Sienisalaatti korvasienistä?

tietämätön

Voiko sienisalaatin valmistaa suolatuista korvasienistä? Voinko käyttää siinä punasipulia?Hyvät valmistus ohjeet ja reseptit on enemmän,kuin tervetulleita.Olen uusavuton poikamies.

16

2189

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titta

      Jos olet ne kunnolla käsitellyt, niin totta kai. On yksi parhaista sienistä mielestäni.

      Laittaisin kyllä joukkoon hiukan jotain miedompaa sientä pehmentämään korvasienen makua.

      Muuten vain sipulisilpua, mustapippuria myllystä hiukan, etikkaa, hippu sokeria, kermaviiliä, ranskan kermaa ja etikkaa. Eiköös se siinä ole...

      Näin minä ainakin juuri tein, en tosin korvasienistä, kun en ole saanut niitä enää aikoihin, mutta suolatuista metsäsienistä kuitenkin.

      Niin ja niitä suolasieniä on hyvä kyllä liotellakin jonkin aikaan ennen sienisalaatin valmistusta.

      Kyllä voi laittaa punasipuliakin. Jokainenhan laittaa sitä sipulia mistä itse ja mahdolliset muut syöjät pitävät ;)

    • herkkua

      Laittakaahan sienisalaattiin muutama keitetty kanamuna ja tuoretilliä niin nami

    • sienikorva

      Suolattuja korvasieniä ? Häh ? Onhan ne varmasti ryöpättyjä kuitenkin.En kyllä tekis salaattia vaan muhennoksen

    • monenlaista hyvää

      Sienikorva onkin vain tollukka, sellainen jolla ei ole mielikuvitusta.
      Tottakai kaikki on korvasienimuhennosta syöneet ja fiksummat kokeilevat mitä muuta siitä saa.

      • Anonyymi

        Myös mahtava sienikastike tulee korvasienistä.


    • Korvasienessä on niin mieto maku, ettei siitä ole sienisalaattiin. Kangasrouskuista tulee paras sienisalaatti.

      • Anonyymi

        Onko pikku ateistievouskovainen itse sienien vallassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pikku ateistievouskovainen itse sienien vallassa?

        Tämä ei ole uskontopalsta. Pysy aiheessa tai poistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pikku ateistievouskovainen itse sienien vallassa?

        No mutta ei tule vastausta kysymykseen.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pikku ateistievouskovainen itse sienien vallassa?

        Eikö näitä mielisairaita perskärpästeleviä hihhuleita saada millään kuriin? Ruokapalstallekin floodaavat tuota uskontopaskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö näitä mielisairaita perskärpästeleviä hihhuleita saada millään kuriin? Ruokapalstallekin floodaavat tuota uskontopaskaansa.

        No mutta jopas ateisti hihhuloi ite esimerkillisesti!


      • Anonyymi

        Stronghistilla keitti taas yli.


    • Anonyymi

      Korvasienistä tulee herkullinen sienisalaatti.
      Esim .smetanaa ,punasipulia ,mustapippuri jauhetta ripaus ,etikkaa teelusikallnen ,ym.mausteita .
      Kokeile niin paras resepti löytyy !

    • "Laittaisin kyllä joukkoon hiukan jotain miedompaa sientä pehmentämään korvasienen makua."

      "Korvasienistä tulee herkullinen sienisalaatti."

      Syöttekö korvasienet raakana vai mistä voimakas maku johtuu? Itse kuivatan tuoreet korvasienet ja keitän vain 4 minuuttia, mutta silti maku on todella mieto ja sitä pitää houkutella esiin pitkällä hauduttamisella kermassa ja voissa.

      Ohjeen mukaisesti korvasieniä pitäisi keittää 5 + 5 minuuttia, mutta kun maku menee olemattomaksi niin lyhennän keittoaikaa. Gyromitriini on vesiliukoinen, joten pelkkä kuivurilla kuivatus rutikuivaksi tekee niistä turvallista syötävää.

      En käyttäisi korvasieniä sienisalaatiin niiden miedon maun vuoksi. Parhaita sieniä salaattiin on suolatut kangasrouskut. Resepti kannattaa pitää yksinkertaisena. Itse laitan 500g suolattuja kangasrouskuja, 3 rkl majoneesia, 1 dl smetanaa ja 1-2 dl vispattua kuohukermaa, keskikokoinen sipuli hienoksi silputtuna, 0,5 tl valkopippuria ja tarvittaessa suolaa.

      • Anonyymi

        Ahaa - vispaatte kerman - pitääpä kokeilla. Lorautan sellaisenaan, tosin sehän taas ohentaa salaatin koostumusta. Mutta majoneesia voi lisätä ja smetanaa vastaavasti.

        Voimakasta valkopippuria en käytä, mutta ruokalusikallinen punaviinietikkaa menee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa - vispaatte kerman - pitääpä kokeilla. Lorautan sellaisenaan, tosin sehän taas ohentaa salaatin koostumusta. Mutta majoneesia voi lisätä ja smetanaa vastaavasti.

        Voimakasta valkopippuria en käytä, mutta ruokalusikallinen punaviinietikkaa menee.

        "...ruokalusikallinen punaviinietikkaa menee."

        Mietin aluksi, että miksi etikkaa, mutta sehän vastaa minun majoneesia, jossa on etikkaa. Eli pikkaisen maitohapoista eroava happamuus (etikka tai majoneesissa oleva etikka) tekee hyvää salaatille.

        "Voimakasta valkopippuria en käytä..."

        Valkopippurin kanssa pitää olla tarkka. Jouluna teen salaatin, jossa 500-600 g suolasieniä ja siihen valkopippuria 1/4 teelusikka ja maksimissaan 1/2 teelusikka.

        " Lorautan sellaisenaan, tosin sehän taas ohentaa salaatin koostumusta."

        Varmaan toimii, jos kermaa laittaa vähän. Itse tykkään vispata kiinteämmäksi koska sienistä tulee aina vettä, vaikka kuinka valuttaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe