sotakorvaukset

puskalisko

Pikkutunneilla voi tehdä holtittomia rinnastuksia niin, että ne vaikuttavat helvetin hyviltä. Oletetaan että pahainen Suomi joutuu maksamaan jollekin NL:lle perhananmoisen summan sotakorvauksia. Toisessa kädessä pidellään kuokkaa ja toisella raavitaan päätä: millä me maksetaan? Agraariyhteiskunnasta kehittyy huippuvauhdilla tuulipukukansa, jolla on esmes joku Nokia ja pari muuta pikku puotia. On pakko. Kun korvaukset on maksettu, toisella osapuolella onkin -vähän yllättäen- varsin kehittynyttä teknologiaa ja pääomaa, jolla on arvoa. Tämä tietotaito on tullut ikään kuin vahingossa. No sitten se saatanan polkupyörä (ja älä teme tuu tähän sössäämään). Vaikka on ikävä huomata että porukka on ei-avuliasta, mulle on muuten ihan ok osata näperrellä sen romun kanssa. Ihan kivahan se on. Ei mulla enempiä mielipiteitä asiasta ole. Ei mulla oo mitään sitä vastaan, että ei ole miesten ja naisten töitä. Mietin vaan niitä miehiä, jotka eivät halua yleisinhimillisen YYA-periaatteen mukaisesti jakaa osaamistaan JA jotka eivät saa naista. (Huom. JA-sana; koskee miehiä jotka täyttävät molemmat kriteerit.)(Miksei naisiakin, mutta tähän mennessä olen ainoa ilmottautunut naispuolinen joka osaa vaihtaa ne saatanan renkaat.) Eikö se ole vähän oman jalan sahaamista? Vastapuoli hankkii taidon (pääomaa) itselleen. Koska korvaukset on maksettu, kyse on puhtaasta kaupankäynnistä. Kun vastapuolella on lisääntynyttä pääomaa, toisellakin pitää olla. Kuka haluaa itselleen enemmän vaatimuksia? Huomauttaisin tässä vaiheessa, että teoriani on aivan paska enkä ole itsekään siitä erityisen kiinnostunut. Inhimillinen YYA-periaate ratkaisee enemmän kuin pääoma. Että se siitä. terveisin ekonominen lisko.

16

369

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

---

• se polkupyörän

korjausepisodi tökkii? Mikä siinä nyt on? Ja mikä on se olettama, että palstalla liikkuisi miehiä jotka ovat naista vailla? Varsinkaan niin epätoivoisia, että lähtisivät jonnekin hevonjeeraan polkupyörää fiksaamaan siinä pienessä toivossa, että ehkäpä tästä jotain syttyy? Mutta nythän sinulla on pääomaa (ja mitä kaikkea muuta liekin). Ole onnellinen.

• puskalisko

Missä tuossa tekstissä lukee, että korjaus tökkisi? Kyse on sotakorvauksista eikä minun polkupyörästäni. Olettama miehistä ilman naisia juontuu niistä sadoista aloituksista, joita täälläkin olen nähnyt. Kyse ei tietenkään ole siitä, että jeesataan vain sen takia, että saa seksiä. Jumalauta. Jeesataan yleisinhimillisen periaatteen takia. Kyse ei ollutkaan minun parisuhteestani, vaan siitä miten pääoman kasvu vaikuttaa y-l-e-i-s-e-l-l-ä tasolla parisuhteidenmuodostumisongelmiin. Ja mitä vittua minä edes samaa asiaa selitän kuin jo varsinaisessa aloituksessa. Jos ei tajua niin ei tajua.

• ..............................
        puskalisko kirjoitti:

Missä tuossa tekstissä lukee, että korjaus tökkisi? Kyse on sotakorvauksista eikä minun polkupyörästäni. Olettama miehistä ilman naisia juontuu niistä sadoista aloituksista, joita täälläkin olen nähnyt. Kyse ei tietenkään ole siitä, että jeesataan vain sen takia, että saa seksiä. Jumalauta. Jeesataan yleisinhimillisen periaatteen takia. Kyse ei ollutkaan minun parisuhteestani, vaan siitä miten pääoman kasvu vaikuttaa y-l-e-i-s-e-l-l-ä tasolla parisuhteidenmuodostumisongelmiin. Ja mitä vittua minä edes samaa asiaa selitän kuin jo varsinaisessa aloituksessa. Jos ei tajua niin ei tajua.

sivistynyt kirjoituksesi perusteella. Mitä sinä tällä ``yhdyssanalla tarkoitit:D parisuhteidenmuodostumisongelmiin.

• juuri tästähän
        puskalisko kirjoitti:

tasa-arvossa on kyse. Kaikki saa ja osaa kaikkea. Ei tarvita enää perinteisiä roolimalleja tai vaihdannan välineitä siihen että kaikki saavat pyöränsä kuntoon ja pullansa leivottua. Parisuhteen muodostamisessa pitäis lähteä liikkeelle jostain ihan muista lähtökohdista.

• puskalisko
        .............................. kirjoitti:

sivistynyt kirjoituksesi perusteella. Mitä sinä tällä ``yhdyssanalla tarkoitit:D parisuhteidenmuodostumisongelmiin.

kokosin moisen, kun eihän täällä muutenkaan suomea osata lukea niin samahan tuo on.

• ---
        puskalisko kirjoitti:

kokosin moisen, kun eihän täällä muutenkaan suomea osata lukea niin samahan tuo on.

parisuhteiden muodostuminen on ollut ongelma ja kenelle?

• puskalisko
        juuri tästähän kirjoitti:

tasa-arvossa on kyse. Kaikki saa ja osaa kaikkea. Ei tarvita enää perinteisiä roolimalleja tai vaihdannan välineitä siihen että kaikki saavat pyöränsä kuntoon ja pullansa leivottua. Parisuhteen muodostamisessa pitäis lähteä liikkeelle jostain ihan muista lähtökohdista.

vaihdannan välineitä vaan uusia. Eli juuri tästä on kyse. Nyt puhumme samasta asiasta. Mitä ne uudet vaihdannan välineet ovat? (Otin jo kantaa omaan parisuhteenperustamisideaaliini, enkä toista sitä. Ei se edes liity tähän. Taisinkin mainita yleisestä tasosta.)

• puskalisko
        --- kirjoitti:

parisuhteiden muodostuminen on ollut ongelma ja kenelle?

tarkistaa laskukoneella tai jollain masiinalla että paljon on kaks jaettuna kahdella? Kun mä en tiä. Koskaan kuullukkaan tommosesta.

• asia ole
        puskalisko kirjoitti:

vaihdannan välineitä vaan uusia. Eli juuri tästä on kyse. Nyt puhumme samasta asiasta. Mitä ne uudet vaihdannan välineet ovat? (Otin jo kantaa omaan parisuhteenperustamisideaaliini, enkä toista sitä. Ei se edes liity tähän. Taisinkin mainita yleisestä tasosta.)

mulle kauppaa. En tarvi siihen mitään välineitä tai kauppaa. Lähestyn ihmistä, joka tuntuu mielenkiintoiselta. Tai ehkä senkin voi ajatella vaihdoksi. Vaihdamme ajatuksia. Mutta etkö edelleenkään myönnä sitä, että onhan se vähän lapsellista, jos ottaa nokkiinsa siitä ettei oma vaihtotarjous kiinnosta, varsinkin kun sen esittää tällaisella areenalla? (Meni taas henkilöön käyväksi, olen pahoillani)

• ---
        puskalisko kirjoitti:

tarkistaa laskukoneella tai jollain masiinalla että paljon on kaks jaettuna kahdella? Kun mä en tiä. Koskaan kuullukkaan tommosesta.

tässä minun laitteessani on vain ykkösiä ja nollia

• puskalisko kirjoitti:

tahtoo tietää :)

• puskalisko
        asia ole kirjoitti:

mulle kauppaa. En tarvi siihen mitään välineitä tai kauppaa. Lähestyn ihmistä, joka tuntuu mielenkiintoiselta. Tai ehkä senkin voi ajatella vaihdoksi. Vaihdamme ajatuksia. Mutta etkö edelleenkään myönnä sitä, että onhan se vähän lapsellista, jos ottaa nokkiinsa siitä ettei oma vaihtotarjous kiinnosta, varsinkin kun sen esittää tällaisella areenalla? (Meni taas henkilöön käyväksi, olen pahoillani)

yksittäinen vaihtotarjous vaan kysymys yleensä. Taisinkin jo mainita.

• puskalisko
        asia ole kirjoitti:

että on lapsellista. Ei oo multa pois myöntää. No niin, jaksatko nyt keskittyä varsinaiseen asiaan eli talousteoriaan?

• Tässä on ongelman ydin

Sinun tulisi motkottaa asiasta lähipiirisi joutilaille pyöränkorjaustaitoisille olennoille. Lähipiirillä tarkoitan nimenomaan alle 2 kilometrin säteellä olevia kaksijalkaisia. Sitten kyseeseen tulee korvauspolitiikkaa. Voidaan tietenkin pitää sitä että joku tulee hyvää hyvyyttään korjaamaan pyörää ilman korvausvaateita - on se tietyllä tavalla sosiaalis-eettinen voitto. Toisaalta - jos tämä on toistuvaa häneltä ei hän saa työstään koskaan edes sitä kohtuullista korvausta. Mitenkä pienimuotoisessa sosiaalisessa yrittäjyydessä asiat pitäisi arvottaa niin että hyöty kulkee molempiin suuntiin? Tämä on mahdollista tietenkin sillä tavalla että ihmiset ovat tekemisissä toistensa kanssa enemmän tai vähemmän jatkuvasti - jolloin tilaisuuksia "maksaa takaisin" - tai siis - vaikka leipoa pullaa tai askarrella kiva joulukoriste tai jotain - on konkreettinen. Toisaalta jos tämä olisi laajempikin periaate - joka olisi suotavaa - ja ihmiset yleisesti palvelisivat toinen toisiaan olisi ruohonjuuritason ei-arvovälineeseen vaan sosiaalisiin kontakteihin perustuva vaihtokauppa (vai onko se kauppaa? Pitäisikö sittenkin puhua arvostamisesta?) olisi varmasti yleisempää. Tällöin jokainen toteuttaisi tahollaan "Palvele väkeä - väki palvelee sinua" periaatetta. Mitä kauemmas tästä lähdetään maantieteellisesti sitä epätodennäköisempää on sekä pyyteettömyys että taipumus ottaa altruistisia riskejä. Sääli sinänsä että ruohonjuuritason sosiaalinen yrittäjyys on niin hankala toteutua tehokkaasti sulkeutuneessa maailmassamme (minne voi ilmoittautua vapaaksi pyöränkorjaajaksi? Lappu kaupan seinään?) tai että käytössä ei tunnu olevan mitään yleispätevää auttamismentaliteettia tai välineitä joka koskettaisi myös itseä. Näillä eväillä siis huonolta näyttää. Vaihteohdoksi jäävät ne syyt toimintaan joissa taustalla on muutakin. Vaikkapa romanttinen yritteliäisyys. Yleensä tälläisten integraatiosopimusten saavuttamiseksi pyöränkorjaukset ovat lähinnä peruspalvelutasoa joita ei edes mielletä korvattaviksi asioiksi vaan ne kuuluvat kokonaisuuden hoitoon.

• puskalisko

tuonne uuteen aloitukseeni. Olit miettinyt huomattavan osan valmiiksi siitä, mitä itse vasta tapailin. Että miten määritellään ja perustellaan. Tiedätkö, jotenkin piristää kun joku osaa lukea ja kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1257
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      906
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      75
      858
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      722
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      721
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      682
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      616
    10. Lämmöllä muistelen niitä hetkiä...

Silloin vuosia sitten! H.
      Rakkaus ja rakastaminen
      78
      601
    Aihe