Purkinavaajan käyttö

tumpelo

Olen jo yli 20-vuotias, mutta en osaa vieläkään käyttää tavallista purkinavaajaa! Avaan kaikki purkit väkivaltaisesti veitsellä. Useimmissa säilykepurkeissahan on avaamiseen tarkoitettu lenkki, mutta varsinkin tomaattipyreiden avaaminen on veitsen kanssa tuskaa! En ymmärrä, mikä siinä purkinavaajan käytössä on niin vaikeaa. En jotenkin vain saa sitä liikkumaan eteenpäin. Olisiko jollakin nyt rakentavia vinkkejä purkinavaajan käyttöön, että tälläinenkin tumpelo sen oppisi?

10

14465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaa kun

      oikeankäden peukalo on keskellä kämmentä.

      • helmikanana

        Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!


      • ananastölkki
        helmikanana kirjoitti:

        Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!

        kiitos, nyt opin minäkin käyttämään purkinavaajaa! :D


    • ostoslistalle

      Tomaattimurskaa saa ostaa ekologisesti paremmassa pahvipurkissa, pyrettä kierrekorkilla varustetussa putkessa.

      • ekotekoko

        Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        ekotekoko kirjoitti:

        Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.

        Noissa "säilyke" pahvitetroissa on sisäpuolella alumiinikerros. Eivät siis kelpaa pahvinkeräykseen, eivätkä oikein metallinkeräykseenkään. Sekajätteeseen siis. Kyllä kierrätettävyyden kannalta metallipurkki on parempi, mutta valmistus huomioiden saattaa pahvitetra viedä voiton. Eli on vähän samanlainen makuasia kuin polttomoottori vai sähkömoottori autoon...


    • Katsos

      kun purkinavaaja olet sinä itse. Se väline, jota käytät purkin avaamiseen on sitten purkinavain.

      • aloittaja

        Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".


      • Jurkka, Lääk.lis.
        aloittaja kirjoitti:

        Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".

        Jolla saadaan tuo peukalo siirrettyä keskeltä kämmentä sen oikealle paikalle.
        Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa ja operaation hinta on Mehiläisessä tnäpäivänä hinnaston mukaan 700 euroa! Kela korvaa osan kuluista!
        Tervetuloa, mutta varatkaa aika pian, sillä jonot ovat pitkiä!


      • Anonyymi

        Kyllä on ollut taas perussuomalainen pätevä työukko asialla... Purkinavaajana sitä laitetta myydään kaupassakin, eikä purkinavaimena. Vanha ketju, mutta silti, perinteisen suomalaisen on pakko päästä pätemään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe