laktoosi !!

moona

jos joudut käyttämään hyla-tuotteita, nin kokeileppa lidlin ulkomaisia jugurtteja,.... niistä ei oikeesti tullu ainakaan mule mitään oireita!!

22

1361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanna

suomessa lähes kaikki maitotuotteet homogenoidaan (paisi luomutuotteet, joita ei saa homogenoida) mikä aiheuttaa ihmisille vatsa- ym. oireita. itsekin kärsin vuosia "laktoosi-intoleranssista", joka ei kuitenkaan näkynyt testeissä. menin viimein todella huonoon kuntoon, kunnes kuulin maitotaudista. maitotautinen ei kestä homogenoituja maitotuotteita. luomujugurttia voin syödä oireitta, mutta tavallisesta saan monen päivän vatsakivut. kiinnostuneet käykääpä täällä:
      www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263
      kantsii ottaa sivun alalaidasta keskustelut ja sieltä löytyy paljon ihmisiä, jotka kärsivät ko. vaivasta.

• piilomainostaja!

Tuota homogenointijuttua en kyllä todeksi niele, vaan uskoisin, että olet valion myyntikonsulentti, eikä muuta.

On näet niin, että homogenointi vaikuttaa maidon RASVAAN, ei sen laktoosiin.

Laktoosi-intoleranssi on laktoosin eli maidon oman SOKERI aiheuttama allergia.

Homogenointi on maidon kuumakäsittely, jollaisen teet itsekin, kun kuumennat maidon kaakaovalmisteeksi.

• SYY

Jos lehmille syötetään manipulaattoreiden kehittelemiä kemikaaleja - joita myös rehuiksi kutsutaan - niin että lehmät tulevat hulluiksi, niin mietippä, mitä ainesosia näistä kemikaaleista voisi kulkeutua itse maitoon!

Niin monenlaista käpelöitsijää on tänään liikkeellä. Jos maitoallergiasta kärsi 50-luvulla vain 10 % väestöstä ja tänään jo 30-40%, niin itse sanoisin, että manipulointi ja tehomaatalous ovat ongelmien takana.

Itse en juo tai syö tuoremaitotuotteita. Vain ainoastaan kypsiä (4vko) juustoja. Kummallista, että kun menen vain Viroon, ei minun tarvitse (eikä tule mietittyä) mitä syön, syön yksinkertaisesti ravintolassa parasta, mitä 20 eurolla saa, eikä koskaan ole tullut huono olo, PÄIN VASTOIN!

• ota selvää
        piilomainostaja! kirjoitti:

Tuota homogenointijuttua en kyllä todeksi niele, vaan uskoisin, että olet valion myyntikonsulentti, eikä muuta.

Homogenointi on maidon kuumakäsittely, jollaisen teet itsekin, kun kuumennat maidon kaakaovalmisteeksi.

Homogenointi on sitä, kun maidon rasvat pilkotaan niin pieniksi, ettei ne kellu pinnalla. Se kuumakäsittely on pastörointi (tai joissakin maitotuotteissa iskukuumennus).

• hanna
        ota selvää kirjoitti:

Homogenointi on sitä, kun maidon rasvat pilkotaan niin pieniksi, ettei ne kellu pinnalla. Se kuumakäsittely on pastörointi (tai joissakin maitotuotteissa iskukuumennus).

just näin, ja jos joku ei juttua niele, niin ole hyvä vaan, ja käy tutustumassa tuohon sivustoon. ihmiset saavat oireita homogenoidusta maidosta!! ei se homogenointi siihen laktoosiin vaikuta, vaan maidon koostumus muuttuu siten, että se allergisoi enemmän. tanskassa tehdyissä eläinkokeissa havaittiin homogenoidun maidon aiheuttavan 20 kertaa enemmän allergioita kuin homogenoimattoman.

• hanna

missäköhän kohtaa tuuletan valion puolesta??? kysyn vaan.

• on eri mieltä
        ota selvää kirjoitti:

kanssanne.

Koululääketiede ei tunnusta oppianne, että rasva homogenoinnilla pilkkomalla kemiallisesti miksikään muuttuisi, joten siis vaikuttava ominaisuus eli rasva, pysyy ennallaan.

Jos vaivoja maidosta aiheutuu, niin se on se maitosokeri. Tai sitten tuon toisen kirjoittajan
        TOINEN syy, eli rehujen manipulointi.

LIENEE HULLUN LEHMÄN TAUTI ARVON ROUVILLE TUTTU, KUN SE MR BUSHINkin on saanut tolaltaan.

Kysynkin, arvon rouvat, että kun Iso-Britanniassa on teurastettu kymmeniä tuhansia elukoita sen takia, että niiden REHU oli manipuloitu ja elukat siis sairastuivat sen myötä ja riski ihmisillä huikeasti kasvoi saman tien, niin eikö rehun manipulointi voisi aiheuttaa myös maito-allergian kaltaisia oireita. Vaikka ei allergiasta olisi kysymys.

Tiedän, että juuri Iso-Britanniassa oli tehty rehumanipulaatiota, joista johtuen lehmän maitoon kulkeutunut valkuaisaineketju aiheutti vakavia ruuansulatushäiriöitä. TÄMÄ ON TOTTA.

Itse en nykyisen elintarvikemanipuloinnin tuloksiin luota, enkä esim. teollisiin valmisruokiin koske. Ja fiilis on tavattoman hyvä.
        Noista maitovaivoistakin olen päässyt eroon!

Käykääpä Virossa kokeilemassa, kuinka fiilis paranee, kun ette koske Suomi-ruokaan!

• hanna edelleen..
        on eri mieltä kirjoitti:

kanssanne.

Koululääketiede ei tunnusta oppianne, että rasva homogenoinnilla pilkkomalla kemiallisesti miksikään muuttuisi, joten siis vaikuttava ominaisuus eli rasva, pysyy ennallaan.

Jos vaivoja maidosta aiheutuu, niin se on se maitosokeri. Tai sitten tuon toisen kirjoittajan
        TOINEN syy, eli rehujen manipulointi.

LIENEE HULLUN LEHMÄN TAUTI ARVON ROUVILLE TUTTU, KUN SE MR BUSHINkin on saanut tolaltaan.

Kysynkin, arvon rouvat, että kun Iso-Britanniassa on teurastettu kymmeniä tuhansia elukoita sen takia, että niiden REHU oli manipuloitu ja elukat siis sairastuivat sen myötä ja riski ihmisillä huikeasti kasvoi saman tien, niin eikö rehun manipulointi voisi aiheuttaa myös maito-allergian kaltaisia oireita. Vaikka ei allergiasta olisi kysymys.

Tiedän, että juuri Iso-Britanniassa oli tehty rehumanipulaatiota, joista johtuen lehmän maitoon kulkeutunut valkuaisaineketju aiheutti vakavia ruuansulatushäiriöitä. TÄMÄ ON TOTTA.

Itse en nykyisen elintarvikemanipuloinnin tuloksiin luota, enkä esim. teollisiin valmisruokiin koske. Ja fiilis on tavattoman hyvä.
        Noista maitovaivoistakin olen päässyt eroon!

Käykääpä Virossa kokeilemassa, kuinka fiilis paranee, kun ette koske Suomi-ruokaan!

ettäkö koululääketiede tietäisi kaiken??? minkä takia me ihmiset luulemme nykyisin elävämme "valmiissa" maailmassa?? se, ettei jotain voi nykyisillä menetelmillä todistaa, ei kerro sitä, etteikö sitä olisi olemassa!! oli maapallokin pyöreä jo silloin kun sitä ei vielä tiedetty. sitä paitsi juurihan kerroin, että on tutkimustuloksia, joiden mukaan homogenoitu maito on 20 kertaa allergisoivampaa kuin homogenoimaton maito.

minun vaivani eivät johdu laktoosista!! en sietänyt maitoa 8 vuoteen, ja kävin 2 kertaa laktoositestissä, jossa juotettiin laktoosivettä. kummallakaan kerralla en mitään vaivoja saanut!! tavallista maitoa en kuitenkaan siedä, mutta homogenoimatonta siedän. enkä tarkoita tällä pelkästään luomua, sillä esimerkiksi monet viilit ja lähes kaikki kovat juustot ovat homogenoimattomia, vaikka eivät luomua olekaan. tosin uskon itsekkin, että rehujen manipulointi aiheuttaa myös vaivoja joillekin.

jos joku ei tähän usko, niin sitten ei usko. ei tämä kaikkien vaiva ole. mutta vähänkään asiasta kiinnostuneet, kannattaisi tuo sivusto lukea. moni ihminen on saanut homogenoimattomasta maidosta avun vatsavaivoihin, ihottumiin, ja lasten koliikkivaivoihin.

• Näkkäri

Mä olen jo aikaisemminkin sanonut että älä postaa aina tota kivikautista linkkiä tänne. Luulisi jo parissa vuodessa löytyneen tutkimustuloksia väitteillesi???

Täällä porukalla menee puurot ja vellit sekasin kun puhutaan laktoosista ja maitorasvoista. Ja vielä kehdataan syyttää omista elintasosairauksista Valiota. Miksette välillä vaikka Ingmania? Asioista mistä ei mitään tiedä on helppo huudella totuuksia ja ottaa kantaa. Maidon homogenointi aloitettiin 60-luvulla maailmanlaajuisesti. Ja siitä ei ole mitään näyttöä että se allergisoisi. Itseasiassa se on kuluttajien toivomus ettei rasva kellu maidon pinnalla, ja aiheuttaa vain lisäkuluja tuottajalle.

Suomessa ei ole tulossa minkäänlaisia rehuskandaaleja toisin kuin esim. Ranskassa ym, keskieuroopan maissa lehmille syötettiin jopa omaa ulostettaan rehun seassa.

Suomalainen maidontuotanto on maailman parhaiten kontrolloitua. Jokaisesta maitoerästä otetaan näytteet. Huonoa maitoa esim. lehmälle annetun antibioottikuurin jäljiltä ei pääse tuotantoon. Ja rehuissa ei käytetä eläinperäistä materiaalia eikä antibiootteja, niinkuin vielä joissain euroopan maissa on sallittua.

Jos et omasta mielestäsi voi käyttää muita kuin luomutuotteita, olisit tyytyväinen että voit käyttää edes niitä. Älä yllytä tuttuun tapaasi esim. allergisia kokeilemaan luomutuotteita, se on hengenvaarallista.

• Mahonen
        Näkkäri kirjoitti:

Mä olen jo aikaisemminkin sanonut että älä postaa aina tota kivikautista linkkiä tänne. Luulisi jo parissa vuodessa löytyneen tutkimustuloksia väitteillesi???

Täällä porukalla menee puurot ja vellit sekasin kun puhutaan laktoosista ja maitorasvoista. Ja vielä kehdataan syyttää omista elintasosairauksista Valiota. Miksette välillä vaikka Ingmania? Asioista mistä ei mitään tiedä on helppo huudella totuuksia ja ottaa kantaa. Maidon homogenointi aloitettiin 60-luvulla maailmanlaajuisesti. Ja siitä ei ole mitään näyttöä että se allergisoisi. Itseasiassa se on kuluttajien toivomus ettei rasva kellu maidon pinnalla, ja aiheuttaa vain lisäkuluja tuottajalle.

Suomessa ei ole tulossa minkäänlaisia rehuskandaaleja toisin kuin esim. Ranskassa ym, keskieuroopan maissa lehmille syötettiin jopa omaa ulostettaan rehun seassa.

Suomalainen maidontuotanto on maailman parhaiten kontrolloitua. Jokaisesta maitoerästä otetaan näytteet. Huonoa maitoa esim. lehmälle annetun antibioottikuurin jäljiltä ei pääse tuotantoon. Ja rehuissa ei käytetä eläinperäistä materiaalia eikä antibiootteja, niinkuin vielä joissain euroopan maissa on sallittua.

Jos et omasta mielestäsi voi käyttää muita kuin luomutuotteita, olisit tyytyväinen että voit käyttää edes niitä. Älä yllytä tuttuun tapaasi esim. allergisia kokeilemaan luomutuotteita, se on hengenvaarallista.

Kukaan ei kehota ihmistä jolla on tutkittu allergia siirtymään luomuruokaan.Luetun ymmärtäminen sinulla hakusessa kenties??Tässä ei ole kyse allergiasta vaan siitä että ei siedä homogenoitua maitoa ja se on eri asia. Jokainen tuntee omat oireensa parhaiten ja täydellisen lääkärin tutkimuksen jälkeen jos olo ei ole hyvä miksi ei voisi kokeilla näitä asioita ja jopa parantua vaivoistaan??? Onko niin kamalan hankala antaa ihmisten ajatella aivoillaan ja jopa kokea omassa elimistössään muutokset.

Valitettavaa on ettei kaikkia asioita voida tutkia vaan on luotettava ihmisten omiin kokemuksiin, mutta se ei tee niistä vähemmän uskottavampaa tai valetta. Ei sitä lääkärisetääkään kaikessa pidä uskoa, jos on todettu ettei ole mitään vakavaa sairautta. Vai hyppäätkö kaivoon jos hän kehottaa???

Minä en jaksa paskantaa vihreetä vaahtoa päivästä toiseen johon ei löydetä syytä, minua homodieetti auttaa ja siihenpä lääkäri sitten toteamaan ,että jos se auttaa niin ei siitä ole siis haittaakaan joten jatka sitä...

• näkkäri
        Mahonen kirjoitti:

Kukaan ei kehota ihmistä jolla on tutkittu allergia siirtymään luomuruokaan.Luetun ymmärtäminen sinulla hakusessa kenties??Tässä ei ole kyse allergiasta vaan siitä että ei siedä homogenoitua maitoa ja se on eri asia. Jokainen tuntee omat oireensa parhaiten ja täydellisen lääkärin tutkimuksen jälkeen jos olo ei ole hyvä miksi ei voisi kokeilla näitä asioita ja jopa parantua vaivoistaan??? Onko niin kamalan hankala antaa ihmisten ajatella aivoillaan ja jopa kokea omassa elimistössään muutokset.

Valitettavaa on ettei kaikkia asioita voida tutkia vaan on luotettava ihmisten omiin kokemuksiin, mutta se ei tee niistä vähemmän uskottavampaa tai valetta. Ei sitä lääkärisetääkään kaikessa pidä uskoa, jos on todettu ettei ole mitään vakavaa sairautta. Vai hyppäätkö kaivoon jos hän kehottaa???

Minä en jaksa paskantaa vihreetä vaahtoa päivästä toiseen johon ei löydetä syytä, minua homodieetti auttaa ja siihenpä lääkäri sitten toteamaan ,että jos se auttaa niin ei siitä ole siis haittaakaan joten jatka sitä...

Aikaisemmissa viesteissään tämä eräs on kyllä hyvinkin kehoittanut allergisiakin kokeilemaan luomumaitoa, joten kyllä se lukutaito tallella on.

Valitettavasti kokemuspohjalta ei saa luotettavia tuloksia, ei lähimaillekaan. Itse olen ehdottomasti tutkimustyön kannalla, siitä saadut tulokset kun ovat faktoja eivätkä mitään mutu-tuntumaa.

• Mahonen
        näkkäri kirjoitti:

Aikaisemmissa viesteissään tämä eräs on kyllä hyvinkin kehoittanut allergisiakin kokeilemaan luomumaitoa, joten kyllä se lukutaito tallella on.

Valitettavasti kokemuspohjalta ei saa luotettavia tuloksia, ei lähimaillekaan. Itse olen ehdottomasti tutkimustyön kannalla, siitä saadut tulokset kun ovat faktoja eivätkä mitään mutu-tuntumaa.

Vais niin, saahan sitä tutkia jos ei mitään vikaa ole,kivahan se on juosta lääkärissä päivästä toiseen vaivoinensa ja tulla kuitatuksi terveeksi. Pointtipa on vaan siinä, että mikään ei estä kokeilemasta eri ruokavalioita ja jopa löytää sieltä keino voida paremmin. Mikä siinä on niin vaikea uskoa, että joku mitä ei voida tutkia voi silti auttaa. Mutta jos sinä olet vaivainen joskus eikä sinusta löydy vikaa niin tervemenoa siihen oravanpyörään ja odotella sitä päivää ,että olis parempi olo, muista sitten mitä olet kirjoitellut,äläkä vahingossakaan kokeile mitään mitä ei ole tutkittu.

Mikä siinä on niin väärin kertoa omasta kokemuksesta jos se auttaa???

• Näkkäri
        Mahonen kirjoitti:

Vais niin, saahan sitä tutkia jos ei mitään vikaa ole,kivahan se on juosta lääkärissä päivästä toiseen vaivoinensa ja tulla kuitatuksi terveeksi. Pointtipa on vaan siinä, että mikään ei estä kokeilemasta eri ruokavalioita ja jopa löytää sieltä keino voida paremmin. Mikä siinä on niin vaikea uskoa, että joku mitä ei voida tutkia voi silti auttaa. Mutta jos sinä olet vaivainen joskus eikä sinusta löydy vikaa niin tervemenoa siihen oravanpyörään ja odotella sitä päivää ,että olis parempi olo, muista sitten mitä olet kirjoitellut,äläkä vahingossakaan kokeile mitään mitä ei ole tutkittu.

Mikä siinä on niin väärin kertoa omasta kokemuksesta jos se auttaa???

Taitaapas jonkun muun sisälukutaidossa olla vikaa. Missäköhän vaiheessa olen sanonut ettei omaa terveyttään saa ylläpitää?

Jos puolustan suomen maitotaloutta ja maitotuotteita vääriltä syytöksiltä, onko se sitten väärin? Ei, en ole Valion enkä minkään muunkaan maidontuottajan palveluksessa. Olen vain koko elämäni seurannut maitokarjan elämää pihapiirissäni.

Sattumalta siitäkin on tehty tutkimus miten tarkasti ihmiset oireidensa aiheuttajat tunnistavat, ja se ei todellakaan ole tarkkaa.

Joillakuilla tuntuu olevan hirveä halu lietsoa maitohysteriaa tällä palstalla ja kertoa perättömiä asioita esim. lehmien rehusta.

Suhtaudun tähän "tautiin" erittäin suurella varauksella. Syynä lähinnä ihmisten itsekritiikin puute. Syödään mitä sattuu, juodaan myös, tupakoidaan ja sitten syytetään terveyden heikkenemisestä maitoa...

• Mahonen
        Näkkäri kirjoitti:

Taitaapas jonkun muun sisälukutaidossa olla vikaa. Missäköhän vaiheessa olen sanonut ettei omaa terveyttään saa ylläpitää?

Jos puolustan suomen maitotaloutta ja maitotuotteita vääriltä syytöksiltä, onko se sitten väärin? Ei, en ole Valion enkä minkään muunkaan maidontuottajan palveluksessa. Olen vain koko elämäni seurannut maitokarjan elämää pihapiirissäni.

Sattumalta siitäkin on tehty tutkimus miten tarkasti ihmiset oireidensa aiheuttajat tunnistavat, ja se ei todellakaan ole tarkkaa.

Joillakuilla tuntuu olevan hirveä halu lietsoa maitohysteriaa tällä palstalla ja kertoa perättömiä asioita esim. lehmien rehusta.

Suhtaudun tähän "tautiin" erittäin suurella varauksella. Syynä lähinnä ihmisten itsekritiikin puute. Syödään mitä sattuu, juodaan myös, tupakoidaan ja sitten syytetään terveyden heikkenemisestä maitoa...

Taitaa olla kupla siellä sinun suolistossa joka aiheuttaa kipua päähän asti.

No yleensä ottaenkaan maito ei ole aikuisen ravintoa, eikä kukaan pidä valiota tahallaan syyllisenä mihinkään. Emmehän me tiedä sitäkään mitä ruoan lisäaineet aiheuttavat meille kymmenien vuosien kuluttua.

Mutta tiesit myös varmaan sen, että nämä yliherkkyydet tulehduttavat suolistoa, joka ei sitten otakaan vastaan enään mitään ryppyilemättä, tiedä siinä sitten mistä se johtuu kun ei se kaikki tietävä lääkärisetäkään tiedä mistään mitään.

Sattumalta on myös niin, että läheskään kaikki tutkimukset eivät pidä paikkaansa.

Puolusta sinä vain maitotaloutta,turhaa se on, minä lietson hysteriaa, mutta ennenkaikkea sitä, että ihmiset katsoisivat mitä suuhunsa laittavat eivätkä mättäisi turhia lisäaineita...

• Tarkentaja

> On näet niin, että homogenointi vaikuttaa maidon RASVAAN,
        > ei sen laktoosiin.
        >

Tämä pitää paikkansa, siten sillä ei ole vaikutusta laktoosi-intoleranssiin, mutta voi olla vaikutusta muihin maito-ongelmiin.

> Laktoosi-intoleranssi on laktoosin eli maidon oman SOKERI
        > aiheuttama allergia.

Laktoosi-intoleranssi ei ole allergia. Siinä ei synny mitään allergista reaktiota kuten koivuallergiassa tai heinänuhassa. Kyseessä on laktoosin eli maitosokerin imeytysmishäiriö. Kun maitosokeri ei imeydy, niin siitä aiheutuu vatsavaivoja, jotka ovat aivan erilaisia kuin allergiareaktiot.

Miten ihmeessä on edelleen liikkellä sitä harhatietoa, että laktoosi-intoleranssi olisi muka allergia? Niin paljon tätä ero on toitotettu eri tiedotusvälineissä yli kymmenen vuotta.

>
        > Homogenointi on maidon kuumakäsittely, jollaisen teet itsekin,
        > kun kuumennat maidon kaakaovalmisteeksi.

Puppua! Homogenisointi on rasvojen pilkkomista pienemmiksi niin, ettei rasva nouse maidon pinnalle kuten homogenisoimattomassa maidossa (kuten luomumaito tai suoraan tilalta haettu maito). Tästä rasvan pinnalle nousemisesta on muuten peräisin sanonta "kerman kuoriminen", kun otetaan jostain päältä paras/arvokkain tuotto,

Nopeaa iskukuumennusta sanotaan pastöroinniksi keksijänsä Louis Pasteurin mukaan. Sillä tapetaan maidon - tai minkä tahansa - mikrobit. Kaakaon kuumentaminen ei ole kuitenkaan pastörointia, koska siinä ehtii sen hitauden vuoksi tapahtua muutakin kuin pelkkä bakteereiden tappo.

• Tarkentaja
        SYY kirjoitti:

Jos lehmille syötetään manipulaattoreiden kehittelemiä kemikaaleja - joita myös rehuiksi kutsutaan - niin että lehmät tulevat hulluiksi, niin mietippä, mitä ainesosia näistä kemikaaleista voisi kulkeutua itse maitoon!

Niin monenlaista käpelöitsijää on tänään liikkeellä. Jos maitoallergiasta kärsi 50-luvulla vain 10 % väestöstä ja tänään jo 30-40%, niin itse sanoisin, että manipulointi ja tehomaatalous ovat ongelmien takana.

Itse en juo tai syö tuoremaitotuotteita. Vain ainoastaan kypsiä (4vko) juustoja. Kummallista, että kun menen vain Viroon, ei minun tarvitse (eikä tule mietittyä) mitä syön, syön yksinkertaisesti ravintolassa parasta, mitä 20 eurolla saa, eikä koskaan ole tullut huono olo, PÄIN VASTOIN!

"Niin monenlaista käpelöitsijää on tänään liikkeellä. Jos maitoallergiasta kärsi 50-luvulla vain 10 % väestöstä ja tänään jo 30-40%, niin itse sanoisin, että manipulointi ja tehomaatalous ovat ongelmien takana."

Haluaisinpa nähdä, mistä on peräisin maitoallergian yleisyysluvut 30 - 40%! Edes laktoosi-intoleranssia ei taida olla noin usealla ja sitä on sentään paljon useammalla kuin maitoallergiaa.

Alan vakuuttua, että ruoka-asioissa on liikkeellä paljon enemmän hysteriaa ja perättömiä uskomuksia kuin todellista tietoa. Sitä se luonnontieteiden vähäinen opetus ja ajan tuhlaaminen uskontoon yms. huuhaahaan peruskouluissa ja lukioissa aiheuttaa!

• Tarkentaja

Jos vatsavaivasi hävisivät homogenoimattomaan maitoon siirtyessäsi, ei vaivojesi syy voinut olla laktoosi-intoleranssi, vaan jokin muu.

Laktoosi-intoleranssi on maitosokerin eli laktoosin imeytymishäiriö. Laktoosiin homogenisointi ei vaikuta mitenkään, vaan se pilkkoo maidon rasvan pienemmiksi osasiksi. Sinun vaivojesi on siis täytynyt johtua jollain tavoin maidon rasvoista.

• hanna
        Tarkentaja kirjoitti:

Jos vatsavaivasi hävisivät homogenoimattomaan maitoon siirtyessäsi, ei vaivojesi syy voinut olla laktoosi-intoleranssi, vaan jokin muu.

Laktoosi-intoleranssi on maitosokerin eli laktoosin imeytymishäiriö. Laktoosiin homogenisointi ei vaikuta mitenkään, vaan se pilkkoo maidon rasvan pienemmiksi osasiksi. Sinun vaivojesi on siis täytynyt johtua jollain tavoin maidon rasvoista.

sanoinkin kärsineeni "laktoosi-intoleranssista", eli näin lääkäri minulle sanoi, vaikka tulokset olivat negatiivisia. aivan, syy oli jossain muualla näiden vuosien ajan. maitoa en kuitenkaan sietänyt, mutta juustoja kestin.(kovat juustot ovat homogenoimattomia) maitonainesosia sain kuitenkin ruokavaliosta kokoajan, kun kaikkeen on lisätty maitoproteiinia yms. vasta kun kuulin maitotaudista, aloin välttämään kaikkea homogenoitua maitoa, eli en syö mitään, jossa on maidonainesosia, jos en voi olla varma ovatko ne peräisin homogenoidusta maidosta. nyt olen terve, mutta voin käyttää kovia juustoja (niitä ei homogenoida) ja samoin luomumaitoa ja-jugurttia. luomua ei saa homogenoida!!

• Luomu
        hanna kirjoitti:

sanoinkin kärsineeni "laktoosi-intoleranssista", eli näin lääkäri minulle sanoi, vaikka tulokset olivat negatiivisia. aivan, syy oli jossain muualla näiden vuosien ajan. maitoa en kuitenkaan sietänyt, mutta juustoja kestin.(kovat juustot ovat homogenoimattomia) maitonainesosia sain kuitenkin ruokavaliosta kokoajan, kun kaikkeen on lisätty maitoproteiinia yms. vasta kun kuulin maitotaudista, aloin välttämään kaikkea homogenoitua maitoa, eli en syö mitään, jossa on maidonainesosia, jos en voi olla varma ovatko ne peräisin homogenoidusta maidosta. nyt olen terve, mutta voin käyttää kovia juustoja (niitä ei homogenoida) ja samoin luomumaitoa ja-jugurttia. luomua ei saa homogenoida!!

Otappa kokeeksi tavallinen ja luomumaitopurkki ja haista molemmista, tavallinen tuoksuu AIV:lle mutta luomu ei.

• hanna
        Luomu kirjoitti:

Otappa kokeeksi tavallinen ja luomumaitopurkki ja haista molemmista, tavallinen tuoksuu AIV:lle mutta luomu ei.

mikä oli ongelman nimi??? vai oliko tuo tarkotettu mulle?

• Fiina

Tätini (60-v) on välttänyt jo pienestä pitäen maitoa, koska sai siitä aina pahoja vatsaoireita. Heidän kotonaan maito otettiin monta kymmentä vuotta omista lehmistä, tuoreena. Siltikin hän oirehti. Vanhemmalla iällä hänellä todettiinkin laktoosi-intoleranssi, kuten myös hyvin monella lapsella suvussamme, minä mukaanlukien.

En menisi noin suureen ääneen julistamaan automaattisesti mistä mikin oire johtuu.

• Kiitos
        Mahonen kirjoitti:

Taitaa olla kupla siellä sinun suolistossa joka aiheuttaa kipua päähän asti.

No yleensä ottaenkaan maito ei ole aikuisen ravintoa, eikä kukaan pidä valiota tahallaan syyllisenä mihinkään. Emmehän me tiedä sitäkään mitä ruoan lisäaineet aiheuttavat meille kymmenien vuosien kuluttua.

Mutta tiesit myös varmaan sen, että nämä yliherkkyydet tulehduttavat suolistoa, joka ei sitten otakaan vastaan enään mitään ryppyilemättä, tiedä siinä sitten mistä se johtuu kun ei se kaikki tietävä lääkärisetäkään tiedä mistään mitään.

Sattumalta on myös niin, että läheskään kaikki tutkimukset eivät pidä paikkaansa.

Puolusta sinä vain maitotaloutta,turhaa se on, minä lietson hysteriaa, mutta ennenkaikkea sitä, että ihmiset katsoisivat mitä suuhunsa laittavat eivätkä mättäisi turhia lisäaineita...

"Sattumalta on myös niin, että läheskään kaikki tutkimukset eivät pidä paikkaansa."

Ja mistähän olet saanut moisen tiedon? Kerrohan pari esimerkkiä tutkimuksista, jotka eivät pidä paikkaansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe