Lämpimät voileivät

Kokki3

Rupesin tekemään lämpimiä voileipiä nälissäni "mitä kaapista löytyy periaatteella"
Lopputulos oli seuraava:
Vaasan Iso grahampaahtoleipää
Old El Paso Tacosauce (hot)
Kevytkinkku-viipaleita
Old EL Paso Jalopenos
Turunmaa-juustoa
Oreganoa

Leipien kera kylmää maitoa.

Helposti syntyi maittavaa iltapalaa. Nam!

10

14505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura

      ....teen itse aina näin: paahtoleivälle ketsuppia, kinkkuviipale, ananasrengas/-murskaa ja päälle juustoraastetta, jonka olen sitkostanut kananmunalla. ei ole kevyttä, mutta hyvää :) niin no voihan tuon tehdä kevyempänäkin, heh.

      • Jormakeisari

        Hei, pannaaks munankeltuainen vai koko muna?
        jossai luki että keltuainen..


      • päälle
        Jormakeisari kirjoitti:

        Hei, pannaaks munankeltuainen vai koko muna?
        jossai luki että keltuainen..

        Sinä jormakeisari: laita munat ihan kokonaan.


        Oma ohje:

        Paahtoleipää
        Ketsuppia/Chilisoosia
        Jauhelihaa
        Ananasta

        Päälle:
        Muna juustosekoitetta (pizzajuustoraastepussi 3 munaa)

        Pellille paahtoleivät, levitä ketsuppi, lisää jauhelihaa (hyvin maustettua), ananasta ja lopuksi munasoosi. Paista 200 asteessa kunnes päällinen hieman ruskehtaa. Halutessasi ripottele hieman pizzamaustetta lopuksi.

        Vaihtoehtoisesti laitan päälle margariinia ja tonnikalaa ananasta.

        On muuten hyvää! :)


    • sisko

      Meidän perheen suosikki:
      Purkki tonnikalaa veteen säilöttynä( vesi valutetaan pois) ja purkki ananasmurskaa sekoitetaan keskenään, seosta leivälle, päälle juustoraastetta ja uuniin. Hyvää ja yksinkertaista ja kevyttä.

    • Annika79

      Oma lempparini on seuraavanlainen..

      Mausta aluksi purkillinen viipaloituja herkkusieniä soijalla ja mausteseoksella ja anna maustua hetki.

      Kippaa sienet kuumalle pannulle ja paista oman maun mukaan, ilman rasvaa.

      Loppuvaiheessa laita samalle pannulle ruispalat ja paahda vielä hetki.

      Nosta leivät pannulta ja sipaise tuorejuustoa pintaan ja sienet päälle. Siivuta vielä muutama siivu Polar 5 %:sta päälle ja käytä pikaisesti vielä mikrossa, niin että juusto hiukan sulaa..

      Ja voi että onpi makoisaa teen kanssa, NJAM!

    • Mie

      Mexicana ketsuppia pinnalle, tonnikalaa vihannes/chili/kana-kastikkeessa, tomaattiviipaleita, jalopenorenkaita, pizzamaustetta, juustoa päälle, NAM! :)

      • meetu

        Oma suosikkini on:
        Ruisleipää (paahtimessa hyvin paahdettuna,rapeaa)
        Ketsuppia
        Ananasmurskaa
        Paistettu muna väliin
        Nami, nami!=)


      • Bebe
        meetu kirjoitti:

        Oma suosikkini on:
        Ruisleipää (paahtimessa hyvin paahdettuna,rapeaa)
        Ketsuppia
        Ananasmurskaa
        Paistettu muna väliin
        Nami, nami!=)

        Ei kevyttä mutta hyvää:

        -leipää
        -jauhelihaa
        -sipulia
        -tom.murskaa
        -taco-maustetta
        -ranskankermaa
        -juustoraastetta

        sivellään leivät ranskankermalla, (ei pakko jos haluaa kevyttä), paistetaan jauheliha sipulin kanssa ja laitetaan mukaan tomaattimurska ja tacomauste, levitetään koko sörsseli leipien päälle ja vielä vähän mozzarella-raastetta päälle. Aijai miten hyvää.....


    • tyy

      yks vaihtoehto: ruisleipä palat, ketsupilla voidellaan, metvursti viipale pääle juustoa, sekä esimerkiksi pitsamaustetta. Uuniin ja tulee hyviä!

    • nimetön

      paljon mikrossa voiko joku kerttoa pliis????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe