Ilman hymppiä

wirniksi

Pohdin tässä hymppien syvintä olemusta. Osaatko kirjoittaa palstoille ilman hymppiä niin, että asiasi ja mielentilasi tulee ymmärretyksi? Tämmöinen perusasia suomen kieleen liittyen. En nyt kysy pitäisikö, vaan osaatko tai osaisitko ja jos osaat, miksi et tee niin. Ei tartte kysyä mitä avaaja tekee.

48

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JudgeCooper

Oikeastaan :) en juuri :D käytä xD hymppejä. Mut kun kysyit, niin mielentilani osaa Reilu arvata helposti.

• wirniksi

ilmankos tää avaus ei kiinnosta ketään, kukaan ei osaa sanoa mitään ilman hymynaamoja ja leukoja. Haistakaa hattu!

• QuietPlace
        wirniksi kirjoitti:

ilmankos tää avaus ei kiinnosta ketään, kukaan ei osaa sanoa mitään ilman hymynaamoja ja leukoja. Haistakaa hattu!

tosissaan että alan avautuun sulle.
        Luulen että tulee kyllä kerralla selväksi ajatukset ilman hymppiäkin (paistinpannuhymiö)
        Et ehkä enää sitte kaipaa selvenysosaa, kurppa.

• Yxitypy
        QuietPlace kirjoitti:

Luulen että tulee kyllä kerralla selväksi ajatukset ilman hymppiäkin (paistinpannuhymiö)

Quiet, jos kirjoittaisit esim. tämän juttusi aivan oudolle ilman hymiötä, luulen että tykkäis aika huonoa.
        Wirniksi ja me muut, jotka sun juttuja ollaan luettu, ei tietenkään oteta todesta.
        Huuhaalla ehkä vois kirjoittaa jollekin ilman hymiötäkin noin, mutta siellähän irvailut kuuluukin palstan henkeen :=))

• QuietPlace
        Yxitypy kirjoitti:

Quiet, jos kirjoittaisit esim. tämän juttusi aivan oudolle ilman hymiötä, luulen että tykkäis aika huonoa.
        Wirniksi ja me muut, jotka sun juttuja ollaan luettu, ei tietenkään oteta todesta.
        Huuhaalla ehkä vois kirjoittaa jollekin ilman hymiötäkin noin, mutta siellähän irvailut kuuluukin palstan henkeen :=))

mutta otappa huomioon kelle minä puhun, enpä laittas samanlaista txt ihmiselle jolla ei ole huumorintajua.

• wirniksi
        Yxitypy kirjoitti:

että osaisko sitä kirjoittaa ihan oudolle ilman hymppiä niin, että asia tulisi ymmärretyksi? Jotenkin mun mielestä tää käytäntö vähän niin kuin romuttaa suomen kielen käyttämisen , vaikka hympistä tykkäänkin.

• wirniksi
        QuietPlace kirjoitti:

etten huomannut suoraan vastata. Ei tarvi huutaa. Tässä meni Millan ja Nitan naimisiinmenot ihan ketuilleen sun takia. No ainakin toinen heistä kertoo varmaan jatkot, voisin minäkin ne kertoa mutta olkoon. Oliko sulla jotain oikein asiaakin *huitaisee lekalla*

• QP evk
        wirniksi kirjoitti:

etten huomannut suoraan vastata. Ei tarvi huutaa. Tässä meni Millan ja Nitan naimisiinmenot ihan ketuilleen sun takia. No ainakin toinen heistä kertoo varmaan jatkot, voisin minäkin ne kertoa mutta olkoon. Oliko sulla jotain oikein asiaakin *huitaisee lekalla*

kato mä olen moraaliton kekkuli, mä pistän ihan mitä vaan sileeks millon vaan, tuosta noin.
        Täällä mitään naimisiinmennä, vanhat ihmiset!

• wirniksi
        QP evk kirjoitti:

kato mä olen moraaliton kekkuli, mä pistän ihan mitä vaan sileeks millon vaan, tuosta noin.
        Täällä mitään naimisiinmennä, vanhat ihmiset!

etten huomannut olleskaan vastaustasi, vanha varis. Kyllä vanhatkin ihmiset voi mennä naimisiin, rakkaus on ajatonta. Ja rajatonta. Sopisi vähän perustella mielipiteitään, tai niin joo.

• Yxitypy

osata kirjoittaa ilman hymiötä. Paitsi silloin, jos on jostain vakavasta asiasta kyse, tai kun olen suutuksissani.
      En osaa sanoa, miksi niitä käytän. Olen livessäkin aika kova nauramaan. Hymiöt tulee vaan ihan huomaamatta. Suurimmaksi osaksi luen palstajuttuja pienoinen hymy huulilla :=))
      Toisaalta tykkään lukea myös muiden tekstiä, jos niissä käytetään hymiöitä. Siitäkin tulee hyvälle mielelle. Ja aika vaikea on joskus tietää onko joku juttu (kun ei tunne ihmistä) kirjoitettu huumorimielessä, vaiko ihan tosissaan. Hymiön käyttö helpottaa siinä.

• wirniksi

jos sun pitäisi kirjoitaa ystävälle kirje ilman hymppiä, onnistuisiko niin että sun ajatusmaailma ja mielentila tulisi siitä selville?

• yxitypy evk
        wirniksi kirjoitti:

jos sun pitäisi kirjoitaa ystävälle kirje ilman hymppiä, onnistuisiko niin että sun ajatusmaailma ja mielentila tulisi siitä selville?

nuo sun mainitsemasi jutut tulis selville ilman hymiöitä, mutta mulla silti on tapana niitä aika usein käyttää :=))

• mutta tiedä

ymmärtääkö kukaan sitä.Mielestäni tuohon sinun kysymykseesi voisi lisätä että voikko olla laittamatta youtubelinkkiä avauksien/vastauksien perään?Siis tämä villitys on levinnyt kuin kulovalkea täällä suomi24:llä.Yksi on linkittänyt sitä niin kaikki on alkanut apinoimaan.Apinointi on kuulunut kautta aikojen tähän nettimaailmaan.

• wirniksi

on sinänsä ihan kiva juttu, itsekin olen nähnyt sieltä sellaisia videoita mitä ei muuten olisi muistanut tai tullut katsottua. Mutta en tykkää että avauksessa on pelkkä linkki, ois ihan mukavaa kun siinä olisi vähän tekstiä ja omia mielipiteitä lisäksi. Niinkuin minkä tahansa linkin lisäksi. Kun meille kuitenkin on annettu aivot, kelle sitten millaiset...

• sitä osaa kirjoittaa ilman hymiöitäki.Vakavaa tekstiä ku laittaa,niin siihen ei tarvita mitään lisää..

Muuten olen hymiöriippuvainen..tähänkin on nyt pakko laittaa,muuten tulee vieroitusoireita..:))

• JudgeCooper

Kun päivän käyttää rankasti hymiöitä, tarttee seuraavana aamuna pistää varovasti vaikka :| ettei pää räjähdä.

• JudgeCooper kirjoitti:

Kun päivän käyttää rankasti hymiöitä, tarttee seuraavana aamuna pistää varovasti vaikka :| ettei pää räjähdä.

Onneks en ole koskaan aamulla koneella.Mut sais viedä sit hoitoon..:D

• wirniksi

mua joskus oikein ottaa päähän kun kirjoitan jotain ja olen laittamassa ikihymiön :) niin peruutan ja yritän sanoa asian itse lauseessa. Mun mielestä aika onnetonta jos joka lauseen perään pitää se lykätä, ja olen itse parhaillaan riippuvuudenpoistoleirillä :D:D:D:D:D:D (vartijat ei nähny tätä)

• wirniksi kirjoitti:

mua joskus oikein ottaa päähän kun kirjoitan jotain ja olen laittamassa ikihymiön :) niin peruutan ja yritän sanoa asian itse lauseessa. Mun mielestä aika onnetonta jos joka lauseen perään pitää se lykätä, ja olen itse parhaillaan riippuvuudenpoistoleirillä :D:D:D:D:D:D (vartijat ei nähny tätä)

on asiat sit paremmin ku mulla..Tiedostat ongelman ja yrität hoitaa.Mä viel kiellän koko pakkomielteeni...;))

• Adria

Tietenkin.

• wirniksi

tiedän että sinä osaat. En edes muista että olisit suolessa käyttänyt hymppiä.

• Adria
        wirniksi kirjoitti:

tiedän että sinä osaat. En edes muista että olisit suolessa käyttänyt hymppiä.

Dee.

• wirniksi

rumaksi touhut. En tahdo nostaa ylös Millan ketjua, missä hän sanoo että joku koira on kuollut hoidon puutteeseen. Näin varmasti on jossain käynytkin. Piti vaan laittaa uusiksi Lauri Viidan hieno runo, jotenkin tuli Miltsu mieleen:

MORAALI

Siisti pitää aina olla!"
      sanoi kissa hietikolla -
      raapi päälle tarpeenteon
      pienen, sievän santakeon.

• sivupersoonax

Kun sivistynyt esittää junttia voi se olla jopa hauskaa.
        Mutta kun juntti esittää sivistynyttä on se aina surullista.

Tuli jotenkin vaan mieleen, sinustako minustako vaiko muista....

• Mil-laN

...voi sanoa vain ja ainoastaan touhua jonka aloititte avauksessani...joskus voisitte miettiä tekojanne ja "raapia päälle tarpeenteon pienen, sievän santakeon".

Nyt kolahti jotain ja kovaa kristallipalloosi...pitäis osata olla "siisti".

• wirniksi
        Mil-laN kirjoitti:

...voi sanoa vain ja ainoastaan touhua jonka aloititte avauksessani...joskus voisitte miettiä tekojanne ja "raapia päälle tarpeenteon pienen, sievän santakeon".

Nyt kolahti jotain ja kovaa kristallipalloosi...pitäis osata olla "siisti".

mites se menee... ettet vaan ihan vahingossa, tahtomattasi, olisi halunnut että sun avaukseen tulee juttua? Kyllähän vanhana nettiaddiktina tiedät että kun vastaa, jutut vaan lisääntyy. Jos ei, niin ketju hiljenee. Ennen muinoin tehtiin niin ettei vastattu illalla vaan vasta aamulla, sillä sai selailukertoja. Käy se vieläkin päinsä, mutta sellaisia lukemia ei saa kuin ennen, esim. Sima ja Darla veti huikeat lukemat. Muistat kai heidät? Tämän foorumin kaksi parasta provoilijaa. Noo, se on vaan mun mielipide.
        No oli mitä oli. Ja perään hymppä mitä ilman et osaa kirjoitaa: :)

• wirniksi

kaikille, mutta jos mie vielä vähän... Adria, eipäs nyt ruveta levottomaksi *lyö rystysille* Kaikki tietävät että olen suomen kielen fani, tai tietävät viimeistään nyt. Surettaa ja sylettää ettei enää osata kertoa tunteista tai mielentiloista ilman hymppiä. Surettaa (oma tyylini) aloittaa lause otsikosta ja jatkaa siitä. Saati että pistetään kolme pistettä jälkeen ja heti perään taas kolme pistettä. Tässä pikkasen pisteitä, jos sattuu loppumaan: ........... Kukaan ei tiedä mikä on possessiivisuffiksi, en edes minä . Arkunkantaja tietäisi, ja juuri häntä eniten moititaan suomen kielen raiskauksesta. Hän tietää predikatiivit ja synonyymit ja attribuutit, genetiivit, ihan kaikki. Ja kirjoittaa ihanimpia runoja mitä ikinä olen lukenut. Ootitte mitä asiaa mulla oli? Ei mitään. Älä vedättämättä jätä. :)

• Siri-xxxx

Osaan kertoa tunteistani omalla äidinkielelläni. Ajatukseni ovat valmiita lauseita. Minulla on usein asiaakin.
        Mistä keskusteltaisiin?

• wirniksi
        Siri-xxxx kirjoitti:

Osaan kertoa tunteistani omalla äidinkielelläni. Ajatukseni ovat valmiita lauseita. Minulla on usein asiaakin.
        Mistä keskusteltaisiin?

mutta luultavasti kuivuu kokoon vain sen takia jos aihe rajataan. eräs palstaystäväni käänsi kerran runon jota olin pitkään haikaillut. Täm'ä palstaystäväni on muuten aika hillitty, neutraali??? (myönteisessä mielessä) mutta runosta tihkui aivan käsittämätön intohimo. Nimimerkki neuvoton kysyy nyt, kumpi oli intohimon kourissa, lukija vai kääntäjä?

• tuntee

aina sympatiaa toista alkkista kohtaan

• Adria

Sinä-ilmaisut kun halutaan kertoa yleisesti jonkun tekemisestä. Jos sä vaikka meet tai jos sä teet ja niin edelleen. Että mua kyrsii tommonen. Olenkin monta kertaa keskeyttänyt possisuffelin sanomalla, että hetkinen, en minä. Sitte se on monttu auki moilasena.

• wirniksi
        tuntee kirjoitti:

aina sympatiaa toista alkkista kohtaan

ja lajitoveri tunnistaa toisen kun pullot kilisten kiirehditään lähisiwaan. Millaista vertaistukea sinä saat?

• Siri....
        wirniksi kirjoitti:

mutta luultavasti kuivuu kokoon vain sen takia jos aihe rajataan. eräs palstaystäväni käänsi kerran runon jota olin pitkään haikaillut. Täm'ä palstaystäväni on muuten aika hillitty, neutraali??? (myönteisessä mielessä) mutta runosta tihkui aivan käsittämätön intohimo. Nimimerkki neuvoton kysyy nyt, kumpi oli intohimon kourissa, lukija vai kääntäjä?

vastaisin, että kanske både och elikkäs molemmat ehkä. Alkuperäinen luulen enempi..... Ainahan käännös latteampi on.

ps. pisteet voi aina lukija täydentää. Teen aina tekstareihinkin noin.

Mistä päättelit että ystäväsi on hillitty?

• wirniksi
        Adria kirjoitti:

Sinä-ilmaisut kun halutaan kertoa yleisesti jonkun tekemisestä. Jos sä vaikka meet tai jos sä teet ja niin edelleen. Että mua kyrsii tommonen. Olenkin monta kertaa keskeyttänyt possisuffelin sanomalla, että hetkinen, en minä. Sitte se on monttu auki moilasena.

et viittis sotkea mua enempää. Oikeasti, hävettää kun en muista näitä kielioppijuttuja. No ketä kiinnostaa? Ei ketään, ja kun kyselin suvun nuorisolta kirjoja niin ne kuulemma poltettiin eka juhannuskokossa ja mä olen hullu täti. Jotenkin vaan raivostuttaa ja jää kaivamaan... tiijät mitä tarkoitan. Olin aikoinaan ihan suomen kielen fani, etkä vissiin halua tietää mikä oli kohokohta mun päiväkirjassa nuoruuusvuosilta...

• Adria
        wirniksi kirjoitti:

et viittis sotkea mua enempää. Oikeasti, hävettää kun en muista näitä kielioppijuttuja. No ketä kiinnostaa? Ei ketään, ja kun kyselin suvun nuorisolta kirjoja niin ne kuulemma poltettiin eka juhannuskokossa ja mä olen hullu täti. Jotenkin vaan raivostuttaa ja jää kaivamaan... tiijät mitä tarkoitan. Olin aikoinaan ihan suomen kielen fani, etkä vissiin halua tietää mikä oli kohokohta mun päiväkirjassa nuoruuusvuosilta...

Koska tiedän. Kohokohta oli ne ekat, ne.

• wirniksi
        Siri.... kirjoitti:

vastaisin, että kanske både och elikkäs molemmat ehkä. Alkuperäinen luulen enempi..... Ainahan käännös latteampi on.

ps. pisteet voi aina lukija täydentää. Teen aina tekstareihinkin noin.

Mistä päättelit että ystäväsi on hillitty?

hän on kaikissa puheissaan hyvin neutraali ja hillitty, ei loukkaa ketään... vähän niinku silleen että pumpulipalloa pyöritellään... mutta olin lentää persiilleni kun luin sen runon käännöksen. Tajuaakohan se ihminen itetkään millainen tuli sisällä palaa? Suku ainakin pitää huolen ettei pitkään pala. Liian kiltti. Ihan liian kiltti.

• wirniksi
        Adria kirjoitti:

Koska tiedän. Kohokohta oli ne ekat, ne.

mun kouluvuosista on jo aikaa, ja sieppaa ihan oikeasti etten muista näistä lauseista paljon mitään. Olla-verbin kanssa on predikatiivi mutta missä luuraa sitte objekti, ja sitä rataa. Jos menen pihalle kysymään niin nuoriso osaa kyllä kertoa miten menet tietsikaan biosiin, mutta ei tiedä mikä on adjektiivi. En voi heitä moittia koska en itsekään tiedä, no ehkä biosin paremmin. :) Öitä.

• Siri....
        wirniksi kirjoitti:

hän on kaikissa puheissaan hyvin neutraali ja hillitty, ei loukkaa ketään... vähän niinku silleen että pumpulipalloa pyöritellään... mutta olin lentää persiilleni kun luin sen runon käännöksen. Tajuaakohan se ihminen itetkään millainen tuli sisällä palaa? Suku ainakin pitää huolen ettei pitkään pala. Liian kiltti. Ihan liian kiltti.

Kilttien kerhoon semmoset liian kiltit.

Me oltiin Jekyll ja Hyde.......

Kaikissa asuu pahuus. Jotkut ei vaan saa sitä hallintaan. Tartteeko-kaan?

• wirniksi
        Siri.... kirjoitti:

Kilttien kerhoon semmoset liian kiltit.

Me oltiin Jekyll ja Hyde.......

Kaikissa asuu pahuus. Jotkut ei vaan saa sitä hallintaan. Tartteeko-kaan?

ja jokaisessa ihmisessä asuu intohimo. Toisista se pääsee ulos (myös fyysisesti) toisista ei koskaan. Omar Khajaimin sanoin, voi ihmistä joss' ei koskaan tulen liekki loista---(en oo varma menikö ihan oikein mutta ajatus on tämä). Meissä jokaisessa asuu tulen liekki, ja on saatanallista tuhlausta jos ei se koskaan pääse ulos.

• wirniksi

• Siri...

• Adria
        wirniksi kirjoitti:

mun kouluvuosista on jo aikaa, ja sieppaa ihan oikeasti etten muista näistä lauseista paljon mitään. Olla-verbin kanssa on predikatiivi mutta missä luuraa sitte objekti, ja sitä rataa. Jos menen pihalle kysymään niin nuoriso osaa kyllä kertoa miten menet tietsikaan biosiin, mutta ei tiedä mikä on adjektiivi. En voi heitä moittia koska en itsekään tiedä, no ehkä biosin paremmin. :) Öitä.

Ulkoa muistaminen on puolestaan minulle aika yhdentekevää koska en tarvitse sitä tietoa käytännössä juuri koskaan.

Vertaan sitä tietoa esimerkiksi jonkun tähtitaivaan kuvion nimeen. Se on nimetty ja se on siellä ja se siitä.

Asia olisi toinen mikäli joutuisin käyttämään hyvin tarkkoja ja kieliopillisesti oikeita ilmaisuja. Vieraiden kielien opiskelussa lauserakenteiden rakennuspalikoiden nimitysten tietämisestä on etua.

Niin ja hyvää huomenta!

• ponnistelee, niin saattaa onnistua...*hymyilee*....vaikka tiukkaa se tekeekin! *nauraa*

• Jos joku

ei ymmärrä mitä sanon, se on hänen vikansa, ei minun.

• moni ihmine?

ajattelee noin ja siitä ne väärinkäsitykset sitten syntyykin?

• saadakseen selvää
        moni ihmine? kirjoitti:

ajattelee noin ja siitä ne väärinkäsitykset sitten syntyykin?

kiinalaisen puheesta pitää opetella ensin hänen kielensä, sama se on minun kanssani. Autan jos apua pyydetään, mutta vastuuta toisen tyhmyydestä tai laiskuudesta en ota.

• kirjoittaa ilman hymiöitäkin, mutta kuvittelen kirjoitusteni vaativan joskus hymiön pehmennykseksi jotta en tulisi väärinymmärretyksi. Kirjallinen ulosantini lienee aika totista.

• Mil-laN

...tässä ihmisen syvintä olemusta ja olemista. Pystyykö ihminen olemaan ilman viinaa, näppistä ja näyttöä?

Minä en pysty olemaan ilman hymppejä.:)

Tai no, kyllä pystyn.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2424
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      206
      1829
    3. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1481
    4. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1396
    5. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1377
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      190
      1231
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1140
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1025
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      951
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      134
      840
    Aihe