mensan nettitesti

miten varma

sain mensan nettitestissä tulokseksi 135. testin jälkeen testissä luki että älykkyyteni olisi korkeampi kuin 99% väestöstä ja kannattaisi osallistua testiin. Mieltä nostattavaa, mutta onko tämä vaan tapa houkutella ihmisiä testiin? Se kuitenkin maksaa sen 30€. Onko muita tämän nettitestin kautta asiasta innostuneita ja käynyt sitten mensan testeissä? Oletteko päässeet jäseniksi? Kuinka oikea testi poikkeaa nettitestistä?
-kiinnostunut-

24

15059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri testiä
    • kannattaisi?

      Miksi testissä muka kannattaisi käydä? Mitä siitä hyötyy? Ei yhtään mitään. Korkeintaan saat pahan mielen kun huomaat ettei siellä tule yhtään parempaa tulosta kuin tuossa nettitestissäkään. Eihän tuloksesi siinäkään ylitä Mensan "rajaa", joka tosin on ihan mielivaltainen keksintö, ei se oikeasti tarkoita mitään eikä siitä tai sen ylittämisestä ole mitään hyötyä.

      • Nimetön

        Pääasiassa kannattaa tehdä sitä työtä mistä tykkää tai mistä on alana kiinostunut.

        Aina ei kuitenkaan ole mahdollista ruveta tekemään sitä työtä, vaan joutuu ns. tunkemaan jääpuikon perseeseen.

        Silloin kannattaa valita semmoinen työ, johon rahkeet riittävät. Jos esi. on liian tyhmä ja joutuu liian vaativaan työhön, voi se aiheuttaa tekijälleen stressiä, joka aikaansaa pahimmillaan mielisairauden.

        Siksi esim. omaan ura valintaani vaikuttaa tuo tulos. Helppoja töitä pystyy tekemään kuka tahaqnsa kunhan harjoittelee tarpeeksi, mutta jatkuvasti muuttuvia töitä jotka ovat haasteellisiä ei tyhmä pysty tekemään.

        Tyhmä alle 93 helpot työt
        normaali 93-107 helpohkot työt
        fiksu yli 107 haasteelliset vaikeat työt


      • ylittää

        Mensan uuden nettitestin korkein pistemäärä on juuri tuo 135. Se ylittää mensan rajan joka on 132. Ja huom. puhun tästä uudesta testistä.


      • voi_elämä

        no jo on suppea maailmankuva


      • M****

        sain tulokseksi 178. Raja oli tuolloin 148. Testit ovat "kuviopäättelytehtäviä" ja aina jokseenkin samanlaisia. Nykyään tulos lasketaan ehkä vähän eri tavalla, kun väitetään että rajana on 132?? Tiesin olevani älykäs, minkä näin jo koulussa. Osasin lukea jo 5-vuotiaana. Mensan testiä en olisi siihen tarvinnut. Olin vain utelias. Mensan tulosta ei kyllä kannata selittää misään ääneen. 99 % ihmisistä ei ylitä Mensan rajaa. Tähän tapaan väitettiin joskus Mensan sivulla.


      • Nyt pitää lähtä tuli kyyti
        M**** kirjoitti:

        sain tulokseksi 178. Raja oli tuolloin 148. Testit ovat "kuviopäättelytehtäviä" ja aina jokseenkin samanlaisia. Nykyään tulos lasketaan ehkä vähän eri tavalla, kun väitetään että rajana on 132?? Tiesin olevani älykäs, minkä näin jo koulussa. Osasin lukea jo 5-vuotiaana. Mensan testiä en olisi siihen tarvinnut. Olin vain utelias. Mensan tulosta ei kyllä kannata selittää misään ääneen. 99 % ihmisistä ei ylitä Mensan rajaa. Tähän tapaan väitettiin joskus Mensan sivulla.

        Itse sain tieteen kuvalehden testistä 132 pistettä kun huvikseen kokeilin kun siihen törmäsin. Väitti että olen tosiaan älykkäämpi kuin 98% ihmisistä. Aika hurja väite. Voi se olla tottakin, mutta älykkyyden ilmenemisessä vaikuttaa tosi paljon keskittymiskyky ja yleensäkin motivaatio!

        Lukiosta keskinkertaisilla papereilla valmistuin. Ei kiinnostanut opiskella. Tykkäsin enempi lintsata, ja lukea kirjastossa itseäni kiinnostavia aiheita (sarjakuvia ja "henkisen kehityksen" kirjoja).

        ...

        Sanon vaan neuvoksi nyt teille joilla on koulussa ongelmia: ahdistaa sosiaaliset tilanteet, luokassa istuminen, tms. että MENKÄÄ psykiatrille ja AVAUTUKAA todella siitä miltä teistä tuntuu ja mikä on vaikeaa, vaikka se tuntuisikin tyhmältä. :)


      • asdfd

        135 tai yli (tai yli - lukee tuloksen perässä mahdollisesti) on paras tulos mitä kyseisessä nettitestissä voi saada. Siinä myös mainitaan, että älykkyysosamääräsi ylittää selvästi mensan pääsyrajan. Ota selvää asioista ennenkuin tulet urputtamaan. "16 keskihajonnalla Mensan pääsyraja olisi ÄO-lukemana 132." Näin se on, testissäkin.
        Ja testistä voi hyötyä, pääsi siitä läpi tai ei. Itsensä tuntemus niin taidoissa kuin puutteissakin on todellista viisautta. Ja onhan se mukava lisä ansioluotteloonkin jos pääsee läpi.


      • miksu

        ylittäähän! dorka.


      • Anonyymi

        Mensan raja on 131


    • onni toivo

      Itse sain siitä Mensan nettitestistä muistaakseni myös 135. Olen käynyt myös Mensan testissä ja sain saman tuloksen. Eli siis ÄO > 135 ja > 99%

    • Janqqq

      Itse olen 14 vuotias ja hyvällä omalla tunnolla voin sanoa että sain 135 pistettä. Kannataisiko mennä "oikeisiin" testeihin?

      • onni toivo

        Mensan testin alaikäraja on 16.


      • Janqqqq
        onni toivo kirjoitti:

        Mensan testin alaikäraja on 16.

        Se siitä sitten.

        :D


      • rrere
        Janqqqq kirjoitti:

        Se siitä sitten.

        :D

        http://www.mensa.no/?hva=27

        Te ketkä olette virallisessa kokeessa käyneet osaatteko sanoa paljonko tuossa linkissä oleva koe mahd.heittää virallisesta kokeesta? Paljonko tuosta saitte verrattuna viralliseen?


      • jjjoud
        rrere kirjoitti:

        http://www.mensa.no/?hva=27

        Te ketkä olette virallisessa kokeessa käyneet osaatteko sanoa paljonko tuossa linkissä oleva koe mahd.heittää virallisesta kokeesta? Paljonko tuosta saitte verrattuna viralliseen?

        Sain väsyneenä tuosta 123 ja virallisesta pari kuukautta sitten >135

        Tehtävät oli hiukan erilaisia. Ja virallinen testi tuntui muutenkin helpommalta...

        Suomen mensan nettitestissä sain myös 135...

        Käy ihmeessä virallisissa jos vaivaa. itse miettiny aina välillä kymmenen vuoden ajan pitäisikö
        käydä. Sitten uteliaisuus voitti ja täytyy sanoa et mukava kokemus oli.


      • reyrerhfd
        jjjoud kirjoitti:

        Sain väsyneenä tuosta 123 ja virallisesta pari kuukautta sitten >135

        Tehtävät oli hiukan erilaisia. Ja virallinen testi tuntui muutenkin helpommalta...

        Suomen mensan nettitestissä sain myös 135...

        Käy ihmeessä virallisissa jos vaivaa. itse miettiny aina välillä kymmenen vuoden ajan pitäisikö
        käydä. Sitten uteliaisuus voitti ja täytyy sanoa et mukava kokemus oli.

        Jäi tuossa testissä aikaa kahdeksan minuuttia ja tiesin että olin arvannu muutaman mutta nyt ei vaan jaksa keskittyä... otanpas taas viskipaukun ;)


      • rrere
        reyrerhfd kirjoitti:

        Jäi tuossa testissä aikaa kahdeksan minuuttia ja tiesin että olin arvannu muutaman mutta nyt ei vaan jaksa keskittyä... otanpas taas viskipaukun ;)

        Olisin kyllä toivonut, että olisit tehnyt tosissasi tuon linkissä olleen kokeen mutta minkäs sille enää mahtaa :)

        "Käy ihmeessä virallisissa jos vaivaa. itse miettiny aina välillä kymmenen vuoden ajan pitäisikö
        käydä. Sitten uteliaisuus voitti ja täytyy sanoa et mukava kokemus oli. "

        -Noh voishan sitä kokeilla jos uskallusta saan, nimittäin mielenkiintoa kyllä löytyy mutta kotitestistä sain vain 24/36, joten on ehkä parempi olla menemättä :( Nimittäin


      • josfofjo
        rrere kirjoitti:

        Olisin kyllä toivonut, että olisit tehnyt tosissasi tuon linkissä olleen kokeen mutta minkäs sille enää mahtaa :)

        "Käy ihmeessä virallisissa jos vaivaa. itse miettiny aina välillä kymmenen vuoden ajan pitäisikö
        käydä. Sitten uteliaisuus voitti ja täytyy sanoa et mukava kokemus oli. "

        -Noh voishan sitä kokeilla jos uskallusta saan, nimittäin mielenkiintoa kyllä löytyy mutta kotitestistä sain vain 24/36, joten on ehkä parempi olla menemättä :( Nimittäin

        Jos se on se testi jossa kaikki tehtävät ovat palloja jotka vaihtavat paikkaa niin tuo 24 on kuules hyvä tulos :)

        Testiin vaan, muuten sua jää harmittamaan :D


    • XXX:XXX

      Mieti sitä samalla kun kaivat nenää.

      • sdgkopadgsdg

        :D
        vaikuttaa pikkasen siltä, että kaikilla tänne postanneilla on korkea ÄO. Joko Suomi24:n porukka on normaalia fiksumpaa tai sit huonomman tuloksen saaneet eivät kehtaa niitä julkistaa.


      • Doq
        sdgkopadgsdg kirjoitti:

        :D
        vaikuttaa pikkasen siltä, että kaikilla tänne postanneilla on korkea ÄO. Joko Suomi24:n porukka on normaalia fiksumpaa tai sit huonomman tuloksen saaneet eivät kehtaa niitä julkistaa.

        Yksi mahdollisuus on se, että alkoholin nauttiminen muuttaa tuloksia jonkin verran ylöspäin, esimerkiksi tulos 112 voi helposti nauttineena ollakin 121. Ja toinen on se, että tekee tietyn testin esimerkiksi kolme kertaa peräkkäin ja mainitsee vain viimeksi tulleen tuloksen.


    • 18+3=21

      Olen 17-vuotias, ja sain Mensan ÄO-nettitestistä tulokseksi 135 (mikä sitten onkin korkein mahdollinen siitä saatu tulos, joten se voisi olla myös korkeampi).
      Tottahan on että nettitesti on vain suuntaan antava, matemaattis-loogista älykkyyttä mittaava.
      Pistin tilaukseen Mensan kotitestin, ja jos siitä saan vähintään samat lukemat, niin aion kyllä suunnata myös kunnolliseen, aitoon Mensan ÄO-testeihin.
      Jätän tämän vain tähän vailla mitään sanomaa, kiitos.

      • rttrtr

        Kerrohan toki kotitestin tulos kun saat sen tehtyä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe