Määritteleekö paino ihmisen? Työnantaja valitsee hakijoista sen, joka parhaiten suoriutuu työtehtävistä. Työn vaatiman ammattitaidon lisäksi eduksi yleensä on, jos on: älykäs tai ei ainkaan tyhmä oma-aloitteinen pitkäjännitteinen ripeä jne. Osaisimme jokainen jatkaa listaa, eikö vain? * Lihava ihmisen täytyy olla tyhmä ja/tai piittaamaton, koska ei ole kaikesta valistuksesta huolimatta ymmärtänyt lihavuuden teveys- ja muita haittoja. * lihava ihminen on ilmeisesti lyhytjännitteinen kun ei onnistu laihduttamisessa. Laihduttaminen kun ei onnistu päivässä tai kahdessa. * Lihava ihminen ei pysty sitoitumaan tavoitteisiin, kun ei pysy laihana. * Oletko nähnyt ripeästi liikkuvaa lihavaa. Harvoin? * Painon alkaessa nousta, pitäisi oma-aloitteisesti tarttua asiaan ennen kuin ongelma entisestään kasvaa. * Aivan kuten tupakoitsijakin käyttää työaikaa tupakointi, usea lihava käyttää työaikaa suklaapatukoiden rapistelemiseen ja napostelemiseen normaalipainoisia enemmän. * Hyvin usein(!) lihava on laiska (ja osin myös siksi lihava) * Tätäkin listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.... Vai ei ylipaino määrittele henkilöä - KYLLÄ MÄÄRITTELEE.
Syrjintääkö
13
735
Vastaukset
- Pallokas
AIvan kuten esimerkiksi ylipainoinen Martti Ahtisaari?
- vahvistaa
säännön.
- tuhoaa ihmisen
vahvistaa kirjoitti:
säännön.
Hyvä aloitus ja tuttu aihe.Ajattelin sanoa myös muutaman sanan. Ylipaino on salakavala sairaus joka vie liikuntakyvyn kokonaan.Siis täysin! Katso Youtubesta fat girl tai vastaava jos epäilet. Itse olen yrittäjä sekä ylipainoinen.Siis perustetta sanomiselle löytyy. Lihavuus on itsehankittua rasvaa.Geenit toki altistaa toisia enemmän lihomiselle. Lihavuus on piittaamattomuutta sekä ahmimista.Liikkumattomuutta ja makoilua.Laiskuutta ja mukavuudenhalua. Tiedän sen itse koska painoin parhaimmillaan(pahimmillaan) lähes 150 kg. Siihen painoon saa syödä ja juoda tosissaan.Ja ahmia. Yrittäjänäkin asiakkaat syrjivät minua.Eli ei se syrjintä koske pelkästään palkansaajia. Menetin monta työtä ja tilausta pelkästään syystä että olin lihava, Miettikää itse.Kumpi yrittäjä ja ammatinharjoittaja on kivempi?Hoikka ja nopea vai lihava ja puuskuttava? Olen sitä mieltä että työsopimukseen pitää kirjata painoindeksi.Ihminen muuttuu parissa vuodessa 50 kg lihavammaksi ja on eri ihminen ja kyvytön monta kertaa siihen työhön mihin on palkattu! Esim lentoemännät ja palomiehet!Olis kiva nähdä 150 kiloinen lentoemo tai palomies!! Lihavuus on luonteen heikkoutta ja itseaiheutettua.Ihmiset vastuuseen tekemisistään!! Nimim. Kohta normaalipainossa.
- ???????????
tuhoaa ihmisen kirjoitti:
Hyvä aloitus ja tuttu aihe.Ajattelin sanoa myös muutaman sanan. Ylipaino on salakavala sairaus joka vie liikuntakyvyn kokonaan.Siis täysin! Katso Youtubesta fat girl tai vastaava jos epäilet. Itse olen yrittäjä sekä ylipainoinen.Siis perustetta sanomiselle löytyy. Lihavuus on itsehankittua rasvaa.Geenit toki altistaa toisia enemmän lihomiselle. Lihavuus on piittaamattomuutta sekä ahmimista.Liikkumattomuutta ja makoilua.Laiskuutta ja mukavuudenhalua. Tiedän sen itse koska painoin parhaimmillaan(pahimmillaan) lähes 150 kg. Siihen painoon saa syödä ja juoda tosissaan.Ja ahmia. Yrittäjänäkin asiakkaat syrjivät minua.Eli ei se syrjintä koske pelkästään palkansaajia. Menetin monta työtä ja tilausta pelkästään syystä että olin lihava, Miettikää itse.Kumpi yrittäjä ja ammatinharjoittaja on kivempi?Hoikka ja nopea vai lihava ja puuskuttava? Olen sitä mieltä että työsopimukseen pitää kirjata painoindeksi.Ihminen muuttuu parissa vuodessa 50 kg lihavammaksi ja on eri ihminen ja kyvytön monta kertaa siihen työhön mihin on palkattu! Esim lentoemännät ja palomiehet!Olis kiva nähdä 150 kiloinen lentoemo tai palomies!! Lihavuus on luonteen heikkoutta ja itseaiheutettua.Ihmiset vastuuseen tekemisistään!! Nimim. Kohta normaalipainossa.
No eihän se 150 kilonen lentoemo edes mahtus koneen käytävälle joten "luonnollinen" este. Mut olitko itse vaan pahan näkönen lihavana vai puuskutitko jo koko ajan? (et muut pelkäs et kuinka käy, saako henkee)
- tekis
??????????? kirjoitti:
No eihän se 150 kilonen lentoemo edes mahtus koneen käytävälle joten "luonnollinen" este. Mut olitko itse vaan pahan näkönen lihavana vai puuskutitko jo koko ajan? (et muut pelkäs et kuinka käy, saako henkee)
Mulla on oikeastaan kohtuullinen peruskunto. Vielä kymmenen vuotta sitten juoksin lenkkejä ja olen kyllä pyöräillyt aina. Toki vähemmän kuin paino oli huipussaan. Lääkäri kirjoitti epikriisiin;lepodysnea,obesiteetti?.Niskapoimu.Obeesi,isokokoinen mies. Näitä selvittelin ja aloin miettiä.Enhän minä puuskuta!Vai puuskutanko?No,kai sitten jos lääkärikin huomasi. Ei se valtavaa ollut,mutta kuvittele itse!Raahaat joka paikkaan mukanasi 50 tai 60 kiloa ylimääräistä rasvaa.Ja töissäkin on ihmisten nostorajoitus 25 kiloa!Lihavuudelle ei ole rajaa.
- puuskutusta
tuhoaa ihmisen kirjoitti:
Mulla on tyhmä työnantaja, kun maksoi henkilökohtaisen palkanlisän, vaikka olen 120 kg nainen.
- että olet
puuskutusta kirjoitti:
Mulla on tyhmä työnantaja, kun maksoi henkilökohtaisen palkanlisän, vaikka olen 120 kg nainen.
Isokokoinen nainen? Siis maksoi henkilökohtaista lisämaksua? Ja tyhmäkin vielä? Siis työnantaja? Siis et sinä? Väitän että olet tyhmä kun olet noin iso ja selvästi ylpeä saavutuksestasi! Laihduta hyvä nainen,niin tyhmä työnantajasi maksaa vielä enemmän!!
- kiloista kiinni
puuskutusta kirjoitti:
Minullakin on varmaan tyhmä työnantaja kun tuli kertomaan eilen että minun täytyy alkaa seuraavaksi tekemään työtä jota useampi laiha on yrittänyt n.1v verran tehdä mutta se ei vain ole onnistunut. No työntekeminen ei ole todellakaan kiinni kiloista vaan huolellisuudesta ja vuosienkokemuksesta. Tuttavani joka on esimiestehtävissä, sanoi lyöneensä kirveen todella pahasti kiveen kun otti näpsän työntekijän. Idols kisoissa tämän tutun tuttu oli pudonnut ja tämä työntekijä tarvitsi kahdenviikon sairasloman toipuakseen. Leikinlaskusta seuraa aina itkeskelyä ja sairaslomaa.
- puuskutusta
että olet kirjoitti:
Isokokoinen nainen? Siis maksoi henkilökohtaista lisämaksua? Ja tyhmäkin vielä? Siis työnantaja? Siis et sinä? Väitän että olet tyhmä kun olet noin iso ja selvästi ylpeä saavutuksestasi! Laihduta hyvä nainen,niin tyhmä työnantajasi maksaa vielä enemmän!!
Olen tietenkin ylpeä siitä, että olen palkitsemisen arvoinen työntekijä, vaikka OLIN lihava. Oletko sinä tyhmä vai etkö vain ymmärrä sarkasmia? Muuten, lihavat voi laihtua, mutta tyhmyys harvoin helpottaa.
"Määritteleekö paino ihmisen?" Ei. Paino ei minusta määrittele mitään. Ennakkoluuloja? "Lihava ihmisen täytyy olla tyhmä ja/tai piittaamaton, koska ei ole kaikesta valistuksesta huolimatta ymmärtänyt lihavuuden teveys- ja muita haittoja." Lihava voi olla piittaamaton, mutta ei tyhmä. Paino ei korreloi mitenkään tyhmyyden/älykkyyden kanssa. Tietoa on ihan riittävästi laihduttamisesta ja lihavuuden riskeistä. Kaikki eivät välttämättä halua olla edes "normaalipainoisia". "lihava ihminen on ilmeisesti lyhytjännitteinen kun ei onnistu laihduttamisessa. Laihduttaminen kun ei onnistu päivässä tai kahdessa." Lihava voi olla lyhytjännitteinen laihduttamisen saralla vaikkei se muussa toiminnassa tule mitenkään ilmi. "Lihava ihminen ei pysty sitoitumaan tavoitteisiin, kun ei pysy laihana." Lihavalla voi olla vaikka kuinka paljon tahansa velvoitteita ja tavoitteita jotka lihava saavuttaa vaikkei normaalipainoa saavuttaisikaan tai ei halua laihduttaa. "Oletko nähnyt ripeästi liikkuvaa lihavaa. Harvoin?" Niin? Toimistotyössä tarvittaisiin pikajuoksijan kykyjä? Pelastus ym työssä on hyvä olla ripeä. Ei siihen työhön monet normaalipainoisetkaan pysty vaikka kuinka haluaisivat. "Painon alkaessa nousta, pitäisi oma-aloitteisesti tarttua asiaan ennen kuin ongelma entisestään kasvaa." Niin? Entä sitten. Oma-aloitteisuus tässä asiassa on jokaisella itsellä. Ei muilla. "Aivan kuten tupakoitsijakin käyttää työaikaa tupakointi, usea lihava käyttää työaikaa suklaapatukoiden rapistelemiseen ja napostelemiseen normaalipainoisia enemmän." Minä suvaitsen lihavana myös tupakoitsijoita vaikken itse polta. Eikö tauot kuuluu työpäivään? Sinäkö itse et pidä taukoja laisinkaan? Minun ei tarvitse rypistellä tai napostella suklaapatukoita työpäivän aikana. "Hyvin usein(!) lihava on laiska (ja osin myös siksi lihava)" En allekirjoita ollenkaan. Lihavan pitää yleensä ahkeroida enemmän kuin muiden. "Tätäkin listaa voisi jatkaa vaikka kuinka...." Ei ole tarvetta jatkaa, koska perusteesi ontuvat aika pahasti. "Vai ei ylipaino määrittele henkilöä - KYLLÄ MÄÄRITTELEE" Ei määrittele. Epäilen hyvin vahvasti, että et ole edes työnantaja.
- rekrytiimiläinen
Ehkä sinä toimit niin teknisellä ja miehisellä alalla että lihavuus ja ulkonäkö ei merkitse. Itse toimin naisvaltaisella asiakaspalvelualalla ja voin kertoa että emme ole palkanneet hyvin lihavia vaikka paperit olisikin olleet hyviä. Lievä ylipaino ei ole haitannut ja muutama ylipainoinen on osoittautunut hyväksi ja miellyttäväksi tyypiksi. Mutta todellakin erittäin lihavaa emme ole palkanneet. (en siis toimi yksin vaan olen mukana rekrytiimissä) Joku hoikka on lihonut vuosien myötä mutta kukaan ei ole vielä sairalloisen lihava. Näiltä henkilöiltä tuntuu vaan huumorintaju ja tsemppihenki katoavan samalla kun kilot lisääntyy. Sen sijaan väite että lihavalta menisi työaikaa naposteluun ei varmasti pidä paikkansa. Lihavathan häpeävät syömistään ja syövät päivän aikana vain jonkun evässalaatin.
- väitteesi,
että lihavuus ei korreloi älykkyyden kanssa?
- prrrrrrr
Jos vaikka puhelimessa myyt lehtiä niin ei siinä kiloista oo haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422612Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423282297- 322022
- 241655
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta471646Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251529- 441396
- 1001379
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391335- 361126