Olen jo yli 20-vuotias, mutta en osaa vieläkään käyttää tavallista purkinavaajaa! Avaan kaikki purkit väkivaltaisesti veitsellä. Useimmissa säilykepurkeissahan on avaamiseen tarkoitettu lenkki, mutta varsinkin tomaattipyreiden avaaminen on veitsen kanssa tuskaa! En ymmärrä, mikä siinä purkinavaajan käytössä on niin vaikeaa. En jotenkin vain saa sitä liikkumaan eteenpäin. Olisiko jollakin nyt rakentavia vinkkejä purkinavaajan käyttöön, että tälläinenkin tumpelo sen oppisi?
Purkinavaajan käyttö
10
11998
Vastaukset
- vaikeaa kun
oikeankäden peukalo on keskellä kämmentä.
- helmikanana
Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!
- ananastölkki
helmikanana kirjoitti:
Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!
kiitos, nyt opin minäkin käyttämään purkinavaajaa! :D
- ostoslistalle
Tomaattimurskaa saa ostaa ekologisesti paremmassa pahvipurkissa, pyrettä kierrekorkilla varustetussa putkessa.
- ekotekoko
Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.
- Anonyymi
ekotekoko kirjoitti:
Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.
Noissa "säilyke" pahvitetroissa on sisäpuolella alumiinikerros. Eivät siis kelpaa pahvinkeräykseen, eivätkä oikein metallinkeräykseenkään. Sekajätteeseen siis. Kyllä kierrätettävyyden kannalta metallipurkki on parempi, mutta valmistus huomioiden saattaa pahvitetra viedä voiton. Eli on vähän samanlainen makuasia kuin polttomoottori vai sähkömoottori autoon...
- Katsos
kun purkinavaaja olet sinä itse. Se väline, jota käytät purkin avaamiseen on sitten purkinavain.
- aloittaja
Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".
- Jurkka, Lääk.lis.
aloittaja kirjoitti:
Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".
Jolla saadaan tuo peukalo siirrettyä keskeltä kämmentä sen oikealle paikalle.
Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa ja operaation hinta on Mehiläisessä tnäpäivänä hinnaston mukaan 700 euroa! Kela korvaa osan kuluista!
Tervetuloa, mutta varatkaa aika pian, sillä jonot ovat pitkiä! - Anonyymi
Kyllä on ollut taas perussuomalainen pätevä työukko asialla... Purkinavaajana sitä laitetta myydään kaupassakin, eikä purkinavaimena. Vanha ketju, mutta silti, perinteisen suomalaisen on pakko päästä pätemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1817617
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes883599- 592454
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se721589Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3741504Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201406- 571393
Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841038