Purkinavaajan käyttö

tumpelo

Olen jo yli 20-vuotias, mutta en osaa vieläkään käyttää tavallista purkinavaajaa! Avaan kaikki purkit väkivaltaisesti veitsellä. Useimmissa säilykepurkeissahan on avaamiseen tarkoitettu lenkki, mutta varsinkin tomaattipyreiden avaaminen on veitsen kanssa tuskaa! En ymmärrä, mikä siinä purkinavaajan käytössä on niin vaikeaa. En jotenkin vain saa sitä liikkumaan eteenpäin. Olisiko jollakin nyt rakentavia vinkkejä purkinavaajan käyttöön, että tälläinenkin tumpelo sen oppisi?

10

12536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaa kun

oikeankäden peukalo on keskellä kämmentä.

• helmikanana

Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!

• ananastölkki
        helmikanana kirjoitti:

Se on vain hyvä asia että vasta nyt opettelet tämän homman :) Se on merkki siitä että olet saanut hyvää kotiruokaa tähän asti nauttia. Purkinavaajan käyttöön on yksi niksi jota ilman se ei onnistu. Eli purkissa on se reunus sitä varten että avaajassa oleva kolonen sovitetaan sen reunuksen alle. Näin saadaan avaamiseen tarvittava vipuvoima. Kun avaajan kolonen on purkin reunan alla, purkin puhkaisu onnistuu pikku ranneliikkeellä. Sen jälkeen avaaminen on helppoa kun pitää joka painalluksella avaajan kolosen reunana alla. Onnea kokkailuun!

kiitos, nyt opin minäkin käyttämään purkinavaajaa! :D

• ostoslistalle

Tomaattimurskaa saa ostaa ekologisesti paremmassa pahvipurkissa, pyrettä kierrekorkilla varustetussa putkessa.

• ekotekoko

Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.

• Anonyymi
        ekotekoko kirjoitti:

Onko se pahvitetra oikeasti ekologisempi? Metallipurkithan kierrätetään. Meillä lajitellaan pahvitkin erikseen, mutta entä jos ne laittaa sekajätteeseen? Onko tetra silloinkin ekologisempi? Tomaattien kannaltahan se on ihan se ja sama millaisessa purkissa ovat, ja olen miettinytkin että kumpi lopulta on ekologisempi vaihtoehto.

Noissa "säilyke" pahvitetroissa on sisäpuolella alumiinikerros. Eivät siis kelpaa pahvinkeräykseen, eivätkä oikein metallinkeräykseenkään. Sekajätteeseen siis. Kyllä kierrätettävyyden kannalta metallipurkki on parempi, mutta valmistus huomioiden saattaa pahvitetra viedä voiton. Eli on vähän samanlainen makuasia kuin polttomoottori vai sähkömoottori autoon...

• Katsos

kun purkinavaaja olet sinä itse. Se väline, jota käytät purkin avaamiseen on sitten purkinavain.

• aloittaja

Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".

• Jurkka, Lääk.lis.
        aloittaja kirjoitti:

Ostin tänään uuden purkinavaajan, niin johan lähti sujumaan! :) Anteeksi väärästä termin käytöstä, olen vain tottunut käyttämään sanaa "purkinavaaja".

Jolla saadaan tuo peukalo siirrettyä keskeltä kämmentä sen oikealle paikalle.
        Toimenpide tehdään paikallispuudutuksessa ja operaation hinta on Mehiläisessä tnäpäivänä hinnaston mukaan 700 euroa! Kela korvaa osan kuluista!
        Tervetuloa, mutta varatkaa aika pian, sillä jonot ovat pitkiä!

• Anonyymi

Kyllä on ollut taas perussuomalainen pätevä työukko asialla... Purkinavaajana sitä laitetta myydään kaupassakin, eikä purkinavaimena. Vanha ketju, mutta silti, perinteisen suomalaisen on pakko päästä pätemään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      106
      3128
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      236
      1959
    3. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      59
      1861
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      136
      1849
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1352
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      96
      1235
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      84
      1164
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      61
      1155
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59