Mustasukkaisuus=itse saatana

surusilmä (n)

Olen 30v nainen. Minulla on kaksi pitkää suhdetta takanani ja viimeisestä avoerostani on kulunut pian vuosi. Nyt olen tavannut ihastuttavan miehen joka on monin eri tavoin tuonut valoa elämääni. Suhteemme toimii hyvin; olemme rakastuneita ja onnellisia toistemme seurassa. Mutta suhteessamme on pimeä varjo jota mustasukkaisuudeksi kutsutaan. En ala tässä ruotimaan syitä mitkä minut saavat tuntemaan tuota kavalaa tunnetta ja epäilemään miestä. Minä tiedän satuttavani ja loukkaavani häntä lukuisilla raivokohtauksillani ja syytöksilläni ja epäilyksilläni. Mutta niin satutan myös itseäni. Usein tuntuu että repeän liitoksista enkä voi elää normaalia elämää koska mustasukkaisuuden tuomat epäilyt varjostavat ja pimentävät mieltäni. Koska en halua loukata rakastamaani miestä olen ajatellut lopettaa suhteen. Tunnen itseni enkä kykene parisuhteeseen,en kykne enää luottamaan miehiin. Terapia varmasti auttaisi mutta en halua aloittaa sellaista. Helpommalla pääsen yksin eläen toisia satuttamatta. Onko miehen äjttäminen teidän mielestänne tässä kohtaa väärin? Ymmärtääköhän hän että ajattelen vain hänen parastaan? Koen olevani epäkypsä parisuhteeseen tässä kohtaa elämääni, eikö ratkaisu silloin ole oikea?

11

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustasukkaisuus tunteitten kanssa,niin teet miehelle palveluksen jättämällä sen. osoitat samalla suurinta rakkautta mitä voi toiselle osoittaa.

• Jos et koe just nyt olevas epäkypsä parisuhteeseen niin se jättäminen ei todellakaan ole huono valinta.

• edellisiä

miehiä. Elämä turhia mustasukkaisuuskohtauksia saavan naisen kanssa ei ole mistään kotoisin. Parempi ladata ensin oma päänuppi kuntoon, ennen kuin alkaa muita kiusaamaan. Niin minäkin hoidan omat ongelmani, enkä kaada niitä muidenkin kannettaviksi.

• gfewvc

Miksipä hänen pitäisi aiheettomista raivokohtauksistasi kärsiä? Jos on ihastunut, sitä voi ehkä sietää, mutta pidemmän päälle se ei toimi.

• Huomaatko

Toisaalla omistat ja olet mustasukkainen - toisaalla haluat luopua koska koet vahingoittavasi. Huomaatko kuinka olet kahtaalla? Tosiasiassa luopumisesi on vain mustasukkaisuutesi jatke. Se on suojelureaktio jolla suojelet ITSEÄSI pettymykseltä - luopumalla. "olemme rakastuneita ja onnellisia toistemme seurassa." Tämä vahvistaa että jättäminen on väärin. Se myös selittää miksi pelkäät tilannetta ja sattumista niin paljon että olet sekä mustasukkainen - että olet valmis jättämään tilanteen. Pehmene. Hyväksy sekä se että rakkaus koskettaa sinua - ja että se on oikein. Haluta olla hänen kanssaan. Hyväksy että hän haluaa olla kanssasi - ja vain nämä kaksi asiaa ovat suhdettanne oikeasti johtavia asioita. Kipu ja pettymys ovat mahdollisia - mutta ne ovat vain pelkoa. Kohtaamalla pelon - kohtaat myös itsesi ja ongelman. Anna rakkaudelle pelkoa suurempi voima ja merkitys. Se on se mitä miehesikin haluaa, ja se on ainoa asia jonka miehesi tulee ikinä millään tavalla ymmärtämään jos rakastaa sinua.

• surusilmä (n)

Hyväksy että hän haluaa olla kanssasi. Jos minä tuon hyväksyisin ja tuohon joka hetki uskoisin niin ongelmaa ei olisi. Mutta minä elän vain 40% ajastani tuohon uskoen. Loppu ajan olen varma että hänellä on toinen / muita naisia. Minä en ole hänen tasoisensa, minä olen huonompi kuin muut naiset. Olen lyöty lyttyyn ja sen tiedän. Oma itsetuntoni ja oma arvostukseni ovat hyvin alhaalla. Vaikka hän vakuuttaa rakkauttaan ja kertoo kuinka olen juuri sellainen nainen jonka hän hlauaa, se ei näytä riittävän minulle. Aina tulee tuo paha saatana esiin ja unohdan hänen puheensa ja vakuuttelunsa. Suojelen sekä itseäni että myöskin häntä sillä että haluan erota. Tämä on raskasta meille molemmille.

• Huomaatko
        surusilmä (n) kirjoitti:

Hyväksy että hän haluaa olla kanssasi. Jos minä tuon hyväksyisin ja tuohon joka hetki uskoisin niin ongelmaa ei olisi. Mutta minä elän vain 40% ajastani tuohon uskoen. Loppu ajan olen varma että hänellä on toinen / muita naisia. Minä en ole hänen tasoisensa, minä olen huonompi kuin muut naiset. Olen lyöty lyttyyn ja sen tiedän. Oma itsetuntoni ja oma arvostukseni ovat hyvin alhaalla. Vaikka hän vakuuttaa rakkauttaan ja kertoo kuinka olen juuri sellainen nainen jonka hän hlauaa, se ei näytä riittävän minulle. Aina tulee tuo paha saatana esiin ja unohdan hänen puheensa ja vakuuttelunsa. Suojelen sekä itseäni että myöskin häntä sillä että haluan erota. Tämä on raskasta meille molemmille.

"Jos minä tuon hyväksyisin ja tuohon joka hetki uskoisin niin ongelmaa ei olisi." Jos katsot tätä hetkeä niin mitä se kertoo? Olet miehen kanssa jonka tiedät rakastavan sinua. Koska voi tavoittaa tuon jokainen hetki - tiedät että sinulla on suhde ja - vaikket sitä itsestäsi uskoisikaan - tiedät että mies rakastaa sinua. Olet joka ikinen hetki rakkauden arvoinen kun elät suhteessasi. Se on 100% - ei 40%. 40% on pelkosi. 100% on totuus. "Suojelen sekä itseäni että myöskin häntä sillä että haluan erota." Nyt lisäsit listalle itsesi. Hyvä, uskon että jo nyt olet hiukan lähempänä tasapainoa - näet nyt kuvassa teidät molemmat. Voitko myös suojella rakkauttasi häneen ja hänen rakkauttaan sinuun? Miten se tapahtuu?

• surusilmä (n)
        Huomaatko kirjoitti:

"Jos minä tuon hyväksyisin ja tuohon joka hetki uskoisin niin ongelmaa ei olisi." Jos katsot tätä hetkeä niin mitä se kertoo? Olet miehen kanssa jonka tiedät rakastavan sinua. Koska voi tavoittaa tuon jokainen hetki - tiedät että sinulla on suhde ja - vaikket sitä itsestäsi uskoisikaan - tiedät että mies rakastaa sinua. Olet joka ikinen hetki rakkauden arvoinen kun elät suhteessasi. Se on 100% - ei 40%. 40% on pelkosi. 100% on totuus. "Suojelen sekä itseäni että myöskin häntä sillä että haluan erota." Nyt lisäsit listalle itsesi. Hyvä, uskon että jo nyt olet hiukan lähempänä tasapainoa - näet nyt kuvassa teidät molemmat. Voitko myös suojella rakkauttasi häneen ja hänen rakkauttaan sinuun? Miten se tapahtuu?

viisaasti ja hyvin sanoin. Minä olen yrittänyt ajatella noin. Olen yrittänyt uskoa ja luottaa ja niinä hetkinä kun se on onnistunut, olen ollut onnellisempi kuin koskaan. Mutta se romahdus tulee aina uudestaan ja uudestaan. Se saatana kolkuttelee joka nurkalla ja tahtoo pilata kaiken kauniin. Se imee mehut naisesta ja miehestä. Vaikka kuinka teen päätöksen paremmasta minästä, se tulee ja voittaa joka kerta.

• mirame81
        surusilmä (n) kirjoitti:

viisaasti ja hyvin sanoin. Minä olen yrittänyt ajatella noin. Olen yrittänyt uskoa ja luottaa ja niinä hetkinä kun se on onnistunut, olen ollut onnellisempi kuin koskaan. Mutta se romahdus tulee aina uudestaan ja uudestaan. Se saatana kolkuttelee joka nurkalla ja tahtoo pilata kaiken kauniin. Se imee mehut naisesta ja miehestä. Vaikka kuinka teen päätöksen paremmasta minästä, se tulee ja voittaa joka kerta.

pitää ruveta Rakastamaan, ensin itseäsi...Ennen kuin uskot että se ``joku``voi IHAN OIKEASTI,pitää jopa rakastaa sinua.Hyväksy itsestäsi ne puolet missä et ole niin hyvä.Tunnusta myös ne hyvät puolet itsessäsi.Se on ITSETUNNON PERUSTA. Mustasukkaisuus nostaa ``päätään`` koska sie et luota itsesi viehätys voimaan.Pelkäät haavoitetuksi tulemista.Mieti mitä sie oikeasti

• mirame81
        mirame81 kirjoitti:

pitää ruveta Rakastamaan, ensin itseäsi...Ennen kuin uskot että se ``joku``voi IHAN OIKEASTI,pitää jopa rakastaa sinua.Hyväksy itsestäsi ne puolet missä et ole niin hyvä.Tunnusta myös ne hyvät puolet itsessäsi.Se on ITSETUNNON PERUSTA. Mustasukkaisuus nostaa ``päätään`` koska sie et luota itsesi viehätys voimaan.Pelkäät haavoitetuksi tulemista.Mieti mitä sie oikeasti

pelkäät? vaikuttaako pelkoosi jo ennen koetut pettymykset,joita et halua tai uskalla kohdata.Mie en tosin välttämättä tiedä onko asia juuri sinun kohdallasi näin.MuttA ON SURULLISTA että annat epäluulosi hallita elämääsi:(

• surusilmä (n)
        mirame81 kirjoitti:

pelkäät? vaikuttaako pelkoosi jo ennen koetut pettymykset,joita et halua tai uskalla kohdata.Mie en tosin välttämättä tiedä onko asia juuri sinun kohdallasi näin.MuttA ON SURULLISTA että annat epäluulosi hallita elämääsi:(

Vanhat pelot ja pettymykset elävät minussa voimakkaasti. Ja varmaankin on niin etten rakasta itseäni, en pysty näkemään itsessäni mitään viehättävää. Se taito on riistetty minulta vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1257
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      906
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      75
      858
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      722
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      721
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      682
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      616
    10. 78
      601
    Aihe