Täytekakun täytteet

Herkuttelemaan

Mitkä ovat suosikkitäytteitänne täytekakuissa, sellaisia, jotka maistuvat lapsillekin? Mansikkahillo ja kermavaahto kyllästyttävät...

8

21789

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu

      MInusta paras ja jokaiselle sopiva täyte on banaani-pilttitäyte.. Muussaa pari banaania haarukalla ja lisää 1-2 prk pesikkapilttiä( muukin käy, esim tropiikin hedelmät) ja sit tietysti se kermavaahdo jota hieman makeuttaa ja "paksuntaa" tomusokerilla..

      Kermavaahtoonhan voi aina lisätä rahkaa sekaan keventämään.. ja hillon tilalla voi käyttää vaikkapa kiisseleitä...

    • Titta

      Itse olen tehnyt miniälle kekkereihin suklaakääretorttua, joka tehdään ohrakkaaseen. Levystä voi tehdä myös kakun ja jos haluaa korkeutta lisää, niin lisää levyjä vain. Ne ovat nopsia paistaa.

      Täytteen voi tehdän esim. kermavaahdon joukkoon sekoitetusta appelsiini-tuorejuustosta. Joukkoon sekoitan myös appelsiinimarmeladia.

      Joskus survon banaania, jota levitän ensin pohjan päälle, tai omaa omenasosetta. Päälle sitten tuo vaahto. Vaahdon päälle purkillinen valutettuja säilykemandariineja ja tummaa suklaata rouhittuna.

      Meillä ainakin reilu 3 v. pojantyttöön ja kavereihin uppoaa, että ham, ham...

      Kermavaahdon voi vaihtaa myös rahkaan, se kaipaa kyllä hiukan lisämakeutusta marmelaadin lisäksi.

    • laura

      me laitamme kakun väliin aina sekaisin muussattua mansikkaa ja banaania ja vähän sokeria. tuohon käyvät sekä pakastetut, että tuoreet mansikat, mutta jos käyttää pakastettuja mansikoita, kannattaa sulamisen jälkeen kaataa mehu pois (voi käyttää vaikka kakun kostutukseen) ettei tule liian kostea täyte.
      teen tuota banaani-mansikkamössöä aina itsellenikin ihan vaan mässäilläkseni :)

    • arja

      Daimia tai esim. Remi-keksejä ja sekoita kermavaahtoon (ei liikaa vaahtoa) tai vaniljakiisseliin (=jauhevaniljakastiketta vähemmällä jauheella)

      Säilykepäärynät ja moccamousse ovat toinen suosikki.

    • Leipuri

      Mä usein teen kermapohjasen täytteen. eli kermavaahtoa ja sinne joukkoon voi laittaa vaikka mitä:hedelmiä,marjoja,suklaata...sit vähän sokeria ja liivatetta voi vähän laittaa joukkoon ni kakku pysyy paremmin koossa. Laitat sit hilloa kakkupohjaan ja kermaseos päälle.nam tosiaan. Tais olla samantyyppinen ohje jollaki toisel ku vastauksia luin. ni ja sekin on hyvää ku kermaan lisäät vaniljakreemiä. valmisjauheita olen nähnyt kaupoissa. sekoitetaan vesi jauheeseen ja sit löysä seos kermaan.

    • Toinenkin leipuri

      Mä olen laittanut kermavaahdon sekaan murskattuja ranskanpastilleja. joko koneella olen ne jauhanut tai sit pyyhkeen tms. sisällä hakannut murskaksi. Ne sit kermavaahdón joukkoon ja on tosi hyvää.
      Sit toinen hyvä on kermavaahto, jossa puolet maitorahkaa ja sit pakastevadelmia sopiva määrä. Nämä keskenään sekaisin ja sit kakun väliin. Aivan ihanaa!

    • Herkuttelemaan

      Kiitos teille kaikille ohjeita kirjoittaneille-hyviltä vaikuttivat ja uusia ideoita antoivat!

    • nasu

      jos joku vielä tätä selaa...

      Kermavaahtoa, mascarpone tuorejuustoa ja rouhittua tummaa suklaata, kaakaojauhetta,sokeria ja vanilliini sokeria. Ja banaani viipaleita väliin lisäksi. Sopii kaakaokakkupohjiin ja kerralla menee koko kakku!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe