kun sanotaan ja jostain olen lukenut että kuussa lämpötila voi nousta plus 120 celsius asteesen ja ihmisen veri alkaisi kiehumaan ilman suoja pukua.Eihän ihmisen veri saunassakaan kiehu kun ollaan yli 120 asteen lämmössä sielläkin joskus
kuun lämpötila
19
1883
Vastaukset
- btbrtbwr
Kuun _pinnan_ lämpötila nousee ylimmillään noin 120 asteeseen päiväntasaajan tienoilla iltapäivällä. Siksi Kuussa käytiinkin joka kerta sellaisissa paikoissa ja sellaisilla hetkillä, että oli aikainen aamu tai aamupäivä. Kuun päivä kestää noin 14 Maan vuorokautta, joten aamu/aamupäivä kestää useita Maan vuorokausia.
Ja sekin on siis Kuun pintalämpötila, joka vaikutti vain astronauttien saappaiden pohjiin. Muuten heitä lämmitti aurinko, eikä sen vähempää tai enempää kuin Maan kiertoradallakaan vaaleissa avaruuspuvuissa avaruuskävelyllä olevia astronautteja.- jos sinä
keskittyisit kuvailemaan Loviisan säteilypöllähdyksiä, etkä keskittyisi näihin vaativimpin aiheisiin. Mars kuvaamaan Loviisan maisemia ja sitten tulet tänne höpisemään säteilypöllähdyksistä!
- vvrvfrefrefefef
Kuussa on myös hetkiä jolloin ihminen voisi olla siellä vain shortsit jalassa ja happimaski päässä. Miksi ei oltu niin silloin kun kuuhun mentiin muka niin.,
- et5tgtget
Ei, kyllä avaruuden säteily tappaisi heebon aika nopeasti.
et5tgtget kirjoitti:
Ei, kyllä avaruuden säteily tappaisi heebon aika nopeasti.
Laitahan arvoja tuosta säteilystä.
- Tähmitä
Mikä muka avaruudessa säteilee??
- kurnivamaha
Mitä ihmettä?
Etäisyys Maasta Aurinkoon on 150 000 000 km.
Etäisyys Kuusta Aurinkoon on 149 600 000 km.
Säteily Kuussa johtunee muista syistä? - Alueenne
Ihan puupääkeskustelua. Keskustelkaa vain salaliitoista, mutta keskustelkaa salaliittopalstallanne.
- AhastaOli
Kuu- ukkeleilla oli vesijäähdytys puvuissaan ettäs tiedät.
Siellä kuukapselissa niillä olikin aikamoinen ähellys kun 3 karjua pukuja vaihteli parin neliön tilassa.
Kyllä siinä ärräpäät lenteli. - halatkaa_toisianne
http://www.avaruuslennot.fi/artikkelit/sateily.html
Aurinko ja muut tähdet ja avaruuden objektit voivat olla muunkinlaisen säteilyn, kuin näkyvän valon, lähteitä. - devvedve
Etäisyydet ovat niin valtavat ettei auringosta kovinkaan kauaksi säteile hevon vittuakaan.
- konsultoi
Kuinka kauas on kovinkaan, ja paljonko on tuo hevonsäteily?
- adawda
Jep, esimerkiksi muutaman valovuoden päässä meidän Aurinkomme säteily ei välttämättä hirveästi merkkaa. Näin lähikulmilla asia voi olla toisin.Onhan Aurinko tarpeeksi lähellä lämmittääkseen ja valaistakseen niin Maata kuin Kuutakin, millä järkeilyllä muunlainen säteily ei voisi kantaa Auringosta tänne?
- DDDDDDDDDDDD
Meidän auringon säteily ei merkkaa hevon vittuakaan esimerkiksi plutoon. Ette tajua aaruuden mittasuhteita laisinkaan. Ymmärrätkö edes miten suuri etäisyys on valovuosi..tuskin..
- ihankotosi
Pluto on paljon kauempana Auringosta kuin Maa.
- HULLUHOITOON
Voi vitun pösilö. Onko vaikea ymmärtää luetun sisältöä.Mene takaisin apukoulun ekalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411493
- 1221266
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261053Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313881- 99833
- 38732
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.59672Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644