Keikahtavat korvapuustit

Kotileipuri

Haluaisin tehdä korvapuusteja, mutta niistä tulee niin tavattoman rumia. Leipoessa niistä tulee oikein kauniita, mutta paistamisen aikana ne kaatuvat kyljelleen. Missähän on vika? Onkohan taikina liian pehmeä vai mikä minulla menee väärin??? Maku on sentään ihan kohdallaan.

6

2201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lacey

taalla neuvovat leikkaamaan paksuhkosta tangosta suoria 3 sentin paloja.
      nain minakin olen tehnyt. http://www.sunnuntai.com/ --> leivontaklubi --> klubipalsta.

• Titta

Korvapuustithan laitetaan pellille niin, että kapeampi pää tulee päälle ja taitos jää alle.

Puustien keskusta painetaan kunnolla "lommolle" peukaloilla, kun ne laitetaan nousemaan. Keskustaa painetaan vielä kerran kunnolla ennen puustien voitelua ja uuniin laittamista. Näin muodostuu korvapuustin mallinen pulla.

Yksi syy puustien keikahtamiseen on myös, jos olet kiertänyt rullan liian löysälle.

Itse en aina viitsi leikata tangosta "puusteja", vaan leikkaan vain parin sentin siivuja, jotka sitten laitan paperivuokiin, näin kaikki aineetkin pysyvät hyvin sisällä. Tässä tosin on vaarana se, että keskusta nousee ylös uunissa, mutta se yleensä laskee kyllä takaisin pullien jäähtyessä. Tämä on hyvä konsti myös hillopullia tehdessä, jolloin hillot eivät tursua leivinpaperille, vaan jäävät muottiin.

• ti-tiina

Korvapuustin kapeammalta reunalta painat kahdella peukalolla niin että ne menee suorastaan pullan läpi niin taatusti tulee kauniita korvareita eikä ne kallistele eikä "korvat" tule ulos pullasta. Yksinkertaista, leipomossa opittua. Onnistumisen iloa!

• emppu

minäkin leivoin niin että tuli päälle kapeampi osa,kunnes töihin saapui koululaisia harjottelemaan.Ne opettivat minua että on helpompi saada puustit pysymään koossa,kun leikka tasapaksuja paloja.Onnistuu hyvin niinkin.Malleja on monenlaisia ja minä kyllä tykkään että puusti saa olla sit vaikka kallellaan,kun syön sen kuitenkin aina repimällä.

• Titta

Ja jos tekee pehmeän taikinan, mistä tulee parhaat pullat, ja laittaa paljon täytettä väliin, niin ei se oikein hyvin kuosissaan pysykään vaikka mitä tekisi. Vaan on taivaallisen hyvää:)

Ei se näkö vaan se maku, eikö vain...

• lacey
        Titta kirjoitti:

Ja jos tekee pehmeän taikinan, mistä tulee parhaat pullat, ja laittaa paljon täytettä väliin, niin ei se oikein hyvin kuosissaan pysykään vaikka mitä tekisi. Vaan on taivaallisen hyvää:)

Ei se näkö vaan se maku, eikö vain...

muistan kun aiti oli aina niin tarkka siita, etta pikkuleipien ja pullien oli oltava tasaisen kokoisia ja juuri oikean varisia. vieraille ei huonompia tarjottu.
        taalla mina olen tottunut siihen ettei leivoksen ulkonaolla ole valia, maku se on joka ratkaisee.
        ja olen huomannut ettei kovatoisia luomuksia valttamatta arvostetakaan samalla tavalla kuin siella suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2227
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      28
      2088
    3. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1647
    4. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      52
      1609
    5. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      76
      1580
    6. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1430
    7. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      50
      1368
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      83
      1129
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      997
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      885
    Aihe