Mistä ruokakaupan tili?

Tietämätön1234

Eli ongelma ois tällänen. Tarvitaan ruokatili johonkin kauppaan, koska olemme kyllästyneet mieheni kanssa tappelemaan että kuka maksaa seuraavat ostokset. Ja nyt haluttas jonnekin tili joka sitten maksetaan puoliksi. Saako S-marketeista vai pienistä kaupoista?

14

14452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missään noita

Vastakirja-asiakkaita. Aikanaan aivan yleinen käytäntö, mutta on tainnut jäädä menneisyyteen, en tiedä? Toivottavasti onnistut etsinnöissäsi! Lycka till!

• S-Visa

Ilmainen visakortti, maksutapaetua hyvien bonuksien lisäksi ja tutktusti edulliset hinnat.

• ostoksia varten

Ainahan voitte hankkia kortin, pankki- tai luotto- (ja sille rinnakkaiskortin), jolla maksatte ruokaostoksenne (ettekä mitään muuta). Hankalampi vaihtoehto (pidemmän päälle) se, että maksatte miten maksatte ja tasaatte summan kuukausittain (l. vähemmän maksanut maksaa toiselle). Ette varmaan aina kuitenkaan osta samasta kaupasta kaikkea, joten yhden kaupan tili tai kortti ei siltä kannalta aina kätevin.

• min...

ainakin s-marketeihin voi avata ruokatilin johon kuukauden ruokaostokset menevät ja sitten lasku tulee kotiin...

• Anonyymi
        min... kirjoitti:

ainakin s-marketeihin voi avata ruokatilin johon kuukauden ruokaostokset menevät ja sitten lasku tulee kotiin...

Voiko netissä hakee tiliä et laskutulee kotii

• Anonyymi
        min... kirjoitti:

Voinko avata teille tilin ja maksaa kuukauden lopussa 80e arvosta jere jokinen

• musta tuntuu

Ajattelin tuollaista "vanhan ajan" ruokatiliä veljelleni. Hän on nimittäin narkomaani, mutta olen lupautunut (velvollinen) tukemaan hänen elämäänsä jotenkin. Rahan antaminen ei tule missään tapauksessa kyseeseen, mutta sellainen ruokatili lähikauppassa (jos siihen saisi vielä jonkin kuukausirajan) olisi juuri tuollainen tukimuoto. Se auttaisi jokapäiväistä elämää, sitä pystyisi konrolloimaan (sulkemaan jos ja kun mopo taas lähtee käsistä) ja sosku ei voisi siihen vaikuttaa (koska se ei saisi siitä tietää).

Täytyy kysellä eri kauppaketjuilta, olispa hyvä jos löytyisi, helpottaisi kaikkia... Onko kenelläkkään lisää vinkkejä tms. muita ajatuksia mitä viestini herätti?

• tämmösiä

ajatuksdia, että jos saat sen tilin johonkin kauppaan ja veljelläsi "mopo karkaa käsistä" niin karhunpalveluksen teet.
        Hän voi myydä ne ruuat jollekin, että saa sitä käteistä. Järkevintä olisi viedä ruuat hänelle kotiin.
        Mua ihmetytti tuo, miten olet velvollinen huolehtimaan veljestäsi ja miksi ei sossu saa tietää.

• syömässä?

Siinähän näkisitte samalla ja saisi ainakin sen yhden lämpimän ruoan päivässä. Toinen vaihtoehto tietysti, että teet hänelle ruokaa mukaan, esim. joku laatikkoruoka, keittoa, leipää jne. josta riittää useammaksi päiväksi. En tietysti tiedä tilannettanne muuten ja kaikkia asiaan liittyviä näkökohtia, josko käytännössä mahdollista.

Tuo ostosten maksaminen, kuten mainittiinkin, antaa mahdollisuuden myydä sitten ostoksiaan eteenpäin. Olut ja tupakka ainakin helppo diilata, mutta kyllä sitä 'hätä' kehittää jonkun systeemin saada muistakin tuotteista rahaa.

• musta tuntuu
        syömässä? kirjoitti:

Siinähän näkisitte samalla ja saisi ainakin sen yhden lämpimän ruoan päivässä. Toinen vaihtoehto tietysti, että teet hänelle ruokaa mukaan, esim. joku laatikkoruoka, keittoa, leipää jne. josta riittää useammaksi päiväksi. En tietysti tiedä tilannettanne muuten ja kaikkia asiaan liittyviä näkökohtia, josko käytännössä mahdollista.

Tuo ostosten maksaminen, kuten mainittiinkin, antaa mahdollisuuden myydä sitten ostoksiaan eteenpäin. Olut ja tupakka ainakin helppo diilata, mutta kyllä sitä 'hätä' kehittää jonkun systeemin saada muistakin tuotteista rahaa.

Kiitos hyvistä kommenteista.

Olen pohtinut juuri noita asioita mitä mainitsitte... Jos sosku saisi tietää että sukulainen avustaa, esim. 200 eurolla/kk, se vähentäisi sen heti (tälläinen käsitys mulla on) broidin korvauksista. Moraalisesti ajattelen asian niin, että broidi on kuitenkin vuosia käynyt töissä ja maksanut kiltisti veroja, ennen kuin elämä lähti käsistä ja sitä elämää nyt on yritetty vuosia saada pala palalta kiinni... Taas kuulin eilen puhelimessa, ties kuinka monetta kertaa: "Nyt loppuu päihteiden käyttö, olen sen vakaasti päättänyt!". Että mun mielestä hänen kuuluu saada yhteiskunnalta avustusta siinä missä muutkin, viittaan tässä paljon parjattuihin "sosiaalipummimaahanmuuttajiin" yms.

Syy siihen miksi minun häntä pitäisi avustaa, on kovin henkilökohtainen ja suvun sisäinen, yhtä kaikki olen luvannut jotain avustusta järjestää.

Itselläni ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia osallistua hänen elämäänsä ikäänkuin osa-aikaisena holhoojana, tai siten että hän kävisi meillä kotona (oma päivätyö, yritys vaimon kanssa, alle 3 v kotihoidossa ja toinen tulossa... jokainen ymmärtää...).

Olen tosiaan miettinyt tuota ruokatiliä, tiedostaen sen mahdollisuuden että jos mopo lähtee käsistä, hän voisi käydä tilille ruokaa ja myydä/vaihtaa sen rahaan tai huumeisiin. Ihanteellinen vaihtoehto olisi jos tiliin saisi sen eurokaton esim. 200 e/kk, eikä tilille voisi ostaa olutta tai tupakkaa. Mutta kyllähän hyvä ruokakin käy vaihdon välineenä... Odottelen juuri vastauksia sähköpostiini eri kaupparyhmittymiltä, että olisi niillä tarjota tuon tilin kaltaisia palveluita. Lähiaikoina nähdään...

• samansorttisessa
        musta tuntuu kirjoitti:

Kiitos hyvistä kommenteista.

Olen pohtinut juuri noita asioita mitä mainitsitte... Jos sosku saisi tietää että sukulainen avustaa, esim. 200 eurolla/kk, se vähentäisi sen heti (tälläinen käsitys mulla on) broidin korvauksista. Moraalisesti ajattelen asian niin, että broidi on kuitenkin vuosia käynyt töissä ja maksanut kiltisti veroja, ennen kuin elämä lähti käsistä ja sitä elämää nyt on yritetty vuosia saada pala palalta kiinni... Taas kuulin eilen puhelimessa, ties kuinka monetta kertaa: "Nyt loppuu päihteiden käyttö, olen sen vakaasti päättänyt!". Että mun mielestä hänen kuuluu saada yhteiskunnalta avustusta siinä missä muutkin, viittaan tässä paljon parjattuihin "sosiaalipummimaahanmuuttajiin" yms.

Syy siihen miksi minun häntä pitäisi avustaa, on kovin henkilökohtainen ja suvun sisäinen, yhtä kaikki olen luvannut jotain avustusta järjestää.

Itselläni ei ole aikaa eikä mahdollisuuksia osallistua hänen elämäänsä ikäänkuin osa-aikaisena holhoojana, tai siten että hän kävisi meillä kotona (oma päivätyö, yritys vaimon kanssa, alle 3 v kotihoidossa ja toinen tulossa... jokainen ymmärtää...).

Olen tosiaan miettinyt tuota ruokatiliä, tiedostaen sen mahdollisuuden että jos mopo lähtee käsistä, hän voisi käydä tilille ruokaa ja myydä/vaihtaa sen rahaan tai huumeisiin. Ihanteellinen vaihtoehto olisi jos tiliin saisi sen eurokaton esim. 200 e/kk, eikä tilille voisi ostaa olutta tai tupakkaa. Mutta kyllähän hyvä ruokakin käy vaihdon välineenä... Odottelen juuri vastauksia sähköpostiini eri kaupparyhmittymiltä, että olisi niillä tarjota tuon tilin kaltaisia palveluita. Lähiaikoina nähdään...

tilanteessa (kysessä ei ole alko eikä huumeet), mutta veljeni ei hallitse rahankäyttöä, kaupat on täynnä kaikkea kallista ja hänelle tulee ostohimo. Tilipäivään mennessä on laskuja kertynyt niin paljon että elämiseen rahaa ei juuri jää. Hän asuu yksin talossa, josta omistan puolet. Äitimme maksoi eläessään kaiken, eli veljeni asui ilmaseksi. Nyt hänen on vaikeeta totutella siihen, että asuminen maksaa.

Olen avustanut kiinteistökulujen kanssa, mutta rupee oleen mittani täysi. Viime viikolla olimme pankissa ja laitettiin hänen tililleen nostoraja/kk joka jää asumiskulujen jälkeen. Oli kallista kytkeä sähköt, laskut oli maksamatta tammikuusta lähtien. Kiinteistöveron olen maksanut joka vuosi, vaikka en siellä itse asu, pari kolme kertaa vuodessa käyn. Että kait sitä tekee lähimmäisensä auttamiseksi, muuten voi vouti tulla mittaan taloa.

Onnea sulle, ja onhan sitä aina autettava sen verran jonka voi.

• Anonyymi

Voikko aukaista kauppa tilin 60e

• Anonyymi

Maksaako tilin avaaminen mitään

• Anonyymi

ruokatilin käyttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe