Monessa maailman kolkassa syödään hyönteisiä ja muita ökkömönkiäisiä, niitä kun on paljon ja monet terveellisiäkin kuulemma. Itse olen kiinnostunut etenkin niistä ötököistä mitä voisi itse kasvattaa, esim. kenttä- ja kotisirkat sekä jauhomadot.
Onko teillä kokemusta esim. sirkkojen kasvatuksesta, sikiääkö niitä tarpeeksi että niitä voisi oikeasti ajatella ravinnonlähteenä? Tai oletteko ulkomailla joskus maistaneet ötökkäruokaa? Miltähän ötökät ylipäätään maistuu?
Hyönteisten syönti
8
571
Vastaukset
- cghncg
Minä luulen että ne ois paremminkin kokekmuksen- kuin ravinnonlähteitä
- maku_kitiiniä
viimevuonna sirkateltiin
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/sirkat-ja-jauhomadot-tulevat-suomalaistenkin-lautasille/ndsA5mR8 - Monenlaisia
Mummon lihakeittoa..... aivan mahtavaa.
- sirkkaa_pöytään
Aamulehdessä oli mielenkiintoinen juttu aiheesta, olikohan vasta pari päivää sitten? Itselleni ei lehteä tule, mutta luin jutun miltei kokonaan. Itse voisin hyvinkin korvata osan syömästäni lihasta hyönteisillä. Kun hyönteiset kasvatettaisiin, käsiteltäisiin ja pakattaisiin teollisesti, niin ällöttävyys varmasti putoaisi lähes nollaan. Eihän useimmat ihmiset voisi syödä mitään lihaa, jos sitä ei saisi kaupasta valmiiksi paloiteltuna ja useimmiten pidemmällekin valmistettuna.
- Kotoisaa
Monet hakevat tilalta suoraan erilaista lihaa. Kun valmistaa ruoan itse alusta alkaen, niin saa makoisaa ruokaa.
- moikkelismoi
Miun mielestä hyönteisruuasta saa todellla paljon hyviä aineita kehoon ja ei maistu edes paskalle!
- Duffman
Suomen vedet täynnä kalaa ,kalastakaa halpaa kalaa hyvät ihmiset,saa helposti hyvää ruokaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11810293
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422211Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411392Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24993Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31991Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977