Mulla on ollut yli kymmen v. neuropaattista kipua, johon ei ole löytynyt selitystä.
Vuokrasin Turunmaan saaristosta mökin, jossa on paljon punkkeja.
Kysymys kuuluu: Voinko ottaa rokotuksen Borreoloosia vastaan, jos vaikka tämä kipuni johtuu Borreoloosista, vai pitääkö ensin tutkia?
Jos tutkimatta ottaa rokotuksen ja on ennestään bakteeri, onko siitä mahdollisesti haittaa?
Kiitos vastauksesta.
Borreoloosi rokote
4
516
Vastaukset
- Puutiainen
Kirjoita hakukoneen hakukenttään ’borrelioosi’, niin saat paljon enemmän ja parempia vastauksia kuin hakusanalla ’borreoloosi’.
- rekisteröitymätön**
Borrelioosia vastaan ei ole rokotetta. Sen sairastaminen ei anna immuniteettia tautia vastaan, eli vaikka olisi sen joskus saanut ja pois hoidattanut/sairastanut, se voi tulla uudestaan.
Ongelmalliseksi taudin tekee se, että jos borrelioosia ei hoideta ensimmäisten oireiden ilmestyttyä (antibiooteilla) ja tauti näennäisesti paraneekin, joillakin ihmisillä bakteerit jäävät silti elimistöön ja voivat aiheuttaa neurologisia oireita jopa vuosikymmenien päästä.
Kroonistunut borrelioosi ei ole hoidettavissa. Bakteerit voidaan saada pois, mutta hermovauriot ovat pysyviä.
Rokotuksen voit ottaa Kumlingen tautia vastaan - se on punkkien levittämä aivokalvontulehdus.- soopaa
"Kroonistunut borrelioosi ei ole hoidettavissa. Bakteerit voidaan saada pois, mutta hermovauriot ovat pysyviä."
Uskomatonta soopaa. Tämä on sitä lääketiedettä parhaimmillaan. Ei ole olemassa mitään näyttöä siitä, että antibioottikuurit hävittävät borreliabakteerin. Bakteerit kyllä ovat todennäköisesti vielä siellä, jos on hermovaurioita. Tai jos sanoo ettei ole, näytä todisteet sen puolesta, ettei bakteeria ole enää.
- Anonyymi
Borrelioosirokotteesta on kai toiveita, tutkimusta ja kokeiluja tehdään.
https://www.sciencealert.com/an-mrna-vaccine-is-in-the-works-to-protect-humans-and-animals-from-tick-bites
Muitakin juttuja aiheesta löytynee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049