Elämän alku Maapallolla.

Tieteen Kuvalehti 11/2009: Eläinkunta alkoi laakkoeläimestä. Ensin oli limaläiskä.

www.tieteenkuvalehti.com

3

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capt.cöpenick*

      Kun protomaapallo oli jäähty lähes 2 mrd vuoden ajanjakson, ensimmäiset arkkibakteerit ilmestyivät n. 3.5 mrd vuotta sitten maapallolle.
      Nämä olivat myös 1mm kokoisten laakkoeläinten kantamuotoja - sinänsä koko elämänkirjon esimuotoja.

      Siksi tuntuu äärettömän typerältä nyt vuosikymmenestä toiseen jauhaa ateismista ja uskovista - samaa populaa kaikki.

      • heh...

        "Siksi --- jauhaa ateismista ja uskovista - samaa populaa kaikki."

        Minun esi-isäni ei ole mikään apina, vielä vähemmän joku laakkoeläin tai arkkibakteeri hehe.

        Koko darwinismi on oppina todistamaton, ja sen kumoavia asioita on luonnossa olemassa. Darwinismi perustuu epätieteelliseen väitteeseen että tietoisuus olisi ainetta.

        Tiede itse sanoo että energiat ovat ikuisia. Miksi sitten tietoisuus ei olisi erillinen energia, ja siksi ikuinen? Pystyyhän juuri tietoisuus vaikuttamaan aineeseen, josta ovat todisteena kaupunkimme jne.

        Ei ole pitäviä perusteita väittää että elinlajit syntyivät alkusopasta geneettisen evoluution välityksellä.

        Yhtä hyvin voi samankaltaisuudet elinlajien välillä viitata samaan luojaan eli älykkyyteen. Autotkin ovat tietyn tehtaan valmistamia pitkälti samanlaisia, ei niin että yksi auto olisi synnyttänyt seruaavan...

        Muinaisessa Bhagavata Puranassa Luoja, eli Brahma, tämän nimenomaisen maailmankaikkeuden luoja, kysyy Vishnulta, eli Korkeimmalta, mitä tehdä jotta ei ylpistyisi kun miljardit luodut ylistävät. Vishnu vastasi, tee se niin etteivät huomaa. Brahma onnistui tässä melko hyvin, sanoisin hehe.

        Veda-teksteissä puhutaan yksityiskohdittain sekä luojasta, luomuksesta että näiden takana olevasta todellisuudesta.

        Niissä puhutaan myös esim. aineellisesta maailmasta vaahtona syitten valtameressä. Makrokosmos on juuri vaahtoa, tai kuplia, myös nykyastronomian mukaan:

        http://cas.sdss.org/DR6/en/astro/structures/structures.asp

        Jännää että lajien muuttumista toiseksi ei olla koskaan havaittu, mutta kuka tahansa voi havaita eli oivaltaa olevansa puhdas henkisielu, jos vaan niin haluaa.

        Siihen on olemassa tieteellinen menetelmä. Lue lisää:

        http://www.asitis.com/


      • capt.cöpenick*
        heh... kirjoitti:

        "Siksi --- jauhaa ateismista ja uskovista - samaa populaa kaikki."

        Minun esi-isäni ei ole mikään apina, vielä vähemmän joku laakkoeläin tai arkkibakteeri hehe.

        Koko darwinismi on oppina todistamaton, ja sen kumoavia asioita on luonnossa olemassa. Darwinismi perustuu epätieteelliseen väitteeseen että tietoisuus olisi ainetta.

        Tiede itse sanoo että energiat ovat ikuisia. Miksi sitten tietoisuus ei olisi erillinen energia, ja siksi ikuinen? Pystyyhän juuri tietoisuus vaikuttamaan aineeseen, josta ovat todisteena kaupunkimme jne.

        Ei ole pitäviä perusteita väittää että elinlajit syntyivät alkusopasta geneettisen evoluution välityksellä.

        Yhtä hyvin voi samankaltaisuudet elinlajien välillä viitata samaan luojaan eli älykkyyteen. Autotkin ovat tietyn tehtaan valmistamia pitkälti samanlaisia, ei niin että yksi auto olisi synnyttänyt seruaavan...

        Muinaisessa Bhagavata Puranassa Luoja, eli Brahma, tämän nimenomaisen maailmankaikkeuden luoja, kysyy Vishnulta, eli Korkeimmalta, mitä tehdä jotta ei ylpistyisi kun miljardit luodut ylistävät. Vishnu vastasi, tee se niin etteivät huomaa. Brahma onnistui tässä melko hyvin, sanoisin hehe.

        Veda-teksteissä puhutaan yksityiskohdittain sekä luojasta, luomuksesta että näiden takana olevasta todellisuudesta.

        Niissä puhutaan myös esim. aineellisesta maailmasta vaahtona syitten valtameressä. Makrokosmos on juuri vaahtoa, tai kuplia, myös nykyastronomian mukaan:

        http://cas.sdss.org/DR6/en/astro/structures/structures.asp

        Jännää että lajien muuttumista toiseksi ei olla koskaan havaittu, mutta kuka tahansa voi havaita eli oivaltaa olevansa puhdas henkisielu, jos vaan niin haluaa.

        Siihen on olemassa tieteellinen menetelmä. Lue lisää:

        http://www.asitis.com/

        Kun tutkimuksiin perustuvaa tietoakin on muokattu kansankielelle omaksuttavaksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe