suklaan sulatus

mari

Kertokaa helpoin/paras tapa sulattaa suklaa niin ettei tule rakeista mössöä.

8

3959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekki

helpoin tapa on sulattaa suklaata on mikrossa!
      Lyhyitä "sykäyksiä" kerrallaan kestoltaan 1-0,5 min. muista sekoittaa aina välillä, koska se alkaa sulamaan pohjalta. Valkoinen suklaa on vielä herkempää se palaa jos lämpö nousee yli 35`C.

• Enni

suklaalevyn paperissa oli semmonen että:
      keitetään vesi lähes kiehumispisteeseen ja pistetään sinne kellumaan jokin astia johon suklaa on murennettu ja sitte vain sekoitetaan.
      astiat pitää valita tarkoin ja vahtia että vesi ei kiehu ja roisku.

tiedä sitte onnistuisko jos lämmittäis veen vaikka vedenkeittimellä ja sulattais noin. vois olla helpompaa mutta jäähtyykö liian äkisti?

• laura

olen kuullut, ja kerran itse kokeillutkin, että sulattaa suklaan muovipussissa ihan tiskialtaassa kuumassa vedessä, veden pitää tietenkin olla todella kuumaa. suklaa pieniksi paloiksi, pussin suu kunnolla kiinni ja sitten liikuttelet sitä siellä kuumassa vedessä.

itse tosin aina sulatan suklaan vesihauteessa, eli vesikattilan päälle esim. teräskippo, johon suklaa. ja muista sekoitella että sulaa tasaisesti! heti kun suklaa on sulanut, kattila pois liedeltä.
      tai voit laittaa suklaan sekaan myös vähän kermaa, jolloin vesihaudetta ei tarvita, mutta sitä sekoittelua kylläkin.

• Jojoi

Vesihauteessa, varsinkin valkoinen suklaa. Mutta itse olen kyllä saanut tumman suklaan aina sulatettua suoraan kattilan pohjallakin, ilman vesihaudetta. Kun pitää lämmön tarpeeksi alhaisena.

• Sssuussasulavaa

Tarvitaan vanhanaikainen selkeä hyvä mikro suklaa paloiksi mikronkestävään kuppiin 1-2 milsaa aikaa otetaan pois odotetaan vähän sekoitetaan ja jos haluu voi lisätä vähän kermaa!

• mari

kiitokset kaikille hyvistä vastauksista. Kyllä nyt sulaa eikä tule vain rakeisia kikkareita.

• Laura
        mari kirjoitti:

kiitokset kaikille hyvistä vastauksista. Kyllä nyt sulaa eikä tule vain rakeisia kikkareita.

Oleppa hyvä!

• liian myöhäistä--

Mitä tehdä, jos suklaa on jo rakeista? Lisätäänkö siihen mahdollisesti jotain, vaikka kermaa tai voita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      31
      3585
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3157
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      59
      3057
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      53
      2970
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2569
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      34
      2149
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2119
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1962
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1839
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49