Onko muut vähähiilarisen ruokavalion aloittaneet huomanneet samaa kuin minä, että vessassa saa juosta koko ajan? Eikä niinkään, että pakki olisi sekaisin, vaan pissalla... Johtuuko tämä oikeasti tästä ruokavaliomuutoksesta vai jostain muusta..? Lähteekö tämän myötä nesteitä näin paljon kehosta? En edes noudata mitään atkinsia, vaan olen vain jättänyt viljatuotteet lähes kokonaan pois.
Aineenvaihdunnan muutokset VHH:ssa?
8
3234
Vastaukset
- Ei hätää
Hiilarit keräävät nestettä elimistöön. Nesteet lähtevät aluksi. Varmaankin myös juot riittävästi?
- Saimikko
Kiitos vastauksesta. Olen aina juonut runsaasti, mutta tämä vessassa ramppaaminen on melko runsasta.:) Näin ajattelinkin, että nesteet poistuvat ja sen huomaa myös turvotuksen häviämisenä. Mahtavaa!
- entä muut hiilarit
Ja mitä syöt esim. aamiaisella, joka suomalaisittain on perinteisesti puuroa/leipää, yleensä paljon viljatuotteita. Veteletkö vaan munia ja kinkkua ja eikö niihin kyllästy? Vihannekset, hedelmät? Onko sitten ohrapirtelökin pois suljettu - kaiketi niin. Entä viinit? Alkoholi yleisesti? Sinällään kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta leipä on suuri intohimoni ja se erityisesti ruisleivän kuitupitoisuus (kokojyvä) on ollut houkutin. Entä maitotuotteet? Mitä ylipäätään saa syödä? Auttakaa tyhmää aloittajaa.
- Saimikko
No ensinnäkään en ole noudattanut varsinaisesti vähähiilarista ruokavaliota, vaan lähinnä karsinut turhia hiilareita ja kaloreita sen myötä pois. Joku muu on tähän varmasti parempi vastaamaan ja netti tarjoaa paljon tietoa ja ruokaohjeita, mm. hakusanalla karppaus. Ja pakkausselosteethan kertovat asiaa myös. Ajan kanssa oppii vertailemaan tuotteiden ravintoarvoja. Näillä kuitenkin MINUN MIELESTÄNI päästään hyvään alkuun ja muutettua ruokavaliota ainakin oikeaan suuntaan... Itse heräsin siihen, että puputan etenkin leipää aivan älyttömiä määriä, jonka myötä otan myös ihan turhia hiilareita ja kaloreita. Jo leivän pudotus ruokavaliosta teki sen, että oloni ei ole läheskään niin turvonnut kuin ennen! Itse olen korvannut tällaisia välipaloja yms. mm. hedelmillä ja vihanneksilla. Suuri aamiassuosikkini on marjat (tai marjakeitot) ja maitorahka, jonka voi vetää vaikka sauvasekoittimella tasaiseksi. Muista kuitenkin, että mikäli haluat vähähiilarista ruokavaliota noudattaa, tarkkaile myös kasvisten hiilarimääriä! Etenkin hedelmissä on paljon sokeria. Itse en ole pitkään aikaan syönyt paljoakaan pastoja riisiä yms. vaan olen jo aiemmmin korvannut niitä kasviksilla ja vaihtanut ne vähät pastat tummaan tai täysjyväpastaan / -riisiin. Ja jos tuntuu, että aterialla pitää joku hiilarilisäke olla, suosi perunaa. Minulla pohjana on ollut omaa ruokavaliotani pohtiessa se, että jätän leivän, pastan, riisin ja perunan vähemmälle. Tästä lähden. En usko, että minusta on mitään tiukkaa Atkinsia noudattamaankaan. Kuitenkin aiempien vatsavaivojen ja turvotuksen häviäminen kannustaa jo minua jatkamaan, saati sitten pieni painonpudotus!
- ärtee
"Ja mitä syöt esim. aamiaisella, joka suomalaisittain on perinteisesti puuroa/leipää, yleensä paljon viljatuotteita. Veteletkö vaan munia ja kinkkua ja eikö niihin kyllästy? " -eikö suomalaiseen "perinteiseen" aamiaiseen sitten kyllästy?Vai velvoittaako perinne "tykkäämään" puuroista ja leivistä? Itse VHH-laisena sanoisin,että yleisimmät aamiaiset ovat munakkaat reilulla voi-lisällä ja erilaisilla vihannes/sieni/juustotäytteillä.Toinen kohtuu yleinen on turkkilainen/kreikkalainen täysjugurtti(10%rasvaa)marjoilla ja reilulla kermalisäyksellä.Joskus edellisen päivän tähteitä,esim.mureketta voilisäyksellä. Joskus ihan pekoniaamiainen(mahd.paistettua makkaraa ym).Joskus marjoja kermavaahdolla,mahdollisesti manteleita popsien siinä sivussa ym. Joskus aamiaisen asian ajaa ihan tuhti kahvikuppi kookosöljyllä ja kermalla.
- patuki
ärtee kirjoitti:
"Ja mitä syöt esim. aamiaisella, joka suomalaisittain on perinteisesti puuroa/leipää, yleensä paljon viljatuotteita. Veteletkö vaan munia ja kinkkua ja eikö niihin kyllästy? " -eikö suomalaiseen "perinteiseen" aamiaiseen sitten kyllästy?Vai velvoittaako perinne "tykkäämään" puuroista ja leivistä? Itse VHH-laisena sanoisin,että yleisimmät aamiaiset ovat munakkaat reilulla voi-lisällä ja erilaisilla vihannes/sieni/juustotäytteillä.Toinen kohtuu yleinen on turkkilainen/kreikkalainen täysjugurtti(10%rasvaa)marjoilla ja reilulla kermalisäyksellä.Joskus edellisen päivän tähteitä,esim.mureketta voilisäyksellä. Joskus ihan pekoniaamiainen(mahd.paistettua makkaraa ym).Joskus marjoja kermavaahdolla,mahdollisesti manteleita popsien siinä sivussa ym. Joskus aamiaisen asian ajaa ihan tuhti kahvikuppi kookosöljyllä ja kermalla.
Kahvikupillinen kookosöljyä ja kermaa? Oletko tosissasi?? Yököttää ajatuskin että aloittaisin päiväni moisella sotkulla,huh...
- kv3052
Pari ensimmäistä kuukautta kaikki meni kakkojen ja pissojen kanssa ihan hyvin.
Huomasin sitten elimistön reagoivan ruoan muuttumisen ja vähenemisen. Nestekierto nopeutuu, vettä join aika paljonkin, mutta ei se kauan sisällä pysy,
etenkin jos koetat sitä vähän enemmän juoda.
Mutta vatsa ja suolisto on sitten viisaampi. Varmasti suolisto imee ja imee ihan sen viimeisenkin kalorin ruoasta. Seurauksena on sitten kakkakertojen harveneminen. Olen nyt ollut VHH ruokavaliossa 6 kk ja suoli toimii n. 8 päivän
välein. Ja minkä työn takana se on. Puoli tuntia ei riitä toimitukseen. On aivan kuin synnyrys. Eikä tähän
ulostelääkkeetkään mitään auta. Kuitenkaan kyse ei ole varsinaisesta ummetuksesta. Osaan itse toimittaa sen myös vesiperäruiskeella, ja silloin toimii
ihan hyvin. Kakka on aivan kuin muovailuvahaa, eikä se kuivassa peräsuolessa
mihinkään etene.
Tässä on paljon elimistöllä totuttelemista. Kun aluksi myös koko suolisto menettää ympärillään olevaa rasvaa kilokaupalla, se toivottavasti vähän
kutistuisikin pienempää määrää käsitellessään.
Tiedän hyvin sen viimeisen konstin, parafiiniöljyn. En vain ole uskaltanut siihen
mennä tietämättä, mitä se tekee pitkäaikaisessa käytössä. Eläimillähän se toimii
oikein hyvin.(koirat) Syön kyllä myös rasvaista ruokaa, kuten kalaa, jossa sitä on
ka. 80%. Ne määrät eivät vain alkuunkaan riitä. Ruokani on hyvin kuitupitoista;
parsaa, puutarhapapuja kuorineen, soijapapuja, läpyskäherneitä jne. sekä
joka paivä pari joghurttia tai raejuustoa jne. ei yhtään hedelmää. Kaikessa on jo
luonnon omaa rasvaa, kasviksissakin muutamia prosentteja. Saatan kalan sijasta
syödä kerran tai kaksi viikossa yhden nakin näköisen makkaran (80 g). Kaikki mitä syön on yleensä raakaa tai sähköllä ilman rasvaa grillattuna. Itse pidän tarkkaa kirjanpitoa syömisistäni, päivän annos on ka. 850 kcal. Siis noin 1000 kcal joutuu
elimistö kaivamaan omista rasvakerroksistaan. Onhan tämä ollut vaivan arvoista.
33 kg 8 kk aikana, paino oli 103 kg, nyt 70. Mutta kaikki toimii kuin kello, eli se on
n. 135 g/vrk pois. Aion jatkaa noin 53-55 kg saakka. Katson sitten miten jatkan.
Ruokavalioon ei tule varmasti paljoakaan muutoksia. Ehkä lisään kalan ja kananrinnan määrää. Kuntoani hoidan joka päivä ns. vankilajumpalla, joka on
liikesarjoja periaatteella mies ja lattia ei mitään apuvälineitä, tiedän siihen hyvin
paljon liikesarjoja, lisäksi ryhdyn harrastamaan joogaa ja vuoristovaellusta. Tavoitteeni on olla laiha ja notkea. Bodarilihakset ovat nyt mennyttä aikaa.
Kuntoni on parempi kuin 20 vuoteen. Veriarvot ovat loistavat.- leijuja
... kuullostaa pelottavalta toi ulostaminen joka 8.pv. Mikä siihen auttaisi? Olen 2.pv. vhh.lla ja tottunut toimittamaan tarpeeni 1-3 kertaa pv. vähintään kuitenkin 1x/pv. Ajattelin, jos siis ongelmaksi muodostuu, kokeilla pellavansiemeniä/-rouhetta. Se lienee hh -vapaata. Sinä rajoitat kaloreita, toisin kuin monet muut. Haluan myös laihtua, mutta päiväkirjan pitäminen tuntuu hankalalta ja laskutoimitukset aikaa vieviltä. Ihailen päättäväisyyttäsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894100
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353181Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell831906Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281837- 311820
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511