Hei!
Haluaisin tiedustella jauhelihaperunasoselaatikon ohjetta,kun olen siihen niin tykästynyt:) Myydäänkö sitä kaupoissa? Olen tutustunut sihen kouluruokalan kautta, joten en tiedä miten sitä valmistetaan tai saako sitä kaupoista. Kiitos jo etukäteen!
Jauheliha perunasose laatikon ohje?
6
2363
Vastaukset
- Maidi
Teet perunamuussia ja käristät jauhelihaa, sekoitat keskenään ja laitat uuniin!
tosi helppoa! - perunasose
tee pottumuusi melko löysäksi,siihen sitten paistettu jauheliha joukkoon.
- linda
tässä yksi helppo:
tee perunamuussi tavalliseen tapaan tai käytä kaupan pikaperunasosejauhetta.
Jauheliseos:
- 300 g jauhelihaa
- 1 iso sipuli
- 2 valkosipulinkynttä
- 2 rkl öljyä
- 3 rkl tomaattisosetta
- 1 tl paprikajauhetta
- 1/2 tl suolaa
- 1/4 tl mustapippuria
- ripaus rosmariinia
- ripaus salviaa
pinnalle juustoraastetta
ruskista jauheliha ja sipulisilppu paistinpannulla.mausta seos.pane puolet perunamuussista voideltuun uunivuokaan.levitä päälle jauheliha seos ja päällimmäiseksi loput perunasoseesta.Ripottele juustoraastetta pinnalle.paista uunissa 225 astetta/noin 35 minsaa.ja ei muuta kuin syomään! - tarja
mutta sitä saa myös valmiina kaupasta niissä foliovuokissa.Oiskohan Saarioisen?Paistinpannulla lämmittäen siitä tulee ihan hyvä,mikrossa en suosittele,uunissa en oo kokeillu.Miehenikin pitää tästä ruokatunti ruokana vaikka yleensä nuo täysvalmiit ei kelpaa.
- laura
tässä oma ohjeeni, joka on minulle se "ainoa oikeia" jauheliha-perunasoselaatikko:
tee perunamuusi kaupan valmiista jauheesta (oikesta muusista ei mielestäni tule niin hyvää tähän laatikkoon).
ruskista ja mausta mielesi mukaan jauheliha, sekoita perunamuusin kanssa.
lisää yksi muna sitomaan ja paista vuoassa uunissa, kunnes pinta ruskistuu. pinnalle voi laittaa halutessaan juustoraastetta - hispaani
Mikäli sinulla on valmiiksi kypsennettyä jauhelihaa ja perunamuusijauhetta niin nopean aterian saa, kun kiehauttaa veden, kaataa sopivasti vettä lautaselle sitten sekoittaa pottumuusijauheet ja jauhelihat joukkoon. Lisukkeeksi maitoa ja voita, ehkä jopa suolaa, jos tykkää suolaisesta. Sitten vaan syömään. Valmistus kestää n. 5 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849