti:
"Kikkeli ei tee kenestäkään hyvää kuskia"
Kyllä 18 vuoden kuivaharjoittelu vaihdekepin käsittelyssä jotain etua antaa?!?sitten kuvitellaan itsestään liikoja!
tarvitse autoa ja ovat autottomia taloudellisista tai ekologisista syistä. Itsellä on myös ongelmia etäisyyksien arvioimisessa. Olen ylivarovainen ajaja. Panssarivaunuun en ole tunkemassa.
Mulla on tuo sama juttu, välillä tuottaa vaikeuksia hahmottaa auton kyljen sijaintia ja kapeilla kaduilla tuntuu kokoajan että kohta kylki osuu johonkin :|.
Autoa en tosin omista ja nykyään tulee ajettua vain harvoin vuokra-autolla ja joskus vanhempien luona käydessä.DorkaM kirjoitti:
Mulla on tuo sama juttu, välillä tuottaa vaikeuksia hahmottaa auton kyljen sijaintia ja kapeilla kaduilla tuntuu kokoajan että kohta kylki osuu johonkin :|.
Autoa en tosin omista ja nykyään tulee ajettua vain harvoin vuokra-autolla ja joskus vanhempien luona käydessä.tosiaan hiki otsalle, kun ohittaa monta metriä syvän tiemaamontun ja koko ajan tuntuu, että rengas saattaa livetä. Tai ohittaa pyöräilijän kapealla kujalla:(
Ajokokemus tätä tietysti pikkuhiljaa usein parantaa, mutta en ole varma, parantaako riittävästi.
- MichikoXX
siis itselläni ei ole ajokorttia. Yhden huonon naiskuskin ja yhden huonon mieskuskin kyydissä olen istunut, suurin osa kuskeista on ollut hyviä ajajia sukupuoleen katsomatta. Otetaanpa toinen stereotypia: osaatko kuvitella naista varastamassa autoa? Naurattaako vielä?
on monia: huono raajojen koordinaatio (ei ole koskaan harrastettu muuta kuin sauvakävelyä) ja tästä on seurauksena se että 90% resursseista menee pelkästään auton tekniseen ajamiseen ja vain 10% jää muun liikenteen huomioimiselle. Nopeiden ratkaisujen tekemisen kyvyttömyys, naiset ajaa tietyn ennakkosuunnitelman mukaan ja kun se ei toteudukkaan niin pasmat menevät lopullisesti sekaisin. Sit yks aika vahva tekijä on se vieressä vittuileva mies joka saa naiset hermostumaan ja tottakai hermostunut ihminen tekee huonoja ratkaisuja.
- KoppavaHoro
entäs miesten syyt? Musta miesten lista näyttää melkein samalta.
- teme.
KoppavaHoro kirjoitti:
entäs miesten syyt? Musta miesten lista näyttää melkein samalta.
kun emme anna naisten ajaa tarpeeksi usein. Ei tule sitä harjoitusta joka tekee mitä tekee. Tai sitten nainen vain ei halua ajaa ainakaan kun mies on kyydissä.
Siinä kai se syy on, että keskimäärin naiset ajavat miehiä vähemmän, ja siksi suurempi osa huomiosta menee auton hallintaan kuin joustavaan liikkumiseen muiden seassa. Keskimäärin se on näin.
- random_N
Minua taas ihmetyttää se, miksi osa miehistä tarvitsee tätä virhekäsitystä, miksi sitä edelleen hoetaan?
Olen itse tyypillinen akka ratissa: en ole aiheuttanut ainuttakaan onnettomuutta enkä ollut kuljettajana mukana silloinkaan kun toisessa osapuolessa on ollut vika. Minulla on realistinen käsitys ajotaidoistani, osaan 99,99 %:sti välttää liian suuren tilannenopeuden ja käytän matkaan sen ajan minkä se ottaa.
Eli kuskeina paljon meitä akkoja alempana ovat ne "mustan jään yllättämät", "tunareihin vittuuntuneet ja siksi lapsen päälle suojatiellä kiihdyttäneet", "koeajomoottoripyörällä mutkan suoraksi ajaneet" ynnä muut luomakunnan kruunut, jotka ovat tottakai keskimääräistä parempia kuskeja. Osa muuten myös elossa keskimääräistä lyhyemmän aikaa.
Eli kertokaa klopit mammalle mikä siinä hommassa on hankalaa ;-D - ratinkääntäjä
No naisen ruumis mulle on annettu mutta kaiketi miehen mieli. Monta kertaa olen saanut kuulla miehiltä ajavani kuin mies. Nuorena parikymppisenä se merkitsi kaahaamista, typerääkin riskienottoa ja kilpaa ajamista liikenteessä..... No nyt keski-iän kynnyksellä harvemmin tulee tehtyä typeryyksiä. Itsekin huomaan usein epäröivät, töpeksivät ja matelevat kuljettajat naisiksi. Luulisin että kyseessä on todellakin naisten (ja tietynlaisten, ei-teknisesti ajattelevien miesten) vaikeus hahmottaa autonsa ja ympäristön mittasuhteita ja etäisyyksiä kolmiulotteisesti: eli ei osata noin äkkiseltään arvioida miten kaukana se autotallin ovenpieli on.... :-D Siksi kai monet naiskuskit pitävät pienistä autoista?
Minulla sitä ongelmaa ei nyt vaan ole ja "akka ratissa" -ilmiö ärsyttää itseäkin. Tunnen suoranaista myötähäpeää katsellessani nuorta likkaa yrittämässä taskuunpysäköintiä tai keski-ikäistä perheenäitiä kärkkymässä pääsyä etuajo-oikeutetulle tielle mut kun ei vaan uskalla lähteä ku ei tiedä miten kaukana se seuraava auto on....... Toistaiseksi olen onnistunut ajelemaan parikymmentä vuotta kaikenlaisia ajopelejä tiehöylästä lentokoneeseen ilman vaikeuksia. Panssarivaunua en ole kokeillut mutta luulisin että sekin pikku reenin jälkeen taipuu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2037016
- 594632
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384278- 713249
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271706- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341459
- 1431237