Valencia - apua litterointiin

Takametsien mies

"Valencia es la tierra de las flores
De la luz y del amor..."

Näinhän ne kuuluvat, muinoin huippusuositun iskelmän alkuperäiset sanat.
(lisää vaikka tästä:
http://lyricsplayground.com/alpha/songs/v/valencia.shtml )

Nyt en kuitenkaan kysy näistä alkuperäissanoista, vaan tarvitsisin apua suomalaisten sanojen litteroinnissa; laulussa on pari kohtaa, joista en saa lukuisista yrityksistäni huolimattakaan oikein selvää.

http://www.raportti24.fi/mx/valencia.mp3

Laulun esittää tässä komeasti monille meistä tuttu Vilho Vartiainen. Sanat on tehnyt Reino W. Palmroth.

Tämän verran sain siitä litteroiduksi, kysymysmerkeillä varustettuihin kohtiin pyytäisin apua joltakulta tarkempikorvaiselta (ehkä joku tuntee Palmrothin sanoituksenkin paremmin):
----
Valencia

Valencia virtaa viini tamburiinit helskähdellen siellä soi
Valencia siel??? ???ma lemmen huuma tummakutrit karkeloi
Valencia senjorita Carmensita säihky katsehen kun loi
milloinkaan????itten ????itten maata unhoittaa ei voi

Espanjassa tunneta huolta ei
donnat siellä sydämen sulta vei
on ihana etelän elämä
kuohuvainen elämä
niin ihana etelän elämä Valenciassa on

Valencia virtaa viinit tamburiinit helskähdellen siellä soi
Valencia siel??? ???ma lemmen huuma tummakutrit karkeloi
Valencia senjorita Carmensita säihky katsehen kun loi
milloinkaan ?????oitten ?????oitten maata unhoittaa ei voi

Valencia virtaa viinit tamburiinit helskähdellen siellä soi
milloinkaan ?????oitten ?????oitten maata unhoittaa ei voi
--

Kiitoksia ystävällisille avustajille jo etukäteen!

8

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aukkopaikkoihin

      on kuu..
      bolero.. mantiljo..

      • Takametsien mies

        "Siell'on kuuma..." (???)

        Kiitoksia avusta!
        :o)

        Nyt kun vielä tietäisin, mikä on "bolero" ja "mantilla"?...


      • Olen sorja
        Takametsien mies kirjoitti:

        "Siell'on kuuma..." (???)

        Kiitoksia avusta!
        :o)

        Nyt kun vielä tietäisin, mikä on "bolero" ja "mantilla"?...

        Ei tullut Mieleen katsoa siveys- eikun sivistyssanakirjasta? Jokaisesta kulttuurikodista kai löytyy sanakirja, jossa noin tavalliset sivistyssanat selitetään. Jos kotona ei ole kirjoja, niin sitten voi etsiä netistä ja löytää huuhaata tai tietoa, yleensä tietämättä, kumpaa löysi. Mutta tässä tapauksessa asialla ei ole suurta väliä. Siis KGB. Eikun KVG.


      • Olen sorja kirjoitti:

        Ei tullut Mieleen katsoa siveys- eikun sivistyssanakirjasta? Jokaisesta kulttuurikodista kai löytyy sanakirja, jossa noin tavalliset sivistyssanat selitetään. Jos kotona ei ole kirjoja, niin sitten voi etsiä netistä ja löytää huuhaata tai tietoa, yleensä tietämättä, kumpaa löysi. Mutta tässä tapauksessa asialla ei ole suurta väliä. Siis KGB. Eikun KVG.

        Ei ihmisille tarvitse v...tuilla, vaikka heillä olisikin tiedon puutetta. Varsinkaan kun kyse on liki viiden vuoden takaisesta viestistä, johon katsoit nyt aiheelliseksi heittää ikävänsävyisen vastauksen.

        Olitko olevinasi vitsikäs KGB-KVG-jutullasi? Nämä amistason herjat eivät naurata juuri ketään, eivät edes täällä Suomi24:ssä.


      • Lempimään Luoja ...
        Hakro kirjoitti:

        Ei ihmisille tarvitse v...tuilla, vaikka heillä olisikin tiedon puutetta. Varsinkaan kun kyse on liki viiden vuoden takaisesta viestistä, johon katsoit nyt aiheelliseksi heittää ikävänsävyisen vastauksen.

        Olitko olevinasi vitsikäs KGB-KVG-jutullasi? Nämä amistason herjat eivät naurata juuri ketään, eivät edes täällä Suomi24:ssä.

        So no? Jos ei viidessä vuodessa asia ole selvennyt, niin eikö ole aika kehottaa lukemaan kirjoja?

        Tiedon puute on parannettavissa oleva sairaus. Sitä ei kuitenkaan voi parantaa vastoin potilaan tahtoa.

        Ja kyllä sanan ”vittuillа” voi kirjoittaa ihan sellaisenaan, jos sitä tarkoittaa. On aika neitimäistä kirjoittaa se ja sitten ”häveliäästi” sotkea sanasta jotain.


      • Lempimään Luoja ... kirjoitti:

        So no? Jos ei viidessä vuodessa asia ole selvennyt, niin eikö ole aika kehottaa lukemaan kirjoja?

        Tiedon puute on parannettavissa oleva sairaus. Sitä ei kuitenkaan voi parantaa vastoin potilaan tahtoa.

        Ja kyllä sanan ”vittuillа” voi kirjoittaa ihan sellaisenaan, jos sitä tarkoittaa. On aika neitimäistä kirjoittaa se ja sitten ”häveliäästi” sotkea sanasta jotain.

        Kirjoitin "veetuilla", en "vittuilla". Tiettyjen sanojen välttäminen on tapana tälläkin palstalla. Jos pidät sitä neitimäisenä, siitä vaan. Et edes tiedä, olenko neiti vai rouva.

        Ilmoittiko "Takametsien mies" sinulle, että asia ei ole hänelle viidessä vuodessa selvinnyt? Vai mikä innoitti sinut suoltamaan ilkeän viestisi auttamattomasti myöhässä?

        Toivottavasti myös tyylitajun puute on parannettavissa oleva sairaus, joskaan ihan varma tästä en ole. Kunhan kasvat aikuiseksi, saatat ymmärtää tämänkin.


    • Carmensita säikky

      >senjorita Carmensita säihky katsehen kun loi

      "Valencia virtaa viinit tamburiinit helskähdellen siellä soi
      Valencia siell'on kuuma lemmen huuma, tummakutrit karkeloi
      Valencia senjorita, Carmensita säikky, katsehen kun loi"

    • Suomalaiset sanat löytyvät kirjasta ”Suuri toivelaulukirja 15”, joka löytyy lähimmästä yleisestä kirjastosta, tai jos ei löydy, niin sen kautta saanee tilaamalla jostain muusta kirjastosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe