Jauheliha perunasose laatikon ohje?

Sitä rakastava

Hei!

Haluaisin tiedustella jauhelihaperunasoselaatikon ohjetta,kun olen siihen niin tykästynyt:) Myydäänkö sitä kaupoissa? Olen tutustunut sihen kouluruokalan kautta, joten en tiedä miten sitä valmistetaan tai saako sitä kaupoista. Kiitos jo etukäteen!

6

2379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maidi

Teet perunamuussia ja käristät jauhelihaa, sekoitat keskenään ja laitat uuniin!
      tosi helppoa!

• perunasose

tee pottumuusi melko löysäksi,siihen sitten paistettu jauheliha joukkoon.

• linda

tässä yksi helppo:

tee perunamuussi tavalliseen tapaan tai käytä kaupan pikaperunasosejauhetta.

Jauheliseos:

- 300 g jauhelihaa
      - 1 iso sipuli
      - 2 valkosipulinkynttä
      - 2 rkl öljyä
      - 3 rkl tomaattisosetta
      - 1 tl paprikajauhetta
      - 1/2 tl suolaa
      - 1/4 tl mustapippuria
      - ripaus rosmariinia
      - ripaus salviaa

pinnalle juustoraastetta

ruskista jauheliha ja sipulisilppu paistinpannulla.mausta seos.pane puolet perunamuussista voideltuun uunivuokaan.levitä päälle jauheliha seos ja päällimmäiseksi loput perunasoseesta.Ripottele juustoraastetta pinnalle.paista uunissa 225 astetta/noin 35 minsaa.ja ei muuta kuin syomään!

• tarja

mutta sitä saa myös valmiina kaupasta niissä foliovuokissa.Oiskohan Saarioisen?Paistinpannulla lämmittäen siitä tulee ihan hyvä,mikrossa en suosittele,uunissa en oo kokeillu.Miehenikin pitää tästä ruokatunti ruokana vaikka yleensä nuo täysvalmiit ei kelpaa.

• laura

tässä oma ohjeeni, joka on minulle se "ainoa oikeia" jauheliha-perunasoselaatikko:

tee perunamuusi kaupan valmiista jauheesta (oikesta muusista ei mielestäni tule niin hyvää tähän laatikkoon).
      ruskista ja mausta mielesi mukaan jauheliha, sekoita perunamuusin kanssa.
      lisää yksi muna sitomaan ja paista vuoassa uunissa, kunnes pinta ruskistuu. pinnalle voi laittaa halutessaan juustoraastetta

• hispaani

Mikäli sinulla on valmiiksi kypsennettyä jauhelihaa ja perunamuusijauhetta niin nopean aterian saa, kun kiehauttaa veden, kaataa sopivasti vettä lautaselle sitten sekoittaa pottumuusijauheet ja jauhelihat joukkoon. Lisukkeeksi maitoa ja voita, ehkä jopa suolaa, jos tykkää suolaisesta. Sitten vaan syömään. Valmistus kestää n. 5 minuuttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe