Olen jo yli 20-vuotias, mutta en osaa vieläkään käyttää tavallista purkinavaajaa! Avaan kaikki purkit väkivaltaisesti veitsellä. Useimmissa säilykepurkeissahan on avaamiseen tarkoitettu lenkki, mutta varsinkin tomaattipyreiden avaaminen on veitsen kanssa tuskaa! En ymmärrä, mikä siinä purkinavaajan käytössä on niin vaikeaa. En jotenkin vain saa sitä liikkumaan eteenpäin. Olisiko jollakin nyt rakentavia vinkkejä purkinavaajan käyttöön, että tälläinenkin tumpelo sen oppisi?
Purkinavaajan käyttö
10
14465
Vastaukset
- vaikeaa kun
oikeankäden peukalo on keskellä kämmentä.
- helmikanana
Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!
- ananastölkki
helmikanana kirjoitti:
Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!
kiitos, nyt opin minäkin käyttämään purkinavaajaa! :D
- ostoslistalle
Tomaattimurskaa saa ostaa ekologisesti paremmassa pahvipurkissa, pyrettä kierrekorkilla varustetussa putkessa.
- ekotekoko
Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.
- Anonyymi
ekotekoko kirjoitti:
Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.
Noissa "säilyke" pahvitetroissa on sisäpuolella alumiinikerros. Eivät siis kelpaa pahvinkeräykseen, eivätkä oikein metallinkeräykseenkään. Sekajätteeseen siis. Kyllä kierrätettävyyden kannalta metallipurkki on parempi, mutta valmistus huomioiden saattaa pahvitetra viedä voiton. Eli on vähän samanlainen makuasia kuin polttomoottori vai sähkömoottori autoon...
- Katsos
kun purkinavaaja olet sinä itse. Se väline, jota käytät purkin avaamiseen on sitten purkinavain.
- aloittaja
Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".
- Jurkka, Lääk.lis.
aloittaja kirjoitti:
Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".
Jolla saadaan tuo peukalo siirrettyä keskeltä kämmentä sen oikealle paikalle.
Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa ja operaation hinta on Mehiläisessä tnäpäivänä hinnaston mukaan 700 euroa! Kela korvaa osan kuluista!
Tervetuloa, mutta varatkaa aika pian, sillä jonot ovat pitkiä! - Anonyymi
Kyllä on ollut taas perussuomalainen pätevä työukko asialla... Purkinavaajana sitä laitetta myydään kaupassakin, eikä purkinavaimena. Vanha ketju, mutta silti, perinteisen suomalaisen on pakko päästä pätemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466