tuntuu välillä vaan niin vähältä, syöttekö jotain muuta sen seuraksi? jos niin mitä? aamiaisestahan pitäis saada suurin osa päivän kaloreista
riittääkö pelkkä puuro
3
870
Vastaukset
- .......
Ei tarvitse aamupalasta saada suurinta osaa päivän kaloreista. Sehän tarkottaisi keskivertonaisella jo hampurilaisateriaa. Sen sijaan aamupalasta olisi hyvä saada runsaasti kuitua ja proteiinia, jotka pitävät nälän poissa.
Itse syön aamupalaksi joskus puuroa, joskus ruisleipää leikkeleellä, raejuustolla ja kasviksilla. Välllä riittää myös pelkkä hedelmä.- Panhandle
Aamupalasta tulisi saada noin kolmasosa päivän energiasta ja ravintoaineista. Jos syö päivässä vaikka 1500 kcal, aamupala saisi silloin olla noin 500 kcal:n luokkaa. Ei mitenkään paljon, koska onhan aamulla oltu 7-8 tuntia ilman ruokaa.
Puuro yksinään ei riitä aamupalaksi, koska siinä ei juurikaan ole proteiinia. Kasviksia (ml. hedelmät ja marjat) pitäisi myös syödä aamulla. Itse olen ratkaissut tämän asian niin, että aloitan aamuni aina murokulhollisella marjoja, vaikka aamiaisen muut ainekset vaihtelevat.
- tuntuu vähältä????
Mietityttää, että kuinka paljon syöt päivässä, jos kaurapuuro aamiaiseksi tuntuu vähältä...
Itse syön lounaaksi töissä pelkästään pussillisen minuuttipuuroa ja seuraksi lasin vettä ja hyvin pysyy nälkä poissa kotiin saakka.
Jos tarkoituksenasi on laihduttaa, niin sinun kannattaisi pikkuhiljaa "opettaa" vatsalaukkusi pienemmäksi, jolloin et edes pysty syömään niin suuria määriä. Jos jatkuvasti syö paljon, vaikka ruoka olisikin terveellistä, niin varmasti tulee helpommin nälkä ja näin ollen siis päivässä syötyä enemmän, mitä tarvitsisi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026