Tässä sitaatti Professori Tapio Puolimatkan kirjasta Usko, tiede ja evoluutio ISBN 978-951-619-498-4 Sivulta 175 --- "On tietysti mahdollista argumentoida, että oli olemassa hyviä syitä olla uskollinen Newtonin teorioille, mutta ei ole olemassa yhtä hyviä syitä tai yleensä mitään syitä olla uskollinen luomisteorialle. Tälläinen argumentti on ongelmallinen sikäli, että Newton itse tukeutui luomisteoriaan." --- http://scienceblogs.com/insolence/facepalm.jpg
Päivän Puolimatka sitaatti
3
389
Vastaukset
- Ristinkaataja
Uskonto on vääntänyt äijän hermoradat umpisolmuun.
- vanha-kissa
Mihin yhteyteen tämä sitaatti kuuluu? Puhutaanko tässä aurinkokunnasta, painovoimasta, väreistä (valon taipumisesta) vai Newtonin alkemiakokeiluista? Yleensä Newtonin teoria liittyy mekaniikkaan ja painovoimaan, ilmeisesti tässäkin? Mutta mitä ihmettä Newtonin teorioilla on luomisen kanssa tekemistä? Puolimatka näyttäisi sotkevan asioita oikein lahjakkaasti.
Nyt kun sitaatit otettiin puheeksi niin suomalaista TIETEELLISTÄ kreationismia edustavalta sivustolta löytyy myös mielenkiintoinen lausahdus: "On ensiarvoisen tärkeää, että kaikki Raamatun ulkopuolinen aineisto (kommentaarit, historian tutkimus, jne) koetellaan Raamatulla, ennen kuin sen voi hyväksyä selityksenä/osana selitystä." Siis mitä tuo Raamatulla koetteleminen yrittää sanoa? Tarkoittaako tämä, että on ensiarvoisen tärkeää hylätä kaikki Raamatun kanssan ristiriitaa aiheuttavat todisteet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683021
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151319
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241202- 181200