Jauheliha perunasose laatikon ohje?

Sitä rakastava

Hei!

Haluaisin tiedustella jauhelihaperunasoselaatikon ohjetta,kun olen siihen niin tykästynyt:) Myydäänkö sitä kaupoissa? Olen tutustunut sihen kouluruokalan kautta, joten en tiedä miten sitä valmistetaan tai saako sitä kaupoista. Kiitos jo etukäteen!

6

2363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maidi

Teet perunamuussia ja käristät jauhelihaa, sekoitat keskenään ja laitat uuniin!
      tosi helppoa!

• perunasose

tee pottumuusi melko löysäksi,siihen sitten paistettu jauheliha joukkoon.

• linda

tässä yksi helppo:

tee perunamuussi tavalliseen tapaan tai käytä kaupan pikaperunasosejauhetta.

Jauheliseos:

- 300 g jauhelihaa
      - 1 iso sipuli
      - 2 valkosipulinkynttä
      - 2 rkl öljyä
      - 3 rkl tomaattisosetta
      - 1 tl paprikajauhetta
      - 1/2 tl suolaa
      - 1/4 tl mustapippuria
      - ripaus rosmariinia
      - ripaus salviaa

pinnalle juustoraastetta

ruskista jauheliha ja sipulisilppu paistinpannulla.mausta seos.pane puolet perunamuussista voideltuun uunivuokaan.levitä päälle jauheliha seos ja päällimmäiseksi loput perunasoseesta.Ripottele juustoraastetta pinnalle.paista uunissa 225 astetta/noin 35 minsaa.ja ei muuta kuin syomään!

• tarja

mutta sitä saa myös valmiina kaupasta niissä foliovuokissa.Oiskohan Saarioisen?Paistinpannulla lämmittäen siitä tulee ihan hyvä,mikrossa en suosittele,uunissa en oo kokeillu.Miehenikin pitää tästä ruokatunti ruokana vaikka yleensä nuo täysvalmiit ei kelpaa.

• laura

tässä oma ohjeeni, joka on minulle se "ainoa oikeia" jauheliha-perunasoselaatikko:

tee perunamuusi kaupan valmiista jauheesta (oikesta muusista ei mielestäni tule niin hyvää tähän laatikkoon).
      ruskista ja mausta mielesi mukaan jauheliha, sekoita perunamuusin kanssa.
      lisää yksi muna sitomaan ja paista vuoassa uunissa, kunnes pinta ruskistuu. pinnalle voi laittaa halutessaan juustoraastetta

• hispaani

Mikäli sinulla on valmiiksi kypsennettyä jauhelihaa ja perunamuusijauhetta niin nopean aterian saa, kun kiehauttaa veden, kaataa sopivasti vettä lautaselle sitten sekoittaa pottumuusijauheet ja jauhelihat joukkoon. Lisukkeeksi maitoa ja voita, ehkä jopa suolaa, jos tykkää suolaisesta. Sitten vaan syömään. Valmistus kestää n. 5 minuuttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66