liian ohut iho käsivarsissa

kv3052

Olen 64 vuotias nyt normaalipainoinen hyvinvoiva mies.
Sairauksistani huolimatta olen hyvässä fyysisessä kunnossa,
painoindeksi 24 ja kaikki veriarvot kohdallaan. Ihoni voi todella hyvin täällä auringossa, käsivarretkin, kaikki kaunista
ruskeaa terveen näköistä ihoa. Mutta.............
Käsivarsieni iho on ohutta kuin paperi. Pystyn helposti omalla
kynnellä raapaisemaan pitkän haavan josta tulee valtavasti verta. Voitte vain kuvitella mitä tuhoa leikkisä nuori Mittelspitzimme saa tylsinekin kynsineen aikaan. Itse sitten
kiireissäni törmäilen milloin mihinkin ovenpieleen kevyesti.
Ja aina käteni ovat kuin joukkotappelun jäljiltä.

Kuuluuko tämä vain yksinkertaisesti tähän vanhuuteen?
vaikka veriarvoni ovat oikein hyvät, on vereni aika ohutta eikä
kolesteroleja juurikaan ole. Hyytymisarvot ovat myös aika
alakantissa.
Vai onko voimakas laihtuminen vienyt myös juuri käsien ihosta paksuutta noin paljon pois.
Voiko sitä enää millään paksuntaa, vai onko vain pidettävä
kuumallakin pitkähihaisia paitoja?

Kyllä on varmaankin niin kuin olen jo aikaa sitten todennut;
yli 65 vuotiaat joutaa mennä, koneisto on jo liian kulunutta.
Sinne vain Gangesin rannalle polttorovion päälle.

Tämä juttu on myös ihotautiosastolla, muttei siellä kiinnostanut. Josko sitten lääketiedeihmisiäkään.

2

5612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekisteröitymätön**

En ole lääkäri, joten tämä menee ihan maallikon arvailuiksi.

Jotkin lääkitykset voivat ohentaa ihoa (yleisimmin tunnettuja ovat kortisonit) - voisit kysäistä lääkäriltäsi. Yleensä vaikutus ei kuitenkaan ole paikallinen vaan koskee koko ihoa. Sama juttu testosteroni tasojen kanssa - hormonaaliset muutokset vaikuttavat ihoon, eli jos testotaso laskee, iho ohenee, mutta jälleen muutos ei olisi paikallinen ja muitakin oireita olisi.

Käsivarret saavat paljon aurinkoa - monia muita paikkoja itsekin suojaan, mutta käsiä ei niin tule aurinkorasvalla suojattua. Auringon säteily aiheuttaa sidekudosten rapistumista, joten paljon aurinko saanut ihoalue pikkuhiljaa ohenee. Tosin ihan noin dramaattista harvemmin nopeasti tulee.

Mikäli sinulla on kortisonia vaativa sairaus (esmes reuma tai muu krooninen tulehdus) voi se yhdistettynä koko elämänaikaiseen aurinkoaltistukseen tehdä käsiesi ihon ohueksi - eli iho lääkitys ohentaa ihoa ja se näkyy näissä auringolle altistuneissa kohdissa voimakkaimmin.

• Anonyymi

Ihan sama ongelma käsivarsissa minullakin. Pieniä ja välillä isompia mustelmia käsivarret täynnä. Iho todella ohutta ja ruutumaista. Eikä tosiaan tarvi kuin joku hipaisee niin seurauksena mustelma. Kynnellä raapaisu saa aikaan melkoisen verenvuodon. Häpeän käsiäni ja usein huomaan jonkun katsovan pitkään niin entistä enemmän hävettää. Primaspania otan joka päivä ja lääkärin mukaan se ja hengitettävöt lääkkeet sen aiheuttaa. Kovalla helteellä pitkähihainen paita on pakko olla 73v nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      749
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe