Monessa maailman kolkassa syödään hyönteisiä ja muita ökkömönkiäisiä, niitä kun on paljon ja monet terveellisiäkin kuulemma. Itse olen kiinnostunut etenkin niistä ötököistä mitä voisi itse kasvattaa, esim. kenttä- ja kotisirkat sekä jauhomadot.
Onko teillä kokemusta esim. sirkkojen kasvatuksesta, sikiääkö niitä tarpeeksi että niitä voisi oikeasti ajatella ravinnonlähteenä? Tai oletteko ulkomailla joskus maistaneet ötökkäruokaa? Miltähän ötökät ylipäätään maistuu?
Hyönteisten syönti
8
517
Vastaukset
- cghncg
Minä luulen että ne ois paremminkin kokekmuksen- kuin ravinnonlähteitä
- maku_kitiiniä
viimevuonna sirkateltiin
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/sirkat-ja-jauhomadot-tulevat-suomalaistenkin-lautasille/ndsA5mR8 - Monenlaisia
Mummon lihakeittoa..... aivan mahtavaa.
- sirkkaa_pöytään
Aamulehdessä oli mielenkiintoinen juttu aiheesta, olikohan vasta pari päivää sitten? Itselleni ei lehteä tule, mutta luin jutun miltei kokonaan. Itse voisin hyvinkin korvata osan syömästäni lihasta hyönteisillä. Kun hyönteiset kasvatettaisiin, käsiteltäisiin ja pakattaisiin teollisesti, niin ällöttävyys varmasti putoaisi lähes nollaan. Eihän useimmat ihmiset voisi syödä mitään lihaa, jos sitä ei saisi kaupasta valmiiksi paloiteltuna ja useimmiten pidemmällekin valmistettuna.
- Kotoisaa
Monet hakevat tilalta suoraan erilaista lihaa. Kun valmistaa ruoan itse alusta alkaen, niin saa makoisaa ruokaa.
- moikkelismoi
Miun mielestä hyönteisruuasta saa todellla paljon hyviä aineita kehoon ja ei maistu edes paskalle!
- Duffman
Suomen vedet täynnä kalaa ,kalastakaa halpaa kalaa hyvät ihmiset,saa helposti hyvää ruokaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812