Olen juossut säännöllisesti nyt kohta kaksi vuotta. Juoksuvauhti on noin kolme lenkkiä viikossa, kerrallaan noin tunti. Ongelma on seuraava. Nyt alkaa melkein heti lenkin alussa tuntua pakottavaa kipua pohkeiden alaosassa, nilkan takaosassa. Joudun välillä kävellä, jomotus on niin kammottavaa. Ostin uudet kengät, jotka pitäis olla sopivat. Johtuisko niistä? Toisaalta menin kenkäkauppaan, kun alko oireita tulla ja luulin niiden johtuvan kengistä...Onko kokemuksia?
pohkeiden alaosa kipiä, apua!!!!
2
3006
Vastaukset
- ensin j..
juoksua hiero pohkeet jos ei auta joko linjamenntiä tai geeliä.
- jos viiltää
Jos kipu on viiltävää, kannattaa varmaan käydä ainakin näyttämässä esim. fysioterapeutilla. Nilkan yläosa/pohkeen alaosan kipu - voipi olla akillesjänne, joka riepoo, eikä sen kanssa kannata leikkiä.
Itse jouduin olemaan 3kk juoksematta, kun akilles ärtyi tarpeeksi, kun en välittänyt ajoissa kivusta. Minulla syy oli urheilukaupan myyjän avustuksella ostettu (jalan juoksuasento oli katsottu matolla) väärä kenkä, jossa oli turha pronaatiotuki, joka aiheutti tuon. Ostin paritkin kengät, joita kokeilin ennen pakollista juoksutaukoa. Sittemmin olen juossut neutraaleilla kengillä ja siirryin samalla Nikeen ja nyt ei ole kipua enää koskaan, vaikka ottaisin ihan uuden parinkin käyttöön. Kengät kannattaa valita huolella ja aina ne urheilukaupan myyjätkään ei voi tietää, mikä kenkä sopii.
Joskus varmaankin voi uusi kenkäkin tehdä tuota vastaavaa, kunnes muotoutuu jalan mukaan. Kehottaisin käymään kuitenkin asiantuntijalla, eli fysioterapeutilla ennemmin kuin että juokset kovin pitkään kipeillä jänteillä, jos kipu on noinkin kovaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481322Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521106Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39728Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44701- 30647