Suolakurkkua!!!

Topias

Tietääkö joku mistä voisi ostaa suolakurkkua!

Olen kierrellyt paljon monenlaisia ruokakauppoja eri paikkakunnilla, mutta suolakurkkua ei tunnu edes supermarketeilla olevan valikoimissaan :o(

Olisin valmis vaikka matkustamaan jonkin verran kunnon suolakurkun takia!!!!

18

6295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesimies

suolakurkkua kauppahalleista ja saanut myös venäläistäsuolakurkkua joka on todella hyvää.
      Ymmärrän sinua se on herkkuani!

• Topias

Erikoisesti arvostankin tuota venäläistä suolakurkkua!!!

Sitä maitohappokäymisellä valmistettua. Ai että se on hyvää ja terveellistä :o)

Myös suomalaisella reseptillä valmistetttu suolakurkku on hyvää - se sellainen jossa maistuu tilli ja mustaherukanlehti!!!

Mistäpä sait tuota venäläistä suolakurkkua?!!!

• Mössääjä
        Topias kirjoitti:

Myös suomalaisella reseptillä valmistetttu suolakurkku on hyvää - se sellainen jossa maistuu tilli ja mustaherukanlehti!!!

Kyllä täkäläisistä marketeista yleensä löytyy vierekkäin tynnyrit, joista voi valikoida pihdeillä muovipussiin joko mauste- tai suolakurkkua. Monesti suolakurkkua (sitä malolaktisesti käynyttä) on kahtakin lajia, joista toisen mausteliemessä on mukana valkosipulia.

Nuo tynnyrit ovat kooltaan ja ulkonäöltään aivan kuin 200 litran öljytynnyreitä, mutta yläpäässä on muovinen, ehkä 30-40 litran vetoinen allas, jossa kurkut lilluvat liemessään. Toki tynnyreiden maalaus on myös myyvempi ja siistimpi kuin jossakin metsätraktorityömaalla :•)

Asun itse kaupungin reuna-alueella ja asioin toisinaan myös Espoon ja Vantaan marketeissa. Jos olen liikkeellä Mössääjättären kanssa, niin mukaamme tarttuu helposti kaksi pussia: minulle valkosipulisuolakurkkua ja hänelle maustekurkkua.

Kantakaupungin halleja minun on vaikea kuvitella ilman suolakurkkua. Siellä kai kanta-asiakkaat osaavat vaatia oikein tietyn valmistajan suolakurkkua! Mieleeni on jäänyt emigranttinimeltä kuulostava Surojegin, jonka suolakurkuilla oli melkoinen maine ainakin pari vuosikymmentä sitten asuessani vielä kantakaupungin alueella.

Mutta etkös asu nykyään itsekin kaupungissa – jos et sentään ihan suur- tai kantakaupungissa???

• Vesimies
        Topias kirjoitti:

minkä matkan teen että saan venäläistä suolakurkkua ja puhumattakaan maitohapatetuista kurkuista.
        Kauppahalleista Oulu, Vaasa,Helsinki nyt menen Turkuun saa nähdä löytyykö siltä. Aina ostan ison hinkillisen jossa ne säilyvät hyvin niin kauan kunnes loppuvat.

• Topias
        Vesimies kirjoitti:

minkä matkan teen että saan venäläistä suolakurkkua ja puhumattakaan maitohapatetuista kurkuista.
        Kauppahalleista Oulu, Vaasa,Helsinki nyt menen Turkuun saa nähdä löytyykö siltä. Aina ostan ison hinkillisen jossa ne säilyvät hyvin niin kauan kunnes loppuvat.

Teknologiakaupungin kauppahallista löytyi kotimaista "venäläistä suolakurkkua" - sellaista hapattamalla tehtyä, jossa ei ole etikkaa. Tosin se oli vahvasti valkosipulipitoista (ei sen puoleen, syön valkosipulia mielelläni, runsaasti ja mieluimmin salaa).

Ostin koko sangollisen.

Vielä kun löytyisi myös valkosipulivapaata, niin sitä sitten...

Kiitoksia vihjeistä!

• PAAVO
        Mössääjä kirjoitti:

Kyllä täkäläisistä marketeista yleensä löytyy vierekkäin tynnyrit, joista voi valikoida pihdeillä muovipussiin joko mauste- tai suolakurkkua. Monesti suolakurkkua (sitä malolaktisesti käynyttä) on kahtakin lajia, joista toisen mausteliemessä on mukana valkosipulia.

Nuo tynnyrit ovat kooltaan ja ulkonäöltään aivan kuin 200 litran öljytynnyreitä, mutta yläpäässä on muovinen, ehkä 30-40 litran vetoinen allas, jossa kurkut lilluvat liemessään. Toki tynnyreiden maalaus on myös myyvempi ja siistimpi kuin jossakin metsätraktorityömaalla :•)

Asun itse kaupungin reuna-alueella ja asioin toisinaan myös Espoon ja Vantaan marketeissa. Jos olen liikkeellä Mössääjättären kanssa, niin mukaamme tarttuu helposti kaksi pussia: minulle valkosipulisuolakurkkua ja hänelle maustekurkkua.

Kantakaupungin halleja minun on vaikea kuvitella ilman suolakurkkua. Siellä kai kanta-asiakkaat osaavat vaatia oikein tietyn valmistajan suolakurkkua! Mieleeni on jäänyt emigranttinimeltä kuulostava Surojegin, jonka suolakurkuilla oli melkoinen maine ainakin pari vuosikymmentä sitten asuessani vielä kantakaupungin alueella.

Mutta etkös asu nykyään itsekin kaupungissa – jos et sentään ihan suur- tai kantakaupungissa???

Kyllä niitä kurkkutynnyreitä pikkukaupungin marketeissakin on tähän asti ollut! Kyseessä on kurkku, eikä mikään ylellisyystuote.

• Neppari
        Topias kirjoitti:

Olen parina syksynä tehnyt itse "venäläisiä" suolakurkkuja. Laitan suola ja veden lisäksi tilliä, mustaherukanlehtiä, sipulirenkaita ja valkosipulia. Kaupan kurkut eivät vedä niille vertoja. Kurkut ovat napakoita kaupan kurkkuihin verrattuna. Herkuttelen usein smetanan ja hunajan kanssa. Niihin tulee himo.

• Syvä kurkku
        Neppari kirjoitti:

Olen parina syksynä tehnyt itse "venäläisiä" suolakurkkuja. Laitan suola ja veden lisäksi tilliä, mustaherukanlehtiä, sipulirenkaita ja valkosipulia. Kaupan kurkut eivät vedä niille vertoja. Kurkut ovat napakoita kaupan kurkkuihin verrattuna. Herkuttelen usein smetanan ja hunajan kanssa. Niihin tulee himo.

...eikä maustekurkuista!

> Kurkut ovat napakoita kaupan kurkkuihin
        > verrattuna

Aidot "venäläiset" suolakurkut valmistetaan maitohappokäymisen avulla, jolloin ne pehmenevät tuntuvasti. Tuo pehmeys on niiden oleellinen ominaisuus: ne EIVÄT missään nimessä ole "napakoita" kuten maustekurkut.

Molemmilla kurkkutyypeillä on toki ystävänsä. Herkullisia hetkiä sinulle omatekoisten kurkkujesi parissa – mutta älä nimitä niitä "venäläisiksi suolakurkuiksi"!

• Ellu

Suolakurkkuja löytyy joka kaupasta kun osaa katsoa.. En ole törmännyt vielä yhteenkään kauppaan jossa ei olisi ollut tarjolla esimerkiksi venäläistä suolakurkkua.. Prismassa oon törmänny joka kerta käydesäni melkein 200 litran tynnyreihin joissa on venäläistä suolakurkkua.. ja muitakin suolakurkkumakuja löytyy niin että hyllyt notkuu..

• Topias

...tuo ei pidä paikkaansa.

>Suolakurkkuja löytyy joka kaupasta kun osaa katsoa..

Olen kyllä kierrellyt monet kaupat ja kysynyt vieläpä henkilökunnaltakin että missä teillä on suolakurkut?...

Yleensä he opastavat minut kädestä pitäen maustekurkkutynnyrille ja kirkkain otsin kertovat että "tässä meillä on suolakurkut!"

Ei ole kuultukaan muunlaisista "suolakurkuista" ja suolakurkkua ei kuulema saa tilaamallakaan!

:o(

• Sisko

Hämeenlinnan Prismassa oli ainakin joulunaikaan vierekäin maustekurkkua, suolakurkkua ja säilöttyjä punajuuria suurissa saaveissa ja kauppa kävi.

• Tosi on

Suolakurkuista on nuusaa myös täällä eteläisessä osaa maata. Suolaa ei ole kuin kaduilla ja eteisen matoissa.

Jos nyt johonkin suolakurkkutynnyriin kaupassa törmää, niin tuote on pilattu heittämällä sekaan valkosipulia. Ei kaikkeen tarvitse ängetä valkosipulia. Syököön sipulinsyöjät niitä irrallaan...

• Mössääjä

Olen nähnyt joissakin kaupoissa tuusulalaisen Marjex Oy:n suolakurkkuja, jotka on pakattu liemineen päivineen läpinäkyvään, pehmeään muoviin – pari kurkkua per kuluttajapakkaus. Ei ihan hullu idea sinänsä. Olenpa saattanut joskus ostaakin, mutta yleensä olen harrastanut "irtotavaraa". Tuotteen mausta jne. minulla ei siis ole tuoretta mielikuvaa.

Koetin katsoa, mitä netti tietää tuosta Marjex Oy:stä. Löytyi peräti multimediamainospätkä!
      http://www.teollisuus-tv.com/index_mainos.html

(Avaussivulta löytyy Marjexin klikattava linkki).

Mainoksen pari kertaa katsottuani jäin ihmettelemään: mitähän tuolla yritettiin kertoa? Miksi kaikki vaiva ja kustannukset multimediatoteutuksen eteen, jos mainoksesta ei irtoa yhtikäs mitään?

• ...

löytyy melkein tavan ruokakaupasta missä minä olen käynyt.

• ...

sana joka tuolta välistä

siis melkein joka..

• Topias

Olet onnenpoika!

Meikäläinen ei millään osu sellaiseen kauppaan. Ja kun kysyn myyjiltä, niin minulle tarjotaan kirkkain otsin tavallista maustekurkkua muka suolakurkkuna!

Oikeaa suolakurkkua ei tunnu saavan tilaamallakaan :o(

Ja peräti yli 100.000 asukkaan kaupungista olen sentään kysellyt marketeista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      3060
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      771
    Aihe