suklaan sulatus

mari

Kertokaa helpoin/paras tapa sulattaa suklaa niin ettei tule rakeista mössöä.

8

3734

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekki

      helpoin tapa on sulattaa suklaata on mikrossa!
      Lyhyitä "sykäyksiä" kerrallaan kestoltaan 1-0,5 min. muista sekoittaa aina välillä, koska se alkaa sulamaan pohjalta. Valkoinen suklaa on vielä herkempää se palaa jos lämpö nousee yli 35`C.

    • Enni

      suklaalevyn paperissa oli semmonen että:
      keitetään vesi lähes kiehumispisteeseen ja pistetään sinne kellumaan jokin astia johon suklaa on murennettu ja sitte vain sekoitetaan.
      astiat pitää valita tarkoin ja vahtia että vesi ei kiehu ja roisku.

      tiedä sitte onnistuisko jos lämmittäis veen vaikka vedenkeittimellä ja sulattais noin. vois olla helpompaa mutta jäähtyykö liian äkisti?

    • laura

      olen kuullut, ja kerran itse kokeillutkin, että sulattaa suklaan muovipussissa ihan tiskialtaassa kuumassa vedessä, veden pitää tietenkin olla todella kuumaa. suklaa pieniksi paloiksi, pussin suu kunnolla kiinni ja sitten liikuttelet sitä siellä kuumassa vedessä.

      itse tosin aina sulatan suklaan vesihauteessa, eli vesikattilan päälle esim. teräskippo, johon suklaa. ja muista sekoitella että sulaa tasaisesti! heti kun suklaa on sulanut, kattila pois liedeltä.
      tai voit laittaa suklaan sekaan myös vähän kermaa, jolloin vesihaudetta ei tarvita, mutta sitä sekoittelua kylläkin.

    • Jojoi

      Vesihauteessa, varsinkin valkoinen suklaa. Mutta itse olen kyllä saanut tumman suklaan aina sulatettua suoraan kattilan pohjallakin, ilman vesihaudetta. Kun pitää lämmön tarpeeksi alhaisena.

    • Sssuussasulavaa

      Tarvitaan vanhanaikainen selkeä hyvä mikro suklaa paloiksi mikronkestävään kuppiin 1-2 milsaa aikaa otetaan pois odotetaan vähän sekoitetaan ja jos haluu voi lisätä vähän kermaa!

      • mari

        kiitokset kaikille hyvistä vastauksista. Kyllä nyt sulaa eikä tule vain rakeisia kikkareita.


      • Laura
        mari kirjoitti:

        kiitokset kaikille hyvistä vastauksista. Kyllä nyt sulaa eikä tule vain rakeisia kikkareita.

        Oleppa hyvä!


    • liian myöhäistä--

      Mitä tehdä, jos suklaa on jo rakeista? Lisätäänkö siihen mahdollisesti jotain, vaikka kermaa tai voita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe