Tässä sitaatti Professori Tapio Puolimatkan kirjasta Usko, tiede ja evoluutio ISBN 978-951-619-498-4 Sivulta 175 --- "On tietysti mahdollista argumentoida, että oli olemassa hyviä syitä olla uskollinen Newtonin teorioille, mutta ei ole olemassa yhtä hyviä syitä tai yleensä mitään syitä olla uskollinen luomisteorialle. Tälläinen argumentti on ongelmallinen sikäli, että Newton itse tukeutui luomisteoriaan." --- http://scienceblogs.com/insolence/facepalm.jpg
Päivän Puolimatka sitaatti
3
401
Vastaukset
- Ristinkaataja
Uskonto on vääntänyt äijän hermoradat umpisolmuun.
- vanha-kissa
Mihin yhteyteen tämä sitaatti kuuluu? Puhutaanko tässä aurinkokunnasta, painovoimasta, väreistä (valon taipumisesta) vai Newtonin alkemiakokeiluista? Yleensä Newtonin teoria liittyy mekaniikkaan ja painovoimaan, ilmeisesti tässäkin? Mutta mitä ihmettä Newtonin teorioilla on luomisen kanssa tekemistä? Puolimatka näyttäisi sotkevan asioita oikein lahjakkaasti.
Nyt kun sitaatit otettiin puheeksi niin suomalaista TIETEELLISTÄ kreationismia edustavalta sivustolta löytyy myös mielenkiintoinen lausahdus: "On ensiarvoisen tärkeää, että kaikki Raamatun ulkopuolinen aineisto (kommentaarit, historian tutkimus, jne) koetellaan Raamatulla, ennen kuin sen voi hyväksyä selityksenä/osana selitystä." Siis mitä tuo Raamatulla koetteleminen yrittää sanoa? Tarkoittaako tämä, että on ensiarvoisen tärkeää hylätä kaikki Raamatun kanssan ristiriitaa aiheuttavat todisteet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk944157Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n262250Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj442034Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361394- 281253
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111143Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit75920Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43919- 40781
Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup31779