SE aika vuodesta...

KoppavaHoro

No, tuliko mätkyjä vai palautusta? Mitä meinaat tehdä?

34

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinaan :

korjata puuttuvat tiedot esitäytettyyn veroilmoitukseen

• kannatti pitää veroprosenttia korkeammalla :)

• kannattaa :

antaa valtiolle halpaa lainaa :)

• kannattaa : kirjoitti:

ruokarahat 4 vuodelta :)

• KoppavaHoro
        kannattaa : kirjoitti:

käyttötilille enää mitään korkoa, joten siihen verrattuna ihan kannattava sijoitus. Eikä se säästötilinkään korko päätä huimaa, ainakaan mulla köyhällä. :(

• verovelka :
        KoppavaHoro kirjoitti:

käyttötilille enää mitään korkoa, joten siihen verrattuna ihan kannattava sijoitus. Eikä se säästötilinkään korko päätä huimaa, ainakaan mulla köyhällä. :(

määräaikaistilille

• KoppavaHoro
        verovelka : kirjoitti:

määräaikaistilille

Tulot kasvavat hieman, velka kasvaa hieman, veroprosentti pysyy samana ja sitten yhtäkkiä saakin palautusta paljon enemmän kuin odotti...? Mistä sen voi tietää? Mä olen YRITTÄNYT laskea nämä jutut suhtkoht tasan, mutta ei näköjään onnistunut. Yleensä saan n. satasen takaisin, tänä vuonna vajaa 600 ilman matkavähennyksiä (joista tulee ihan mukavasti). Ja sen ainoan kerran kun luotin verotoimiston henkilökunnan "pomminvarmoihin" laskelmiin sain yllättäen mätkyjä 1300 markkaa. :(

• prosenttisi :
        KoppavaHoro kirjoitti:

Tulot kasvavat hieman, velka kasvaa hieman, veroprosentti pysyy samana ja sitten yhtäkkiä saakin palautusta paljon enemmän kuin odotti...? Mistä sen voi tietää? Mä olen YRITTÄNYT laskea nämä jutut suhtkoht tasan, mutta ei näköjään onnistunut. Yleensä saan n. satasen takaisin, tänä vuonna vajaa 600 ilman matkavähennyksiä (joista tulee ihan mukavasti). Ja sen ainoan kerran kun luotin verotoimiston henkilökunnan "pomminvarmoihin" laskelmiin sain yllättäen mätkyjä 1300 markkaa. :(

niin alas kuin verottaja antaa

• KoppavaHoro
        prosenttisi : kirjoitti:

niin alas kuin verottaja antaa

viime vuonna. Ja kuinkas sitten kävikään? Sinä vuonna kun sain ne mätkyt, olin nostanut veroprosenttia muistaakseni neljästi.

• kannattaa : kirjoitti:

..vitsi?! Ei kai kukaan (täysjärkinen) anna lainaa ilman korkoa?!

• kansasta :
        TheOne kirjoitti:

..vitsi?! Ei kai kukaan (täysjärkinen) anna lainaa ilman korkoa?!

antaa :) Tai maksaahan verottaja nimellisen koron.

• KoppavaHoro
        kansasta : kirjoitti:

saa maksaa siitä, että suostuvat ottamaan vaivaset pennosesi vastaan. Näin ainakin Osuuspankissa ja Sampossa.

• mitään :
        KoppavaHoro kirjoitti:

viime vuonna. Ja kuinkas sitten kävikään? Sinä vuonna kun sain ne mätkyt, olin nostanut veroprosenttia muistaakseni neljästi.

jos verottaja ei enää anna madaltaa ennakonpidätystä

• kansasta : kirjoitti:

..täysjärkisistä! ;) En itse ainakaan anna halpaa lainaa valtiolle. Kirjanpito kuntoon ni homma menee nollille...

• FiliaFerusFabulosus

mutten ole uskaltanut vielä avata sitä... Ei vain, avaan ... kohta.

• KoppavaHoro

Mä avasin vessanpöntöllä :D Tulin himaan ja oli kamala pissahätä.

• Tuli lappu, että saan muutaman tonnin takaisin. Käyn jälleen verotoimistossa, ja syksyllä tulee uusi lappu, että saan pari sataa takaisin. Joku vuosi sama juttu.

• KoppavaHoro

voi mennä noin päin?!? Vai onko sulla jotain pääomatuloja, jotka eivät ikinä tule automaattisesti näkyviin? Saamarin riistoporvari... ;D

• KoppavaHoro kirjoitti:

voi mennä noin päin?!? Vai onko sulla jotain pääomatuloja, jotka eivät ikinä tule automaattisesti näkyviin? Saamarin riistoporvari... ;D

Hölmöä, että ne voidaan ottaa huomioon veroprosenttia laskettaessa, mutta lopullista verotusta varten minua joka vuosi juoksutetaan turhan takia.

• vänksy
        Ratikkakuski kirjoitti:

Hölmöä, että ne voidaan ottaa huomioon veroprosenttia laskettaessa, mutta lopullista verotusta varten minua joka vuosi juoksutetaan turhan takia.

ota rahat ja juokse :) Jos joka tapauksessa on juostava.:D

• takana :
        vänksy kirjoitti:

ota rahat ja juokse :) Jos joka tapauksessa on juostava.:D

ei Rattis mikään Jeesus ole!!!11!

• takana : kirjoitti:

ei Rattis mikään Jeesus ole!!!11!

Jep, uida pitäisi, eikä uimamaisterin taidoilla tässä hommassa pitkälle pötkitä. ;-)

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

koskaan käynyt noin, että niitten vuoksi joutuisi menemään mitään selvittämään uudestaan ...

• persona-non-grata kirjoitti:

koskaan käynyt noin, että niitten vuoksi joutuisi menemään mitään selvittämään uudestaan ...

Verottaja tuntuu ajattelevan, etten voi etukäteen tietää vuokrien, yhtiövastikkeiden, korkojen ja remonttien muutoksia. Eikä se selväsikään usko, että minä kävisin asian tarvittaessa oikaisemassa viimeistään joulukuussa. Teoriassahan verottaja toki on oikeassa. Siksi toisekseen käynti varmistaa, että tiedän varmemmin, että olen taatusti toiminut oikein enkä ole unohtanut mitään papereita. Ne kun ovat sitten tallessa verottajalla eivätkä pelkästään minulla kotona.

• persona-non-grata
        Ratikkakuski kirjoitti:

Verottaja tuntuu ajattelevan, etten voi etukäteen tietää vuokrien, yhtiövastikkeiden, korkojen ja remonttien muutoksia. Eikä se selväsikään usko, että minä kävisin asian tarvittaessa oikaisemassa viimeistään joulukuussa. Teoriassahan verottaja toki on oikeassa. Siksi toisekseen käynti varmistaa, että tiedän varmemmin, että olen taatusti toiminut oikein enkä ole unohtanut mitään papereita. Ne kun ovat sitten tallessa verottajalla eivätkä pelkästään minulla kotona.

näkökulmasta, niin kyllähän joukkoon mahtuu jonkin verran niitäkin, jotka yrittää "laillisin" keinoin kusettaa valtiota, minkä ehtii :) ... Toisaalta taas itsellä hyvä mieli, kun on hoitanut asiansa hyvin ja oikein, sekä toiminut rehellisellä pohjalla siitä huolimatta, että väliin byrokratian kiemurat ottavatkin päähän ...

• sininen_sitruuna

1587e ilman matkakorvauksia.. Kai se johonkin uppoaa.

• 138 e, eli niin vähän ettei sen kuluttamista tarvitse erikseen miettiä.

• mirame81

Muutama euro vajaa 200e.Ihan kiva jotain jouluksi itselleenkin:)

• Että mitäkö meinaa tehdä? No aion lisätä veroehdotukseen työmatkakulut sekä lainojen korot, sit palautan sen sinne mistä tulikin.

• Papeete1

Tuli 851e ja sentit päälle. Noi menee taatusti jouluun yms. elämiseen eli ei tarvi erikseen miettiä mitä tekee niillä.

• En.kerro

En ainakaan törsää mihinkään turhaan. Varmaan osan säästän ja osa menee ihan tavalliseen käyttöön...

• sirpamaikkarilta

tuli takasin. Ostan todennäkösesti kaikenlaista tarpeellista tavaraa kuten käsilaukkuja ja kenkiä.

• persona-non-grata

oikein kunnolla. Tänä vuonna taasen tulee takaisin melko reilu summa. Laitan säästöön ... säästäväinen kun olen :).

• kuukaudesta?

Ai SE vuodesta! No sain Palaun tusta. Ja hypin riemukaresta ja pomppiduun onnesta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1257
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      906
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      75
      858
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      722
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      58
      721
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      682
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      616
    10. 78
      601
    Aihe