Kouluruokao monipuolista? PAH

koululainen-96!!

On kyllä ihmeellistä kun täälä jaksavat keski-ikäset ihmiset jauhaa että kouluruoka on hyvää ja monipuolista ja niin saatanan terveellistä, vaikkeivat ole sitä moneen vuoteen edes syöneet! Toki tiedän nämä että tehdään suuria määriä ja rahaa pitää säästää ja mitä kaikkea (teko)syitä löytyy. esim. samat ruuat ruuat tuntuvat pyörivän lautasella aina, esim nakkikastiketta on melkein joka saatanan tiistai. Ja mutuenkin lista varmaan pyörii kahden viikon välein samoine ruokineen >:(
Salaattinakin ON JOKAPÄIVÄ pelkkää porkkanaraastetta, sekin kuivaa kun joku hevosen rehu.
olisi edes hedelmiä tai jotain, mutta ei, maksimissaan nuhjaantunu omenan puolikas JÄLKIRUUAKSI kerran puolessa vuodessa. ei ihme kun on kaikki meidänkin koulussa aina niin väsyneitä ja kalpeita kun eivät syö vihanneksia/hedelmiä kun niitä ei koulussakaan saa (oma häpensä jos ei niitä kotona syö), mutta saisi niitä olla KOULUSSAKIN ja runsaasti, ei ne nyt niin paljoa kuitenkaan maksa. On aika huolestuttavaa ajatella että nyt kun aloitan yläasteen, on vastassa taas kolmeksi vuodeksi SAMAA palmian paskaruokaa jota nyt olen jauhanut viimiset 6 vuotta, ainiin, plus tarhavuodet (siellä sama palmian ruoka), elikkä noin 9 vuotta sitä samaa ruokaa!! joo en enää jaksa yhtään.

10

1076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++

      OTA KUULE OMAT EVÄÄT MUKAAN, EI TARVII VALITTAA, VAAN VALITSE VAAN
      RASIASTASI PARHAAT PALAT... JA NAUTTII ATERIASTA TÄYSIN, ILMAN VALITUSTA.
      HERÄÄ AAMULLA "VÄHÄN" AIKASEMMIN PUUHASTELEMAAN RUOKAASI.

      • ..38160

        minä kerran yritin syödä omia eväitä mutta eivät antaneet! olen samaa mieltä että kouluruokaa pitäisi parantaa!


      • gjvj

        Ei saa, mä ainakin ottaisin jos saisi, kyllä meiänkin koulussa tietenkin jotakin saa ottaa, mutta se on maksimissaan omena, ja senkin saa syödä vasta paskan jälkeen


      • valittajia sitten
        gjvj kirjoitti:

        Ei saa, mä ainakin ottaisin jos saisi, kyllä meiänkin koulussa tietenkin jotakin saa ottaa, mutta se on maksimissaan omena, ja senkin saa syödä vasta paskan jälkeen

        riittää mikään ei kelpaa rukutetaan siitäkin kunsaa ruikuttaa.


      • TehTemppeli
        valittajia sitten kirjoitti:

        riittää mikään ei kelpaa rukutetaan siitäkin kunsaa ruikuttaa.

        No näin rehellisesti sanoen, kouluruoan määrärahoja saisi nostaa jonkin verran. Oman kotikuntani ruoat ovat keskimääräistä parempia (ainakin aikaisempaan kouluun verrattuna), mutta kyllä ruoissa ja muutenkin ruokailun tasossa on parannettavaa. Esimerkiksi täkäläinen "palapaisti" on soossia 95 prosenttia ja lihaa 5 prosenttia. Ilmeisesti ostavat jonkun kokonaisen paistin, ja pilkkovat sen sitten samaan pataan yli 1000 ruokailijan kanssa. Broilerilasagne ei ole lasagnea nähnytkään, vaan on todellisuudessa broilerimakaronivuoka. Hyvää, ei sen puoleen, mutta mainontaa saisi parantaa.

        Ennen oli laskiaisen aikaan laskiaispullat (tai näin omasta mielestäni hillokermapullat. Aito laskiaispullat sisältävät mantelimassaa), mutta nekin ovat hävinneet. Myös jouluruoka ei sisällä kuin yhtä laatikkoa, kinkkua, perunaa, rosollia ja jotain satunnaista kastiketta. Ennen oli paremmin.

        Jälkiruokia on harvoin, mikä on huono puoli. Salaatti nyt sentään menettelee jotenkuten.

        Mutta ihmeitä saisi aikaan, jos ruokamäärärahoja nostettaisiin edes tuhannella eurolla. Pieni kunta kun on kyseessä, niin tuolla saisi paljonkin aikaan (ruokailijoita vain n. 1000), eikä näkyisi pahasti edes veroissakaan, jos ne sieltä nyhdetään (asukkaita 9000, eli vain 0,11 euron korotus jokaista kunnan asukasta kohden).


      • Niiinaas
        TehTemppeli kirjoitti:

        No näin rehellisesti sanoen, kouluruoan määrärahoja saisi nostaa jonkin verran. Oman kotikuntani ruoat ovat keskimääräistä parempia (ainakin aikaisempaan kouluun verrattuna), mutta kyllä ruoissa ja muutenkin ruokailun tasossa on parannettavaa. Esimerkiksi täkäläinen "palapaisti" on soossia 95 prosenttia ja lihaa 5 prosenttia. Ilmeisesti ostavat jonkun kokonaisen paistin, ja pilkkovat sen sitten samaan pataan yli 1000 ruokailijan kanssa. Broilerilasagne ei ole lasagnea nähnytkään, vaan on todellisuudessa broilerimakaronivuoka. Hyvää, ei sen puoleen, mutta mainontaa saisi parantaa.

        Ennen oli laskiaisen aikaan laskiaispullat (tai näin omasta mielestäni hillokermapullat. Aito laskiaispullat sisältävät mantelimassaa), mutta nekin ovat hävinneet. Myös jouluruoka ei sisällä kuin yhtä laatikkoa, kinkkua, perunaa, rosollia ja jotain satunnaista kastiketta. Ennen oli paremmin.

        Jälkiruokia on harvoin, mikä on huono puoli. Salaatti nyt sentään menettelee jotenkuten.

        Mutta ihmeitä saisi aikaan, jos ruokamäärärahoja nostettaisiin edes tuhannella eurolla. Pieni kunta kun on kyseessä, niin tuolla saisi paljonkin aikaan (ruokailijoita vain n. 1000), eikä näkyisi pahasti edes veroissakaan, jos ne sieltä nyhdetään (asukkaita 9000, eli vain 0,11 euron korotus jokaista kunnan asukasta kohden).

        Meidän koulussa on löytynyt salaatista muurahaisia ja matoja, perunat on ihan mustia, leipä aina loppu ja melkein joka päivä löytyy ruuasta ainakin yksi hius eikä se ole omani ja ruoka loppuu usein kesken. Jotkut oppilaat ovat tehneet valituksen keittiöön noista syistä, mutta eivät keittiöhenkilökunta siihen kiinnittäneet huomiota.

        Viime keväänä tuli ilmoitus, että kouluruassa aletaan säästämään. Pehmeää leipää ei ole kuin keittopäivinä ja silloinki vain yhtä lajia muuten on vaan näkkäriä. 2 kertaa vikkossa keittoa, 2 kertaa viikossa laatikoita ja 1 kerran viikossa joku palaruoka kuten kalapuikkoja jne...
        Ei enään koskaan jälkiruokia ja salaatti aineksissa säästetään tosi paljon.

        Usein minulla koulussa on tosi kova nälkä kun joskus siellä on ruokana vaan jtn kammottavaa salaattia ja pinaattilättyjä. Nimittäin aika usein minulla on 6 tunnin päivä ja omia eväitä ei saa ottaa mukaan.


      • ---------------------------------
        Niiinaas kirjoitti:

        Meidän koulussa on löytynyt salaatista muurahaisia ja matoja, perunat on ihan mustia, leipä aina loppu ja melkein joka päivä löytyy ruuasta ainakin yksi hius eikä se ole omani ja ruoka loppuu usein kesken. Jotkut oppilaat ovat tehneet valituksen keittiöön noista syistä, mutta eivät keittiöhenkilökunta siihen kiinnittäneet huomiota.

        Viime keväänä tuli ilmoitus, että kouluruassa aletaan säästämään. Pehmeää leipää ei ole kuin keittopäivinä ja silloinki vain yhtä lajia muuten on vaan näkkäriä. 2 kertaa vikkossa keittoa, 2 kertaa viikossa laatikoita ja 1 kerran viikossa joku palaruoka kuten kalapuikkoja jne...
        Ei enään koskaan jälkiruokia ja salaatti aineksissa säästetään tosi paljon.

        Usein minulla koulussa on tosi kova nälkä kun joskus siellä on ruokana vaan jtn kammottavaa salaattia ja pinaattilättyjä. Nimittäin aika usein minulla on 6 tunnin päivä ja omia eväitä ei saa ottaa mukaan.

        miksei voi tehä kunnon salaatteja kouluun eikä mitään sitkeit lihan kikkareit? :(


      • koululainen
        Niiinaas kirjoitti:

        Meidän koulussa on löytynyt salaatista muurahaisia ja matoja, perunat on ihan mustia, leipä aina loppu ja melkein joka päivä löytyy ruuasta ainakin yksi hius eikä se ole omani ja ruoka loppuu usein kesken. Jotkut oppilaat ovat tehneet valituksen keittiöön noista syistä, mutta eivät keittiöhenkilökunta siihen kiinnittäneet huomiota.

        Viime keväänä tuli ilmoitus, että kouluruassa aletaan säästämään. Pehmeää leipää ei ole kuin keittopäivinä ja silloinki vain yhtä lajia muuten on vaan näkkäriä. 2 kertaa vikkossa keittoa, 2 kertaa viikossa laatikoita ja 1 kerran viikossa joku palaruoka kuten kalapuikkoja jne...
        Ei enään koskaan jälkiruokia ja salaatti aineksissa säästetään tosi paljon.

        Usein minulla koulussa on tosi kova nälkä kun joskus siellä on ruokana vaan jtn kammottavaa salaattia ja pinaattilättyjä. Nimittäin aika usein minulla on 6 tunnin päivä ja omia eväitä ei saa ottaa mukaan.

        onko koulussa joskus ollu jälkiruokii tai pehmeitäleipii ei mun koulus ainakaa


      • äXDee
        Niiinaas kirjoitti:

        Meidän koulussa on löytynyt salaatista muurahaisia ja matoja, perunat on ihan mustia, leipä aina loppu ja melkein joka päivä löytyy ruuasta ainakin yksi hius eikä se ole omani ja ruoka loppuu usein kesken. Jotkut oppilaat ovat tehneet valituksen keittiöön noista syistä, mutta eivät keittiöhenkilökunta siihen kiinnittäneet huomiota.

        Viime keväänä tuli ilmoitus, että kouluruassa aletaan säästämään. Pehmeää leipää ei ole kuin keittopäivinä ja silloinki vain yhtä lajia muuten on vaan näkkäriä. 2 kertaa vikkossa keittoa, 2 kertaa viikossa laatikoita ja 1 kerran viikossa joku palaruoka kuten kalapuikkoja jne...
        Ei enään koskaan jälkiruokia ja salaatti aineksissa säästetään tosi paljon.

        Usein minulla koulussa on tosi kova nälkä kun joskus siellä on ruokana vaan jtn kammottavaa salaattia ja pinaattilättyjä. Nimittäin aika usein minulla on 6 tunnin päivä ja omia eväitä ei saa ottaa mukaan.

        Että sellasta :((


    • kohtuullisesti

      Olet oikeassa, vihanneksia ja hedelmiä saisi olla koulussa paljon enemmän ja monipuolisemin. Ikävää vain, että monet koululaiset hyljeksivät kasvispitoisia ruokia ja yrittävät kalastaa esim. keitosta vain lihat tai makkarat.

      Olen syönyt kouluruokaa lähemmäs 30 vuotta elämästäni, joten luulisin tietäväni, mistä puhun. Kyllä se ihan kelvoliselta maistuu. Terveellisyyttäkin löytyy, jos kelpuuttaa kaikki tarjolla olevat lajit lautaselleen. Joka päivä ei tietenkään ole lempiruokaa eivätkä einekset ole herkullisinta mahdollista syötävää. Kuitenkin saan päivittäin vatsani täyteen ja useimmiten olen kohtuullisen tyytyväinen.

      Kouluruokailun voisi ajatella pakollisena tankkauksena, kun elimistö kuitenkin tarvitsee polttoainetta. Kotona voi sitten kukin keskittyä makuelämyksiin ajan ja taitojen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe