Lunttasin Wkipediasta että

Paka.Nainen

adventistit eivät usko helvettiin?
Mihin adventistien mukaan uskomattomat joutuvat?

25

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • William Temple

lausui. Yhden asian voimme sanoa varmasti.ikuinen piina ei kuulu kuvaan.Jos ihmiset eivät olisi omaksuneet kreikkalaista ja epä raamatullista käsitystä yksilön sielun luontaisesta häviämättömyydestä ja sitten lukeneet Uutta testamenttia tuo käsitys valmiina mielessään,he olisivat omaksuneet siitä Uudesta testamentista opin annihilaatiosta eikä ikuisesta piinasta.Helvetti on olemassa mutta ei sielä ikuisesti ketään piinata.Tästä aiheesta on paljon kirjoitettu ,löytyy kun selaa taakse päin.

• Paka.Nainen

käsitettä.

• tuosta.

• mitä adventismi sanoo

• Paka.Nainen
        mitä adventismi sanoo kirjoitti:

helvetistä.

Otsiko "Saatana ja syntiset hävitetään" alla.

http://www.sdafin.org/opetus/tuhat.htm

Siis aivan käsittämätöntä pelkouskoa, jolla ei näytä olevan yhteyttä siihen mitä Jeesus opetti------- R A K K A U S - A R M O!

• Paka.Nainen
        mitä adventismi sanoo kirjoitti:

helvetistä.

Otsiko "Saatana ja syntiset hävitetään" alla.

http://www.sdafin.org/opetus/tuhat.htm

Siis aivan käsittämätöntä pelkouskoa, jolla ei näytä olevan yhteyttä siihen mitä Jeesus opetti------- R A K K A U S - A R M O!

• Ei tarvitse pelätä
        Paka.Nainen kirjoitti:

kun on Jeesuksen kanssa samalla puolella. Tietenkin vastustajat pelkäävät, sehän on selviö, mutta hekin voivat ottaa voimakkaan puolustajan itselleen, eikä enää tarvitse pelätä. Vielä on armon aika!!!

• Paka.Nainen (ei kirj)
        Ei tarvitse pelätä kirjoitti:

kun on Jeesuksen kanssa samalla puolella. Tietenkin vastustajat pelkäävät, sehän on selviö, mutta hekin voivat ottaa voimakkaan puolustajan itselleen, eikä enää tarvitse pelätä. Vielä on armon aika!!!

uskomuksia, uskomuksia...

• toinen kuolema.

Luulen, että adventisi uskoo helvettiin, muttei niinkuin paljon opetetaan niin, että ihmistä kidutetaan iankaikkisesta iankaikkiseen.
      Luulen, että adventisti uskoo, että kadotus on iankaikkinen, ja helvetin tuli on toisen kuoleman Jumalallinen työkalu, koska Jumala syntiselle ei ole luvannut iankaikkista elämää.

1 Moos 3:22. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja --

eläisi iankaikkisesti!" .

ts. helvetti iankaikkisena elämänmuotona näin ollen olisi mahdottomuus, jossa annetaan myös elämä kääntymättömälle ihmisen sanan mukaisesti..

Kun lunttaa Wikipediaa, niin sieltä sieluasiaa ja muinsaikerikkalainen Platon kehitti sielun kuolemattomuusnäköalaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Sielu

http://www.sanansaattaja.com/sielunkuolemattomuus.htm

löytyy jotain mielenkiintoista, jos haluat katsella.

Raamattu puhuu toisesta kuolemasta tuomiossa, sekä Jeesus todistaa uskon käsittävän hänessä iankaikkisen elämän armolahjan.

Johannes kirjoittaa vaikkapa 5:21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.

Joh 6:48. Minä olen elämän leipä.
      49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
      50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
      51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
      52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
      53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Ilman Jumalan armoa Kristuksessa ei ole elämää ja elämää ei ole itsestämme.

54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Eli hyvin ehdollistettu tämä asia Kristukseen.

Mutta laitoit adventisteille kysymyksen ja myötäelän tässä käsityksessä heidän kanssa ja saat varmaankin heiltä vastausta tästä kysymyksestäsi.

• Paka.Nainen

hyvin ja monimuotoisesti ehdollistettu tähän sovintovereen. Usko ei ole pyyteetöntä rakkautta, se vaatii ihmiseltä koko olemuksen; omat ajatukset, kritiikin, kaiken, kaiken, Kristus vie ja ihminen yrittää räpeltää perässä, syntiä tehden ja katuen--> oravan pyörä on valmis.

• toinen kuolema.
        Paka.Nainen kirjoitti:

hyvin ja monimuotoisesti ehdollistettu tähän sovintovereen. Usko ei ole pyyteetöntä rakkautta, se vaatii ihmiseltä koko olemuksen; omat ajatukset, kritiikin, kaiken, kaiken, Kristus vie ja ihminen yrittää räpeltää perässä, syntiä tehden ja katuen--> oravan pyörä on valmis.

Jos oravanpyörää katsotaan, niin kumpi oranvanpyörä on ihmiselle paras.
        Sekö, jossa omaehtoisesti ja lihassa tehden riistetään lähimmäistä ja maailma on tällainen, tahi oravanpyörä,

joka ymmärtää pahuuden mittasuhteen itsessä ja pyrkii siitä elämään erossa Jumalan armossa ja voimassa sitä vapauttavaa elämää, joka tavallaan tyrkkää rakkautta tekojensa mitassa ympärilleen.

Eli elämä on kilvoittelua koska keskipisteessä voi olla ihminen itse valintojen tähden.

Jumala haluaa hyvän toteutuvan ja laittaa esille valinnan, oikean ja väärän.

ts. valinta johtaa aina johonkin ja oravanpyörä voi olla tuskallisempi maailmassa, koska joku pyörittäjä voi juoksuttaa lähimmäistä aivan uuvuksiin ja jopa tuhoon.

• Paka.Nainen
        toinen kuolema. kirjoitti:

Jos oravanpyörää katsotaan, niin kumpi oranvanpyörä on ihmiselle paras.
        Sekö, jossa omaehtoisesti ja lihassa tehden riistetään lähimmäistä ja maailma on tällainen, tahi oravanpyörä,

joka ymmärtää pahuuden mittasuhteen itsessä ja pyrkii siitä elämään erossa Jumalan armossa ja voimassa sitä vapauttavaa elämää, joka tavallaan tyrkkää rakkautta tekojensa mitassa ympärilleen.

Eli elämä on kilvoittelua koska keskipisteessä voi olla ihminen itse valintojen tähden.

Jumala haluaa hyvän toteutuvan ja laittaa esille valinnan, oikean ja väärän.

ts. valinta johtaa aina johonkin ja oravanpyörä voi olla tuskallisempi maailmassa, koska joku pyörittäjä voi juoksuttaa lähimmäistä aivan uuvuksiin ja jopa tuhoon.

pakotettu elementti ihmisen elämässä. Usko johtaa syntikatumiskierteeseen, sillä kukaan ihminen ei voi elää synnittömänä niin kuin raamattu opettaa.

Uskosta ja uskomuksista vapaana voi hyvin elää ja hengittää.

Oravanpyöräajattelussa on yleisesti tapana toimia niin, että ihminen olisi ikään kuin ehdollistettu jollekulle systeemille; olkoonpa se systeemi sitten usko tahi muu vastaava toiminta jota ilman ihminen ei voi elää.

• alex-kasi

ikuista piinaa - siihen ei adventistit usko.

Olisi kuitenkin väärin sanoa, että se olisi jokin adventismissa oleva erikoisuus, totuus lienee päin vastoin niin, että ei monikaan maailmassa usko että ihmisiä heitettäisiin kuolemansa jälkeen johonkin (mihin milloinkin) ikuisiksi ajoiksi kitumaan.

Mutta jos helvetillä tarkoitetaan tuhoavaa tulta (ei siis ikuisesti kiduttavaa) niin eiköhän tituus ole että juuri siihen adventisitkin uskovat.

• Alex esitti aivan oikein adventistisen käsityksen syntisten lopusta.

Eli kyllähän kunnon adventisti helvettiin uskoo... vaikkakin niin kuumaan sellaiseen, että se tekee synnistä lopullisen lopun.

Asian ymmärtäminen ei vaadi kovin suurta mielikuvitusta. Raamattu sanoo aivan selvästi, että synnin palkka on kuolema. Ne, jotka uskovat ikuiseen kidutukseen joutuvat selittämään, ettei kuolema tässä tarkoitakaan kuolemaa... Tietenkin myös ne (ja onhan niitä monia muitakin kuin adventistit, myös herätyskristillisyyden piirissä) joutuvat selittämään, että kreikan sanalla ikuinen on laajempi merkityskenttä kuin suomen vastaavalla sanalla.

Jutun ydin on kuitenkin siinä, että Raamatun mukaan Jeesus kärsi pahimmankin syntisen rangaistuksen ristillä. Ne, jotka uskovat ikuiseen helvettiin eivät siis oikein usko, että asia on näin tai heillä on vaikeus selittää, miten vaikkapa joku uskosta osaton nuorena kuollut siivosyntinen saa kärsiä miljardeja vuosia, kun Jeesus selvisi muuamalla tunnilla???

Kai

• Raamattumies*
        Kai_A kirjoitti:

Alex esitti aivan oikein adventistisen käsityksen syntisten lopusta.

Eli kyllähän kunnon adventisti helvettiin uskoo... vaikkakin niin kuumaan sellaiseen, että se tekee synnistä lopullisen lopun.

Asian ymmärtäminen ei vaadi kovin suurta mielikuvitusta. Raamattu sanoo aivan selvästi, että synnin palkka on kuolema. Ne, jotka uskovat ikuiseen kidutukseen joutuvat selittämään, ettei kuolema tässä tarkoitakaan kuolemaa... Tietenkin myös ne (ja onhan niitä monia muitakin kuin adventistit, myös herätyskristillisyyden piirissä) joutuvat selittämään, että kreikan sanalla ikuinen on laajempi merkityskenttä kuin suomen vastaavalla sanalla.

Jutun ydin on kuitenkin siinä, että Raamatun mukaan Jeesus kärsi pahimmankin syntisen rangaistuksen ristillä. Ne, jotka uskovat ikuiseen helvettiin eivät siis oikein usko, että asia on näin tai heillä on vaikeus selittää, miten vaikkapa joku uskosta osaton nuorena kuollut siivosyntinen saa kärsiä miljardeja vuosia, kun Jeesus selvisi muuamalla tunnilla???

Kai

En soisi Adolf Hitlerille sellaista sapatinlepoa kuin soisivat Sirkka-Iita, anne-elina,
        alex-kasi ja Kai Arasola. Kuuden miljoonan kidutustapauksen vastuunkantajaa ei
        mielestäni armahdeta sekunnin murto-osassa tapahtuvalla vapautuksella
        ainaisesti pahanteostaan. Vaan kyllä Jumala maksaa samalla mitalla takaisin.
        Ja sellainen uhka on välttämätön, jotteivat Kai aat sun muut intoutuisi tappamaan.

Mark. 9:48
        jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Joka ottaa pois Kirjan totuuksia joutuu kärsimään itse poisottamansa rangaistukset.

• neuvon, että
        Raamattumies* kirjoitti:

En soisi Adolf Hitlerille sellaista sapatinlepoa kuin soisivat Sirkka-Iita, anne-elina,
        Ja sellainen uhka on välttämätön, jotteivat Kai aat sun muut intoutuisi tappamaan.

Joka ottaa pois Kirjan totuuksia joutuu kärsimään itse poisottamansa rangaistukset.

jätä sinä KAIKKI tuomitseminen Jumalan asiaksi, äläkä päätäsi vaivaa sillä minkä tuomion Aatu saa. Ja ethän tiedä mennä sanomaan, vaikka Aatu ennen kuolemaansa olisi kerennyt katumaan ja pyytämään Jeesuksen nimessä syntinsä anteeksi. Kyllä Jumalan armo riittää sellaisellekin kuin hän. Muistelepa, mitä luvattiin ryövärille ristillä. Ei varmasti ihan kiltti poika ollut hänkään.

• Raamattumies* kirjoitti:

tämä kuvaa tapahtuman kesto aikaa. Näet tämä lause kuuluu vertaus asioiden pariin. Siis jos yleensä jotain tulelta on jäänyt jäljelle sen kuluttavat madot. Eihän tässä ole kysymyksessä mitkään tulimadot, jotka eläisivät tulessa. Ei sen puoleen, onhan noita tulimatojakin olemassa pimeissä luolissa. Olenhan minä nähnyt tuli-kärpäsiäkin. Olenhan minä kuullut valkoisista Korpeistakin. Tosiasiassa en ole vielä yhtään sellaista nähnyt. Kysyisin vain kirjoittajalta pienen kysymyksen? Miksi ihmiselle on annettu Järki? Minun mielestäni järki on ihmisen paras työkalu. Hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmällä!

• Minne jumalattomat pannaan?

Ensinnäkin ovat joutuneet keksimään sellaisen valheen, että jumalattomat vain
      häviävät oelmattomiksi sillä hetkellä kun Jeesus palaa pilviin, noutamaan
      seurakuntansa. Ja sitten "jäljelle jäänedien" kansoittaman tuhatvuotisen
      rauhanajan sijastakin joudutaan tarjoamaan autiota ja tyhjää Maata, jossa
      SAATANA hallitsee!
      Mutta aivan ateistinen on tuo Sirkak-Iitankin kovasti viljelemä valhe, että
      jumalattomat vain maatuvat ja sillä siisti. Ettei olisikaan ylösnousemusta,
      josta Raamattu ja Jeesuksen päivien kirjanoppineet puhuivat:

Ap. t. 24:15
      ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
      jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

On syytä huomauttaa, että Sirkak-Iita on viime aikoina vetänyt viestinsä pois,
      kun on asiassa ajettu umoikujaan, mutta se ei tarkoita, että hän tai adventistit
      olisivat tuosta eksytyksestä luopuneet.

• ainakin

on syntynyt AnttiVKantolan omien korvien välissä, eikä tuollaista valheiden ketjua tarvitse muut kuin Antti itse mustamaalatakseen Sirkka-Iitaa ja adventisteja.

• alex-kasi

ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
        jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

Mutta on myöskin toisen kuoleman josta ei KENELLÄKÄÄN ole ylösnousemusta.

Pahoin pelkään että se menee näin:

Ensimmäisestä kuolemasta Jumala herättää jokaisen se on selvä asia:

MUTTA ne jotka pääsevät Jumalan Pojan Kristuksen valtakuntaan herätetään ensin - oppimaan Jumalan tahdossa elämistä (= kuolemattomuutta) ja Raamattu sanoo että jokainen joka haluaa saa tulla mukaan - se tapahtuu Jeesuksen uhrin kautta sillä heidän lunastajansa on heidän Kuninkaansa.

Heille on luvassa iankaikkinen elämä.

Ne jotka luottavat omaan itseensä, eivätkä siis katso välttämättä tarvitsevansa elää Jumalan tahdossa saavuttaakseen iankaikkisen elämän (vaan että Jumala ikäänkuin vahingossa loi syntisetkin ikuisuuolennoiksi) - nousevat kuolleista 1000 vuotta myöhemmin - sanoo Raamattu - siis ne jotka luottavat siihen saatanan luopaukseen "Ei ette te kuole" mitä maailmassa yhä levitetään.

Jumalan valitsema uusi maailmaa hallitseva Kristus ja saatana kohtaavat toisensa yhdessä ainoassa ratkaisevassa taistelussa.

Siis valitse Kristus ja oikeudenmukaisuus ja rakkaus > OMAAN elämääsi - sillä se on Jumalan tahto - sillä puheet toisten elämästä eivät auta ketään - ei sinua eikä muita...

Ihmiset puhuvat Jumalan rangaistuksesta - ja totta puhuvat - synnin palkka on kuolema - synti tuhoaa elämän - sillä synti on vajavaisuutta.

Ja mitä enemmän synnit painavat - sitä tuskallisempaa on elämä elää ... kunnes se loppuu... kaipa olet sen oppinut sinäkin elämässäsi?

• Kotkansilmät

Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
      toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.

Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Sirkka-Iitan ja alex-kasin mukaan ja myöskin adventistien selitysten mukaan,
      jumalaton maatuu eikä nouse tuomiolle. Mutta Danielin kautta Jumala on
      selvästi ilmoittanut, että on ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin.
      Myös Herramme Jeesuksen Kristuksen Uudessa Testamentissa Jumala muistuttaa
      tekojen seurauksista samalla tavalla ...

ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

• sanompa vaan

ja hänen lunttauksiaan adventisteista. Kun ihminen ei tiedä mitään siitä mitä adventistit opettavat, mutta yrittää olla niin viisas, niin viisas. Todellista tietoa adventistien opetuksesta saa, kun menee Suomen Adventtikirkon omalle sivulle lunttailemaan. Hyvä sinunkin, Antti olisi tutustua siihen ettet vastaisuudessa joutuisi enää valehtelijan kirjoihin.
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/viimtapa.html

• alex-kasi

Raamatunkohdat missä sanotaan että ihminen tuhoutuu?

Mark. 1:24
        "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki

• alex-kasi kirjoitti:

Raamatunkohdat missä sanotaan että ihminen tuhoutuu?

Mark. 1:24
        "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny.

Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki

ymmärrettävässä muodossa. Minusta ei ole tällä kertaa kunnolla vastaajaksi. Ymmärrät varmasti miksi? Siunausta sinulle .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe