Näiltä sivustoilta löytyy ainakin 100 linkkiä resepteihin :-).
Mutta on aivan liian työlästä edes alkaa selata niitä...
Siksi toivon, että saisin tänne Keskusteluun joitakin
herkullisia Jauhelihareseptejä :-)!
Olen tylsistynyt omiini: Spagettikastike ilman lisukkeita,
jauheliha-makaroonipata, jauhelihakeitto, lihapullat...
Laitappa minulle paras jauhelihareseptisi!
Vesi kielellä odottava Aurinkotie = Ria
Jauhelihareseptejä
6
1567
Vastaukset
- KokkiOrava
Papujauhelimureke
400 g jauhelihaa
1 prk ruskeita papuja (esim chilisoossissa)
2 kpl weetabixeja murskattuna
1 kananmuna
1 sipuli
Silppua sipuli monitoimikoneessa kaada päälle pavut ja pyöräytä tahnaksi. Heittele päälle weetabix murut. Kippa pois koneen kulhosta toiseen kulhoon ja mössää käsin sekaan jauheliha ja munat. Survo vuokaan ja lykkää uuniin 225 astetta.
Nachohtava jauhelihavuoka
400 g jauhelihaa
1 prk cheddar dippiä
1 prk (semmonen pienempi) salsaa
500 g perunasipuli sekotusta
Juusto raastetta
Ruskistele jauheliha sekottele sen jälkeen kaikki ainekset keskenään uunin vuokaa, lykkää uuniin 200 asteeseen
Sienihenkinen lasagne
Jauhelihaa
Herkkusieniä
Pussillinen kattarellikeittoa
Lasagnelevyjä
Juustoraastetta
Vettä
Ruskistele jauheliha, heitä sekaan herkkusienet ja kanttarellikeittojauhe. Vettä niskaan (lisäile pikkihiljaa että lötköys pysyy hanskassa) ja lämmittele hetkosen aikaa niin että keittoainekset saostavat mössön. Kasaa vuokaan levyjen kanssa. - Panhandle
Kreikkalainen munakoisopaistos musaka on työläs, mutta herkullinen ruoka. Se vain paranee lämmitettäessä, joten ei haittaa, vaikka valmistamiseen menee puoli päivää.
Minulla on tapana käyttää musakaan lampaan jauhelihaa, mutta nauta tai sika-nauta käy ihan yhtä hyvin. Useimmissa ohjeissa munakoisoa on saman verran kuin jauhelihaa, mutta koska pidän munakoisosta ja se on minusta tämän ruuan tärkein aines, käytän sitä tuplamäärän, eli esimerkiksi puolelle kilolle jauhelihaa kilo munakoisoa.
Tässä yksi versio musakasta. Vähemmällä rasvalla selviät, kun et paista munakoisoviipaleita pannussa, vaan sivelet ne kevyesti öljyllä ja paistat uunissa niin kauan, että ne tummuvat. Vähän jäähtyneistä viipaleista kasaat sitten sen varsinaisen "laatikon".
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_l_n/fi_FI/musaka/ - murmeli-
Taikina:
6 munaa
5 dl maitoa
2dl vehnäjauhoja
1 tl suolaa
Täyte:
500g jauhelihaa
2 sipulia
1 tl suolaa
1 1/2 rkl vehnäjauhoja
1 1/2 dl maitoa (tai puolet maitoa, puolet kermaa)
Vatkaa munat vaahdoksi. Lisää joukkoon maito, suola ja jauhot varovasti sekoittaen. Kaada uunipellille ja paista 200 asteessa 20 min.
Täytteeseen ruskista jauheliha ja sipulit. Mausta suolalla. Sekoittele joukkoon jauhot ja maito. Anna hautua pienen hetken. Levitä täyte kypsälle munakaslevylle ja kääri rullalle. - ok
JAUHELIHAKIUSAUS
1 kg peruna-sipulisekoitusta
400 g jauhelihaa
2 porkkanaa
1 maustekurkku
2,5 dl 3 juuston ruokakermaa
2 dl ruokakermaa
loraus ketsuppia
suolaa, mustapippuria, grillausmaustetta
Raasta porkkanat ja kuutioi maustekurkku. Paista jauheliha ja lisää kurkkukuutiot, mausta ja lisää ketsuppi. Lado kerroksittain isoon uunivuokaan ensin perunoita sitten porkkanaraastetta ja jauhelihaa, ja taas perunoita jne. niin että päällimmäinen kerros on perunaa. Kaada kermat päälle ja paista 200 asteessa n. 1 tunti. - ok
Tomaattinen juures-jauhelihavuoka
1 ps (1 kg) juuressuikaleita (pakaste)
400 g jauhelihaa
1 dl Pirkka-sipulikuutioita (pakaste)
1/2 tl suolaa
1/2 tl Pirkka-mustapippuria rouhittuna
5 dl pannun huuhdelientä
3 kookasta tomaattia
2 tl Pirkka-oreganoa
1 ps (150 g) Pirkka -emmental-mozzarellajuustoraastetta
Voitele kookas lasagnevuoka ja levitä pohjalle puolet juuressuikaleista. Ruskista jauheliha pannulla ja lisää sipuli mukaan kuullottumaan. Mausta liha suolalla ja mustapippurilla ja levitä juuresten päälle. Lisää pannuun 5 dl vettä ja kiehauta se. Levitä loput juuressuikaleista lihakerroksen päälle ja kaada vuokaan kiehuva huuhdeliemi. Jauha päälle hiukan mustapippuria myllystä. Kypsennä juuresvuokaa 200 asteessa uunin alimmalla tasolla n. 35 min. Leikkaa tomaatit ohuiksi viipaleiksi ja peitä niillä vuoan pinta. Ripottele pinnalle puolet oreganosta ja levitä päälle juustoraaste. Jatka kypsentämistä vielä n. 15 min. Ripottele kypsän vuoan pintaan oreganoa. Tarjoa raikkaan salaatin kanssa. Itse pidän kukkakaalista. Toinen poikani ei. Hän käy aina hakemassa tätä ruokaa lisää.
Kukkakaalia ja jauhelihaa juustokastikkeessa uunissa:
Iso kukkakaali tai useita pienempiä
ainakin 400 g jauhelihaa
n. 2 pussia pakastettuja vihreitä papuja, jätetään pöydälle sulamaan (jos ovat pitkiä, leikkaan hiukan lyhyemmiksi)
oreganoa
mustapippuria
suolaa
valkosipulinkynsiä runsaahkosti hakattuina (5 tai maun mukaan)
(hiukan chiliä)
valmista tavallinen juustokastike maidosta ja jauhoista ja juustosta kuten lasagnessa, ei kamalan paksu. Maustan valkopippurilla ja murskatulla viherpippurilla ja ripauksella muskottia sekä suolaa maun mukaan tietenkin.
Paistan jauhelihan kevyesti ja maustan sen mustapippurilla ja oreganolla ja ripauksella chiliä sekä suolalla, että on maukasta. (itse pidän naudan jauhelihasta tässä mutta mikä vaan käy)
kukkakaalit siivotaan melko isoiksi paloiksi ja höyrytetään kevyesti.
Ladotaan uunivuokaan. Ei ihan laakeaan ettei pinta pala, mieluiten hiukan syvempään.
Siis jauheliha, (hyvin kevyesti) höyrytetyt kukkakaalit, ja vähän sulaneet pakastepavut ladotaan kerroksittain uunivuokaan ja juustokastiketta päälle. Kuten lasagnessa, juustoraastetta vielä pinnalle. Uuniin vaan ja kun kukkakaalit ovat mukavan tuntuisia, ei liian pehmeitä, onkin vuoka valmista.
Luotan siihen, että kysyjä on siis jo laittanut ruokaa, koska en nyt osaa laittaa ihan tarkaa reseptiä. Teen ruokaa näppituntumalla, eikä tämä nyt pieleen voi mennä kun katsoo oman vuokansa koon ja haarukoi siihen sopivan määrän näitä ainesosia ja kastiketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345