Kananmunan syöminen raakana

RehtiSuomalainenMies

Voiko kananmunia syödä raakana? Eli otanko suurta riskiä jos "juon" kananmunia raakana? Joku joka tosiaan tietää asiasta saa vastata, muut voivat olla vastaamatta!

51

37660

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhuudenjumala

      eipä siinä kummosta riskiä ole... kyllähän ihmiset tekee kypsentämättömiä majoneeseja, joten miksi ei niitä munia voisi syödä siltäänkin...

      • Kananmuna on

        Vanha lääke rapulaan ja toisaalta liialliseen humaltumiseen,(ehkä uskomus?)sillä ennen kaljoittelua sekoita neljä-viisi kananmunaa ja hienoa sokeria pari ruokalusikallista, vispaa kunnolla ja nauti. Raaka muna tekee uskomuksen mukaan sokerin kanssa kalvon mahalaukun sisäpinnalle ja hidastaa alkoholin imeytymistä vereen. Raaka kananmuna on aivan yhtä terveellinen kuin kypsäkin, se on faktaa!


      • turhuudenjumala
        Kananmuna on kirjoitti:

        Vanha lääke rapulaan ja toisaalta liialliseen humaltumiseen,(ehkä uskomus?)sillä ennen kaljoittelua sekoita neljä-viisi kananmunaa ja hienoa sokeria pari ruokalusikallista, vispaa kunnolla ja nauti. Raaka muna tekee uskomuksen mukaan sokerin kanssa kalvon mahalaukun sisäpinnalle ja hidastaa alkoholin imeytymistä vereen. Raaka kananmuna on aivan yhtä terveellinen kuin kypsäkin, se on faktaa!

        vaan suolessa... ja kyllä se vatsan happo pehmentää sen munankin suolessa imeytyväksi. huuhaata.


      • Se on se ja sama
        turhuudenjumala kirjoitti:

        vaan suolessa... ja kyllä se vatsan happo pehmentää sen munankin suolessa imeytyväksi. huuhaata.

        Imeytyykö mahassa vai ohutsuolessa, joka tapauksessa se toimii. Kokeile itse niin huomaat, viina ei kihoa päähän niin äkkiä ja rapula on helpompi. Alan miesten koettu ja hyväksi havaittu keino!


      • turhuudenjumala
        Se on se ja sama kirjoitti:

        Imeytyykö mahassa vai ohutsuolessa, joka tapauksessa se toimii. Kokeile itse niin huomaat, viina ei kihoa päähän niin äkkiä ja rapula on helpompi. Alan miesten koettu ja hyväksi havaittu keino!

        ei ainakaan 15 vuotta sitten toiminut, niin ei varmaan toimi nytkään... ihan yhtä hyvin se viina nousee päähän.


      • ei tyhjään vatsaan v
        turhuudenjumala kirjoitti:

        ei ainakaan 15 vuotta sitten toiminut, niin ei varmaan toimi nytkään... ihan yhtä hyvin se viina nousee päähän.

        kaikki ruoka tasoittaa viinan imeytymistä eli syö ja sitten juo.


      • Greippi 3
        Kananmuna on kirjoitti:

        Vanha lääke rapulaan ja toisaalta liialliseen humaltumiseen,(ehkä uskomus?)sillä ennen kaljoittelua sekoita neljä-viisi kananmunaa ja hienoa sokeria pari ruokalusikallista, vispaa kunnolla ja nauti. Raaka muna tekee uskomuksen mukaan sokerin kanssa kalvon mahalaukun sisäpinnalle ja hidastaa alkoholin imeytymistä vereen. Raaka kananmuna on aivan yhtä terveellinen kuin kypsäkin, se on faktaa!

        hyvä konsti,
        olen kokeillut kanssa, mutta noin monta kananmunaa on tosi iso annos,
        mä suosittelisin yhtä kananmunaa, vailla sokeria.
        Raaka kananmuna sisältää samat ravintoarvot, varmaa asiaa.


      • ihme niksejä
        Se on se ja sama kirjoitti:

        Imeytyykö mahassa vai ohutsuolessa, joka tapauksessa se toimii. Kokeile itse niin huomaat, viina ei kihoa päähän niin äkkiä ja rapula on helpompi. Alan miesten koettu ja hyväksi havaittu keino!

        Mitä varten ylipäänsä lähteä ryyppäämään ja koittaa samalla estää alkoholin imeytymistä. Paras tapa estää alkoholin imeytymistä ja krapulaa on se, ettet toimita sitä alkoholia sinne vatsaan ollenkaan.


      • aamu_energia

    • mennä , , ,

      Sen tiedän faktaa, että lapsena mummi syötti raakaa kananmunaa, maitoa ja sokeria terveysjuomana eikä siitä silloin kukaan sairastunut. Nykyisin sitä ei suositella salmonellariskin vuoksi. Kaikkihan syövät raakoja taikinoita kuitenkin. Nam.

      • Vaikka tykkään

        Lähes viikottain syödä tartarleivän, siis raakaa naudan sisäpaistia tai ulkofilettä kutterilla hienonnettuna. Raakalihapihvin päälle kaksi tai kolme munankeltuaista. Vierelle sipulia caprista suolakurkkua ja etikkapunajuurta. Kyytipojaksi hyvää olutta ja hyvää venäläistä votkaa. Vot, se olemas hjuvaa!


      • Suomessa....

        on ERITTÄIN epätodennäköinen. Vuosittain Suomessa löytyy 0-2 tilalta salmonellaa. Joten...


      • -jk-
        Suomessa.... kirjoitti:

        on ERITTÄIN epätodennäköinen. Vuosittain Suomessa löytyy 0-2 tilalta salmonellaa. Joten...

        Niin, se salmonellahan ei ole siinä kananmunassa sisällä vaan siinä kuoressa. Joten salmonellaa ei tarvitse pelätä jos syö raakana munan, kunhan muistaa pestä kätensä sen kuoren koskettelun jälkeen. Olen itse joskus lapsena myös juonut rikottuja munia sokerin kanssa ja ei minulle mitenkään käynyt. Itsekkin olen joskus kuullut, että jos syö raakaa munaa ja juo sen jälkeen, niin kananmuna tekee kalvon sinne mahaan. Se kait on ihan tottakin, mutta riskinä on liika juominen ja sen jälkeen kalvon äkillinen repeytyminen, mistä voi tulla alkoholimyrkytys.


      • Muscledude
        Suomessa.... kirjoitti:

        on ERITTÄIN epätodennäköinen. Vuosittain Suomessa löytyy 0-2 tilalta salmonellaa. Joten...

        Jepulis. Itse syön n. 5-7 kananmunaa päivässä, yleensä ennen nukkumaanmenoa.

        Saa lihaskasvuun tarvittavat protskut, kylläisen mahan ja pysyy hyvien rasvojen ja suojaravintoaineiden takia iho hyvänä.

        Suosittelen kaikille munia _raakana_ sillä paistamisesta tulee karsinogeeneja ja lisäksi valmistustapa pilaa osan proteiinista keholle kelvottomaksi. Jokaisen pitäisi näitä luonnon terveyspommeja syödä ainakin yksi per päivä, salmonella-riski on liioittelua ja kolesterolitasot ovat normaalit.


      • Raakana hyvä tulee
        Muscledude kirjoitti:

        Jepulis. Itse syön n. 5-7 kananmunaa päivässä, yleensä ennen nukkumaanmenoa.

        Saa lihaskasvuun tarvittavat protskut, kylläisen mahan ja pysyy hyvien rasvojen ja suojaravintoaineiden takia iho hyvänä.

        Suosittelen kaikille munia _raakana_ sillä paistamisesta tulee karsinogeeneja ja lisäksi valmistustapa pilaa osan proteiinista keholle kelvottomaksi. Jokaisen pitäisi näitä luonnon terveyspommeja syödä ainakin yksi per päivä, salmonella-riski on liioittelua ja kolesterolitasot ovat normaalit.

        Tämä on 100% Totta, raa'an kananmunan juominen on tervellistä. Varsinkin kannattaa ottaa treenien jälkeen.


      • salmonellaella
        -jk- kirjoitti:

        Niin, se salmonellahan ei ole siinä kananmunassa sisällä vaan siinä kuoressa. Joten salmonellaa ei tarvitse pelätä jos syö raakana munan, kunhan muistaa pestä kätensä sen kuoren koskettelun jälkeen. Olen itse joskus lapsena myös juonut rikottuja munia sokerin kanssa ja ei minulle mitenkään käynyt. Itsekkin olen joskus kuullut, että jos syö raakaa munaa ja juo sen jälkeen, niin kananmuna tekee kalvon sinne mahaan. Se kait on ihan tottakin, mutta riskinä on liika juominen ja sen jälkeen kalvon äkillinen repeytyminen, mistä voi tulla alkoholimyrkytys.

        Itseasiassa on kahdenlaista salmonellaa - toinen jää kuoren pintaan ja toinen tunkeutuu myös munan sisälle saastuttaen niin valkuaisen kuin myös keltuaisen. Onneksi Suomessa salmonellaa tavataan hyvin, hyvin harvoin - olemme oikeastaan ainoa maa maailmassa, joka voi ylpeillä salmonellavapaana maana. Käsihygienia taas on aina tärkeää - käsitteli sitten munia tai lihaa.


      • ÄläOtaVakavasti
        salmonellaella kirjoitti:

        Itseasiassa on kahdenlaista salmonellaa - toinen jää kuoren pintaan ja toinen tunkeutuu myös munan sisälle saastuttaen niin valkuaisen kuin myös keltuaisen. Onneksi Suomessa salmonellaa tavataan hyvin, hyvin harvoin - olemme oikeastaan ainoa maa maailmassa, joka voi ylpeillä salmonellavapaana maana. Käsihygienia taas on aina tärkeää - käsitteli sitten munia tai lihaa.

        Varsinkin jos käsittelee omaa munaa ;)


      • hygienia
        salmonellaella kirjoitti:

        Itseasiassa on kahdenlaista salmonellaa - toinen jää kuoren pintaan ja toinen tunkeutuu myös munan sisälle saastuttaen niin valkuaisen kuin myös keltuaisen. Onneksi Suomessa salmonellaa tavataan hyvin, hyvin harvoin - olemme oikeastaan ainoa maa maailmassa, joka voi ylpeillä salmonellavapaana maana. Käsihygienia taas on aina tärkeää - käsitteli sitten munia tai lihaa.

        Salmon Ellat https://fi.wikipedia.org/wiki/Salmonellat


      • Lun1z
        Muscledude kirjoitti:

        Jepulis. Itse syön n. 5-7 kananmunaa päivässä, yleensä ennen nukkumaanmenoa.

        Saa lihaskasvuun tarvittavat protskut, kylläisen mahan ja pysyy hyvien rasvojen ja suojaravintoaineiden takia iho hyvänä.

        Suosittelen kaikille munia _raakana_ sillä paistamisesta tulee karsinogeeneja ja lisäksi valmistustapa pilaa osan proteiinista keholle kelvottomaksi. Jokaisen pitäisi näitä luonnon terveyspommeja syödä ainakin yksi per päivä, salmonella-riski on liioittelua ja kolesterolitasot ovat normaalit.

        just se kommentti jota etsin täältä :D kiitos


      • kylsepuskee
        -jk- kirjoitti:

        Niin, se salmonellahan ei ole siinä kananmunassa sisällä vaan siinä kuoressa. Joten salmonellaa ei tarvitse pelätä jos syö raakana munan, kunhan muistaa pestä kätensä sen kuoren koskettelun jälkeen. Olen itse joskus lapsena myös juonut rikottuja munia sokerin kanssa ja ei minulle mitenkään käynyt. Itsekkin olen joskus kuullut, että jos syö raakaa munaa ja juo sen jälkeen, niin kananmuna tekee kalvon sinne mahaan. Se kait on ihan tottakin, mutta riskinä on liika juominen ja sen jälkeen kalvon äkillinen repeytyminen, mistä voi tulla alkoholimyrkytys.

        Itseasiassa on kahdenlaista salmonellaa eli toinen on vain kuoressa ja toinen sisällä valkuaisessa, sillä munan kuorihan on huokoinen (tarvitseehan tsikkeninpoikasenkin hengittää) ja näin bakteerit myös pääsevät sen sisään.

        Mutta ole huoleti - Suomessa noin 1% siipikarjatuotannosta vuosittain on salmonellan saastuttamaa - ulkomailla meininki onkin toista esim. briteissä kolmannes tutkituista tsikkeneistä oli saastuneita salmonellasta, e-kolista, listeriasta jne...

        Käsihygienia on se tärkein asia salmonellan estämiseen ja tietysti raa'an munan ja lihan syömisen välttäminen - salmonella tuhoutuu 75-asteen lämpötilassa, joten mediumraw-pihvin(tai varsinkaan tartar-pihvi raa'alla kananmunalla) syöminen ei välttämättä ole sitä viisainta karmee-elämystä.


      • hehhehheh
        ÄläOtaVakavasti kirjoitti:

        Varsinkin jos käsittelee omaa munaa ;)

        Nimenomaa sitä omaa munaa.


      • Anonyymi
        salmonellaella kirjoitti:

        Itseasiassa on kahdenlaista salmonellaa - toinen jää kuoren pintaan ja toinen tunkeutuu myös munan sisälle saastuttaen niin valkuaisen kuin myös keltuaisen. Onneksi Suomessa salmonellaa tavataan hyvin, hyvin harvoin - olemme oikeastaan ainoa maa maailmassa, joka voi ylpeillä salmonellavapaana maana. Käsihygienia taas on aina tärkeää - käsitteli sitten munia tai lihaa.

        Ei olla enää salmonellavapaa maa, sillä niin salmonellaa kuin muitakin täältä jo hävinneitä ja ihan upouusiakin tauteja lampsii ihan vapaasti valtakunnan rajan yli loisimaan ja rötöstelemään tänne.


    • selvää säästöä

      Näin saat näppärästi kotitekoisen ripulin ja pääset vielä kesäksi rantakuntoon!

    • raaka kananmuna sitoo

      Raa'an kananmunan streptavidiini sitoo voimakkaasti biotiinia, mikä voi johtaa puutosoireisiin, jos syöt runsaasti raakaa kananmunaa, etkä huolehdi B-vitamiinin riittävästä saannista.

      • kanamunath

        itse söin tänää munakkaan mikä oli vähä raaka iha helvetin moinen oksetus ollu koko aja.


      • kamala olo
        kanamunath kirjoitti:

        itse söin tänää munakkaan mikä oli vähä raaka iha helvetin moinen oksetus ollu koko aja.

        eli "huonoon oloon" neljä päivää ryypännyt kirkasta viinaa, enhaaluaisi kamallaa morkkista, siis olisiko raaka muna hyvä juttu. Sisällä ei ainakaan nyt pysy mikään.


      • todellakaan...
        kanamunath kirjoitti:

        itse söin tänää munakkaan mikä oli vähä raaka iha helvetin moinen oksetus ollu koko aja.

        ei kannata ulkomailla kokeilla syödä raakaa munakasta. Siitä on monta kokemusta seurueessa.


      • Maailman kiertäjä
        todellakaan... kirjoitti:

        ei kannata ulkomailla kokeilla syödä raakaa munakasta. Siitä on monta kokemusta seurueessa.

        Kannata syödä yleensäkään mitään, on ne niin paskasia kaikki!
        Meilläkin on aina mukana matkoilla omat kanamunat ja jalostajan hernekeittoa ja palapaistia ja lihapullia.
        Omat perunat tottakai ja saarioisten pizzoja jokunen. Maidon kanssa on vain onkelmia kun se ei säily kun vähän aikaa.
        Terveinä on säilytty ja on sentään matkusteltu ihan tanskassakin ja saksassa asti!


      • Im kim
        Maailman kiertäjä kirjoitti:

        Kannata syödä yleensäkään mitään, on ne niin paskasia kaikki!
        Meilläkin on aina mukana matkoilla omat kanamunat ja jalostajan hernekeittoa ja palapaistia ja lihapullia.
        Omat perunat tottakai ja saarioisten pizzoja jokunen. Maidon kanssa on vain onkelmia kun se ei säily kun vähän aikaa.
        Terveinä on säilytty ja on sentään matkusteltu ihan tanskassakin ja saksassa asti!

        et saatana voi olla tosissas..=DDDD


      • BAkteerikantaa
        Maailman kiertäjä kirjoitti:

        Kannata syödä yleensäkään mitään, on ne niin paskasia kaikki!
        Meilläkin on aina mukana matkoilla omat kanamunat ja jalostajan hernekeittoa ja palapaistia ja lihapullia.
        Omat perunat tottakai ja saarioisten pizzoja jokunen. Maidon kanssa on vain onkelmia kun se ei säily kun vähän aikaa.
        Terveinä on säilytty ja on sentään matkusteltu ihan tanskassakin ja saksassa asti!

        Ulkomailla ruokamyrkytykset ja vatsakivut saa vain erilaisesta bakteerikannasta, muuten kellään mitään tulisi. Tietenkin maailmasta löytyy niinkin epähygieenisiä ruokapaikkoja joissa ruoka on jo tehtäessä pilalla ja väärin säilytettyä, mutta yleensä perus ravintoloista ylöspäin voit syödä ja juoda mitä tykkäät, jos vain vatsa kestää. Mitään myrkkyjä ne ei ole eikä mtn paskaa.


      • Anonyymi
        kanamunath kirjoitti:

        itse söin tänää munakkaan mikä oli vähä raaka iha helvetin moinen oksetus ollu koko aja.

        Onks sulla vieläkin se olo?


      • Anonyymi
        Maailman kiertäjä kirjoitti:

        Kannata syödä yleensäkään mitään, on ne niin paskasia kaikki!
        Meilläkin on aina mukana matkoilla omat kanamunat ja jalostajan hernekeittoa ja palapaistia ja lihapullia.
        Omat perunat tottakai ja saarioisten pizzoja jokunen. Maidon kanssa on vain onkelmia kun se ei säily kun vähän aikaa.
        Terveinä on säilytty ja on sentään matkusteltu ihan tanskassakin ja saksassa asti!

        Hianoo, mää oon vasta Suamenlinnassa.


    • 23462387423

      Onhan esimerkiksi tuo medium paistetut kananmunat maailman suosituin aamiainen. Menet mihin tahansa ravintolaan suomessa tai ulkomailla niin saat kananmunasi aina medium paistettuna.

      Ylempään kommenttiin, mitä helvettiä. Ei ulkomailla nyt niin paskaista ole.

    • Blondi S.Kakonen

      Uusi uskonto on syntynyt. Juutalaisuudesta ja islamilaisuudesta poiketen me sallimme sianlihan etenkin 15% pehmeää rasvaa sisältävän rypsiporsaan hekumallisen nautinnan.

      Uskonnollinen johtajamme Blondi S.Kakonen on ottanut jopa kuninkaallisista mallia ja käyttää puhuessaan itsestään ja esittäessään mielipiteitään samaa me-muotoa kuten Michael Schumacher ensimmäisenä urheilijana maailmassa, joten voidaan yleisesti olettaa lahkomme menestyvän myös kansainvälisesti.

      Lahkomme nimi on protestanteista erilaistuaksemme prosenttitantat.

      Me prosenttitantat uskomme 15 prosenttiin. Millään muilla ja varsinkaan muiden esittämillä argumenteilla ei ole väliä, koska uskomme 15 %:iin.

      12.5.2011 alkaen myös 40% vähennettynä 1/3-osalla on 15 %, samoinkuin jo aiemmin 38% miinus 33% tekee siis 15%.
      15-prosentilla on merkittävä kansanterveydellinen merkitys ja se on erittäin merkittävää, koska 15% osoittaa kovien rasvojen muuttuvan pehmeiksi rasvoiksi. 15 prosenttia on huomattava muutos.

      Niissä tapauksissa, joissa on mukana broileria asiaa ei ole aivan niin helppo laskea eli voi tulla laskuvirheitä, mutta silti lopputulos on 15 %, koska hengellinen johtajamme Blondi S.Kakonen on vakuuttunut 15-prosentista.

      Ne, jotka väittävät, ettei hengellinen johtajamme ymmärrä prosenttiosuuksien ja prosenttiyksiköiden välistä eroa ja että hän jästipää sekä että hän ei ylipäätään olisi matemaattisesti tai muutoinkaan lahjakas ovat väärässä, koska 15% on aina 15 prosenttia.

      Kun olemme päässeet viranomaisten kanssa yksimielisyyteen 15%:n huomattavasta muutoksesta, meidän ei tarvitse muuttaa tätä ensimmäisenä maailmassa kehittämäämme innovatiivistä lahkoajattelua. Uskomme varsinkin suomalaisten virkamiesnaisten ja muiden edunvalvojien liittyvän 15-prosentin uskovaisiin. 15% on vakuuttava väite myös ilman tieteellistä näyttöä, koska se ei perustu vanhaan kaavoihin kangistuneeseen matematiikkaan vaan "liikesalaisuuteen". Kansainvälisesti käytämme ilmaisua "commercial secret" mikä on omiaan hämmentämään suomalaisia, moukkamaisia viranhaltijoita, jotka eivät vielä ole tajunneet 15% huomattavaa eroa.

      Liity sinäkin prosenttitanttojen kirjavaan joukkoomme ja nauti 15 prosentista. Elämäsi helpottuu, kun ei tarvitse enää turhaan vaivata päätään muilla asioilla. Me ainakin olemme kaikki nyt todella vähintäinkin 15 prosenttia.

      Ota rohkeasti yhteys minuun, siis meihin, niin selitämme yksityiskohtaisesti sinulle 15%.

      Rypsiporsas maisesti
      Me itse
      Blondi S.Kakonen
      Prosenttitantat

    • <<>><<>><<>>

      Eviran sivulla sanotaan näin:

      "Saako raakoja kananmunia syödä?
      Kotimaisia kananmunia voi syödä raakana ja löysäksi keitettynä. Myös kakkutaikinaa, majoneesia yms., johon on sekoitettu raakaa kananmunaa, voi maistella."

    • Kossupetteri

      Kannattaa katsoa, joskus söin pizzeriasta ostettua mereneläviä ja kananmunaa sisältävää pizzaa, joka oli jäänyt raa'aksi. Sain vatsataudin, jota kesti jokunen päivä. Toisaalta on tullut munatotia juotua joskus, eikä siitä tule. Kenties alkoholi tappoi pöpöt, jos niitä olikaaan. Eli raa'an kananmunan kanssa joisin itse alkoholia, että pöpöt tuhoutuu.

    • Mr.Holopainen

      Joskus olisin sanonut ettei kannata syödä raakana, mutta eipä tuossa tosiaan tunnu salmonellan pelkoakaan olevan ja Evirakin sanoo, että kananmunan saa syödä raakana joten kai se on sitten totuus jos sellaisen tähän voi sanoa. Joskus kuulin että raaka kananmuna imeytyy hitaammin kuin kevyesti paistettu, mutta tiedä sitten tuostakaan. Raa'assa munassa on se, että se estää biotiinin imeytymistä, mutta en tiedä onko tälläkään suurta merkitystä jos munia käyttää kohtuudella. :)

    • HomoEgge

      Suomessa voi syödä raakoja munia, jos niistä pitää - toki kohtuudella, ettei kolesteroli-arvot ihan hyppää taivaisiin. Mutta noin tosiasiassa Suomessa ei tarvitse pelätä esim. salmonellaa kun taas muualla maailmassa se on todellinen riski. Ulkomailla kannattaa välttää raakoja kananmunia jos niitä ei ole pastöroitu -miten se sitten tapahtuukaan - en ole etsimisestäni huolimatta löytänyt kelvollista selvitystä asiaan.

    • lknkjhvhfx

      "Voiko kananmunia syödä raakana?"

      Voi. Mitä tahansa voi syödä ihan miten tahansa laitettuna. Ainakin kerran.

    • Niin Mutta

      Olen kuullut kaverin kaverin saaneen paniikkikohtauksia öisin, sen jälkeen, kun pli syönyt puoliraakoja kananmunia. Ja yks toinenki kaveri sanoi kuulleensa, et se ei ole kovin terveellistä...

    • dgfhgjghjhj

      Itse söin ennen aina aamupalaksi raakaa kananmunaa jos oli kiire viedä vaikka lapsia neuvolaan. Se on mielestäni helppo aamupala. Tosin nälkää ei vie ihan heti kuten paistetun kananmunan kanssa. Pari kertaa join vahingossa jo pilalle menneen munan (muut kananmunat kennossa eivät olleet menneet kuitenkaan pilalle) joten sitten jäi pariksi päivää kananmuna kokonaan.
      Nykyään en enää uskalla kun on uusi vauva vatsassa ja vähän kaikki on kiellettyä, kuten varmaan myös tuo raaka kananmuna.

    • kanamunimunasie

      Joo tottakai saa. Mietikääpä miten ihmiset söivät kananmunia 300 vuotta sitten ;)

      • Notskiporsas

        Tarkoitatko ettei 1700-luvulla tunnettu tulta?


    • Ihanmielenkiinnosta

      Yksi kysymys voiko siis salmonella tulla jos juo raa'an kananmunan sisällön ?

      • abcc

        Voi, jos salmonella on sitä tyyppiä, joka on myös kuoren sisäpuolella (Salmonella enteritidis).


      • Nautiskelij
        abcc kirjoitti:

        Voi, jos salmonella on sitä tyyppiä, joka on myös kuoren sisäpuolella (Salmonella enteritidis).

        Suomaalaisia kananmunia voi juoda sellaisenaan - on muuten hyvää.
        Ulkomaisia kananmunia en suostu syömään, mikäli keitetty tai paistettu kananmuna on jäänyt raa àksi.


      • Enemminvoitatlotossa

    • Makoisaa

      Ala-yläaste ikäsenä vedin joka aamu veljeni kanssa kananmunan sokerin ja maidon kera alas..nyt 45 -vuotiaana kokeilin taas..ja vedä tästä eteenkin päin. On muuten makiaa.

    • Poisturhamiesyys

      Nisien imua ei tupakan imukaan korvaa. Rinnat tosin on tarkoitettu imeväisikäisille. Jotain siinä kananmunassa on kai oltava, mutta ei täytä vatsaa.

      • hygienisti

        Kananmunassahan on kaikki, jota kehittyvä tsikkeni tarvitsee eli todellinen ravintopommi.

        Salmonella-Elllan takia se täytyy vain kypsentää hyvin ennen nauttimista eli raakana sitä ei kannata syödä ja käsien pesu kananmunien käsittelyn jälkeen on myös tärkeää.


    • Anonyymi

      Arnold Schwarzenegger laittaa tehosekottimeen lasillisen kylmää maitoa, 1 banaani ja 1 raaka kananmuna.
      Sekoitus ja juodaan heti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe