Haluaisin tehdä korvapuusteja, mutta niistä tulee niin tavattoman rumia. Leipoessa niistä tulee oikein kauniita, mutta paistamisen aikana ne kaatuvat kyljelleen. Missähän on vika? Onkohan taikina liian pehmeä vai mikä minulla menee väärin??? Maku on sentään ihan kohdallaan.
Keikahtavat korvapuustit
6
2201
Vastaukset
- lacey
taalla neuvovat leikkaamaan paksuhkosta tangosta suoria 3 sentin paloja.
nain minakin olen tehnyt. http://www.sunnuntai.com/ --> leivontaklubi --> klubipalsta. - Titta
Korvapuustithan laitetaan pellille niin, että kapeampi pää tulee päälle ja taitos jää alle.
Puustien keskusta painetaan kunnolla "lommolle" peukaloilla, kun ne laitetaan nousemaan. Keskustaa painetaan vielä kerran kunnolla ennen puustien voitelua ja uuniin laittamista. Näin muodostuu korvapuustin mallinen pulla.
Yksi syy puustien keikahtamiseen on myös, jos olet kiertänyt rullan liian löysälle.
Itse en aina viitsi leikata tangosta "puusteja", vaan leikkaan vain parin sentin siivuja, jotka sitten laitan paperivuokiin, näin kaikki aineetkin pysyvät hyvin sisällä. Tässä tosin on vaarana se, että keskusta nousee ylös uunissa, mutta se yleensä laskee kyllä takaisin pullien jäähtyessä. Tämä on hyvä konsti myös hillopullia tehdessä, jolloin hillot eivät tursua leivinpaperille, vaan jäävät muottiin. - ti-tiina
Korvapuustin kapeammalta reunalta painat kahdella peukalolla niin että ne menee suorastaan pullan läpi niin taatusti tulee kauniita korvareita eikä ne kallistele eikä "korvat" tule ulos pullasta. Yksinkertaista, leipomossa opittua. Onnistumisen iloa!
- emppu
minäkin leivoin niin että tuli päälle kapeampi osa,kunnes töihin saapui koululaisia harjottelemaan.Ne opettivat minua että on helpompi saada puustit pysymään koossa,kun leikka tasapaksuja paloja.Onnistuu hyvin niinkin.Malleja on monenlaisia ja minä kyllä tykkään että puusti saa olla sit vaikka kallellaan,kun syön sen kuitenkin aina repimällä.
- Titta
Ja jos tekee pehmeän taikinan, mistä tulee parhaat pullat, ja laittaa paljon täytettä väliin, niin ei se oikein hyvin kuosissaan pysykään vaikka mitä tekisi. Vaan on taivaallisen hyvää:)
Ei se näkö vaan se maku, eikö vain... - lacey
Titta kirjoitti:
Ja jos tekee pehmeän taikinan, mistä tulee parhaat pullat, ja laittaa paljon täytettä väliin, niin ei se oikein hyvin kuosissaan pysykään vaikka mitä tekisi. Vaan on taivaallisen hyvää:)
Ei se näkö vaan se maku, eikö vain...muistan kun aiti oli aina niin tarkka siita, etta pikkuleipien ja pullien oli oltava tasaisen kokoisia ja juuri oikean varisia. vieraille ei huonompia tarjottu.
taalla mina olen tottunut siihen ettei leivoksen ulkonaolla ole valia, maku se on joka ratkaisee.
ja olen huomannut ettei kovatoisia luomuksia valttamatta arvostetakaan samalla tavalla kuin siella suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202227Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv282088Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941647Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k521609Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761580- 1131430
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.501368- 831129
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol240997Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21885